Komunikaty PR

Grupa MW Trade zapowiada dynamiczny rozwój leasingu wagonów towarowych

2024-01-30  |  17:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.2 MB )

Spółka MW Trade, notowana na GPW posiadająca 20-letnie doświadczenie w usługach finansowych, w ramach utworzonej Grupy sukcesywnie rozwija swoją nową główną działalność związaną z leasingiem wagonów towarowych w modelu ROSCO (Rolling Stock Company). Spółka zależna MW Rail (odpowiedzialna za rozwój segmentu), po zakupie pierwszej puli wagonów typu Eaos, zmierza do podpisania pierwszej umowy leasingowej na rynku austriackim. Wielkość, struktura i wiek polskiego oraz europejskiego rynku taboru wagonów towarowych sprzyja MW Rail.

Działalność MW Rail koncentruje się na świadczeniu usługi wynajmu uniwersalnych wagonów towarowych. Kluczowym celem spółki jest nabycie w najbliższym czasie takiej ilości wagonów, aby uzyskać rentowność prowadzonej działalności. Plany rozwoju działalności MW Rail są bardzo ambitne. Doświadczenie i wiarygodność spółki MW Trade, jako podmiotu dominującego dają gwarancję stabilnego rozwoju MW Rail, a tym samym możliwość pozyskiwania finansowania działalności.

- Uwzględniając sprzyjające warunki rynkowe chcemy za pomocą MW Rail stworzyć znaczący „pool taborowy” i skutecznie zbudować pozycję na rynku polskim i środkowej Europy. Mamy bardzo ambitne plany rozwoju tego segmentu. Już teraz nasza spółka zależna jest bliska sfinalizowania pierwszej znaczącej umowy na rynku austriackim. Kluczem do sukcesu jest oparcie się na doświadczeniu i wiedzy MW Trade, zespole ekspertów z rynku kolejowego, optymalizacji kosztowej oraz dobrej komunikacji z otoczeniem branżowym. – powiedział Rafał Wasilewski MW Trade SA.

Sytuacja na rynku wagonów towarowych w Polsce i Europie niewątpliwie sprzyja MW Rail. Polski rynek taboru charakteryzuje się historycznie utrwalonym nastawieniem na przewozy ładunków masowych i co było z tym związane masowym zakupem wagonów uniwersalnych. Dzięki temu strukturalnie prawie 70 proc. ogólnokrajowej floty wagonów transportowych stanowią właśnie wagony uniwersalne, które służą do przewozów materiałów sypkich takich jak kruszywo, drewno, węgiel, a nawet zboża.

Tabor wagonów towarowych w Polsce jest raczej mocno leciwy, wymaga inwestycji i wymiany. Tylko około 30 proc. wagonów można uznać za mieszczące się w zakładanej maksymalnej eksploatacji przez producenta - czyli do 30 lat. Na polskim rynku ponad dwie trzeci wagonów ma 30 lat i więcej. Pomimo obliczonej żywotności konstrukcyjnej nie istnieją przepisy wykluczające wagony ze względu na wiek, co dodatkowo wpływa na niższą chęć wymiany wiekowego taboru.

Od wielu lat obserwowana jest mała zdolność bezpośrednich zakupów nowych wagonów. Przede wszystkim ze względu na bardzo duże koszty takiej inwestycji, przy istotnej potrzebie wymiany starzejącego się taboru i dostosowania jego struktury do ewoluujących potrzeb rynkowych.

- Ze względu na strukturę przewożonych ładunków, w której dominują ładunki masowe, wagony uniwersalne są podstawowym typem wagonów wykorzystywanych w kolejowych przewozach towarowych. Właściwe utrzymanie stanu technicznego wymaga odpowiednich i stałych nakładów. Wagony tego typu charakteryzują się stosunkowo prostą konstrukcją, dzięki której po generalnej naprawie praktycznie odzyskują one właściwości taboru nowego. Dlatego przy dobrej eksploatacji wagonów wiek ma mniejsze znaczenie. Zatem jednym z naszych celów jest utrzymanie dobrego stanu technicznego floty wagonów za pomocą odpowiedniego zaplecza technicznego we współpracy z partnerem posiadającym certyfikat ECM, a docelowo własnego po przekroczeniu posiadania kilku tysięcy sztuk wagonów. – powiedział Piotr Wasilewski, prezes zarządu MW Rail SA.

Co prawda rynek europejski charakteryzuje się większą różnorodnością typów wagonów, jednak pod względem wiekowym sytuacja jest podobna do rynku rodzimego. Ponad 70 proc. wagonów ma więcej niż 30 lat eksploatacji. Na rynku jest duży deficyt wagonów towarowych, co jest również spowodowane tym, że nie ma finansowania przez UE zakupów wagonów towarowych w takim zakresie jak pojazdów osobowych.

- Być może w najbliższej przyszłości skala finansowania UE ulegnie pozytywnej zmianie, gdyż zgodnie z zieloną transformacją UE transport kolejowy jest taksonomicznym transportem. Już teraz następuje stopniowe przeniesienie ładunków z transportu samochodowego na kolejowy ze względu na redukcję CO2. Transport kolejowy jest wydolniejszy tonażowo i znacznie bardziej ekologiczny. Pozytywnie patrzymy w najbliższą przyszłość i rozwój naszego biznesu. – zakończył Piotr Wasilewski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.