Komunikaty PR

Gdy liczy się czas – Hillebrand Gori o transporcie lotniczym dla beverage

2023-11-30  |  12:00
Biuro prasowe

Wybór odpowiedniego środka transportu jest kluczowym elementem zarządzania globalnymi łańcuchami dostaw. Jeśli priorytetem jest szybkość lub wysoka wartość ładunków, które trzeba dostarczyć z różnych zakątków świata, wtedy wybór najczęściej pada na transport lotniczy. O tym, jakie ma on znaczenie dla realizacji dostaw wrażliwych produktów, takich jak wina i inne napoje, mówią eksperci Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego specjalizującego się w obsłudze branży beverage.

Od dwupłatowców do globalnych łańcuchów dostaw odrzutowcami

Według Rady Portów Lotniczych (Airports Council), ładunek lotniczy (air cargo) lub fracht lotniczy (air freight) odnosi się do wszystkich towarów transportowanych drogą powietrzną, z wyjątkiem poczty i bagażu pasażerskiego. Ładunki przewożone są albo na pokładach samolotów cargo (frachtowców) albo w lukach samolotów pasażerskich. Jako ciekawostka - pierwsza komercyjna dostawa cargo lotniczego odbyła się w 1910 roku, kiedy to Philip Parmalee przetransportował ok. 32 kg tkanin przez Ohio na pokładzie samolotu braci Wright.

Dziś transport lotniczy jest kluczowym ogniwem globalnych łańcuchów dostaw. Prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych dwóch dekad rynek air cargo będzie rosnąć w tempie 4% rocznie.

To ważne jest też dla rozwoju międzynarodowego handlu winem. Umożliwia importerom dotarcie do nowych rynków, niedostępnych drogą morską, co pozwala na poszerzenie gamy oferowanych win o te pochodzące z najodleglejszych zakątków świata.

Większy zasięg, czas i bezpieczeństwo dostaw

Samoloty osiągają prędkość średnio ok. 900 km/h, co oznacza, że ta ścieżka transportu w porównaniu do innych, ma najkrótszy czas dostawy. Szybkość i duży zasięg oznacza, że przewożone ładunki, w tym wino, mogą dotrzeć do tysięcy lotnisk na świecie w czasie krótszym niż 24 godziny. Co więcej, w sytuacjach awaryjnych samoloty łatwiej jest też przekierować na inne trasy.

Kolejną zaletą tej opcji transportu  jest wysoki poziom bezpieczeństwa. Lotniska, gdzie odbywa się załadunek i rozładunek towarów, są miejscami o wysokim poziomie zabezpieczeń, z niskim ryzykiem kradzieży i minimalną obsługą handlingową, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń. W przypadku ładunków wrażliwych lub o wysokiej wartości, a do takich zalicza się wina i inne alkohole, zapewniany jest odpowiedni sposób obsługi, opakowania ochronne, obowiązują też dodatkowe protokoły bezpieczeństwa, w tym dotyczące nadzoru i składowania. Dla zabezpieczenia przed wpływem warunków atmosferycznych, firmy spedycyjne i przewoźnicy wykorzystują kontenery z temperaturą kontrolowaną lub folie termostatyczne nakładane na palety. Muszą być one zgodne z wymogami IATA w zakresie kontroli temperatury (TCR) i gwarantują zachowanie jakości.

Ładowność nie jest już ograniczeniem

Dla importerów ważna jest ładowność samolotów. Mimo, iż może wydawać się niższa w porównaniu z transportem morskim, także pozwala na organizację dużych dostaw. Istotne jest  precyzyjne zaplanowanie i realizacja transportu. Dobrym przykładem może być, zorganizowana przez Hillebrand Gori, ekspresowa dostawa 160 ton wina i innych alkoholi z Le Havre i Cognac (Francja) do Nowego Jorku (USA). Największym wyzwaniem był nie tylko krótki czas dostawy – zaledwie tydzień od otrzymania zapytania ze strony klienta do zakończenia realizacji, ale też sama waga ładunku. Rozwiązaniem była organizacja dwóch dedykowanych lotów, tam i z powrotem, z wykorzystaniem czarterowanego samolotu Airbus A340-300. Dodatkowo, ponieważ cały ładunek nie zmieścił się na jego pokładzie, część została przetransportowana w lukach bagażowych czterech samolotów rejsowych United Airlines.

Transport lotniczy a środowisko

Transport lotniczy nie jest optymalny pod względem ekologicznym, jednak branża wciąż podejmuje nowe inicjatywy na rzecz zmniejszenia  jego wpływu na środowisko. Linie lotnicze i IATA pracują nad rozwiązaniami, których celem jest redukcja emisji CO2 o 1,8 gigatony i osiągnięcie zerowej emisji CO2 netto do 2050 r. Do działań przyłączają się też firmy spedycyjne. Na przykład DHL, którego częścią jest Hillebrand Gori, wprowadził usługę GoGreen Plus dla transportu lotniczego. Daje ona możliwość zredukowania lub offsetowania emisji CO2 dzięki wykorzystaniu zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).

Ważny jest wybór partnera

Jak podkreślają eksperci Hillebrand Gori, transport lotniczy może być bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o przewozy win o wysokiej wartości, łatwo psujących się lub wymagających szybkiej dostawy. I co warto podkreślić, w każdej ilości, od jednej butelki do pełnego frachtu lotniczego. Tym, na co należy zwrócić uwagę, jest wybór firmy spedycyjnej, z doświadczeniem we frachcie lotniczym, wspieranym siecią oddziałów na całym świecie, rozlokowanym we wszystkich krajach i regionach, gdzie produkowane jest wino. Ważne jest to, aby współpracowała ze sprawdzonymi przewoźnikami oraz miała niezbędne pozwolenia i certyfikaty IATA. Dla organizacji dostaw międzynarodowych istotna jest znajomość przepisów celnych, co zapewnia terminową odprawę przesyłek, a także możliwość zarządzania procesami transportowymi i magazynowymi w czasie rzeczywistym. Importerzy powinni też zwrócić uwagę jest ubezpieczenie ładunku na wypadek uszkodzenia lub ewentualnych opóźnień w dostawie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och Biuro prasowe
2024-07-22 | 08:00

DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och

Aesculap Chifa, spółka z grupy B. Braun, jest jednym z kluczowych partnerów polskiego sektora ochrony zdrowia. DSV – Global Transport and Logistics od 6 lat odpowiada za
Transport CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!
2024-07-17 | 15:00

CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!

CEVA Logistics otrzymała tytuł Mistrza ESG w Logistyce 2024 w kategorii: ład korporacyjny (Governance), przyznawany przez Forum Kobiet w Logistyce. Nagroda podkreśla osiągnięcia i
Transport Nowość na rynku kurierskim w Polsce
2024-07-17 | 11:40

Nowość na rynku kurierskim w Polsce

GLS Poland i ORLEN rozpoczynają współpracę i tworzą pierwszą w Polsce sieć współdzieloną. To oznacza, że już wkrótce przesyłki krajowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.