Gorący czas w roku. Jak logistyka radzi sobie ze szczytem świątecznym?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Ponad 200 dodatkowych kurierów i kilkanaście procent więcej przesyłek przypadających na jeden samochód dostawczy. Tygodnie przed świętami to intensywny czas dla branży logistycznej. Jak wygląda on w praktyce?
Gorący okres w branży KEP rozpoczął się z końcem listopada i trwać będzie aż do świąt. Firmy logistyczne przygotowują się do szczytu praktycznie przez cały rok – monitorując trendy w e-commerce i na bieżąco przewidując możliwe strumienie przesyłek w tym czasie.
– Co roku nasi partnerzy transportowi otrzymują od nas na początku listopada prognozę wolumenu na nadchodzący sezon na ich trasach, dzięki czemu mogą się odpowiednio wcześnie przygotować do peaku świątecznego – mówi Łukasz Markiewicz, dyrektor operacyjny regionu Zachód i przewodniczący Steering Committee Operations GLS Poland. Jak dodaje, w szczycie sezonu partnerzy transportowi GLS zatrudniają ponad 200 nowych kurierów, a na każdy samochód dostawczy przypada o kilkanaście procent więcej przesyłek niż zazwyczaj. Dodatkowi pracownicy zatrudniani są również w magazynach, by usprawnić procesy logistyczne w szczycie sezonu.
– Dla nas priorytetem jest przede wszystkim czas i wygoda naszych klientów, dlatego zarówno my, jak i nasi partnerzy transportowi, robimy wszystko, by paczki w okresie świątecznym docierały na czas. Nie bez znaczenia jest tu nasza rozbudowana sieć oddziałów. Na popularności zyskują również coraz bardziej punkty Szybkiej Paczki, których mamy już ponad 6 tys. w całym kraju. To dzięki nim klienci mogą nadawać i odbierać paczki blisko domu lub miejsca pracy od poniedziałku do piątku, od rana do wieczora, a nawet w soboty – mówi Małgorzata Markowska, promotion & communication manager GLS Poland.
Duże wzrosty B2C
Według Barometru Providenta w tym roku wydamy na prezenty blisko 750 zł. Biorąc pod uwagę wyniki ostatniego badania Gemius, które pokazują, że już 79 proc. Polaków kupuje w sieci i coraz więcej przekonuje się nawet do zakupów w social mediach, to tegoroczne prezenty również będą kupowane online. GLS już dziś odnotowuje kilkudziesięcioprocentowe przyrosty w sektorze B2C. Zwiększenie wolumenów u największych klientów takich jak Ikea to, w porównaniu rok do roku, ponad 50 proc. Świąteczny szczyt widać również u Morele.net. – Dla tego klienta w szczycie sezonu obsługujemy nawet do 50 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach, a dla pojedynczego dnia wzrosty sięgają nawet 400 proc. – mówi Małgorzata Markowska.
Okres świąteczny w GLS to też wzrost w eksporcie - również na poziomie kilkudziesięciu proc. w ujęciu miesięcznym. Ten wynik jest możliwy dzięki rozbudowanej sieci Grupy GLS w całej Europie, USA i Kanadzie. Obecność firmy w ponad 40 krajach daje polskiemu biznesowi możliwość rozwoju i eksportu swoich produktów oraz technologii na całym kontynencie. Dodatkowo intensywnie wzrastająca sieci ParcelShopów – ponad 50 tys. oraz automatów paczkowych – ponad 6,6 tys., oferuje klientom w całej Europie wygodne nadania i odbiory.
– Doskonale znamy rynki lokalne i dzięki tej wiedzy dajemy wybór zarówno w ramach usług door-to-door lub out-of-home. To szczególnie ważne w tym najgorętszym okresie w roku, gdy każdy chce, by jego paczka dotarła szybko i bezpieczne – podsumowuje Małgorzata Markowska.
Małgorzata Markowska, GLS Poland
E-mail: malgorzata.markowska@gls-poland.com
Telefon: +48 695 354 791
Adriana Kondratowicz, PR Expert
E-mail: akondratowicz@prexpert.com.pl
Telefon: + 48 502 332 358
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z około 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, prawie 36 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i ponad 6,2 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2022/23 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5,4 miliardów euro, dostarczając 862 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.