Girteka uruchamia nową platformę dla kierowców samochodów ciężarowych
Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, uruchamia dedykowaną platformę dla kierowców samochodów ciężarowych. Ma być ona nie tylko kompendium wiedzy, ale przede wszystkim odegrać znaczącą rolę w promowaniu tego zawodu i podkreśleniu roli jaką odgrywa w utrzymaniu ciągłości łańcucha dostaw.
Niedobór zawodowych kierowców jest dziś poważnym problemem, który osiągnął punkt krytyczny. Według Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) na świecie jest ponad 3 mln nieobsadzonych wakatów, w Europie to ponad 233 tysięcy. Sytuacja jeszcze się pogorszy, gdyż jedna trzecia kierowców samochodów ciężarowych wkrótce przejdzie na emeryturę. Brak kierowców może przełożyć się na stabilność łańcuchów dostaw, wrażliwych na wszelkie zakłócenia. Biorąc to pod uwagę, Girteka uruchomiła dedykowaną platformę dla obecnych i przyszłych zawodowych kierowców, która ma promować ten zawód, a jednocześnie zachęcać do przyłączenia się do jej zespołu.
Girteka dla kierowców i o kierowcach
Nowa strona internetowa dla kierowców faktycznie jest platformą, która będzie dostarczać niezbędnych informacji o wszystkich możliwościach, jakie daje praca na stanowisku kierowcy samochodu ciężarowego. Oprócz analiz i przedstawiania korzyści związanych z wykonywaniem tej pracy w Girtece, kluczowe znaczenie będzie mieć promocja tego zawodu.
Idea platformy jest prosta - poglądy, doświadczenie i wiedza zawodowych kierowców mają być argumentem dla młodych pokoleń, bez względu na płeć, który zachęci ich do rozpoczęcia kariery zawodowej na tym stanowisku.
„Jesteśmy w wyjątkowej pozycji, ponieważ zarówno doświadczonym profesjonalistom, jak i aspirującym kierowcom możemy zaoferować szeroki zakres wiedzy i możliwości. Z jednej strony, zawodowy kierowca, który do nas dołącza, zyska różne benefity a jednocześnie nadal będzie doskonalić swoje umiejętności, z drugiej strony początkujący mają szansę uczenia się pod okiem profesjonalistów. Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem nie tylko wspieramy rozwój indywidualnych karier, ale także wnosimy cenny wkład do ekosystemu logistycznego" – wyjaśnia Oksana Karpovičienė, dyrektorka Działu Ekspansji HR w Grupie Girteka.
Znaczenie dla edukacji
Platforma, uruchomiona przez Girtekę, będzie rozwijana w ciągu najbliszych miesięcy, tak aby zapewnić obecnym i przyszłym zawodowym kierowcom zarówno dostęp do materiałów edukacyjnych, jak i cennych wskazówek oraz porad. Jak dbać o samopoczucie i kondycję fizyczną, jak zmienić oponę czy znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe, a także wyniki najnowszych testów rozwiązań cyfrowych czy zmiany w prawie obowiązującym w każdym kraju w Europie – to tylko przykład informacji, które już wkrótce będą dostępne na platformie.
Dodatkowo wykwalifikowani trenerzy z Grupy Girteka będą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat możliwości podnoszenia jakości usług, świadczonych przez kierowców. Dostępna w dwóch wersjach językowych platforma, dzięki prostej nawigacji, przystępnym tekstom, infografikom i filmom, ma być odpowiedzią na potrzeby przyszłych pracowników firm logistycznych. Zapewni im niezbędną wiedzę, ułatwi zrozumienie specyfiki zawodu i przygotuje ich do pełnienia roli profesjonalnego kierowcy samochodu ciężarowego.
„Postrzegamy platformę jako miejsce, w którym wszyscy obecni i przyszli zawodowi kierowcy znajdą istotne informacje, pomocne zasoby lub nowe możliwości zatrudnienia. Ale naszym celem jest też przybliżenie kluczowym decydentom i społecznościom znaczenia pracy kierowców, wyzwań, które stoją przed nimi i firmami logistycznymi oraz zależności, których nie możemy uniknąć, jeśli ich nie dostrzegamy. Nasi zawodowi kierowcy wspierają dziś nasze codzienne życie, dostarczając towary i produkty do wszystkich zakątków Europy" - podsumowuje Oksana Karpovičienė.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.