Dachser obsłuży przesyłki B2C w 22 krajach Europy
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Dachser, globalny operator logistyczny, zwiększa zasięg dostaw do klientów indywidualnych z 6 do 22 krajów Europy. Ma to związek z rozwojem branży e-commerce, który przyspieszyła pandemia. Ten trend zaobserwował również Dachser Polska, specjalizujący się w obsłudze krajowych eksporterów. Tylko w kwietniu tego roku operator czterokrotnie zwiększył liczbę przesyłek B2C z Polski. Z rozszerzenia zasięgu skorzystają m.in. polskie sklepy internetowe, eksporterzy realizujący zamówienia zachodnioeuropejskich konsumentów czy firmy które do tej pory prowadziły sprzedaż np. tylko przez dystrybutorów.
Dachser Polska specjalizuje się w drobnicowych przesyłkach międzynarodowych, z których większość to zlecenia z firm do firm (B2B). Przesyłkę od firmy do klienta indywidualnego można było do tej pory zlecić tylko w przypadku dostaw do Niemiec, Austrii, Czech i krajów Beneluksu. Z początkiem lipca mapa zasięgu dostaw B2C Dachser rozszerza się do 22 państw. Oprócz Polski znajdują się na niej m.in. Wielka Brytania, Skandynawia, Francja, Hiszpania czy kraje bałtyckie, zaś na południu: Słowacja, Węgry czy Rumunia.
„Ostatnie miesiące to skokowy rozwój sprzedaży online, co oznacza dużo wyższe niż do tej pory zapotrzebowanie na dostawy do klientów indywidualnych w całej Europie. Potwierdza to też przykład Dachser Polska, bo od marca notujemy duży, sukcesywny przyrost międzynarodowych przesyłek B2C. W maju 2020 r. było ich o 215% więcej niż w lutym. Wzrosty są też widoczne rok do roku, a rekordowy okazał się kwiecień, kiedy wolumen skoczył czterokrotnie wobec 2019 r. Dachser podąża za potrzebami klientów, więc rozszerzamy zasięg międzynarodowych dostaw drobnicy B2C na większość Europy”, wyjaśnia Rafał Owczarek, koordynator sprzedaży European Logistics w Dachser Polska.
Z kraju do zagranicznych klientów indywidualnych przesyłki nadają m.in. sklepy internetowe i polskie firmy handlujące na platformach e-commerce. Jeszcze inną, dużą grupą są krajowi producenci i dystrybutorzy, zaopatrujący europejskie sieci handlowe, w tym typu „dom i ogród”. Od 1 lipca Dachser obsłuży zlecenia B2C w niemal całej Europie w ramach dostaw „do krawężnika”, po wcześniejszym powiadomieniu, w godzinach porannych lub popołudniowych.
„Wiele sieci przyśpiesza rozwój kanału online, a łańcuchy dostaw dopasowują się do nowych realiów. Zwłaszcza w przypadku produktów gabarytowych coraz częściej towar będzie jechał z kraju dostawcy wprost do klienta indywidualnego z pominięciem sklepowej półki czy magazynu centralnego. Te trendy działają też na korzyść polskich producentów, dla których rozwój europejskiego kanału e-commerce jest szansą na zdobycie nowych rynków zbytu, a wśród naszych klientów jest sporo takich firm”, dodaje Rafał Owczarek.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.