CEVA Logistics przedłuża kontrakt z Volkswagenem w Brazylii
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, sukcesywnie umacnia swoją pozycję w branży automotive. Operator poinformował właśnie o przedłużeniu w Brazylii kontraktu z koncernem Volkswagena na zarządzanie operacjami logistycznymi w centrum części zamiennych. Brazylijski magazyn CEVA o powierzchni 132 tys. mkw. jest obecnie największym tego typu obiektem w Ameryce Łacińskiej. Jednocześnie CEVA otrzymała najwyższą notę w globalnym programie oceny Volkswagena - LoPA, co oznacza, że jest to najlepsze na świecie centrum logistyczne tego producenta samochodów.
To największe centrum logistyczne Volkswagena, położone w mieście Vinhedo w stanie São Paulo w Brazylii, obsługuje dzienne ponad 90 tys. części zamiennych, a każdego dnia przyjeżdża tu ponad 40 samochodów ciężarowych z towarami od 600 lokalnych dostawców. Z tego magazynu zaopatrywana jest sieć punktów sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Zespół ponad 500 pracowników odpowiada za przyjmowanie i sprawdzanie towarów, pakowanie, prace stolarskie (CEVA odpowiada za przygotowanie drewnianych opakowań do przechowywania i transportu za granicę), eksport, magazynowanie oraz dystrybucję. Przedłużenie kontraktu jest uznaniem dla doskonałości operacyjnej CEVA i jej ciągłego poszukiwania najlepszych rozwiązań wspierających procesy obsługi. Współpraca pomiędzy CEVA a koncernem Volkswagena trwa od 2010 roku.
W ramach nowej umowy, CEVA będzie koncentrować się na wzroście efektywności oraz dalszym doskonaleniu procesów operacyjnych. Planowane jest wdrożenie kolejnych rozwiązań, m.in. kamer monitorujących prawidłowe pakowanie przesyłek, czy wykorzystanie pagerów i tabletów w procesie cyfryzacji przyjmowania i pakowania. Ich zastosowanie ma skrócić czas oczekiwania samochodów na dokach przeładunkowych oraz zwiększyć wydajność operacji.
CEVA z najwyższą oceną procesów logistycznych
Równocześnie z odnowieniem kontraktu, CEVA uzyskała najwyższą ocenę procesów logistycznych i status „Zielony” w audycie, który w ramach programu LoPA (Logistics Process Assessment) został przeprowadzony we wszystkich obiektach producenta samochodów na świecie. Co warto podkreślić, Volkswagen przyznał taki status po raz pierwszy od momentu jego uruchomienia.
Program LoPA, który ma kontrolować zgodność z procesami logistycznymi, realizowany jest przez inspektorów z centrali koncernu motoryzacyjnego w Niemczech. W ramach audytu oceniane były procesy przychodzące i wychodzące, obsługa wewnętrzna, zasoby materiałowe, efektywność KPI oraz satysfakcja klientów.
Nadia Ribeiro, dyrektor zarządzający CEVA Logistics LATAM, podsumowuje: „Nasz zespół jest niezwykle dumny z podpisania nowego kontraktu i zdobycia statusu „Zielony” przez centrum dystrybucji w Vinhedo. To jest najlepszy sposób na potwierdzenie zaangażowania i kompetencji CEVA w obsłudze logistycznej branży motoryzacyjnej. Dzięki wdrożeniu kolejnych innowacyjnych projektów technologicznych w zarządzanym przez nas magazynie, w ciągu najbliższych lat znacząco wzrośnie jego wydajność i efektywność procesów operacyjnych”.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.