Komunikaty PR

Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej

2024-09-30  |  15:00
Biuro prasowe

Podstawową specjalizacją Girteki, największego europejskiego przewoźnika z flotą 6 000 samochodów ciężarowych i 7 000 naczep, jest transport drogowy. Od ponad 7 lat firma świadczy też usługi intermodalne. Teraz Girteka chce w jeszcze większym stopniu zaangażować się w rozwój intermodalnej sieci kolejowej, łącząc to rozwiązanie z możliwością wykorzystania alternatywnego paliwa HVO, na trasach do i z terminali. Rozwój usług intermodalnych uznawanych za ekologiczną alternatywę dla długodystansowych dostaw całopojazdowych (FTL) jednocześnie wspiera cele Girteki w zakresie efektywności i zrównoważonego rozwoju.

Rola transportu kolejowego w dekarbonizacji logistyki

Transport intermodalny jest jedną z najbardziej przyjaznych dla środowiska metod przemieszczania ładunków na długich dystansach. W porównaniu z transportem drogowym pozwala zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90%.  Przykładem wykorzystania tego potencjału jest Girteka. W 2023 r. firma zredukowała emisję CO2 o ponad 17 mln kg, wykorzystując transport kolejowy w realizacji dostaw na łącznym dystansie ponad 17 mln km. W 2024 r. Girteka rozwinęła ofertę usług intermodalnych, tym samym zwiększając wolumen towarów przewożonych na torach.

„Wciąż pracujemy nad udoskonaleniem naszych intermodalnych usług kolejowych i zaangażowaniem klientów, którzy wcześniej postrzegali ten środek transportu jako niekonwencjonalny lub mniej wiarygodny” - mówi Larisa Senkevičienė, Intermodal Business Development Manager w Girtece.

Rozbudowana sieć, ładunki i współpraca partnerska

Girteka rozbudowała sieć połączeń intermodalnych w Europie Zachodniej, koncentrując się głównie na trasach zelektryfikowanych. Do jej szybkiego rozwoju przyczyniły się strategiczne partnerstwa, zawarte z firmami takimi jak Helrom, CargoBeamer, CFL czy Lorry-Rail & VIIA Rail Motorways.  Jednym z najlepszych a zarazem efektywnych rozwiązań stosowanych przez Girtekę jest łączenie przewozów kolejowych z drogowymi w oparciu o pojazdy zasilane alternatywnym paliwem HVO. Realizowane  ramach programu Alternative Fuel Program, podkreślają zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój i innowacyjne podejście do transportu, a klientom pozwalają na znaczącą redukcję emisji z łańcuchów dostaw.

Obecnie, przy współpracy z partnerami kolejowymi, Girteka realizuje dostawy intermodalne na 7 głównych trasach. Swoim zasięgiem obejmują kluczowe rynki europejskie (przez, z/do), z głównymi terminalami intermodalnymi w Niemczech (Kaldenkirchen, Düsseldorf), Szwecji (Nassjo/Katrineholm), Polsce (Poznań), Luksemburgu (Bettembourg), Austrii (Wiedeń), Włoszech (Domodossola, Bari) oraz Francji (Le Boulou, Calais). Koleją przewożone są wszystkie rodzaje ładunków, w tym artykuły spożywcze w temperaturze kontrolowanej, towary o wysokiej wartości oraz specjalne, które wymagają dedykowanej obsługi i monitorowania. Integracja systemów Real-Time Visibility (RTV) pozwala w większości przypadków zapewnić klientom możliwość śledzenia swoich ładunków na bieżąco.

Intermodal - wyznaczony kierunek

Intermodalne usługi Girteki, dzięki przeniesieniu ładunków z dróg na tory, są skutecznym rozwiązaniem dla redukcji emisji i zwiększenia efektywności przewozów lądowych. Dzięki takiemu podejściu przewoźnika, jego klienci mogą zmniejszyć swój ślad węglowy i realizować cele zrównoważonego rozwoju, przy wsparciu precyzyjnych danych dostarczanych za pomocą narzędzi cyfrowych. Teraz Girteka, jako wiodący w Europie przewoźnik chłodniczych ładunków intermodalnych, stawia na dalszy rozwój usług  w tym obszarze, koncentrując się na elastyczności i partnerstwie, tak aby sprostać wyzwaniom branży i wspierać zrównoważony rozwój branży logistycznej.

Ważny temat w kampanii edukacyjnej

Znaczenie i korzyści, jakie daje transport intermodalny, są tematem drugiego etapu kampanii edukacyjnej Girteki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Do opracowywania materiałów wykorzystano informacje dotyczące aktualnych możliwości infrastrukturalnych, regulacji unijnych oraz kierunków rozwoju tego środka transportu. Ten temat jest poruszany także w podcastach, realizowanych przez Girtekę, podczas dyskusji z udziałem czołowych przedstawicieli branży kolejowej, takich jak CargoBeamer i VIIA. Dodatkowo Girteka uruchomiła dedykowaną stronę dla klientów www.girteka.eu/intermodal-multimodal.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.