Fracht FWO Polska otwiera oddział w Szczecinie
Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny dla przemysłu, otwiera oddział w Szczecinie, który swoją działalność rozpoczyna z początkiem kwietnia, a jego biuro znajduje się w pobliżu terenów portowych. Fracht FWO będzie tam rozwijał głównie usługi związane z transportem morskim kontenerowym dla różnych grup ładunków, w tym również ponadnormatywnych.
Szczecin, to kolejny po Wrocławiu, Katowicach i Poznaniu oddział Fracht FWO Polska. Siedziba firmy mieści się w Warszawie. Fracht umiejscawia swoje placówki w najbardziej istotnych regionach dla rozwoju usług logistycznych. Operator wykorzystuje różne środki i gałęzie transportu – drogowy, lotniczy, morski i kolejowy, a także transport śródlądowy i multimodalny. Obsługuje ładunki kontenerowe, całopojazdowe i częściowe, chłodnicze, realizuje dostawy project cargo oraz just-in-time, w tym transporty expressowe.
Decyzja o uruchomieniu oddziału Fracht FWO na Pomorzu Zachodnim podyktowana była dynamicznym rozwojem portów Szczecin i Świnoujście, które tworzą jeden z największych zespołów portowych w regionie Bałtyku.
- Uruchomienie oddziału w tym regionie było strategiczną decyzją. Szczecin i Świnoujście mają ogromny potencjał rozwoju nie tylko w obszarze transportu morskiego, ale też w zakresie obsługi żeglugi śródlądowej i łączenia szlaków morskich z rzecznymi. Wykorzystując wszystkie gałęzie transportowe w naszej działalności ma to istotne znaczenie dla dalszego rozwoju usług i obsługi klienta - mówi Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu usytuowane są na najkrótszej drodze łączącej Skandynawię ze środkową i południową Europą, a także państwa nadbałtyckie z portami zachodniej Europy. Port w Szczecinie, oddalony od morza o 68 km, umożliwia dotarcie drogą morską w głąb lądu i połączenie z portami śródlądowymi oraz europejskimi szlakami rzecznymi. Z kolei port w Świnoujściu ma bezpośredni dostęp do morza i ponad 5 km nabrzeży. W 2019 roku porty te obsłużyły łącznie ponad 32 mln ton ładunków. Rozpoczęto też inwestycje mające na celu zwiększenie ich możliwości przeładunkowych. Do końca 2023 r. mają zakończyć się prace nad pogłębieniem toru wodnego Świnoujście – Szczecin, co umożliwi obsługę statków o nośności powyżej 40 tys. ton. Władze portowe podjęły też decyzję o budowie Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu, który ma pełnić funkcję hub-u, będącego w stanie przyjmować największe kontenerowce jakie mogą wchodzić na Bałtyk z roczną zdolnością przeładunkową do 1,5 miliona TEU.
- Szczeciński oddział Fracht FWO Polska skupi się głównie na obsłudze polskich firm, którym chcemy zaoferować kompleksowe usługi w zakresie transportu kontenerów morskich różnych grup ładunków. Usytuowanie w pobliżu szlaków i portów śródlądowych stwarza też dodatkowe możliwości w obsłudze project cargo i przemysłu ciężkiego – podkreśla Ewa Jednaki, kierownik oddziału w Szczecinie Fracht FWO Polska.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.