CEVA Logistics zarządza centrum logistyki zwrotów w Polsce
CEVA Logistics zwiększa zaangażowanie w obsługę branży e-commerce i fashion. W Polsce zarządza centralnym magazynem zwrotów dla jednej z największych i szybko rozwijających się europejskich platform modowych. Wdrożenie innowacyjnych i efektywnych rozwiązań logistycznych ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji czasu obsługi zwracanych zamówień internetowych z Polski i Europy a także wsparcia rozwoju biznesu klienta.
E-zwroty to duże wyzwanie
Zarządzanie zwrotami artykułów o wysokiej wartości to skomplikowany proces logistyczny, który wymaga specjalistycznej wiedzy, zaawansowanego technologicznie wyposażenia oraz wykwalifikowanego zespołu pracowników. Dynamiczny rozwój w ostatnich latach skłonił lidera branży modowej do zmierzenia się z wieloma wyzwaniami, ważnych dla jego dalszego rozwoju. Z jednej strony, rozszerzenie asortymentu oraz związany z tym wzrost liczby przesyłek przychodzących ograniczyły dostępność powierzchni magazynowej niezbędnej do obsługi zwrotów we własnym zakresie. Z drugiej, większe ilości oraz różnorodność przetwarzanych zwrotów doprowadziły do wydłużenia czasu ich obsługi, a tym samym niezadowolenia klientów i wyższych kosztów wewnętrznych.
Rozwiązaniem był outsourcing, który miał zapewnić dalszy rozwój platformy modowej a jednocześnie zmaksymalizować wydajność logistyki w ramach własnych centrów dystrybucji. Przy wyborze odpowiedniego dostawcy usług logistycznych szczególne znaczenie miało doświadczenie w zarządzaniu logistyką e-zwrotów i dostęp do odpowiednich zasobów magazynowych. Kluczowym aspektem była też zdolność do optymalizacji kosztów operacyjnych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości obsługi zwrotów towarów o wysokiej wartości.
Polski zespół CEVA przejął logistykę zwrotów
Zarządzanie logistyką zwrotów powierzono polskiemu zespołowi CEVA Logistics. Jego zadaniem było sprawne uruchomienie centralnego magazynu zwrotów w Polsce i przeniesienie tu operacji związanych z ich obsługą, wcześniej prowadzonych przez centrum dystrybucji w Niemczech.
Obecnie w magazynie zespół logistyki kontraktowej CEVA obsługuje średnio ok. 1,3 miliona zwrotów miesięcznie i 450 tys. zwrotów tygodniowo. Co warto zaznaczyć, w czasie szczytów sprzedażowych ich liczba wzrasta niemal dwukrotnie, do 700 tys. artykułów tygodniowo.
Zwracane przez klientów platformy modowej towary klasyfikowane są według trzech głównych kategorii: moda, uroda oraz wielkogabarytowe, a następnie kierowane do różnych miejsc docelowych. CEVA odpowiada również za wyspecjalizowane usługi o wartości dodanej dla towarów luksusowych, a także zajmuje się przygotowywaniem przesyłek B2B do outletów należących do klienta.
Konkretne korzyści
Uruchomienie centralnego magazynu zwrotów i wdrożenie najnowocześniejszych rozwiązań logistycznych, w tym automatyzacja procesów, pozwoliło nie tylko na optymalizację kosztów operacyjnych. Wdrożony przez CEVA proces obsługi zapewnia wysoki wskaźnik odzysku, na poziomie 92% i 100 tys. odzyskanych artykułów miesięcznie.
W magazynie wdrożony został też proces back-to-stock dla towarów szybko rotujących, co pozwala na utrzymanie ciągłości przepływu zapasów i tym samym wzrost satysfakcji klientów platformy sprzedażowej. Zastosowane przez CEVA rozwiązania przynoszą także dodatkowe korzyści związane z wydłużeniem cyklu życia produktów o wysokiej wartości i redukcją ilości odpadów generowanych przez firmę.
CEVA dla e-commerce
Obecnie CEVA zarządza ponad 150 centrami fulfillment na świecie, realizując dostawę 360 mln produktów rocznie, a globalny zespół 20 tys. pracowników odpowiada za zarządzanie dostawami przychodzącymi, realizację zamówień z magazynów, usługi transportowe oraz celne, a także dostawy last-mile i logistykę zwrotną. W Polsce firma zarządza m.in. dwoma logistycznymi centrami fulfillment dla e-fashion, o powierzchni 40 tys. mkw. w Magnicach i 80 tys. mkw. w Sulechowie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.