DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych operatorów logistycznych świata. Same deklaracje nie wystarczą, liczy się skuteczna realizacja ambitnych celów. Aby wzmocnić swoje działania na rzecz ich osiągnięcia DSV w Polsce dołączyło do programu Climate Leadership. Efekty tych działań zaprezentowano w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 – 5 lat Climate Leadership.
Zielona Logistyka
Jednym z fundamentów gospodarki są płynnie działające łańcuchy dostaw. Za ich poprawne działanie odpowiadają logistycy, jednak w ich pracy pojawiło się nowe wyzwanie. Jest nim budowa takich rozwiązań transportowych, które będą uwzględniały zasady zrównoważonego rozwoju. Skala wyzwań jest znacząca, ponieważ branża TSL odpowiada za ok. 20 proc. wytwarzanych emisji, w samej tylko Unii Europejskiej. Bez odpowiedzialnej logistyki nie będzie możliwa budowa zrównoważonych łańcuchów dostaw, a co za tym idzie: realizacja celów transformacji energetycznej.
Operatorzy logistyczni, tacy jak DSV, którzy chcą wspierać zrównoważony rozwój i realizować swoje cele z nim związane, mają szansę odegrać kluczową rolę w procesie wdrażania bardziej korzystnych dla środowiska rozwiązań logistycznych i zachęcania zarówno klientów, jak i podwykonawców do korzystania z nich. Narzędzia, które mogą zostać do tego wykorzystane tworzą zbiór usług tzw. ”Zielonej Logistyki”. Są to m.in. monitoring emisji, optymalizacja łańcuchów dostaw, zielone magazynowanie, biopaliwa czy offset węglowy.
Z pozycją lidera wiąże się ogromne zobowiązanie wobec naszych klientów, współpracowników i społeczności, w których prowadzimy działalność biznesową. Właśnie dlatego, jako DSV, aspirujemy do tego, aby przewodzić transformacji energetycznej branży TSL – mówi Thomas Jansson, Managing Director, DSV ISS. – Dekarbonizacja to największe wyzwanie naszych czasów i nikt nie jest w stanie podołać mu samodzielnie. Sukces zostanie osiągnięty tylko wtedy, gdy zmienimy to, w jaki sposób podejmujemy decyzje biznesowe każdego dnia, a do tego potrzebna jest edukacja.
Droga do Zero Netto
Realizacja celów związanych z dążeniem organizacji do emisji zero netto to proces angażujący wiele osób, wiele działów i wiele poziomów organizacji. Warunkiem jego skuteczności jest zrozumienie pilności podjęcia przez biznes tematów ochrony klimatu i dekarbonizacji. Podstawą dla zrozumienia skali wyzwań i potrzebnego działania jest przejrzysta, klarowna informacja oraz edukacja kierowana do wszystkich zaangażowanych w proces osób.
Aby zapewnić skuteczność działań na rzecz dekarbonizacji DSV w Polsce zadecydowało o wdrożeniu programu edukacyjnego SustainAbility skierowanego zarówno do osób zarządzających organizacją, jak i osób na niższych stanowiskach, które zarządzają zespołami i mają wpływ na działanie organizacji na poziomie lokalnym. Przy wszystkich tych działaniach operator współpracuje z szeregiem ekspertów z zakresu ochrony klimatu i ESG. W charakterze partnerów wspierających cykl edukacyjny SustainAbility pod kątem merytorycznym, DSV zaprosiło ekspertów programu Climate Leadership, zainicjowanego przez UNEP/GRID-Warszawa.
Transformacja klimatyczna to niełatwy proces, a dekarbonizacja branży logistycznej jest szczególnie wymagająca. To zarówno kwestie związane z transportem, optymalizacją procesów w łańcuchu dostaw, jak i z efektywnością energetyczną budynków biurowych i magazynowych. Aby skutecznie zmieniać tak wieloaspektowy sektor potrzebna jest wiedza z różnych dziedzin. Dzięki współpracy z Climate Leadership zyskaliśmy dostęp do kompleksowej wiedzy i ekspertów, którzy będą pomagali specjalistom i specjalistkom DSV w rozwoju niezbędnych kompetencji – mówi Agnieszka Kłopotowska, Sustainability Manager, DSV – Global Transport and Logistics. - Bardzo się cieszę, że na przestrzeni ostatnich miesięcy do działań realizowanych w programie dołączyło 260 osób reprezentujących kluczowe obszary biznesu: od compliance, marketing, HR po działy jakości i operacji.
Program SustainAbility został zaprezentowany w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 przygotowanym przez UNEP/GRID-Warszawa z okazji 5 rocznicy działalności projektu Climate Leadership.
Rzeczywista zielona transformacja jest konieczna nie tylko ze względu na dobro środowiska, lecz również dla stabilnego rozwoju gospodarczego. Jej sukces zależy od zrozumienia jak można wdrażać takie zmiany w praktyce. Kluczowe jest zatem nie tylko dostarczanie usystematyzowanej wiedzy, ale również umiejętność oceny wpływu decyzji ekonomicznych na zmieniające się warunki środowiskowe. Jedynie taka zdolność pozwala efektywnie kształtować zmiany we wszystkich aspektach zależności między społeczeństwem a naturą. W szczególności w branży logistycznej, dekarbonizacja staje się naglącą potrzebą, której wdrożenie jest kluczowe dla redukcji emisji i ograniczenia śladu środowiskowego. Aby sprostać temu wyzwaniu, niezbędne jest wdrażanie nowatorskich rozwiązań technologicznych i operacyjnych, które umożliwią transformację sektora zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Takie rozwiązania wypracowujemy od 5 lat z firmami uczestniczącymi w programie Climate Leadership. - Maria Andrzejewska, dyrektorka generalna UNEP/GRID-Warszawa
UNEP/GRID-Warszawa od 1991 roku realizuje w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działając na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zobowiązanie klimatyczne DSV – Global Transport and Logistics
DSV zobowiązało się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. W ramach tego celu firma planuje zredukować emisję o 50% w zakresach 1. i 2. i o 30% w zakresie 3. do 2030 roku (rok bazowy: 2019). Droga do osiągnięcia tych kamieni milowych prowadzących do ostatecznego celu została wyznaczona w mapach dekarbonizacji, opracowanych indywidualnie dla każdego z obszarów działalności: transportu drogowego, logistyki magazynowej, spedycji morskiej i lotniczej.
Operator świadczy kompleksowe usługi transportu drogowego, spedycji morskiej i lotniczej oraz logistyki magazynowej dla partnerów m.in. z sektora farmaceutycznego, healthcare, automotive, elektroniki, telekomunikacji, FMCG, retail, white goods, beauty, chemii czy eCommerce. W Polsce DSV dysponuje obecnie 19 obiektami o łącznej powierzchni 320 tys. mkw., w tym jednym magazynem wyposażonym w system AutoStore. Operator zarządza ogólnoeuropejską siecią połączeń drobnicowych – na terenie kraju funkcjonuje 17 terminali, poprzez które realizowane są usługi transportu międzynarodowego i krajowego.
CEVA Logistics i BMW Group France testują elektryczny autotransporter
Girteka o rozwiązaniach intermodalnych w łańcuchach dostaw ładunków wrażliwych
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Firmy nie znają korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju. Swój ślad węglowy mierzy tylko co piąta firma
21 proc. firm nie dostrzega żadnych korzyści z wdrażania zrównoważonego rozwoju, a 16 proc. nie umie takich wskazać – wynika z badania Kantar dla BASF Polska. Organizacje, które takie działania mają w swojej strategii i je realizują, mają w tej kwestii odmienne zdanie. Poza ochroną środowiska wskazują na tak istotne kwestie jak korzyści wizerunkowe, ekonomiczne i szybszy rozwój firmy. Do podnoszenia świadomości mają służyć takie programy jak „Razem dla Planety” spółki BASF, który nagradza liderów takich działań i ich innowacyjne projekty.
Polityka
Zaangażowanie północnokoreańskich żołnierzy eskaluje konflikt w Ukrainie. Europosłowie wzywają do większej współpracy obronnej w UE
W połowie listopada amerykański Departament Stanu i wywiad Korei Południowej potwierdziły, że wojska Korei Północnej biorą bezpośredni udział w rosyjskiej wojnie przeciwko Ukrainie. Rezolucja Parlamentu Europejskiego potępia zaangażowanie reżimu Kim Dzong Una i podkreśla, że ta nowa faza wojny może mieć poważne konsekwencje dla bezpieczeństwa Europy. Europosłowie wzywają UE do podjęcia zdecydowanych kroków.
Infrastruktura
Frontex chce stworzyć cyfrowego bliźniaka zewnętrznych granic UE. Umożliwi to przygotowanie na różne scenariusze i zagrożenia
W pierwszych 10 miesiącach 2024 roku liczba nielegalnych przekroczeń zewnętrznej granicy UE spadła o 43 proc. r/r, do 191,9 tys. – wynika z danych Frontexu. Presja migracyjna wciąż pozostaje wysoka, a rosnącymi zagrożeniami są też m.in. terroryzm i transgraniczna przestępczość. W ich zwalczaniu coraz większą rolę odgrywają technologie, które wspierają operacje ochrony i zarządzania granicami UE. Jedną z nowych inicjatyw Frontex jest konkurs dotyczący cyfrowego bliźniaka, który może służyć symulacji różnych sytuacji zagrożenia na granicach zewnętrznych UE i scenariuszy reagowania.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.