CEVA Logistics zaufanym partnerem logistycznym Ministerstwa Obrony Narodowej
CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, podsumowuje współpracę z Ministerstwem Obrony Narodowej w Polsce. Decydujące znaczenie ma międzynarodowe doświadczenie zespołu CEVA we wdrażaniu projektów dla przemysłu obronnego i branż o strategicznym znaczeniu.
CEVA Logistics rozpoczęła współpracę z polskim Ministerstwem Obrony Narodowej w zakresie obsługi logistycznej i kompleksowych rozwiązań transportowych w 2021 roku. Umowa realizowana jest w ramach specjalnie powołanego do tego celu konsorcjum. Wraz z CEVA w jego skład wchodzi także firma Alioth Logistics Sp. z o.o., której zadaniem jest wsparcie procesów transportowych.
Liderem konsorcjum i głównym wykonawcą kontraktu z MON jest CEVA Logistics. Operator odpowiada za organizację transportów lotniczych między Polską a USA oraz obsługę celną w eksporcie i imporcie. Wsparcie CEVA obejmuje także magazynowanie, przygotowanie i kompletowanie ładunków oraz transporty drogowe ostatniej mili. Już w trakcie realizacji, zakres współpracy rozszerzono o usługi frachtu oceanicznego i logistyki projektowej.
Doświadczenie w obsłudze przemysłu obronnego i projektów specjalnych
O wyborze CEVA jako lidera konsorcjum zadecydowało bardzo duże doświadczenie i know- how polskich i globalnych zespołów w planowaniu, organizacji międzynarodowych dostaw lotniczych i oceanicznych dla przemysłu obronnego. Wszystkie dostawy dla Ministerstwa Obrony Narodowej realizowane są zgodnie z restrykcyjnymi wymogami i przepisami regulującymi eksport i import ładunków związanych z obronnością, które obowiązują w Polsce i innych krajach. Do ich obsługi zostały powołane dedykowane zespoły doświadczonych ekspertów CEVA, którzy posiadają odpowiednie certyfikaty i upoważnienia.
Silna obecność na świecie
Tym, co ma kluczowe znaczenie w realizacji dostaw dla MON, jest rozbudowana globalna sieć logistyczna oddziałów CEVA na całym świecie. Ich specjalizacją jest przygotowywanie dedykowanych rozwiązań logistycznych i kompleksowa organizacja międzynarodowych dostaw lotniczych (m.in. czartery, przesyłki Time Critical) oraz oceanicznych (FCL, LCL, 600 tras łączących 10 tys. pair-ports), a także obsługa celna w imporcie i eksporcie (dedykowane zespoły Customs Gateway).

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.