Go Logis rozwija transporty ADR dla branży chemicznej
Go Logis, polska firma spedycyjna specjalizująca się w międzynarodowym transporcie towarów, przyspiesza tempo rozwoju i rozszerza ofertę usług drogowych dla branży chemicznej. W odpowiedzi na wzrost zainteresowania ze strony polskich i międzynarodowych firm, skoncentruje się na przewozach towarów niebezpiecznych ADR.
Organizacja niektórych dostaw artykułów chemicznych klasyfikowanych jako ładunki niezbezpieczne ADR, czyli farb, emulsji, lakierów czy rozpuszczalników jest skomplikowanym procesem logistycznym, który wymaga bardzo dobrego przygotowania i ścisłego nadzoru nad realizacją.
Jego zasady określają restrukcyjne przepisy, które opierają się na regulacjach opracowanych przez Komitet Ekspertów ONZ ds. Transportu Towarów Niebezpiecznych i Globalnie Zharmonizowanym mSystemie Klasyfikacji i Znakowania Chemikaliów oraz europejskiej umowie ADR. W Polsce kwestie te reguluje Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych. W przypadku międzynarodowych przewozów ADR trzeba też spełnić dodatkowe formalności, takie jak przygotowanie odpowiednich dokumentów przewozowych i zgłoszenie towarów wrażliwych do systemu SENT na platformie PUESC.
- Organizacja dostaw ładunków niebezpiecznych wymaga od firm spedycyjnych odpowiedniego know-how, doświadczenia, świetnej znajomości wymogów i certyfikacji, a także bazy sprawdzonych partnerów, z flotą pojazdów dostosowanych do ich przewozu. To duża odpowiedzialność, bo nawet drobne uchybienie w procesie dostawy może skutkować sytuacją zagrażającą życiu ludzi lub stanowić poważne ryzyko dla środowiska naturalnego – wyjaśnia Joanna Jędruchniewicz-Wieczerza, członkini zarządu Go Logis, która odpowiada za rozwój usług spedycyjnych.
Door-to-door ADRów
Go Logis ma duże doświadczenie w organizacji dostaw dla branży chemicznej. Od kilku lat realizuje transporty ADR do odbiorców w Unii Europejskiej i tzw. krajach trzecich, w tym Wielkiej Brytanii, Turcji, na rynki wschodnie (m.in. do Kirgistanu, Uzbekistanu, Kazachstanu i Gruzji) oraz bliskowschodnie (Iran). Go Logis realizuje przewozy niemal każdej klasy towarów niebezpiecznych, od materiałów ciekłych zapalnych i żrących po niebezpieczne surowce chemiczne, z wyjątkiem wybuchowych i promieniotwórczych. Posiada niezbędne certyfikaty, w tym Safety and Quality Assessment for Sustainability oraz ISO 9001-2015.
- Rozszerzając ofertę dla firm z branży chemicznej chcemy wykorzystać naszą mocną stronę, jaką jest elastyczność, szybkość i umiejętność organizacji dostaw do krajów, uważanych za szczególnie wymagające pod względem organizacji transportu. Chcemy też skupić się nie tylko na realizacji standardowych usług ADR, ale także dedykowanych i wymagających od spedytorów specjalnego podejścia. Dzięki doświadczeniu w transporcie i obsłudze celnej oraz bazie partnerów, z którym współpracujemy od wielu lat, będziemy proponować firmom z branży chemicznej rozwiązania, które są rzadko wykorzystywane przez polskie firmy spedycyjne – zapowiada Joanna Jędruchniewicz-Wieczerza.
Co warto podkreślić, Go Logis ma już doświadczenie w przygotowaniu i realizacji różnego typu niestandardowych projektów. Jednym z przykładów jest uruchomienie regularnych połączeń drobnicowych dla ładunków ADR z Polski do Wielkiej Brytanii i Irlandii. Dzięki tym połączeniom zapewnia firmom z branży chemicznej dostawę towarów bezpośrednio do magazynów odbiorców oraz realizację transportów door-to-door.
Bezpieczeństwo i kontrola
Jednym z kluczowych wyzwań w organizacji transportów ADR jest zagwarantowanie pełnego bezpieczeństwa na każdym etapie procesu, od opuszczenia produkcji, przez pakowanie i załadunek, aż po dostarczenie do odbiorcy.
Dlatego też Go Logis, przygotowując się do obsługi firm z branży chemicznej, zadbał o odpowiednie przygotowanie zespołu spedytorów i właściwy dobór wyspecjalizowanych przewoźników. Każdy spedytor, który zajmuje się obsługą towarów niebezpiecznych, posiada uprawnienia ADR, odpowiada także za weryfikację uprawnień partnerów i zapewnienie właściwego środka transportu dopasowanego do specyfiki ładunku.
Kolejnym ważnym aspektem jest uwzględnienie potencjalnych zakłóceń łańcucha dostaw, wywołanych np. blokadami dróg, i skuteczne zarządzanie ryzykiem wynikającym z tych zagrożeń. Tu spedytorzy Go Logis opierają się na nowoczesnych narzędziach do monitorowania i planowania optymalnych tras, co minimalizuje ryzyko opóźnień i zapewnia realizację dostaw nawet w najbardziej wymagających warunkach.
- Organizacja transportów ładunków niebezpiecznych to ogromna odpowiedzialność, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa i terminowości dostaw. Z firmami z branży chemicznej współpracujemy już od wielu lat, zdobyliśmy więc duże doświadczenie i zbudowaliśmy świetny zespół spedytorów oraz sprawdzonych partnerów. Bardzo uważnie śledzimy to, co jest ważne dla branży i dlatego jesteśmy gotowi do rozszerzenia naszej oferty w zakresie obsługi tak wymagających transportów – podsumowuje Grzegorz Szenejko, prezes Go Logis.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.