CEVA Logistics uruchomi nowe centrum dystrybucji Signify w Pile
CEVA Logistics wzmacnia długoletnie partnerstwo i rozwija obsługę operacji magazynowych dla Signify, światowego lidera w dziedzinie oświetlenia. CEVA przygotowuje się teraz do uruchomienia nowego, skonsolidowanego centrum dystrybucji w Pile, którego otwarcie zaplanowano na 2024 rok.
W Pile ruszyła budowa nowego centrum dystrybucji Signify, którym będzie zarządzać CEVA. W obiekcie o powierzchni 32 500 mkw. skonsolidowane będą operacje magazynowe prowadzone wcześniej w dwóch centrach dystrybucji CEVA, w Pile i Robakowie. Zintegrowanie operacji w jednym miejscu ma poprawić wydajność operacyjną. Z nowego magazynu, tak jak w przypadku wcześniejszych lokalizacji, do klientów na całym świecie realizowane będą dostawy profesjonalnego i energooszczędnego oświetlenia LED (w tym opraw z czujnikami do inteligentnego sterowania oświetleniem), wewnętrznego i zewnętrznego, które jest wykorzystywane w nowoczesnych sklepach, biurach, halach przemysłowych, obiektach wielkopowierzchniowych oraz miastach: drogach, tunelach czy mostach.
Automatyzacja i standardy zrównoważonego rozwoju
W nowym centrum dystrybucji CEVA mają być zastosowane najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu automatyzacji i zarządzania procesami magazynowymi oraz transportowymi. Należą do nich nowe systemy magazynowania z platformami typu drive-in, a także roboty foliujące, samojezdne wózki widłowe, paletyzatory czy przenośne drukarki.
Nowe centrum dystrybucji w Pile, budowane przez Panattoni, to obiekt klasy "A" spełniający najwyższe wymagania środowiskowe, co ma potwierdzić certyfikacja BREEAM na poziomie Excellent. Wśród zastosowanych rozwiązań wymienić można panele fotowoltaiczne i oświetlenie LED z systemem DALI, system sterowania Philips Dynalite (detekcja ruchu i automatyczna regulacja oświetlenia), a także model oświetlenia cyrkularnego Signify, zaprojektowany zgodnie z koncepcją gospodarki obiegu zamkniętego. Cała flota wózków widłowych będzie zasilana bateriami litowo-jonowymi, wspomagana systemem szybkiego ładowania.
CEVA i Signify – ponad 13 lat współpracy
W Polsce CEVA Logistics rozpoczęła współpracę z Signify (wcześniej Philips Lighting) w 2010 roku, stale rozszerzając jej zakres. Obecnie zarządza dystrybucją producenta oświetlenia w dwóch magazynach: w Pile oraz Robakowie k/Poznania (woj. wielkopolskie), o łącznej powierzchni 37 tys. mkw. Z obu lokalizacji realizowane są dostawy sprzętu oświetleniowego do klientów w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej i Południowej, regionie DACH (Niemcy, Szwajcaria, Austria, Liechtenstein) a także Skandynawii i krajach bałtyckich. Zespół CEVA, liczący ponad 300 pracowników, zapewnia kompleksową obsługę magazynową, w tym: operacje przychodzące i wychodzące, składowanie, planowanie transportu, cross - docking oraz liczne usługi o wartości dodanej. Należą do nich: etykietowanie, łączenie produktów w zestawy (kitting), re-packing, testowanie produktów a także zarządzanie zwrotami i punktami kompletacji. CEVA stawia na wykorzystanie innowacyjnych technologii i rozwiązań z zakresu automatyzacji, które zwiększają bezpieczeństwo i efektywność obsługi magazynowej a także, zgodnie z globalną polityką zrównoważonego rozwoju, są przyjazne dla środowiska.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.