Fracht FWO Polska otwiera oddział w Szczecinie
Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny dla przemysłu, otwiera oddział w Szczecinie, który swoją działalność rozpoczyna z początkiem kwietnia, a jego biuro znajduje się w pobliżu terenów portowych. Fracht FWO będzie tam rozwijał głównie usługi związane z transportem morskim kontenerowym dla różnych grup ładunków, w tym również ponadnormatywnych.
Szczecin, to kolejny po Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu oddział Fracht FWO Polska. Siedziba firmy mieści się w Warszawie. Fracht umiejscawia swoje placówki w najbardziej istotnych regionach dla rozwoju usług logistycznych. Operator wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy, a także transport śródlądowy i multimodalny. Obsługuje ładunki kontenerowe, całopojazdowe i częściowe, chłodnicze, realizuje dostawy project cargo oraz just-in-time, w tym transporty expressowe.
Decyzja o uruchomieniu oddziału Fracht FWO na Pomorzu Zachodnim podyktowana była dynamicznym rozwojem portów Szczecin i Świnoujście, które tworzą jeden z największych zespołów portowych w regionie Bałtyku.
- Uruchomienie oddziału w tym regionie było strategiczną decyzją. Szczecin i Świnoujście mają ogromny potencjał rozwoju nie tylko w obszarze transportu morskiego, ale też w zakresie obsługi żeglugi śródlądowej i łączenia szlaków morskich z rzecznymi. Wykorzystując wszystkie gałęzie transportowe w naszej działalności ma to istotne znaczenie dla dalszego rozwoju usług i obsługi klienta - mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu usytuowane są na najkrótszej drodze łączącej Skandynawię ze środkową i południową Europą, a także państwa nadbałtyckie z portami zachodniej Europy. Port w Szczecinie, oddalony od morza o 68 km, umożliwia dotarcie drogą morską w głąb lądu i połączenie z portami śródlądowymi oraz europejskimi szlakami rzecznymi. Z kolei port w Świnoujściu ma bezpośredni dostęp do morza i ponad 5 km nabrzeży. W 2019 roku porty te obsłużyły łącznie ponad 32 mln ton ładunków. Rozpoczęto też inwestycje mające na celu zwiększenie ich możliwości przeładunkowych. Do końca 2023 r. mają zakończyć się prace nad pogłębieniem toru wodnego Świnoujście – Szczecin, co umożliwi obsługę statków o nośności powyżej 40 tys. ton. Władze portowe podjęły też decyzję o budowie Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu, który ma pełnić funkcję hub-u, będącego w stanie przyjmować największe kontenerowce jakie mogą wchodzić na Bałtyk z roczną zdolnością przeładunkową do 1,5 miliona TEU.
- Szczeciński oddział Fracht FWO Polska skupi się głównie na obsłudze polskich firm, którym chcemy zaoferować kompleksowe usługi w zakresie transportu kontenerów morskich różnych grup ładunków. Usytuowanie w pobliżu szlaków i portów śródlądowych stwarza też dodatkowe możliwości w obsłudze project cargo i przemysłu ciężkiego – podkreśla Ewa Jednaki, kierownik oddziału w Szczecinie Fracht FWO Polska.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.