CEVA Logistics zarządza centrum logistyki zwrotów w Polsce
CEVA Logistics zwiększa zaangażowanie w obsługę branży e-commerce i fashion. W Polsce zarządza centralnym magazynem zwrotów dla jednej z największych i szybko rozwijających się europejskich platform modowych. Wdrożenie innowacyjnych i efektywnych rozwiązań logistycznych ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji czasu obsługi zwracanych zamówień internetowych z Polski i Europy a także wsparcia rozwoju biznesu klienta.
E-zwroty to duże wyzwanie
Zarządzanie zwrotami artykułów o wysokiej wartości to skomplikowany proces logistyczny, który wymaga specjalistycznej wiedzy, zaawansowanego technologicznie wyposażenia oraz wykwalifikowanego zespołu pracowników. Dynamiczny rozwój w ostatnich latach skłonił lidera branży modowej do zmierzenia się z wieloma wyzwaniami, ważnych dla jego dalszego rozwoju. Z jednej strony, rozszerzenie asortymentu oraz związany z tym wzrost liczby przesyłek przychodzących ograniczyły dostępność powierzchni magazynowej niezbędnej do obsługi zwrotów we własnym zakresie. Z drugiej, większe ilości oraz różnorodność przetwarzanych zwrotów doprowadziły do wydłużenia czasu ich obsługi, a tym samym niezadowolenia klientów i wyższych kosztów wewnętrznych.
Rozwiązaniem był outsourcing, który miał zapewnić dalszy rozwój platformy modowej a jednocześnie zmaksymalizować wydajność logistyki w ramach własnych centrów dystrybucji. Przy wyborze odpowiedniego dostawcy usług logistycznych szczególne znaczenie miało doświadczenie w zarządzaniu logistyką e-zwrotów i dostęp do odpowiednich zasobów magazynowych. Kluczowym aspektem była też zdolność do optymalizacji kosztów operacyjnych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi zwrotów towarów o wysokiej wartości.
Polski zespół CEVA przejął logistykę zwrotów
Zarządzanie logistyką zwrotów powierzono polskiemu zespołowi CEVA Logistics. Jego zadaniem było sprawne uruchomienie centralnego magazynu zwrotów w Polsce i przeniesienie tu operacji związanych z ich obsługą, wcześniej prowadzonych przez centrum dystrybucji w Niemczech.
Obecnie w magazynie zespół logistyki kontraktowej CEVA obsługuje średnio ok. 1,3 miliona zwrotów miesięcznie i 450 tys. zwrotów tygodniowo. Co warto zaznaczyć, w czasie szczytów sprzedażowych ich liczba wzrasta niemal dwukrotnie, do 700 tys. artykułów tygodniowo.
Zwracane przez klientów platformy modowej towary klasyfikowane są według trzech głównych kategorii: moda, uroda oraz wielkogabarytowe, a następnie kierowane do różnych miejsc docelowych. CEVA odpowiada również za wyspecjalizowane usługi o wartości dodanej dla towarów luksusowych, a także zajmuje się przygotowywaniem przesyłek B2B do outletów należących do klienta.
Konkretne korzyści
Uruchomienie centralnego magazynu zwrotów i wdrożenie najnowocześniejszych rozwiązań logistycznych, w tym automatyzacja procesów, pozwoliło nie tylko na optymalizację kosztów operacyjnych. Wdrożony przez CEVA proces obsługi zapewnia wysoki wskaźnik odzysku, na poziomie 92% i 100 tys. odzyskanych artykułów miesięcznie.
W magazynie wdrożony został też proces back-to-stock dla towarów szybko rotujących, co pozwala na utrzymanie ciągłości przepływu zapasów i tym samym wzrost satysfakcji klientów platformy sprzedażowej. Zastosowane przez CEVA rozwiązania przynoszą także dodatkowe korzyści związane z wydłużeniem cyklu życia produktów o wysokiej wartości i redukcją ilości odpadów generowanych przez firmę.
CEVA dla e-commerce
Obecnie CEVA zarządza ponad 150 centrami fulfillment na świecie, realizując dostawę 360 mln produktów rocznie, a globalny zespół 20 tys. pracowników odpowiada za zarządzanie dostawami przychodzącymi, realizację zamówień z magazynów, usługi transportowe oraz celne, a także dostawy last-mile i logistykę zwrotną. W Polsce firma zarządza m.in. dwoma logistycznymi centrami fulfillment dla e-fashion, o powierzchni 40 tys. mkw. w Magnicach i 80 tys. mkw. w Sulechowie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.