Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku
PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje się w realizację strategicznej transformacji firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju pep+. Nowe samochody dostawcze oznaczone logotypem pep+ obsługiwane są przez ID Logistics Polska. Nowe auta nie generują spalin ani hałasu, co wpływa na komfort życia mieszkańców stolicy. To jedna z wielu inwestycji, które wdraża PepsiCo w 2024 roku w ramach rozwijania firmowej ekofloty.
Bezemisyjne ciężarówki przeznaczone są do przewozu produktów marek PepsiCo do sklepów, restauracji, galerii handlowych, lodówek, czy dyskontów znajdujących się w części Warszawy, która od lipca b.r. będzie objęta Strefą Czystego Transportu (SCT). Nowe samochody dostarczają także produkty do biura głównego PepsiCo przy Placu Konesera.
Mieszczące 8-palet produktowych ciężarówki elektryczne Master E-Tech produkcji Renault Trucks, wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, które pozwalają na przejechanie ponad 160 km na jednym ładowaniu. Wyboru tego konkretnego modelu dokonano w oparciu o optymalizację i efektywność dostaw w dystrybucji miejskiej. Oprócz redukcji emisji CO2 korzyścią z używania nowej technologii w łańcuchu dostaw jest obniżenie kosztów codziennej eksploatacji pojazdów.
W ramach strategicznej transformacji pep+ PepsiCo stale inwestuje w rozwiązania zrównoważone środowiskowo, w tym projekty zmniejszające emisje CO2. PepsiCo Polska dąży do elektryfikacji całej floty aut.
‒ W 2024 każdy obszar naszej floty zostanie zelektryfikowany w jakiejś części. Do dyspozycji pracowników działu sprzedaży oddane zostaną minivany elektryczne. Flota osobowych aut elektrycznych pojawi się w każdym naszym zakładzie produkcyjnym, a pracownicy biura głównego będą mogli korzystać z elektrycznych aut służbowych. Ten rok będzie w naszej firmie przebiegał pod znakiem inwestycji w auta zeroemisyjne, a co za tym idzie dalszego zmniejszania emisji CO2. ‒ powiedział Wojciech Osiadacz, Kierownik Floty oraz Planowania Transportu w PepsiCo.
W branży FMCG modernizacja logistyki w kierunku elektromobilności jest kluczowa. PepsiCo dąży do minimalizowania wpływu swojej działalności na środowisko i jakość życia mieszkańców miasta. Wspólnym celem PepsiCo i Partnerów jest zoptymalizowanie efektywności pojazdów dostawczych, aby osiągnąć wyznaczony cel dekarbonizacyjny. Do 2040 roku PepsiCo zamierza osiągnąć bezemisyjność we wszystkich aspektach swojej działalność.
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2023 r. ponad 91 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów, w tym wiele ikonicznych marek, generujących w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się strategią pep+ (PepsiCo Positive), która zakłada nie tylko transformację w stronę zrównoważonego rozwoju i budowanie wartości w granicach stawianych przez planetę, ale również inspirowania pozytywnych działań dla jej mieszkańców. Dzięki pep+ firma pragnie stać się globalnym liderem w kategorii napojów i przekąsek.
Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com, na portalach X (Twitter), Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.
Kontakt dla mediów:
Julian Krzyżanowski
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo
julian.krzyzanowski@pepsico.com
+ 48 782 892 258

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.