Komunikaty PR

HVO w transporcie – Girteka uruchamia Alternative Fuel Program

2024-11-22  |  15:00
Biuro prasowe

Girteka, wiodąca europejska firma transportowa, uruchomiła nowy program - Alternative Fuel Program (AFP) jako jedną z inicjatyw w działaniach na rzecz dekarbonizacji procesów logistycznych poprzez zastosowanie paliwa HVO w codziennych operacjach. To rozwiązanie ma pomóc klientom w redukcji emisji gazów cieplarnianych w zakresie 3 (tzw. Scope 3), pochodzących z transportu drogowego, nawet o 90% w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.

Zasada działania jest prosta

Alternative Fuel Program dostosowany jest do potrzeb firm współpracujących z Girteką w ramach długoterminowych kontraktów, które angażują się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i dążą do obniżenia emisji pochodzących z transportu.

Sama zasada jego działania jest prosta – klienci wybierają usługi transportowe w oparciu o HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), natomiast Girteka wykorzystuje do realizacji dostaw samochody ciężarowe napędzane alternatywnym paliwem wszędzie tam, gdzie dostępna jest odpowiednia infrastruktura tankowania. Następnie klienci otrzymują szczegółowy raport, ze wskazaniem poziomu redukcji emisji. Z tej opcji mogą korzystać klienci, dla których realizowane są dostawy na dedykowanych trasach, z wyłączeniem usług na rynku spotowym.

„Obecnie zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem strategii korporacyjnych” – mówi Viktorija Terekė, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Girtece. „Dzięki Alternative Fuel Program oferujemy naszym klientom niezawodny i przejrzysty sposób redukcji emisji, bez konieczności zmiany już działających łańcuchów dostaw”.

Wymierne korzyści

Przystąpienie do Alternative Fuel Program zapewnia klientom wiele korzyści, takich jak:

 • redukcja emisji: nawet o 90% w porównaniu do standardowych dziś rozwiązań jak diesel, co pomaga klientom realizować cele klimatyczne UE.

 • przejrzystość: transport jest monitorowany, a dane o ilości paliwa i redukcji emisji są przedstawiane w formie raportu.

 • certyfikacja: paliwo jest certyfikowane przez dostawców, co zapewnia pełną identyfikowalność i przejrzystość.

• reputacja: firmy korzystają z uznania ich zaangażowania przez konsumentów coraz częściej wybierających produkty transportowane w oparciu o niskoemisyjne rozwiązania.

Program AFP Girteki opiera się na powszechnej metodologii obliczania emisji zgodnie z GLEC Framework (Global Logistics Emissions Council Framework). To gwarantuje dokładne pomiary, co zwiększa wiarygodność danych i możliwość wykorzystania w audycie.

„Nasze obliczenia bezpośrednio są powiązane z każdym transportowanym ładunkiem,” – wyjaśnia Viktorija Terekė. „Możemy dokładnie pokazać naszym klientom, który pojazd został wykorzystany, kiedy był zatankowany i jakim paliwem. Każda transakcja tankowania jest w pełni certyfikowana przez naszych dostawców paliwa, tak aby nie było żadnych wątpliwości”.

Girteka włącza w AFP strategicznych partnerów

AFP do swoich operacji włączają już strategiczni partnerzy Girteki.  „Szukaliśmy sposobów na zmniejszenie emisji z transportu, bez zakłócania naszego łańcucha dostaw, a program AFP zapewnił nam dokładnie to, czego oczekiwaliśmy. Przejrzystość, śledzenie i raportowanie w ramach programu dały nam pewność i byliśmy w stanie znacznie poprawić naszą sprawozdawczość w zakresie zrównoważonego rozwoju” – powiedział przedstawiciel jednej z firm korzystających z tej usługi.

Alternative Fuel Program Girteki został zaprojektowany tak, aby wspierać firmy w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju przy redukcji emisji na transparentnych zasadach. Wobec wzrostu zapotrzebowania na niskoemisyjne opcje transportowe nie tylko stanowi realną alternatywę dla tradycyjnych paliw, ale przede wszystkim pomaga firmom wywierać realny wpływ na dekarbonizację branży logistycznej.

HVO – redukcja emisji gazów cieplarnianych

HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) to biopaliwo drugiej generacji, wytwarzane z odnawialnych surowców, takich jak oleje roślinne (najczęściej rzepakowy, palmowy i słonecznikowy), produkty odpadowe (np. zużyte oleje spożywcze UCO) i tłuszcze zwierzęce (produkty uboczne przemysłu mięsnego, np. łój). Głównym powodem rosnącego zainteresowania HVO jest jego zdolność do znacznej redukcji emisji CO₂ i innych szkodliwych substancji. Jak wskazują badania HVO może obniżyć emisje CO₂ w całym cyklu życia nawet o 90% w porównaniu z olejem napędowym pochodzenia kopalnego, w zależności od zastosowanego surowca i metod produkcji, emisje cząstek stałych o 80% i tlenków azotu o ok. 8%. To czyni je paliwem o czystszym spalaniu, które przyczynia się do poprawy jakości powietrza, szczególnie na obszarach miejskich[1].  HVO jest paliwem typu „drop-in”, co oznacza, że może być stosowany jako bezpośredni zamiennik konwencjonalnego oleju napędowego, bez konieczności modyfikacji nowoczesnych silników.

 


[1] https://www.mtu-solutions.com/eu/en/pressreleases/2022/milestone-towards-net-zero--mtu-gensets-from-rolls-royce-approve.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników Biuro prasowe
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych
Transport Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
2024-11-26 | 15:00

Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny

Zielona Góra, Sieradz, Bełchatów, Mrągowo, Konin – to tylko niektóre miasta, w których pasażerowie komunikacji miejskiej podróżują pierwszym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Ochrona środowiska

Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro

Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu

Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.