CEVA Logistics zarządza centrum logistyki zwrotów w Polsce
CEVA Logistics zwiększa zaangażowanie w obsługę branży e-commerce i fashion. W Polsce zarządza centralnym magazynem zwrotów dla jednej z największych i szybko rozwijających się europejskich platform modowych. Wdrożenie innowacyjnych i efektywnych rozwiązań logistycznych ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji czasu obsługi zwracanych zamówień internetowych z Polski i Europy a także wsparcia rozwoju biznesu klienta.
E-zwroty to duże wyzwanie
Zarządzanie zwrotami artykułów o wysokiej wartości to skomplikowany proces logistyczny, który wymaga specjalistycznej wiedzy, zaawansowanego technologicznie wyposażenia oraz wykwalifikowanego zespołu pracowników. Dynamiczny rozwój w ostatnich latach skłonił lidera branży modowej do zmierzenia się z wieloma wyzwaniami, ważnych dla jego dalszego rozwoju. Z jednej strony, rozszerzenie asortymentu oraz związany z tym wzrost liczby przesyłek przychodzących ograniczyły dostępność powierzchni magazynowej niezbędnej do obsługi zwrotów we własnym zakresie. Z drugiej, większe ilości oraz różnorodność przetwarzanych zwrotów doprowadziły do wydłużenia czasu ich obsługi, a tym samym niezadowolenia klientów i wyższych kosztów wewnętrznych.
Rozwiązaniem był outsourcing, który miał zapewnić dalszy rozwój platformy modowej a jednocześnie zmaksymalizować wydajność logistyki w ramach własnych centrów dystrybucji. Przy wyborze odpowiedniego dostawcy usług logistycznych szczególne znaczenie miało doświadczenie w zarządzaniu logistyką e-zwrotów i dostęp do odpowiednich zasobów magazynowych. Kluczowym aspektem była też zdolność do optymalizacji kosztów operacyjnych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi zwrotów towarów o wysokiej wartości.
Polski zespół CEVA przejął logistykę zwrotów
Zarządzanie logistyką zwrotów powierzono polskiemu zespołowi CEVA Logistics. Jego zadaniem było sprawne uruchomienie centralnego magazynu zwrotów w Polsce i przeniesienie tu operacji związanych z ich obsługą, wcześniej prowadzonych przez centrum dystrybucji w Niemczech.
Obecnie w magazynie zespół logistyki kontraktowej CEVA obsługuje średnio ok. 1,3 miliona zwrotów miesięcznie i 450 tys. zwrotów tygodniowo. Co warto zaznaczyć, w czasie szczytów sprzedażowych ich liczba wzrasta niemal dwukrotnie, do 700 tys. artykułów tygodniowo.
Zwracane przez klientów platformy modowej towary klasyfikowane są według trzech głównych kategorii: moda, uroda oraz wielkogabarytowe, a następnie kierowane do różnych miejsc docelowych. CEVA odpowiada również za wyspecjalizowane usługi o wartości dodanej dla towarów luksusowych, a także zajmuje się przygotowywaniem przesyłek B2B do outletów należących do klienta.
Konkretne korzyści
Uruchomienie centralnego magazynu zwrotów i wdrożenie najnowocześniejszych rozwiązań logistycznych, w tym automatyzacja procesów, pozwoliło nie tylko na optymalizację kosztów operacyjnych. Wdrożony przez CEVA proces obsługi zapewnia wysoki wskaźnik odzysku, na poziomie 92% i 100 tys. odzyskanych artykułów miesięcznie.
W magazynie wdrożony został też proces back-to-stock dla towarów szybko rotujących, co pozwala na utrzymanie ciągłości przepływu zapasów i tym samym wzrost satysfakcji klientów platformy sprzedażowej. Zastosowane przez CEVA rozwiązania przynoszą także dodatkowe korzyści związane z wydłużeniem cyklu życia produktów o wysokiej wartości i redukcją ilości odpadów generowanych przez firmę.
CEVA dla e-commerce
Obecnie CEVA zarządza ponad 150 centrami fulfillment na świecie, realizując dostawę 360 mln produktów rocznie, a globalny zespół 20 tys. pracowników odpowiada za zarządzanie dostawami przychodzącymi, realizację zamówień z magazynów, usługi transportowe oraz celne, a także dostawy last-mile i logistykę zwrotną. W Polsce firma zarządza m.in. dwoma logistycznymi centrami fulfillment dla e-fashion, o powierzchni 40 tys. mkw. w Magnicach i 80 tys. mkw. w Sulechowie.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.