CEVA Logistics rozwija logistykę pojazdów gotowych
CEVA Logistics zamierza wybudować kompleksowy park logistyczny na terenie portu Dunkierka, z którym właśnie podpisała umowę o dzierżawę terenu. To strategiczna decyzja, która ma umożliwić CEVA wzrost efektywności i zwiększenie odporności łańcuchów dostaw jej klientów z branży automotive.
Na terenie o powierzchni 9,5 ha, położonym we wschodniej części portu Dunkierka, CEVA uruchomi nowy park logistyczny dedykowany obsłudze pojazdów eksportowanych i importowanych przechodzących przez port w Dunkierce.
W parku logistycznym znajdować się będą strefy przyjęcia i składowania pojazdów, a także załadunku i rozładunku dla pociągów i samochodów ciężarowych przewożących auta. Budowa rozpocznie się w październiku 2024 roku. Na początku CEVA planuje obsługę ok. 47 tys. pojazdów rocznie, a docelowo na być ich 95 tys. i to już od marca 2025 r. Te prognozy zostały przygotowanie w oparciu o analizy CEVA dokonane wspólnie z największymi producentami samochodów, którzy są zainteresowani wysyłkami transportów aut przez port w Dunkierce. Jest on bramą do francuskiej doliny baterii a zarazem jedynym europejskim portem oferującym ekosystem związany z mobilnością elektryczną.
Dodatkowo, w parku logistycznym CEVA powstanie warsztat o powierzchni 600 m², który umożliwi przeprowadzanie działań przygotowawczych na miejscu, takich jak mycie, grawerowanie, montaż tablic rejestracyjnych i innych usług detailingowych (czyszczenie, polerowanie i woskowanie) dla 50 tys. pojazdów rocznie. Planowane jest także uruchomienie lakierni, w której znajdzie się instalacja stacji ładowania pojazdów elektrycznych i stacji serwisowej.
W perspektywie średnioterminowej CEVA podwoi swoje zdolności, dzięki dodatkowym 10,5 ha terenu, co zwiększy całkowitą powierzchnię parku logistycznego do 20 ha a ilość miejsc parkingowych do 8 700.
Jako wiodący europejski operator wyspecjalizowany w logistyce pojazdów gotowych, z rozbudowaną siecią multimodalną, CEVA dysponuje flotą 3 tys. samochodów ciężarowych i 3 tys. wagonów. Oprócz możliwości wyczarterowania dalekomorskich statków przeznaczonych do transportu samochodów, CEVA dysponuje szeregiem aktywów umożliwiających rozwój połączeń intermodalnych w Porcie Dunkierka i pozyskanie dodatkowych wolumenów.
Uruchomienie także bocznicy kolejowej pozwoli CEVA na przyspieszenie czasu realizacji usług, w ramach rezerwacji jednego lub dwóch połączeń kolejowych tygodniowo oraz wykorzystania części własnej floty samochodów ciężarowych do transportu pojazdów.
Wybór Dunkierki wzmocni ekosystem pojazdów
Większość portów w Europie Północnej jest zatłoczona od czasu wznowienia produkcji samochodów. Rozpoczynając działalność w porcie w Dunkierce, CEVA przyczyni się do wzmocnienia znaczenia hubów motoryzacyjnych i powstania ekosystemu pojazdów elektrycznych w regionie Hauts-de-France.
Rozpoczęcie nowej działalności wiąże się także z utworzeniem nowych miejsc pracy, a realizując zadania uzupełniające podstawową działalność logistyczną, CEVA będzie też współpracować z lokalnymi podwykonawcami.
„Uruchomienie nowego centrum logistyki automotive w Porcie Dunkierka jest strategicznym posunięciem, który umożliwi nam wzrost efektywności oraz zwiększenie odporności łańcuchów dostaw naszych klientów – zarówno eksporterów, jak i importerów. Nowa lokalizacja nie tylko zwiększy potencjał logistyczny regionu, ale wesprze też naszych klientów w dążeniu do ekspansji na nowe rynki. Jesteśmy dumni z rozwoju, będącego odzwierciedleniem zaangażowania CEVA Logistics w przemysł motoryzacyjny, co świadczy o naszym zobowiązaniu i kompetencjach" - mówi Mathieu Friedberg, prezes zarządu CEVA Logistics.
„Port Dunkierka z zadowoleniem i dumą wita CEVA Logistics na terenie byłej rafinerii SRD. Wraz z tym posunięciem port wkracza w nową erę, erę mobilności elektrycznej. Jej pojawienie się pozwoli nam na zaoferowanie producentom samochodów pełnego zakresu usług. To nowy model przemysłowy Dunkierki, oparty na zasadach niskoemisyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym. Razem przyspieszymy transformację energetyczną i osiągniemy neutralność węglową, generując jednocześnie dodatkowy ruch morski" - mówi Maurice Georges, prezes zarządu Dunkerque-Port.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.