Komunikaty PR

Go Logis rozwija transporty ADR dla branży chemicznej

2024-10-17  |  16:00
Biuro prasowe

Go Logis, polska firma spedycyjna specjalizująca się w międzynarodowym transporcie towarów, przyspiesza tempo rozwoju i rozszerza ofertę usług drogowych dla branży chemicznej. W odpowiedzi na wzrost zainteresowania ze strony polskich i międzynarodowych firm, skoncentruje się na przewozach towarów niebezpiecznych ADR.

Organizacja niektórych dostaw artykułów chemicznych klasyfikowanych jako ładunki niezbezpieczne ADR, czyli farb, emulsji, lakierów czy rozpuszczalników jest skomplikowanym procesem logistycznym, który wymaga bardzo dobrego przygotowania i ścisłego nadzoru nad realizacją.

Jego zasady określają restrukcyjne przepisy, które opierają się na regulacjach opracowanych przez Komitet Ekspertów ONZ ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych i Globalnie Zharmonizowanym mSystemie Klasyfikacji i Znakowania Chemikaliów oraz europejskiej umowie ADR. W Polsce kwestie te reguluje Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych. W przypadku międzynarodowych przewozów ADR trzeba też spełnić dodatkowe formalności, takie jak przygotowanie odpowiednich dokumentów przewozowych i zgłoszenie towarów wrażliwych do systemu SENT na platformie PUESC.

- Organizacja dostaw ładunków niebezpiecznych wymaga od firm spedycyjnych odpowiedniego know-how, doświadczenia, świetnej znajomości wymogów i certyfikacji, a także bazy sprawdzonych partnerów, z flotą pojazdów dostosowanych do ich przewozu. To duża odpowiedzialność, bo nawet drobne uchybienie w procesie dostawy może skutkować sytuacją zagrażającą życiu ludzi lub stanowić poważne ryzyko dla środowiska naturalnego – wyjaśnia Joanna Jędruchniewicz-Wieczerza, członkini zarządu Go Logis, która odpowiada za rozwój usług spedycyjnych.

Door-to-door ADRów

Go Logis ma duże doświadczenie w organizacji dostaw dla branży chemicznej. Od kilku lat realizuje transporty ADR do odbiorców w Unii Europejskiej i tzw. krajach trzecich, w tym Wielkiej Brytanii, Turcji, na rynki wschodnie (m.in. do Kirgistanu, Uzbekistanu, Kazachstanu i Gruzji) oraz bliskowschodnie (Iran). Go Logis realizuje przewozy niemal każdej klasy towarów niebezpiecznych, od materiałów ciekłych zapalnych i żrących po niebezpieczne surowce chemiczne, z wyjątkiem wybuchowych i promieniotwórczych. Posiada niezbędne certyfikaty, w tym Safety and Quality Assessment for Sustainability oraz ISO 9001-2015.

- Rozszerzając ofertę dla firm z branży chemicznej chcemy wykorzystać naszą mocną stronę, jaką jest elastyczność, szybkość i umiejętność organizacji dostaw do krajów, uważanych za szczególnie wymagające pod względem organizacji transportu. Chcemy też skupić się nie tylko na realizacji standardowych usług ADR, ale także dedykowanych i wymagających od spedytorów specjalnego podejścia. Dzięki doświadczeniu w transporcie i obsłudze celnej oraz bazie partnerów, z którym współpracujemy od wielu lat, będziemy proponować firmom z branży chemicznej rozwiązania, które są rzadko wykorzystywane przez polskie firmy spedycyjne – zapowiada Joanna Jędruchniewicz-Wieczerza.

Co warto podkreślić, Go Logis ma już doświadczenie w przygotowaniu i realizacji różnego typu niestandardowych projektów. Jednym z przykładów jest uruchomienie regularnych połączeń drobnicowych dla ładunków ADR z Polski do Wielkiej Brytanii i Irlandii. Dzięki tym połączeniom zapewnia firmom z branży chemicznej dostawę towarów bezpośrednio do magazynów odbiorców oraz realizację transportów door-to-door.

Bezpieczeństwo i kontrola

Jednym z kluczowych wyzwań w organizacji transportów ADR jest zagwarantowanie pełnego bezpieczeństwa na każdym etapie procesu, od opuszczenia produkcji, przez pakowanie i załadunek, aż po dostarczenie do odbiorcy.

Dlatego też Go Logis, przygotowując się do obsługi firm z branży chemicznej, zadbał o odpowiednie przygotowanie zespołu spedytorów i właściwy dobór wyspecjalizowanych przewoźników. Każdy spedytor, który zajmuje się obsługą towarów niebezpiecznych, posiada uprawnienia ADR, odpowiada także za weryfikację uprawnień partnerów i zapewnienie właściwego środka transportu dopasowanego do specyfiki ładunku.

Kolejnym ważnym aspektem jest uwzględnienie potencjalnych zakłóceń łańcucha dostaw, wywołanych np. blokadami dróg, i skuteczne zarządzanie ryzykiem wynikającym z tych zagrożeń. Tu spedytorzy Go Logis opierają się na nowoczesnych narzędziach do monitorowania i planowania optymalnych tras, co minimalizuje ryzyko opóźnień i zapewnia realizację dostaw nawet w najbardziej wymagających warunkach.

- Organizacja transportów ładunków niebezpiecznych to ogromna odpowiedzialność, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa i terminowości dostaw. Z firmami z branży chemicznej współpracujemy już od wielu lat, zdobyliśmy więc duże doświadczenie i zbudowaliśmy świetny zespół spedytorów oraz sprawdzonych partnerów. Bardzo uważnie śledzimy to, co jest ważne dla branży i dlatego jesteśmy gotowi do rozszerzenia naszej oferty w zakresie obsługi tak wymagających transportów – podsumowuje Grzegorz Szenejko, prezes Go Logis.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.