Komunikaty PR

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

2024-04-29  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku

PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje się w realizację strategicznej transformacji firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju pep+. Nowe samochody dostawcze oznaczone logotypem pep+ obsługiwane są przez ID Logistics Polska. Nowe auta nie generują spalin ani hałasu, co wpływa na komfort życia mieszkańców stolicy. To jedna z wielu inwestycji, które wdraża PepsiCo w 2024 roku w ramach rozwijania firmowej ekofloty.

Bezemisyjne ciężarówki przeznaczone są do przewozu produktów marek PepsiCo do sklepów, restauracji, galerii handlowych, lodówek, czy dyskontów znajdujących się w części Warszawy, która od lipca b.r. będzie objęta Strefą Czystego Transportu (SCT). Nowe samochody dostarczają także produkty do biura głównego PepsiCo przy Placu Konesera.

Mieszczące 8-palet produktowych ciężarówki elektryczne Master E-Tech produkcji Renault Trucks, wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, które pozwalają na przejechanie ponad 160 km na jednym ładowaniu. Wyboru tego konkretnego modelu dokonano w oparciu o optymalizację i efektywność dostaw w dystrybucji miejskiej. Oprócz redukcji emisji CO2 korzyścią z używania nowej technologii w łańcuchu dostaw jest obniżenie kosztów codziennej eksploatacji pojazdów.

W ramach strategicznej transformacji pep+ PepsiCo stale inwestuje w rozwiązania zrównoważone środowiskowo, w tym projekty zmniejszające emisje CO2. PepsiCo Polska dąży do elektryfikacji całej floty aut.

‒ W 2024 każdy obszar naszej floty zostanie zelektryfikowany w jakiejś części. Do dyspozycji pracowników działu sprzedaży oddane zostaną minivany elektryczne. Flota osobowych aut elektrycznych pojawi się w każdym naszym zakładzie produkcyjnym, a pracownicy biura głównego będą mogli korzystać z elektrycznych aut służbowych. Ten rok będzie w naszej firmie przebiegał pod znakiem inwestycji w auta zeroemisyjne, a co za tym idzie dalszego zmniejszania emisji CO2. ‒ powiedział Wojciech Osiadacz, Kierownik Floty oraz Planowania Transportu w PepsiCo.

W branży FMCG modernizacja logistyki w kierunku elektromobilności jest kluczowa. PepsiCo dąży do minimalizowania wpływu swojej działalności na środowisko i jakość życia mieszkańców miasta. Wspólnym celem PepsiCo i Partnerów jest zoptymalizowanie efektywności pojazdów dostawczych, aby osiągnąć wyznaczony cel dekarbonizacyjny. Do 2040 roku PepsiCo zamierza osiągnąć bezemisyjność we wszystkich aspektach swojej działalność.

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2023 r. ponad 91 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów, w tym wiele ikonicznych marek, generujących w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

 

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się strategią pep+ (PepsiCo Positive), która zakłada nie tylko transformację w stronę zrównoważonego rozwoju i budowanie wartości w granicach stawianych przez planetę, ale również inspirowania pozytywnych działań dla jej mieszkańców. Dzięki pep+ firma pragnie stać się globalnym liderem w kategorii napojów i przekąsek.

Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com, na portalach X (Twitter), Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

 

Kontakt dla mediów:

Julian Krzyżanowski

Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo

julian.krzyzanowski@pepsico.com
+ 48 782 892 258

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Czy zakaz nowych licencji w branży transportowej ma szansę wejść w życie? Biuro prasowe
2024-06-22 | 09:00

Czy zakaz nowych licencji w branży transportowej ma szansę wejść w życie?

Branża transportowa w kraju nie ma ostatnio dobrej passy. Sytuacja na wschodniej granicy i problemy z tamtejszymi firmami, planowane zmiany związane z Fit for 55 oraz niekorzystne zmiany prawne
Transport Rower odpowiedzią Polaków na rosnące koszty życia
2024-06-20 | 08:00

Rower odpowiedzią Polaków na rosnące koszty życia

Rower odpowiedzią Polaków na rosnące koszty życia. To lato będzie się kręcić na dwóch kółkach W obliczu rosnącej inflacji i dotkliwego wzrostu kosztów
Transport ClassTrucks o zakupie używanych samochodów ciężarowych
2024-06-19 | 12:00

ClassTrucks o zakupie używanych samochodów ciężarowych

W czasie globalnych zakłóceń w łańcuchach dostaw, gdy popyt na nowe auta ciężarowe przewyższa ich podaż, alternatywą jest rynek używanych samochodów ciężarowych. Eksperci

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polskie samorządy zaczynają wydatkować pieniądze z KPO. Obawiają się, że nie wystarczy im na to czasu

– Środki z KPO i pieniądze z nowego unijnego budżetu, których wydatkowanie też się w tym momencie rozpoczyna, to może być dla nas ostatnia szansa na pozyskanie tak dużych zewnętrznych funduszy – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu. Jak wskazuje, polskie samorządy mają już na starcie duże opóźnienia w wydatkowaniu środków z Krajowego Planu Odbudowy, dlatego problemem może być czas na to przeznaczony, który upływa w 2026 roku. – Jako samorząd oczekujemy przede wszystkim bardzo szybkich konkursów i programów. Oczekujemy również przesunięcia choćby części środków z części pożyczkowej na część dotacyjną albo deklaracji rządu, że być może te pożyczki zostaną jednak częściowo umorzone. Bez tego będzie nam ciężko – podkreśla prezydentka Sopotu.

Transport

Prezes CPK: Czekamy na decyzję kierunkową rządu. Od 1 lipca spółka przechodzi pod nadzór Ministerstwa Infrastruktury

– Chcielibyśmy uzyskać w możliwie jak najkrótszym terminie informacje ze strony rządu o tym, czy i w jakim zakresie ta inwestycja będzie realizowana, na jakie wsparcie możemy liczyć – mówi Filip Czernicki, prezes zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak podkreśla, ze względu na ogromną skalę inwestycji i nakłady na nią potrzebne spółka potrzebuje jasnych, dobrze określonych priorytetów. Prezes CPK spodziewa się, że ogłoszenie nastąpi w najbliższych dniach, najpóźniej do końca czerwca. Zbiegnie się to ze zmianami formalnymi w kontekście nadzoru.

Ochrona środowiska

Polska wciąż w unijnym ogonie pod względem rozwoju sektora biogazu. Nie pomogła specustawa, barierą pozostają wysokie koszty

Potencjał produkcyjny polskiego rolnictwa jest jednym z największych w Europie, ale wciąż nie przekłada się to na rozwój sektora biogazu. W rejestrze prowadzonym przez KOWR figuruje w tej chwili zaledwie 167 instalacji biogazowych o łącznej mocy zainstalowanej nieco ponad 156 MW. Pod tym względem Polsce wciąż daleko m.in. do sąsiednich Czech, a do poprawy sytuacji jak na razie nie przyczyniła się nawet wprowadzona w ubiegłym roku specustawa. Barierą pozostają m.in. wysokie koszty. Eksperci wskazują na pilną potrzebę stworzenia impulsów dla rozwoju tego sektora, ponieważ biogazownie odpowiadają na cały szereg problemów związanych nie tylko z transformacją energetyczną.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.