Komunikaty PR

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

2024-11-27  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Szymon Rać
Okaeri Consulting

Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.06 MB )

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych operatorów logistycznych świata. Same deklaracje nie wystarczą, liczy się skuteczna realizacja ambitnych celów. Aby wzmocnić swoje działania na rzecz ich osiągnięcia DSV w Polsce dołączyło do programu Climate Leadership. Efekty tych działań zaprezentowano w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 – 5 lat Climate Leadership.

Zielona Logistyka

Jednym z fundamentów gospodarki są płynnie działające łańcuchy dostaw. Za ich poprawne działanie odpowiadają logistycy, jednak w ich pracy pojawiło się nowe wyzwanie. Jest nim budowa takich rozwiązań transportowych, które będą uwzględniały zasady zrównoważonego rozwoju. Skala wyzwań jest znacząca, ponieważ branża TSL odpowiada za ok. 20 proc. wytwarzanych emisji, w samej tylko Unii Europejskiej. Bez odpowiedzialnej logistyki nie będzie możliwa budowa zrównoważonych łańcuchów dostaw, a co za tym idzie: realizacja celów transformacji energetycznej.

Operatorzy logistyczni, tacy jak DSV, którzy chcą wspierać zrównoważony rozwój i realizować swoje cele z nim związane, mają szansę odegrać kluczową rolę w procesie wdrażania bardziej korzystnych dla środowiska rozwiązań logistycznych i zachęcania zarówno klientów, jak i podwykonawców do korzystania z nich. Narzędzia, które mogą zostać do tego wykorzystane tworzą zbiór usług tzw. ”Zielonej Logistyki”. Są to m.in. monitoring emisji, optymalizacja łańcuchów dostaw, zielone magazynowanie, biopaliwa czy offset węglowy.

Z pozycją lidera wiąże się ogromne zobowiązanie wobec naszych klientów, współpracowników i społeczności, w których prowadzimy działalność biznesową. Właśnie dlatego, jako DSV, aspirujemy do tego, aby przewodzić transformacji energetycznej branży TSL – mówi Thomas Jansson, Managing Director, DSV ISS. – Dekarbonizacja to największe wyzwanie naszych czasów i nikt nie jest w stanie podołać mu samodzielnie. Sukces zostanie osiągnięty tylko wtedy, gdy zmienimy to, w jaki sposób podejmujemy decyzje biznesowe każdego dnia, a do tego potrzebna jest edukacja.

Droga do Zero Netto

Realizacja celów związanych z dążeniem organizacji do emisji zero netto to proces angażujący wiele osób, wiele działów i wiele poziomów organizacji. Warunkiem jego skuteczności jest zrozumienie pilności podjęcia przez biznes tematów ochrony klimatu i dekarbonizacji. Podstawą dla zrozumienia skali wyzwań i potrzebnego działania jest przejrzysta, klarowna informacja oraz edukacja kierowana do wszystkich zaangażowanych w proces osób.

Aby zapewnić skuteczność działań na rzecz dekarbonizacji DSV w Polsce zadecydowało o wdrożeniu programu edukacyjnego SustainAbility skierowanego zarówno do osób zarządzających organizacją, jak i osób na niższych stanowiskach, które zarządzają zespołami i mają wpływ na działanie organizacji na poziomie lokalnym. Przy wszystkich tych działaniach operator współpracuje z szeregiem ekspertów z zakresu ochrony klimatu i ESG. W charakterze partnerów wspierających cykl edukacyjny SustainAbility pod kątem merytorycznym, DSV zaprosiło ekspertów programu Climate Leadership, zainicjowanego przez UNEP/GRID-Warszawa.

Transformacja klimatyczna to niełatwy proces, a dekarbonizacja branży logistycznej jest szczególnie wymagająca. To zarówno kwestie związane z transportem, optymalizacją procesów w łańcuchu dostaw, jak i z efektywnością energetyczną budynków biurowych i magazynowych. Aby skutecznie zmieniać tak wieloaspektowy sektor potrzebna jest wiedza z różnych dziedzin. Dzięki współpracy z Climate Leadership zyskaliśmy dostęp do kompleksowej wiedzy i ekspertów, którzy będą pomagali specjalistom i specjalistkom DSV w rozwoju niezbędnych kompetencji – mówi Agnieszka Kłopotowska, Sustainability Manager, DSV – Global Transport and Logistics. - Bardzo się cieszę, że na przestrzeni ostatnich miesięcy do działań realizowanych w programie dołączyło 260 osób reprezentujących kluczowe obszary biznesu: od compliance, marketing, HR po działy jakości i operacji.

Program SustainAbility został zaprezentowany w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024  przygotowanym przez UNEP/GRID-Warszawa z okazji 5 rocznicy działalności projektu Climate Leadership.

Rzeczywista zielona transformacja jest konieczna nie tylko ze względu na dobro środowiska, lecz również dla stabilnego rozwoju gospodarczego. Jej sukces zależy od zrozumienia jak można wdrażać takie zmiany w praktyce. Kluczowe jest zatem nie tylko dostarczanie usystematyzowanej wiedzy, ale również umiejętność oceny wpływu decyzji ekonomicznych na zmieniające się warunki środowiskowe. Jedynie taka zdolność pozwala efektywnie kształtować zmiany we wszystkich aspektach zależności między społeczeństwem a naturą. W szczególności w branży logistycznej, dekarbonizacja staje się naglącą potrzebą, której wdrożenie jest kluczowe dla redukcji emisji i ograniczenia śladu środowiskowego. Aby sprostać temu wyzwaniu, niezbędne jest wdrażanie nowatorskich rozwiązań technologicznych i operacyjnych, które umożliwią transformację sektora zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Takie rozwiązania wypracowujemy od 5 lat z firmami uczestniczącymi w programie Climate Leadership. - Maria Andrzejewska, dyrektorka generalna UNEP/GRID-Warszawa

UNEP/GRID-Warszawa od 1991 roku realizuje w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działając na rzecz zrównoważonego rozwoju. 

Zobowiązanie klimatyczne DSV – Global Transport and Logistics

DSV zobowiązało się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. W ramach tego celu firma planuje zredukować emisję o 50% w zakresach 1. i 2. i o 30% w zakresie 3. do 2030 roku (rok bazowy: 2019). Droga do osiągnięcia tych kamieni milowych prowadzących do ostatecznego celu została wyznaczona w mapach dekarbonizacji, opracowanych indywidualnie dla każdego z obszarów działalności: transportu drogowego, logistyki magazynowej, spedycji morskiej i lotniczej.

Operator świadczy kompleksowe usługi transportu drogowego, spedycji morskiej i lotniczej oraz logistyki magazynowej dla partnerów m.in. z sektora farmaceutycznego, healthcare, automotive, elektroniki, telekomunikacji, FMCG, retail, white goods, beauty, chemii czy eCommerce. W Polsce DSV dysponuje obecnie 19 obiektami o łącznej powierzchni 320 tys. mkw., w tym jednym magazynem wyposażonym w system AutoStore. Operator zarządza ogólnoeuropejską siecią połączeń drobnicowych – na terenie kraju funkcjonuje 17 terminali, poprzez które realizowane są usługi transportu międzynarodowego i krajowego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Okaeri Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.