Czy restrukturyzacja to cudowne lekarstwo na zadłużenie? Nic bardziej mylnego!

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
„Restrukturyzacja - ulga od zadłużenia w 48h”, „Zredukuj zadłużenie o połowę dzięki restrukturyzacji!”, „Tylko 1 dzień wystarczy, aby zatrzymać komornika”, „Anulowanie długów w 2 dni” – jak widać, restrukturyzacja jawi się jako panaceum na problemy finansowe. Jednak rzeczywistość nie jest tak różowa. Ruszająca właśnie akcja edukacyjna „ABC Restrukturyzacji” ma na celu zwiększenie świadomości przedsiębiorców na temat przebiegu i skutków restrukturyzacji.
Dlaczego przedsiębiorcy decydują się na restrukturyzację? Jak mówi Maciej Maroszyk, Dyrektor Operacyjny TC Kancelarii Prawnej, najczęstszą przyczynę stanowi brak płynności finansowej. Firmy, które zmagają się z zadłużeniem, nie są w stanie regulować swoich zobowiązań, często widzą w restrukturyzacji ostatnią deskę ratunku.
Niestety na rynku można zaobserwować wysyp nierzetelnych firm, które żerują na trudnej sytuacji przedsiębiorstw. W obliczu narastającego zadłużenia, „eksperci” od restrukturyzacji obiecują błyskawiczne i radykalne rozwiązania, często wprowadzając w błąd swoich klientów.
- W rzeczywistości restrukturyzacja to skomplikowany i długotrwały proces, w który zaangażowanych jest wiele stron, takich jak kontrahenci, urzędy państwowe, banki, a także instytucje finansowe. Stąd warto wiedzieć, że restrukturyzacja nie jest cudownym, natychmiastowym środkiem na problemy finansowe, a cały proces wiąże się z dodatkowymi kosztami i komplikacjami. Doradcy restrukturyzacyjni za swoje usługi pobierają wysokie opłaty, zaczynające się od kilkunastu tysięcy złotych, a procedura może trwać miesiące – mówi Maciej Maroszyk.
Prawdziwe oblicze restrukturyzacji
Proces restrukturyzacji wymaga przedstawienia szczegółowego planu działania i wyjścia z kryzysu finansowego. Często zdarza się, że pomimo poniesionych kosztów, nie dochodzi do porozumienia. Firmy z różnych branż, w tym transportowe, które decydują się na restrukturyzację, mogą napotkać problemy z pozyskiwaniem nowych zleceń. Kontrahenci obawiają się współpracy z firmami w restrukturyzacji, co jeszcze bardziej komplikuje sytuację restrukturyzowanych podmiotów.
- Zanim firma zdecyduje się na restrukturyzację, warto rozważyć inne możliwości. Zacznijmy od negocjacji z kontrahentami, urzędami i bankami – bo mogą one przynieść lepsze rezultaty, bez konieczności angażowania doradców restrukturyzacyjnych. Warto przedstawić plan spłaty zadłużenia i zawrzeć ugody, które pozwolą na stopniowe wychodzenie z kryzysu. – wskazuje ekspert TC Kancelarii Prawnej
Edukacja branży transportowej – Akcja edukacyjna „ABC Restrukturyzacji”
Z myślą o przedsiębiorstwach transportowych, TC Kancelaria Prawna zorganizowała akcję edukacyjną „ABC Restrukturyzacji”. Jej celem jest szerzenie świadomości o tym, czym jest restrukturyzacja, jak ją należy przeprowadzać, na jakie aspekty zwrócić uwagę oraz o czym pamiętać, zanim się ją rozpocznie.
- Pomysł tego rodzaju przedsięwzięcia zrodził się z obserwacji nagłego wzrostu liczby firm, które zdecydowały się na restrukturyzację. Zauważyliśmy, że nie zawsze jest to jedyne rozwiązanie wyjścia z trudnej sytuacji finansowej, a sam proces często bywa źle prowadzony. Ponadto, dostrzegliśmy wiele reklam wprowadzających przedsiębiorców w błąd. Naszym celem jest uświadomienie przewoźnikom, że restrukturyzacja, wbrew temu co może sugerować wiele komunikatów reklamowych, nie zawsze jest korzystnym rozwiązaniem. Może narobić więcej szkód niż przynieść korzyści. Proces ten często nie prowadzi do umorzenia długów i często negatywnie wpływa na relacje z kontrahentami oraz współpracownikami. Chcemy, by przedsiębiorcy byli świadomi tego, kiedy i jak warto przeprowadzać restrukturyzację oraz jakie są związane z nią potencjalne zagrożenia i korzyść – wyjaśnia Maciej Maroszyk.
Organizowana przez TC Kancelaria Prawna akcja edukacyjna, pod patronatem merytorycznym Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, będzie trwać od sierpnia do grudnia. W jej ramach zaplanowano między innymi webinary, podczas których eksperci przedstawią kluczowe aspekty restrukturyzacji oraz odpowiedzą na pytania uczestników. Celem akcji jest uświadomienie przewoźnikom, czym jest restrukturyzacja, jak powinien wyglądać rzetelny proces jej przeprowadzenia, że sama restrukturyzacja nie pomoże im wyjść z kłopotów finansowych, lecz może je pogłębić. Więcej informacji o akcji jest dostępnych na stronie www.tckancelaria.eu/abc-restrukturyzacji

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.