DP World wybrało wzmocnione urządzenia Panasonic TOUGHBOOK
DP World to globalny operator terminali portowych. Do jednego z nich, terminalu w Southampton firma szukała mobilnego rozwiązania komputerowego, które służyłoby kierownikom nadzorujących prawidłowy załadunek i rozładunek kontenerów na każdym statku odwiedzającym terminal.
- Wcześniej kierownicy korzystali z papierowych list z wykazem zadań dla dźwigów i mapami przegrody magazynowej na statku, służącymi do ustalenia, gdzie zostaną umieszczone poszczególne kontenery. Dokumenty te często były nieaktualne już w momencie wydrukowania - wyjaśnia Mark Hooper, dyrektor operacyjny DP World Southampton. - Zmiany dokonane przez osobę nadzorującą prace były zapisywane, a następnie komunikowane przez radio. Praca przy każdej pogodzie, w dzień i w nocy często powodowała, że dokumenty były uszkodzone, nieczytelne, spóźnione lub zagubione.
Po przeglądzie szeregu wytrzymałych urządzeń eksperci z działu IT firmy DP World w porozumieniu z pracownikami wybrali wytrzymały tablet Panasonic TOUGHBOOK G1 i stworzyli własny program, który zapewnia kierownikom dostęp do danych w czasie rzeczywistym i autonomię przy podejmowaniu decyzji na miejscu. Tym samym udało się poprawić wydajność i obniżyć koszty obsługi terminalu. Po udanej próbie na jednym stanowisku rozładunkowym w porcie urządzenia zostały wprowadzone w całym terminalu (15 suwnic portowych).
- Kierownik może teraz wybrać, na którym stanowisku działać i samodzielnie potwierdzać pozycje kontenerów. Żaden inny terminal nie korzysta z urządzeń mobilnych posiadających oprogramowanie tak zaawansowane, by umożliwiało operatorowi kierowanie załadunkiem i rozładunkiem statku w czasie rzeczywistym - wyjaśnia Mark Hooper.
Po wdrożeniu urządzeń Panasonic zwiększyła się ruchliwość dźwigów i suwnic portowych, co oznacza, że statki krócej przebywają w porcie i szybciej mogą rozpocząć podróż. Aktualizacje na żywo od osoby nadzorującej proces załadunku i rozładunku zapewniają lepszy przepływ informacji, które są następnie przekazywane do klienta przez stronę internetową DP World Southampton Where’s my container?.
Aplikacja na bieżąco pobiera aktualizacje z tabletu Panasonic TOUGHBOOK, który wybiera pomiędzy połączeniem 4G i Wi-Fi, by zapewnić stałą łączność. Z kolei użytkownik tabletu, by mógł kontynuować pracę nawet w najtrudniejszych warunkach, może przełączać się z normalnej obsługi ekranu dotykowego w tryb obsługi wyłącznie z pomocą rysika.
Firma DP World wyposażyła także swoje wózki kontenerowe (pojazdy poruszające i układające kontenery transportowe) w wytrzymałe notebooki Panasonic TOUGHBOOK 33. Zespół Panasonic ProServices zaprojektował dla nich dedykowaną stację dokującą tak, by urządzenia mogły być łatwo i bezpiecznie wykorzystywane w pojazdach specjalnych.
Oprócz tego zespoły serwisowe DP World wykorzystują wzmocnione notebooki Panasonic TOUGHBOOK 20 i 33 jako niezbędne narzędzie do diagnostyki serwisowej i zarządzania zadaniami serwisowymi dla pojazdów w terminalu.
Po udanym wdrożeniu inne terminale DP World albo już wprowadziły, albo rozważają wprowadzenie rozwiązań Panasonic TOUGHBOOK, podobnie jak inne obiekty w Europie i na całym świecie.
Wideo o wdrożeniu można obejrzeć na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=a-zKJfbf9RI.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ślepe pozwy pomogą walczyć z hejtem w internecie. Spodziewana lawina wniosków może sparaliżować sądy
Wprowadzenie instytucji tzw. ślepego pozwu pozwoli skuteczniej ścigać za naruszenie dóbr osobistych popełnione przez anonimowych internautów. Przepisy pozwolą na złożenie pozwu w sytuacji, gdy poszkodowany nie zna danych identyfikujących hejtera. Krajowa Rada Sądownictwa i Sąd Najwyższy ostrzegają, że nowelizacja może doprowadzić do znacznego przeciążenia sądów, a krótkie terminy na identyfikację sprawcy mogą skutkować wzrostem odszkodowań za przewlekłość postępowania.
Ochrona środowiska
Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
1 stycznia weszła w życie ustawa zmieniająca przepisy o odpadach, która nakłada na wytwórców odpadów budowlanych i rozbiórkowych obowiązek ich segregacji i zapewnienia dalszego ich zagospodarowania. To efekt implementacji unijnej dyrektywy. Ostateczną treść przepisów branża poznała w ostatnich tygodniach 2024 roku. Nie jest wciąż jasne, czy w przypadku budów dopuszczona będzie frakcja odpadów zmieszanych, których nie da się posegregować. Następnym krokiem będą prawdopodobnie poziomy recyklingu odpadów budowlanych, jakie przedsiębiorcy będą musieli zapewnić. Nowe obowiązki nie dotyczą osób fizycznych.
Handel
T. Bocheński: Współpraca z Donaldem Trumpem może być bardzo trudna. Interes amerykański będzie stawiany na pierwszym miejscu
– Współpraca na linii Unia Europejska – USA w ciągu czterech najbliższych lat rządów Donalda Trumpa może być trudna – ocenia europoseł Tobiasz Bocheński. Polski Instytut Spraw Międzynarodowych ostrzega, że potencjalne zmiany w polityce USA, w tym zwiększenie ceł, mogą dotknąć wszystkich partnerów Stanów Zjednoczonych. Dużą niewiadomą jest również kwestia wsparcia dla Ukrainy i ewentualnego zakończenia wojny. Polityka nowego prezydenta może mieć kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa całej Europy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.