CEVA Logistics wyłącznym partnerem łańcucha dostaw Flying Tiger Copenhagen
CEVA Logistics rozpoczęła współpracę z Flying Tiger Copenhagen, znaną na świecie siecią detaliczną, która słynie z oryginalnego i innowacyjnego asortymentu. CEVA została wyłącznym dostawcą usług logistycznych w transporcie drogowym w Wielkiej Brytanii. Dla obu firm to strategiczne partnerstwo jest ważnym krokiem w rozwoju wyjątkowej jakości usług i produktów dla klientów.
Flying Tiger Copenhagen opiera współpracę na zasadach etycznego prowadzenia biznesu, a odpowiedzialność za środowisko jest integralną częścią całego łańcucha wartości – od magazynowania, poprzez funkcjonowanie sklepów, aż do końca cyklu życia produktów. Zadaniem CEVA Logistics jest więc także zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz ograniczenie wykorzystania opakowań, w tym pierwotnych i plastikowych.
Inwestycje w zrównoważone inicjatywy stanowią integralną część procesu ciągłego doskonalenia. Zespół CEVA na bieżąco monitoruje przepływy Flying Tiger Copenhagen, optymalizując operacje i dostosowując je do rozwoju infrastruktury klienta. Proces obejmuje wszystkie kluczowe obszary operacyjne, co ma zapewnić wzajemne korzyści obu partnerom, a jednocześnie wspierać stabilność wydajności operacyjnej CEVA.
Flota drogowa o niskiej emisji CO2
Dostosowując flotę do niskiej emisji CO2, CEVA w Wielkiej Brytanii korzysta z 210 pojazdów napędzanym HVO i posiada 12 zbiorników przeznaczonych do przechowywania hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO). Obecnie firma wykorzystuje ponad 350 tys. litrów HVO miesięcznie. W ciągu nadchodzących miesięcy CEVA planuje zainstalowanie kolejnych 8 zbiorników, co znacznie zwiększy wykorzystanie tego biopaliwa. W 2022 r. CEVA zużyła ponad 2,8 mln litrów HVO a w 2023 r. ponad 3,2 mln.
CEVA Logistics instaluje też stacje ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 14 kWh w 22 lokalizacjach, do samochodów osobowych i dostawczych. Trzy z nich będą wyposażone w ładowarki o mocy 22 kWh i wyższej, a kolejne są sprawdzane pod kątem montażu ładowarek o dużej mocy do pojazdów użytkowych. Dodatkowo, CEVA zakończyła testy pojazdu elektrycznego o masie 18 ton, prowadzone w ramach sieci drogowej i kolejowej. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy firma planuje rozpoczęcie kolejnych badań, a w dalszej perspektywie przejście na samochody elektryczne.
Amie Costello, dyrektor handlowy na Wielką Brytanię i Irlandię, Flying Tiger Copenhagen, mówi: „CEVA Logistics już pierwszego dnia udowodniła nam, że jest niezawodnym dostawcą usług logistycznych. Jeszcze przed rozpoczęciem pierwszych dostaw odwiedzono wszystkie nasze sklepy, co zapewniło płynne wdrożenie, i od tego momentu CEVA dostosowuje się do zmiennych potrzeb naszego biznesu w Flying Tiger Copenhagen. Komunikacja jest bardzo dobra, a opinie ze sklepów pozytywne. W ciągu pierwszych trzech miesięcy uruchomiliśmy dwa nowe sklepy i wdrożyliśmy dwa oddzielne harmonogramy dostaw przed intensywnym okresem sprzedażowym. Z entuzjazmem będziemy obserwować jak w nadchodzących miesiącach rozwinie się nasze partnerstwo”.
Paul Farr, dyrektor zarządzający Ground & Rail, CEVA Logistics, podkreśla: „Pasja, zaangażowanie i odporność zespołu Ground&Rail CEVA Logistics są tym, co leży u podstaw naszej obietnicy „Responsywnej Logistyki”. Cieszymy się, że możemy współpracować z Flying Tiger Copenhagen, a dzięki bardzo udanej implementacji, utrzymywać wysoki poziom obsługi klienta i wydajności operacyjnej. Wierzę, że to odzwierciedla doskonałą współpracę naszych firm od początku projektu, i w rezultacie nasze partnerstwo nadal będzie się rozwijać. Ponadto, będziemy kontynuować nasze działania na rzecz budowania bardziej zrównoważonego modelu przez rozszerzanie naszych flot i linii produktowych o kolejne pojazdy elektryczne i napędzane HVO”.
![Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/1551619592/pire-1,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
![Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_732217418,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
![Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1931176930,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Przemysł
![](https://www.newseria.pl/files/11111/meble-dada-design-vtbflngoqlk-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polski przemysł meblarski traci na konkurencyjności. Coraz więcej mebli trafia na krajowy rynek z zagranicy
Pozycja polskiego przemysłu leśno-drzewnego rosła systematycznie przez ostatnie kilkanaście lat. Obecnie Polska jest wśród liderów w produkcji i eksporcie okien, podłóg czy mebli z drewna w Europie. Mniejsza dostępność krajowego surowca, eksport z Chin i Wietnamu oraz wysokie koszty pracy i energii sprawiają jednak, że spada konkurencyjność polskich producentów – podkreśla branża i dodaje, że ceny drewna w Polsce należą do najwyższych w Europie. Dlatego też apeluje o stabilność i jasne reguły w zakresie ustalania cen sprzedaży drewna przez Lasy Państwowe.
Polityka
Eskalacja konfliktu w Afryce Środkowej. Europosłowie wzywają do zawieszenia umowy UE–Rwanda na dostawy surowców
![](https://www.newseria.pl/files/11111/sypniewski-kongo-rwanda,w_133,r_png,_small.png)
Narasta konflikt między wspieranymi przez rwandyjską armię rebeliantami a Demokratyczną Republiką Konga. Wojna toczy się przede wszystkim o ogromne złoża surowców – przede wszystkim kobaltu, koltanu, tantalu czy złota. Sieć EurAc, skupiająca europejskie organizacje pozarządowe, oskarżyła UE jako współwinną kryzysu. W 2024 roku Unia podpisała z Rwandą umowę o wydobyciu minerałów, która miała zabezpieczyć dostawy materiałów niezbędnych do zielonej transformacji. O zawieszenie umowy zaapelowali europosłowie w rezolucji przyjętej 13 lutego.
Ochrona środowiska
Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania związane z energetyką wiatrową
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wwf-morza-oceany-foto,w_133,_small.jpg)
Eutrofizacja wód Bałtyku wciąż jest największym zagrożeniem dla ekosystemów – mówią ekolodzy. Na znaczeniu zyskuje też zanieczyszczenie mikroplastikiem, a w kolejnych latach pojawią się wyzwania związane z budową i eksploatacją morskich farm wiatrowych. Z jednej strony chodzi o emisję zanieczyszczeń plastikowych, a z drugiej – o hałas negatywnie oddziałujący na organizmy posługujące się echolokacją. W Bałtyku jest to morświn, którego populacja nawet bez tego jest krytycznie zagrożona wyginięciem – liczy zaledwie pół tysiąca osobników.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.