CEVA Logistics zaufanym partnerem logistycznym Ministerstwa Obrony Narodowej
CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, podsumowuje współpracę z Ministerstwem Obrony Narodowej w Polsce. Decydujące znaczenie ma międzynarodowe doświadczenie zespołu CEVA we wdrażaniu projektów dla przemysłu obronnego i branż o strategicznym znaczeniu.
CEVA Logistics rozpoczęła współpracę z polskim Ministerstwem Obrony Narodowej w zakresie obsługi logistycznej i kompleksowych rozwiązań transportowych w 2021 roku. Umowa realizowana jest w ramach specjalnie powołanego do tego celu konsorcjum. Wraz z CEVA w jego skład wchodzi także firma Alioth Logistics Sp. z o.o., której zadaniem jest wsparcie procesów transportowych.
Liderem konsorcjum i głównym wykonawcą kontraktu z MON jest CEVA Logistics. Operator odpowiada za organizację transportów lotniczych między Polską a USA oraz obsługę celną w eksporcie i imporcie. Wsparcie CEVA obejmuje także magazynowanie, przygotowanie i kompletowanie ładunków oraz transporty drogowe ostatniej mili. Już w trakcie realizacji, zakres współpracy rozszerzono o usługi frachtu oceanicznego i logistyki projektowej.
Doświadczenie w obsłudze przemysłu obronnego i projektów specjalnych
O wyborze CEVA jako lidera konsorcjum zadecydowało bardzo duże doświadczenie i know- how polskich i globalnych zespołów w planowaniu, organizacji międzynarodowych dostaw lotniczych i oceanicznych dla przemysłu obronnego. Wszystkie dostawy dla Ministerstwa Obrony Narodowej realizowane są zgodnie z restrykcyjnymi wymogami i przepisami regulującymi eksport i import ładunków związanych z obronnością, które obowiązują w Polsce i innych krajach. Do ich obsługi zostały powołane dedykowane zespoły doświadczonych ekspertów CEVA, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty i upoważnienia.
Silna obecność na świecie
Tym, co ma kluczowe znaczenie w realizacji dostaw dla MON, jest rozbudowana globalna sieć logistyczna oddziałów CEVA na całym świecie. Ich specjalizacją jest przygotowywanie dedykowanych rozwiązań logistycznych i kompleksowa organizacja międzynarodowych dostaw lotniczych (m.in. czartery, przesyłki Time Critical) oraz oceanicznych (FCL, LCL, 600 tras łączących 10 tys. pair-ports), a także obsługa celna w imporcie i eksporcie (dedykowane zespoły Customs Gateway).
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.