DP World wybrało wzmocnione urządzenia Panasonic TOUGHBOOK
DP World to globalny operator terminali portowych. Do jednego z nich, terminalu w Southampton firma szukała mobilnego rozwiązania komputerowego, które służyłoby kierownikom nadzorujących prawidłowy załadunek i rozładunek kontenerów na każdym statku odwiedzającym terminal.
- Wcześniej kierownicy korzystali z papierowych list z wykazem zadań dla dźwigów i mapami przegrody magazynowej na statku, służącymi do ustalenia, gdzie zostaną umieszczone poszczególne kontenery. Dokumenty te często były nieaktualne już w momencie wydrukowania - wyjaśnia Mark Hooper, dyrektor operacyjny DP World Southampton. - Zmiany dokonane przez osobę nadzorującą prace były zapisywane, a następnie komunikowane przez radio. Praca przy każdej pogodzie, w dzień i w nocy często powodowała, że dokumenty były uszkodzone, nieczytelne, spóźnione lub zagubione.
Po przeglądzie szeregu wytrzymałych urządzeń eksperci z działu IT firmy DP World w porozumieniu z pracownikami wybrali wytrzymały tablet Panasonic TOUGHBOOK G1 i stworzyli własny program, który zapewnia kierownikom dostęp do danych w czasie rzeczywistym i autonomię przy podejmowaniu decyzji na miejscu. Tym samym udało się poprawić wydajność i obniżyć koszty obsługi terminalu. Po udanej próbie na jednym stanowisku rozładunkowym w porcie urządzenia zostały wprowadzone w całym terminalu (15 suwnic portowych).
- Kierownik może teraz wybrać, na którym stanowisku działać i samodzielnie potwierdzać pozycje kontenerów. Żaden inny terminal nie korzysta z urządzeń mobilnych posiadających oprogramowanie tak zaawansowane, by umożliwiało operatorowi kierowanie załadunkiem i rozładunkiem statku w czasie rzeczywistym - wyjaśnia Mark Hooper.
Po wdrożeniu urządzeń Panasonic zwiększyła się ruchliwość dźwigów i suwnic portowych, co oznacza, że statki krócej przebywają w porcie i szybciej mogą rozpocząć podróż. Aktualizacje na żywo od osoby nadzorującej proces załadunku i rozładunku zapewniają lepszy przepływ informacji, które są następnie przekazywane do klienta przez stronę internetową DP World Southampton Where’s my container?.
Aplikacja na bieżąco pobiera aktualizacje z tabletu Panasonic TOUGHBOOK, który wybiera pomiędzy połączeniem 4G i Wi-Fi, by zapewnić stałą łączność. Z kolei użytkownik tabletu, by mógł kontynuować pracę nawet w najtrudniejszych warunkach, może przełączać się z normalnej obsługi ekranu dotykowego w tryb obsługi wyłącznie z pomocą rysika.
Firma DP World wyposażyła także swoje wózki kontenerowe (pojazdy poruszające i układające kontenery transportowe) w wytrzymałe notebooki Panasonic TOUGHBOOK 33. Zespół Panasonic ProServices zaprojektował dla nich dedykowaną stację dokującą tak, by urządzenia mogły być łatwo i bezpiecznie wykorzystywane w pojazdach specjalnych.
Oprócz tego zespoły serwisowe DP World wykorzystują wzmocnione notebooki Panasonic TOUGHBOOK 20 i 33 jako niezbędne narzędzie do diagnostyki serwisowej i zarządzania zadaniami serwisowymi dla pojazdów w terminalu.
Po udanym wdrożeniu inne terminale DP World albo już wprowadziły, albo rozważają wprowadzenie rozwiązań Panasonic TOUGHBOOK, podobnie jak inne obiekty w Europie i na całym świecie.
Wideo o wdrożeniu można obejrzeć na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=a-zKJfbf9RI.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.