Komunikaty PR

CEVA Logistics zarządza centrum logistyki zwrotów w Polsce

2024-09-12  |  12:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics zwiększa zaangażowanie w obsługę branży e-commerce i fashion. W Polsce zarządza centralnym magazynem zwrotów dla jednej z największych i szybko rozwijających się europejskich platform modowych. Wdrożenie innowacyjnych i efektywnych rozwiązań logistycznych ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji czasu obsługi zwracanych zamówień internetowych z Polski i Europy a także wsparcia rozwoju biznesu klienta.   

E-zwroty to duże wyzwanie

Zarządzanie zwrotami artykułów o wysokiej wartości to skomplikowany proces logistyczny, który wymaga specjalistycznej wiedzy, zaawansowanego technologicznie wyposażenia oraz wykwalifikowanego zespołu pracowników. Dynamiczny rozwój w ostatnich latach skłonił lidera branży modowej do zmierzenia się z wieloma wyzwaniami, ważnych dla jego dalszego rozwoju. Z jednej strony, rozszerzenie asortymentu oraz związany z tym wzrost liczby przesyłek przychodzących ograniczyły dostępność powierzchni magazynowej niezbędnej do obsługi zwrotów we własnym zakresie. Z drugiej, większe ilości oraz różnorodność przetwarzanych zwrotów doprowadziły do wydłużenia czasu ich obsługi, a tym samym niezadowolenia klientów i wyższych kosztów wewnętrznych.

Rozwiązaniem był outsourcing, który miał zapewnić dalszy rozwój platformy modowej a jednocześnie zmaksymalizować wydajność logistyki w ramach własnych centrów dystrybucji. Przy wyborze odpowiedniego dostawcy usług logistycznych szczególne znaczenie miało doświadczenie w zarządzaniu logistyką e-zwrotów i dostęp do odpowiednich zasobów magazynowych. Kluczowym aspektem była też zdolność do optymalizacji kosztów operacyjnych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi zwrotów towarów o wysokiej wartości.

Polski zespół CEVA przejął logistykę zwrotów

Zarządzanie logistyką zwrotów powierzono polskiemu zespołowi CEVA Logistics. Jego zadaniem było sprawne uruchomienie centralnego magazynu zwrotów w Polsce i przeniesienie tu operacji związanych z ich obsługą, wcześniej prowadzonych przez centrum dystrybucji w Niemczech.

Obecnie w magazynie zespół logistyki kontraktowej CEVA obsługuje średnio ok. 1,3 miliona zwrotów miesięcznie i 450 tys. zwrotów tygodniowo. Co warto zaznaczyć, w czasie szczytów sprzedażowych ich liczba wzrasta niemal dwukrotnie, do 700 tys. artykułów tygodniowo.

Zwracane przez klientów platformy modowej towary klasyfikowane są według trzech głównych kategorii: moda, uroda oraz wielkogabarytowe, a następnie kierowane do różnych miejsc docelowych. CEVA odpowiada również za wyspecjalizowane usługi o wartości dodanej dla towarów luksusowych, a także zajmuje się przygotowywaniem przesyłek B2B do outletów należących do klienta.

Konkretne korzyści

Uruchomienie centralnego magazynu zwrotów i wdrożenie najnowocześniejszych rozwiązań logistycznych, w tym automatyzacja procesów, pozwoliło nie tylko na optymalizację kosztów operacyjnych. Wdrożony przez CEVA proces obsługi zapewnia wysoki wskaźnik odzysku, na poziomie 92% i 100 tys. odzyskanych artykułów miesięcznie.

W magazynie wdrożony został też proces back-to-stock dla towarów szybko rotujących, co pozwala na utrzymanie ciągłości przepływu zapasów i tym samym wzrost satysfakcji klientów platformy sprzedażowej. Zastosowane przez CEVA rozwiązania przynoszą także dodatkowe korzyści związane z wydłużeniem cyklu życia produktów o wysokiej wartości i redukcją ilości odpadów generowanych przez firmę.

CEVA dla e-commerce

Obecnie CEVA zarządza ponad 150 centrami fulfillment na świecie, realizując dostawę 360  mln produktów rocznie, a globalny zespół 20 tys. pracowników odpowiada za zarządzanie dostawami przychodzącymi, realizację zamówień z magazynów, usługi transportowe oraz celne, a także dostawy last-mile i logistykę zwrotną. W Polsce firma zarządza m.in. dwoma logistycznymi centrami fulfillment dla e-fashion, o powierzchni 40 tys. mkw. w Magnicach i 80 tys. mkw. w Sulechowie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.