Komunikaty PR

Fracht FWO Polska otwiera oddział w Szczecinie

2020-03-30  |  15:00
Biuro prasowe

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny dla przemysłu, otwiera oddział w Szczecinie, który swoją działalność rozpoczyna z początkiem kwietnia, a jego biuro znajduje się w pobliżu terenów portowych. Fracht FWO będzie tam rozwijał głównie usługi związane z transportem morskim kontenerowym dla różnych grup ładunków, w tym również ponadnormatywnych.  

Szczecin, to kolejny po Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu oddział Fracht FWO Polska. Siedziba firmy mieści się w Warszawie. Fracht umiejscawia swoje placówki w najbardziej istotnych regionach dla rozwoju usług logistycznych. Operator wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy, a także transport śródlądowy i multimodalny. Obsługuje ładunki kontenerowe, całopojazdowe i częściowe, chłodnicze, realizuje dostawy project cargo oraz just-in-time, w tym transporty expressowe.

Decyzja o uruchomieniu oddziału Fracht FWO na Pomorzu Zachodnim podyktowana była dynamicznym rozwojem portów Szczecin i Świnoujście, które tworzą jeden z największych zespołów portowych w regionie Bałtyku.

- Uruchomienie oddziału w tym regionie było strategiczną decyzją. Szczecin i Świnoujście mają ogromny potencjał rozwoju nie tylko w obszarze transportu morskiego, ale też w zakresie obsługi żeglugi śródlądowej i łączenia szlaków morskich z rzecznymi. Wykorzystując wszystkie gałęzie transportowe w naszej działalności ma to istotne znaczenie dla dalszego rozwoju usług i obsługi klienta - mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.

Porty w Szczecinie i Świnoujściu usytuowane są na najkrótszej drodze łączącej Skandynawię ze środkową i południową Europą, a także państwa nadbałtyckie z portami zachodniej Europy. Port w Szczecinie, oddalony od morza o 68 km, umożliwia dotarcie drogą morską w głąb lądu i połączenie z portami śródlądowymi oraz europejskimi szlakami rzecznymi. Z kolei port w Świnoujściu ma bezpośredni dostęp do morza i ponad 5 km nabrzeży. W 2019 roku porty te obsłużyły łącznie ponad 32 mln ton ładunków. Rozpoczęto też inwestycje mające na celu zwiększenie ich możliwości przeładunkowych. Do końca 2023 r. mają zakończyć się prace nad pogłębieniem toru wodnego Świnoujście – Szczecin, co umożliwi obsługę statków o nośności powyżej 40 tys. ton. Władze portowe podjęły też decyzję o budowie Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu, który ma pełnić funkcję hub-u, będącego w stanie przyjmować największe kontenerowce jakie mogą wchodzić na Bałtyk z roczną zdolnością przeładunkową do 1,5 miliona TEU.

-  Szczeciński oddział Fracht FWO Polska skupi się głównie na obsłudze polskich firm, którym chcemy zaoferować kompleksowe usługi w zakresie transportu kontenerów morskich różnych grup ładunków. Usytuowanie w pobliżu szlaków i portów śródlądowych stwarza też dodatkowe możliwości w obsłudze project cargo i przemysłu ciężkiego – podkreśla Ewa Jednaki, kierownik oddziału w Szczecinie Fracht FWO Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.