Komunikaty PR

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

2024-04-29  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku

PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje się w realizację strategicznej transformacji firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju pep+. Nowe samochody dostawcze oznaczone logotypem pep+ obsługiwane są przez ID Logistics Polska. Nowe auta nie generują spalin ani hałasu, co wpływa na komfort życia mieszkańców stolicy. To jedna z wielu inwestycji, które wdraża PepsiCo w 2024 roku w ramach rozwijania firmowej ekofloty.

Bezemisyjne ciężarówki przeznaczone są do przewozu produktów marek PepsiCo do sklepów, restauracji, galerii handlowych, lodówek, czy dyskontów znajdujących się w części Warszawy, która od lipca b.r. będzie objęta Strefą Czystego Transportu (SCT). Nowe samochody dostarczają także produkty do biura głównego PepsiCo przy Placu Konesera.

Mieszczące 8-palet produktowych ciężarówki elektryczne Master E-Tech produkcji Renault Trucks, wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, które pozwalają na przejechanie ponad 160 km na jednym ładowaniu. Wyboru tego konkretnego modelu dokonano w oparciu o optymalizację i efektywność dostaw w dystrybucji miejskiej. Oprócz redukcji emisji CO2 korzyścią z używania nowej technologii w łańcuchu dostaw jest obniżenie kosztów codziennej eksploatacji pojazdów.

W ramach strategicznej transformacji pep+ PepsiCo stale inwestuje w rozwiązania zrównoważone środowiskowo, w tym projekty zmniejszające emisje CO2. PepsiCo Polska dąży do elektryfikacji całej floty aut.

‒ W 2024 każdy obszar naszej floty zostanie zelektryfikowany w jakiejś części. Do dyspozycji pracowników działu sprzedaży oddane zostaną minivany elektryczne. Flota osobowych aut elektrycznych pojawi się w każdym naszym zakładzie produkcyjnym, a pracownicy biura głównego będą mogli korzystać z elektrycznych aut służbowych. Ten rok będzie w naszej firmie przebiegał pod znakiem inwestycji w auta zeroemisyjne, a co za tym idzie dalszego zmniejszania emisji CO2. ‒ powiedział Wojciech Osiadacz, Kierownik Floty oraz Planowania Transportu w PepsiCo.

W branży FMCG modernizacja logistyki w kierunku elektromobilności jest kluczowa. PepsiCo dąży do minimalizowania wpływu swojej działalności na środowisko i jakość życia mieszkańców miasta. Wspólnym celem PepsiCo i Partnerów jest zoptymalizowanie efektywności pojazdów dostawczych, aby osiągnąć wyznaczony cel dekarbonizacyjny. Do 2040 roku PepsiCo zamierza osiągnąć bezemisyjność we wszystkich aspektach swojej działalność.

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2023 r. ponad 91 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów, w tym wiele ikonicznych marek, generujących w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

 

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się strategią pep+ (PepsiCo Positive), która zakłada nie tylko transformację w stronę zrównoważonego rozwoju i budowanie wartości w granicach stawianych przez planetę, ale również inspirowania pozytywnych działań dla jej mieszkańców. Dzięki pep+ firma pragnie stać się globalnym liderem w kategorii napojów i przekąsek.

Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com, na portalach X (Twitter), Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

 

Kontakt dla mediów:

Julian Krzyżanowski

Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo

julian.krzyzanowski@pepsico.com
+ 48 782 892 258

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori Biuro prasowe
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe
Transport CHEP i Cabka otrzymują Red Dot Award za duży pojemnik składany CHEP ZirConic
2024-07-01 | 11:30

CHEP i Cabka otrzymują Red Dot Award za duży pojemnik składany CHEP ZirConic

CHEP, światowy lider w dziedzinie palet i pojemników wielokrotnego użytku oraz Cabka, lider w dziedzinie zrównoważonych opakowań transportowych, zdobyły nagrodę Red Dot Award w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.