Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej
Podstawową specjalizacją Girteki, największego europejskiego przewoźnika z flotą 6 000 samochodów ciężarowych i 7 000 naczep, jest transport drogowy. Od ponad 7 lat firma świadczy też usługi intermodalne. Teraz Girteka chce w jeszcze większym stopniu zaangażować się w rozwój intermodalnej sieci kolejowej, łącząc to rozwiązanie z możliwością wykorzystania alternatywnego paliwa HVO, na trasach do i z terminali. Rozwój usług intermodalnych uznawanych za ekologiczną alternatywę dla długodystansowych dostaw całopojazdowych (FTL) jednocześnie wspiera cele Girteki w zakresie efektywności i zrównoważonego rozwoju.
Rola transportu kolejowego w dekarbonizacji logistyki
Transport intermodalny jest jedną z najbardziej przyjaznych dla środowiska metod przemieszczania ładunków na długich dystansach. W porównaniu z transportem drogowym pozwala zmniejszyć emisję CO2 nawet o 90%. Przykładem wykorzystania tego potencjału jest Girteka. W 2023 r. firma zredukowała emisję CO2 o ponad 17 mln kg, wykorzystując transport kolejowy w realizacji dostaw na łącznym dystansie ponad 17 mln km. W 2024 r. Girteka rozwinęła ofertę usług intermodalnych, tym samym zwiększając wolumen towarów przewożonych na torach.
„Wciąż pracujemy nad udoskonaleniem naszych intermodalnych usług kolejowych i zaangażowaniem klientów, którzy wcześniej postrzegali ten środek transportu jako niekonwencjonalny lub mniej wiarygodny” - mówi Larisa Senkevičienė, Intermodal Business Development Manager w Girtece.
Rozbudowana sieć, ładunki i współpraca partnerska
Girteka rozbudowała sieć połączeń intermodalnych w Europie Zachodniej, koncentrując się głównie na trasach zelektryfikowanych. Do jej szybkiego rozwoju przyczyniły się strategiczne partnerstwa, zawarte z firmami takimi jak Helrom, CargoBeamer, CFL czy Lorry-Rail & VIIA Rail Motorways. Jednym z najlepszych a zarazem efektywnych rozwiązań stosowanych przez Girtekę jest łączenie przewozów kolejowych z drogowymi w oparciu o pojazdy zasilane alternatywnym paliwem HVO. Realizowane ramach programu Alternative Fuel Program, podkreślają zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój i innowacyjne podejście do transportu, a klientom pozwalają na znaczącą redukcję emisji z łańcuchów dostaw.
Obecnie, przy współpracy z partnerami kolejowymi, Girteka realizuje dostawy intermodalne na 7 głównych trasach. Swoim zasięgiem obejmują kluczowe rynki europejskie (przez, z/do), z głównymi terminalami intermodalnymi w Niemczech (Kaldenkirchen, Düsseldorf), Szwecji (Nassjo/Katrineholm), Polsce (Poznań), Luksemburgu (Bettembourg), Austrii (Wiedeń), Włoszech (Domodossola, Bari) oraz Francji (Le Boulou, Calais). Koleją przewożone są wszystkie rodzaje ładunków, w tym artykuły spożywcze w temperaturze kontrolowanej, towary o wysokiej wartości oraz specjalne, które wymagają dedykowanej obsługi i monitorowania. Integracja systemów Real-Time Visibility (RTV) pozwala w większości przypadków zapewnić klientom możliwość śledzenia swoich ładunków na bieżąco.
Intermodal - wyznaczony kierunek
Intermodalne usługi Girteki, dzięki przeniesieniu ładunków z dróg na tory, są skutecznym rozwiązaniem dla redukcji emisji i zwiększenia efektywności przewozów lądowych. Dzięki takiemu podejściu przewoźnika, jego klienci mogą zmniejszyć swój ślad węglowy i realizować cele zrównoważonego rozwoju, przy wsparciu precyzyjnych danych dostarczanych za pomocą narzędzi cyfrowych. Teraz Girteka, jako wiodący w Europie przewoźnik chłodniczych ładunków intermodalnych, stawia na dalszy rozwój usług w tym obszarze, koncentrując się na elastyczności i partnerstwie, tak aby sprostać wyzwaniom branży i wspierać zrównoważony rozwój branży logistycznej.
Ważny temat w kampanii edukacyjnej
Znaczenie i korzyści, jakie daje transport intermodalny, są tematem drugiego etapu kampanii edukacyjnej Girteki na rzecz zrównoważonego rozwoju. Do opracowywania materiałów wykorzystano informacje dotyczące aktualnych możliwości infrastrukturalnych, regulacji unijnych oraz kierunków rozwoju tego środka transportu. Ten temat jest poruszany także w podcastach, realizowanych przez Girtekę, podczas dyskusji z udziałem czołowych przedstawicieli branży kolejowej, takich jak CargoBeamer i VIIA. Dodatkowo Girteka uruchomiła dedykowaną stronę dla klientów www.girteka.eu/intermodal-multimodal.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.