Komunikaty PR

CEVA Logistics rozwija logistykę pojazdów gotowych

2024-03-25  |  16:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics zamierza wybudować kompleksowy park logistyczny na terenie portu Dunkierka, z którym właśnie podpisała umowę o dzierżawę terenu. To strategiczna decyzja, która ma umożliwić CEVA wzrost efektywności i zwiększenie odporności łańcuchów dostaw jej klientów z branży automotive.  

Na terenie o powierzchni 9,5 ha, położonym we wschodniej części portu Dunkierka, CEVA uruchomi nowy park logistyczny dedykowany obsłudze pojazdów eksportowanych i importowanych przechodzących przez port w Dunkierce.

W parku logistycznym znajdować się będą strefy przyjęcia i składowania pojazdów, a także załadunku i rozładunku dla pociągów i samochodów ciężarowych przewożących auta. Budowa rozpocznie się w październiku 2024 roku. Na początku CEVA planuje obsługę ok. 47 tys. pojazdów rocznie, a docelowo na być ich 95 tys. i to już od marca 2025 r. Te prognozy zostały przygotowanie w oparciu o analizy CEVA dokonane wspólnie z największymi producentami samochodów, którzy są zainteresowani wysyłkami transportów aut przez port w Dunkierce. Jest on bramą do francuskiej doliny baterii a zarazem jedynym europejskim portem oferującym ekosystem związany z mobilnością elektryczną.

Dodatkowo, w parku logistycznym CEVA powstanie warsztat o powierzchni 600 m², który umożliwi przeprowadzanie działań przygotowawczych na miejscu, takich jak mycie, grawerowanie, montaż tablic rejestracyjnych i innych usług detailingowych (czyszczenie, polerowanie i woskowanie) dla 50 tys. pojazdów rocznie. Planowane jest także uruchomienie lakierni, w której znajdzie się instalacja stacji ładowania pojazdów elektrycznych i stacji serwisowej. 

W perspektywie średnioterminowej CEVA podwoi swoje zdolności, dzięki dodatkowym 10,5 ha terenu, co zwiększy całkowitą powierzchnię parku logistycznego do 20 ha a ilość miejsc parkingowych do 8 700.

Jako wiodący europejski operator wyspecjalizowany w logistyce pojazdów gotowych, z rozbudowaną siecią multimodalną, CEVA dysponuje flotą 3 tys. samochodów ciężarowych i 3 tys. wagonów. Oprócz możliwości wyczarterowania dalekomorskich statków przeznaczonych do transportu samochodów, CEVA dysponuje szeregiem aktywów umożliwiających rozwój połączeń intermodalnych w Porcie Dunkierka i pozyskanie dodatkowych wolumenów.

Uruchomienie także bocznicy kolejowej pozwoli CEVA na przyspieszenie czasu realizacji usług, w ramach rezerwacji jednego lub dwóch połączeń kolejowych tygodniowo oraz wykorzystania części własnej floty samochodów ciężarowych do transportu pojazdów.

Wybór Dunkierki wzmocni ekosystem pojazdów

Większość portów w Europie Północnej jest zatłoczona od czasu wznowienia produkcji samochodów. Rozpoczynając działalność w porcie w Dunkierce, CEVA przyczyni się do wzmocnienia znaczenia hubów motoryzacyjnych i powstania ekosystemu pojazdów elektrycznych w regionie Hauts-de-France.

Rozpoczęcie nowej działalności wiąże się także z utworzeniem nowych miejsc pracy, a realizując zadania uzupełniające podstawową działalność logistyczną, CEVA będzie też współpracować z lokalnymi podwykonawcami.

„Uruchomienie nowego centrum logistyki automotive w Porcie Dunkierka jest strategicznym posunięciem, który umożliwi nam wzrost efektywności oraz zwiększenie odporności łańcuchów dostaw naszych klientów – zarówno eksporterów, jak i importerów. Nowa lokalizacja nie tylko zwiększy potencjał logistyczny regionu, ale wesprze też naszych klientów w dążeniu do ekspansji na nowe rynki. Jesteśmy dumni z rozwoju, będącego odzwierciedleniem zaangażowania CEVA Logistics w przemysł motoryzacyjny, co świadczy o naszym zobowiązaniu i kompetencjach" - mówi Mathieu Friedberg, prezes zarządu CEVA Logistics.

„Port Dunkierka z zadowoleniem i dumą wita CEVA Logistics na terenie byłej rafinerii SRD. Wraz z tym posunięciem port wkracza w nową erę, erę mobilności elektrycznej. Jej pojawienie się pozwoli nam na zaoferowanie producentom samochodów pełnego zakresu usług. To nowy model przemysłowy Dunkierki, oparty na zasadach niskoemisyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym. Razem przyspieszymy transformację energetyczną i osiągniemy neutralność węglową, generując jednocześnie dodatkowy ruch morski" - mówi Maurice Georges, prezes zarządu Dunkerque-Port.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.