Girteka uruchamia nową platformę dla kierowców samochodów ciężarowych
Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, uruchamia dedykowaną platformę dla kierowców samochodów ciężarowych. Ma być ona nie tylko kompendium wiedzy, ale przede wszystkim odegrać znaczącą rolę w promowaniu tego zawodu i podkreśleniu roli jaką odgrywa w utrzymaniu ciągłości łańcucha dostaw.
Niedobór zawodowych kierowców jest dziś poważnym problemem, który osiągnął punkt krytyczny. Według Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU) na świecie jest ponad 3 mln nieobsadzonych wakatów, w Europie to ponad 233 tysięcy. Sytuacja jeszcze się pogorszy, gdyż jedna trzecia kierowców samochodów ciężarowych wkrótce przejdzie na emeryturę. Brak kierowców może przełożyć się na stabilność łańcuchów dostaw, wrażliwych na wszelkie zakłócenia. Biorąc to pod uwagę, Girteka uruchomiła dedykowaną platformę dla obecnych i przyszłych zawodowych kierowców, która ma promować ten zawód, a jednocześnie zachęcać do przyłączenia się do jej zespołu.
Girteka dla kierowców i o kierowcach
Nowa strona internetowa dla kierowców faktycznie jest platformą, która będzie dostarczać niezbędnych informacji o wszystkich możliwościach, jakie daje praca na stanowisku kierowcy samochodu ciężarowego. Oprócz analiz i przedstawiania korzyści związanych z wykonywaniem tej pracy w Girtece, kluczowe znaczenie będzie mieć promocja tego zawodu.
Idea platformy jest prosta - poglądy, doświadczenie i wiedza zawodowych kierowców mają być argumentem dla młodych pokoleń, bez względu na płeć, który zachęci ich do rozpoczęcia kariery zawodowej na tym stanowisku.
„Jesteśmy w wyjątkowej pozycji, ponieważ zarówno doświadczonym profesjonalistom, jak i aspirującym kierowcom możemy zaoferować szeroki zakres wiedzy i możliwości. Z jednej strony, zawodowy kierowca, który do nas dołącza, zyska różne benefity a jednocześnie nadal będzie doskonalić swoje umiejętności, z drugiej strony początkujący mają szansę uczenia się pod okiem profesjonalistów. Dzieląc się wiedzą i doświadczeniem nie tylko wspieramy rozwój indywidualnych karier, ale także wnosimy cenny wkład do ekosystemu logistycznego" – wyjaśnia Oksana Karpovičienė, dyrektorka Działu Ekspansji HR w Grupie Girteka.
Znaczenie dla edukacji
Platforma, uruchomiona przez Girtekę, będzie rozwijana w ciągu najbliszych miesięcy, tak aby zapewnić obecnym i przyszłym zawodowym kierowcom zarówno dostęp do materiałów edukacyjnych, jak i cennych wskazówek oraz porad. Jak dbać o samopoczucie i kondycję fizyczną, jak zmienić oponę czy znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe, a także wyniki najnowszych testów rozwiązań cyfrowych czy zmiany w prawie obowiązującym w każdym kraju w Europie – to tylko przykład informacji, które już wkrótce będą dostępne na platformie.
Dodatkowo wykwalifikowani trenerzy z Grupy Girteka będą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat możliwości podnoszenia jakości usług, świadczonych przez kierowców. Dostępna w dwóch wersjach językowych platforma, dzięki prostej nawigacji, przystępnym tekstom, infografikom i filmom, ma być odpowiedzią na potrzeby przyszłych pracowników firm logistycznych. Zapewni im niezbędną wiedzę, ułatwi zrozumienie specyfiki zawodu i przygotuje ich do pełnienia roli profesjonalnego kierowcy samochodu ciężarowego.
„Postrzegamy platformę jako miejsce, w którym wszyscy obecni i przyszli zawodowi kierowcy znajdą istotne informacje, pomocne zasoby lub nowe możliwości zatrudnienia. Ale naszym celem jest też przybliżenie kluczowym decydentom i społecznościom znaczenia pracy kierowców, wyzwań, które stoją przed nimi i firmami logistycznymi oraz zależności, których nie możemy uniknąć, jeśli ich nie dostrzegamy. Nasi zawodowi kierowcy wspierają dziś nasze codzienne życie, dostarczając towary i produkty do wszystkich zakątków Europy" - podsumowuje Oksana Karpovičienė.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.