Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej
Podstawową specjalizacją Girteki, największego europejskiego przewoźnika z flotą 6 000 samochodów ciężarowych i 7 000 naczep, jest transport drogowy. Od ponad 7 lat firma świadczy też usługi intermodalne. Teraz Girteka chce w jeszcze większym stopniu zaangażować się w rozwój intermodalnej sieci kolejowej, łącząc to rozwiązanie z możliwością wykorzystania alternatywnego paliwa HVO, na trasach do i z terminali. Rozwój usług intermodalnych uznawanych za ekologiczną alternatywę dla długodystansowych dostaw całopojazdowych (FTL) jednocześnie wspiera cele Girteki w zakresie efektywności i zrównoważonego rozwoju.
Rola transportu kolejowego w dekarbonizacji logistyki
Transport intermodalny jest jedną z najbardziej przyjaznych dla środowiska metod przemieszczania ładunków na długich dystansach. W porównaniu z transportem drogowym pozwala zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90%. Przykładem wykorzystania tego potencjału jest Girteka. W 2023 r. firma zredukowała emisję CO2 o ponad 17 mln kg, wykorzystując transport kolejowy w realizacji dostaw na łącznym dystansie ponad 17 mln km. W 2024 r. Girteka rozwinęła ofertę usług intermodalnych, tym samym zwiększając wolumen towarów przewożonych na torach.
„Wciąż pracujemy nad udoskonaleniem naszych intermodalnych usług kolejowych i zaangażowaniem klientów, którzy wcześniej postrzegali ten środek transportu jako niekonwencjonalny lub mniej wiarygodny” - mówi Larisa Senkevičienė, Intermodal Business Development Manager w Girtece.
Rozbudowana sieć, ładunki i współpraca partnerska
Girteka rozbudowała sieć połączeń intermodalnych w Europie Zachodniej, koncentrując się głównie na trasach zelektryfikowanych. Do jej szybkiego rozwoju przyczyniły się strategiczne partnerstwa, zawarte z firmami takimi jak Helrom, CargoBeamer, CFL czy Lorry-Rail & VIIA Rail Motorways. Jednym z najlepszych a zarazem efektywnych rozwiązań stosowanych przez Girtekę jest łączenie przewozów kolejowych z drogowymi w oparciu o pojazdy zasilane alternatywnym paliwem HVO. Realizowane ramach programu Alternative Fuel Program, podkreślają zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój i innowacyjne podejście do transportu, a klientom pozwalają na znaczącą redukcję emisji z łańcuchów dostaw.
Obecnie, przy współpracy z partnerami kolejowymi, Girteka realizuje dostawy intermodalne na 7 głównych trasach. Swoim zasięgiem obejmują kluczowe rynki europejskie (przez, z/do), z głównymi terminalami intermodalnymi w Niemczech (Kaldenkirchen, Düsseldorf), Szwecji (Nassjo/Katrineholm), Polsce (Poznań), Luksemburgu (Bettembourg), Austrii (Wiedeń), Włoszech (Domodossola, Bari) oraz Francji (Le Boulou, Calais). Koleją przewożone są wszystkie rodzaje ładunków, w tym artykuły spożywcze w temperaturze kontrolowanej, towary o wysokiej wartości oraz specjalne, które wymagają dedykowanej obsługi i monitorowania. Integracja systemów Real-Time Visibility (RTV) pozwala w większości przypadków zapewnić klientom możliwość śledzenia swoich ładunków na bieżąco.
Intermodal - wyznaczony kierunek
Intermodalne usługi Girteki, dzięki przeniesieniu ładunków z dróg na tory, są skutecznym rozwiązaniem dla redukcji emisji i zwiększenia efektywności przewozów lądowych. Dzięki takiemu podejściu przewoźnika, jego klienci mogą zmniejszyć swój ślad węglowy i realizować cele zrównoważonego rozwoju, przy wsparciu precyzyjnych danych dostarczanych za pomocą narzędzi cyfrowych. Teraz Girteka, jako wiodący w Europie przewoźnik chłodniczych ładunków intermodalnych, stawia na dalszy rozwój usług w tym obszarze, koncentrując się na elastyczności i partnerstwie, tak aby sprostać wyzwaniom branży i wspierać zrównoważony rozwój branży logistycznej.
Ważny temat w kampanii edukacyjnej
Znaczenie i korzyści, jakie daje transport intermodalny, są tematem drugiego etapu kampanii edukacyjnej Girteki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Do opracowywania materiałów wykorzystano informacje dotyczące aktualnych możliwości infrastrukturalnych, regulacji unijnych oraz kierunków rozwoju tego środka transportu. Ten temat jest poruszany także w podcastach, realizowanych przez Girtekę, podczas dyskusji z udziałem czołowych przedstawicieli branży kolejowej, takich jak CargoBeamer i VIIA. Dodatkowo Girteka uruchomiła dedykowaną stronę dla klientów www.girteka.eu/intermodal-multimodal.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.