Komunikaty PR

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

2024-04-29  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku

PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje się w realizację strategicznej transformacji firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju pep+. Nowe samochody dostawcze oznaczone logotypem pep+ obsługiwane są przez ID Logistics Polska. Nowe auta nie generują spalin ani hałasu, co wpływa na komfort życia mieszkańców stolicy. To jedna z wielu inwestycji, które wdraża PepsiCo w 2024 roku w ramach rozwijania firmowej ekofloty.

Bezemisyjne ciężarówki przeznaczone są do przewozu produktów marek PepsiCo do sklepów, restauracji, galerii handlowych, lodówek, czy dyskontów znajdujących się w części Warszawy, która od lipca b.r. będzie objęta Strefą Czystego Transportu (SCT). Nowe samochody dostarczają także produkty do biura głównego PepsiCo przy Placu Konesera.

Mieszczące 8-palet produktowych ciężarówki elektryczne Master E-Tech produkcji Renault Trucks, wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, które pozwalają na przejechanie ponad 160 km na jednym ładowaniu. Wyboru tego konkretnego modelu dokonano w oparciu o optymalizację i efektywność dostaw w dystrybucji miejskiej. Oprócz redukcji emisji CO2 korzyścią z używania nowej technologii w łańcuchu dostaw jest obniżenie kosztów codziennej eksploatacji pojazdów.

W ramach strategicznej transformacji pep+ PepsiCo stale inwestuje w rozwiązania zrównoważone środowiskowo, w tym projekty zmniejszające emisje CO2. PepsiCo Polska dąży do elektryfikacji całej floty aut.

‒ W 2024 każdy obszar naszej floty zostanie zelektryfikowany w jakiejś części. Do dyspozycji pracowników działu sprzedaży oddane zostaną minivany elektryczne. Flota osobowych aut elektrycznych pojawi się w każdym naszym zakładzie produkcyjnym, a pracownicy biura głównego będą mogli korzystać z elektrycznych aut służbowych. Ten rok będzie w naszej firmie przebiegał pod znakiem inwestycji w auta zeroemisyjne, a co za tym idzie dalszego zmniejszania emisji CO2. ‒ powiedział Wojciech Osiadacz, Kierownik Floty oraz Planowania Transportu w PepsiCo.

W branży FMCG modernizacja logistyki w kierunku elektromobilności jest kluczowa. PepsiCo dąży do minimalizowania wpływu swojej działalności na środowisko i jakość życia mieszkańców miasta. Wspólnym celem PepsiCo i Partnerów jest zoptymalizowanie efektywności pojazdów dostawczych, aby osiągnąć wyznaczony cel dekarbonizacyjny. Do 2040 roku PepsiCo zamierza osiągnąć bezemisyjność we wszystkich aspektach swojej działalność.

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2023 r. ponad 91 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów, w tym wiele ikonicznych marek, generujących w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

 

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się strategią pep+ (PepsiCo Positive), która zakłada nie tylko transformację w stronę zrównoważonego rozwoju i budowanie wartości w granicach stawianych przez planetę, ale również inspirowania pozytywnych działań dla jej mieszkańców. Dzięki pep+ firma pragnie stać się globalnym liderem w kategorii napojów i przekąsek.

Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com, na portalach X (Twitter), Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

 

Kontakt dla mediów:

Julian Krzyżanowski

Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo

julian.krzyzanowski@pepsico.com
+ 48 782 892 258

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.