Dzień Kuriera – święto branży logistycznej i otwarcie szczytu paczkowego
29 września obchodzimy dzień Kuriera i Przewoźnika – święto pracowników branży logistycznej i transportowej, które docenia zaangażowanie oraz profesjonalizm osób odpowiedzialnych za codzienne dostarczanie naszych przesyłek. Kurier to zawód szczególnie ważny w zbliżającym się okresie szczytu paczkowego, czyli czasu, w którym częściej kupujemy on-line i wysyłamy więcej. Zaczyna się on już w październiku, przyspiesza w czasie listopadowych promocji, by osiągnąć kulminacyjny punkt w momencie dostaw świątecznych prezentów. W tym czasie wolumen przesyłek rośnie nawet o 100% w stosunku do innych okresów roku. Dla obsłużenia takiego ruchu DHL eCommerce jest gotowy, m.in. dzięki zespołowi blisko pięciu tysięcy kurierów oraz mocnej sieci ponad dwudziestu tysięcy Punktów Obsługi Paczek, w tym ponad czterech tysięcy automatów paczkowych DHL BOX 24/7.
Kurier zawodem XXI wieku
Zawód kuriera, obecny w Polsce już od XVI wieku, dziś jest fundamentem naszego codziennego życia, polegającego często na szybkim zamawianiu i dostarczaniu przesyłek. Potrzebujesz pilnie prezentu? Brakuje czegoś na biwak? Szybko musisz kupić ubranie na specjalną okazję? To wszystko jest jeszcze łatwiejsze dzięki nieustannej pracy kurierów, którzy codziennie pokonują setki tysięcy kilometrów, spełniając oczekiwania klientów.
DHL eCommerce Polska zawdzięcza swoją silną pozycję na konkurencyjnym rynku usług kurierskich kompleksowej ofercie, dopasowanej do potrzeb klientów oraz doskonale zorganizowanemu zespołowi kurierów, liczącemu blisko 5000 osób. To właśnie ich zaangażowanie wpływa na satysfakcję i lojalność klientów. Zrozumienie potrzeb kurierów i wspieranie ich w codziennych obowiązkach, które często zaczynają już o świcie, jest z kolei kluczowe dla sukcesu firmy na ciągle rosnącym rynku e-commerce.
Szczyt paczkowy tuż za rogiem
Z roku na rok zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Według badań „Polaków Portfel Własny. Polacy w Sieci” przeprowadzonych w czerwcu 2024 przez Santander Consumer Bank[1] aż 60% respondentów kupujących w sieci zauważyło, że w ciągu ostatniego roku robiło zakupy online częściej niż w poprzednich latach. Najintensywniejszym okresem dla branży pozostaje sezon przedświąteczny, gdy kurierzy dostarczają między innymi prezenty. Dzień Kuriera jest symbolicznym początkiem tego wzmożonego okresu, w którym wolumen przesyłek może urosnąć nawet o 100%.
DHL eCommerce stawia również na inwestycje w mocną sieć OOH (przyp. red. out of home delivery) aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. W ostatnim czasie firma osiągnęła kolejny kamień milowy – 4 000 automatów paczkowych DHL BOX 24/7, które idealnie uzupełniają sieć Punktów Obsługi Paczek DHL POP. Klienci mogą też śledzić swoje przesyłki za pomocą aplikacji „Mój DHL”, która oprócz informacji o paczce, możliwości przekierowania, czy opłacenia przesyłki, oferuje również bezpośredni kontakt z kurierem oraz możliwość sprawdzenia jego lokalizacji.
Już dziś jesteśmy przygotowani na tzw. szczyt paczkowy, czyli ostatnie miesiące roku, kiedy Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia generują największe zapotrzebowanie na usługi kurierskie – mówi Justyna Dąbrowska, Rzecznik Prasowy DHL eCommerce Polska. Dzięki mocnemu zespołowi kurierskiemu i szerokiej sieci OOH, złożonej z ponad 20 000 punktów i automatów paczkowych, jesteśmy w stanie doręczać przesyłki szybko, sprawnie i zgodnie z preferencjami klientów. Naszą przewagą jest także nowa inwestycja DHL eCommerce Polska – Międzynarodowe Centrum Logistyczne pod Poznaniem, które może obsługiwać nawet milion przesyłek dziennie. To jedna z kluczowych jednostek na logistycznej mapie Polski i Europy – podkreśla..
Zawód z misją
Współczesna gospodarka i handel nie mogłyby już funkcjonować bez pracy kurierów – to oni stanowią fundament efektywnej logistyki XXI wieku. Niezależnie od preferencji dotyczących nadania i odbioru paczek – czy to z automatu paczkowego, punktu odbioru, czy pod wskazanym adresem – główną rolę w procesie niezmiennie odgrywa kurier. Dlatego to zawód tak ceniony przez klientów, którzy kurierów, którzy obsługują ich na co dzień, często już znają i doceniają m.in. za elastyczność, profesjonalizm i szybkie dostawy szczególnie wyczekiwanych przesyłek
Praca kuriera wiąże się z licznymi wyzwaniami, ale ja bardzo ją lubię z kilku względów. To przede wszystkim świetna atmosfera i kontakt z ludźmi, którzy czekają na nas i na swoje przesyłki. Cenię także możliwość elastycznego układania grafiku, co pozwala połączyć pracę z życiem prywatnym. Codzienną pracę kurierów ułatwia również technologia – nowoczesne terminale i sortownie, które wspierają pracę kurierów, system planujący trasę. Dużym udogodnieniem są też dla nas samochody elektryczne, dzięki którym możemy doręczać paczki szybciej, korzystając z buspasów, czy mogąc wjeżdżać do tzw. stref zielonych. Tych, którzy chcieliby spróbować swoich sił w pracy kuriera zachęcam, by sprawdzili się podczas sczytu paczkowego – komentuje Kuba Szczerba, kurier DHL z Warszawy.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Menedżer ds. Komunikacji PR, Rzecznik Prasowy
DHL eCommerce Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
[1]Na podstawie: https://www.santanderconsumer.pl/gfx/santander/userfiles/_public/o_banku/raport_ppw_polacy_w_sieci.pdf
Czterodniowy tydzień pracy w transporcie
CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce
Girteka dzieli się wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.