ID Logistics dla Galerii Lafayette i branży fashion
Do grona klientów ID Logistics, międzynarodowego lidera na rynku logistyki kontraktowej, dołączyły Galerie Lafayette. W ramach współpracy ID Logistics przejął zarządzanie operacjami logistycznymi w magazynie Saint-Quentin-Fallavier (Francja). Operator, ceniony za doświadczenie w obsłudze e-commerce i branży modowej prêt-à-porter, przeprowadził modernizację obiektu, zapewniając ciągłość operacji i najwyższy poziom obsługi. Także w Polsce ID Logistics rozwija usługi logistyki kontraktowej dla branży fashion i e-commerce, rozszerzone o organizację dostaw do galerii handlowych.
Pierwszy operator logistyczny w Saint-Quentin-Fallavier
Rozpoczęcie współpracy z ID Logistics wiąże się z podjęciem przez Galerie Lafayette decyzji o outsourcingu procesów logistycznych. Zadanie to powierzono ID Logistics, który przejął zarządzanie operacjami magazynowymi w Saint-Quentin-Fallavier na okres 6 lat. Magazyn ma powierzchnię 30 tys. m², a zainstalowanie kilku antresoli zwiększyło ją do 45 tys. m². Operator odpowiada za odbiór, przygotowanie i wysyłkę różnych produktów dostępnych w Galeriach Lafayette, w tym m.in. odzieży, obuwia i akcesoriów.
O wyborze zadecydowało podejście do zarządzania HR i nowych technologii
Tym, co przekonało Galerie Lafayette do wyboru ID Logistics, było kompleksowe podejście operatora do zarządzania zasobami ludzkimi oraz przedstawiony program modernizacji magazynu.
ID Logistics przygotował kompleksowy program szkoleń dla blisko 130 pracowników, który pozwolił im zapoznać się z nowymi procesami i innowacjami optymalizującymi przygotowanie oraz wysyłkę zamówień e-commerce. ID Logistics zadbał też o ustandaryzowanie zasad zarządzania i zwiększenie zaangażowania pracowników w dążeniu do ciągłego doskonalenia, m.in. przez zdigitalizowane sesje Short Interval Animation (AIC).
W ramach modernizacji magazynu ID Logistics przygotował rozwiązania typu "put-to-light" i system wskaźników świetlnych, co zwiększa niezawodność kompletacji zamówień. W ciągu najbliższych kilku miesięcy, aby zoptymalizować przepływy magazynowe, ID Logistics wdroży też ujednolicony system zarządzania magazynem (WMS). Będzie on dedykowany operacjom związanym z obsługą zamówień e-commerce oraz dystrybucją towarów do sklepów, zarówno we Francji, jak i za granicą.
Ważne doświadczenie ID Logistics w obsłudze branży fashion i e-commerce
Już na etapie przejmowania operacji, ID Logistics, uznawany za eksperta w obsłudze e-commerce i fashion, mógł polegać na doświadczeniu zespołów Saint-Quentin-Fallavier i ich wiedzy w zakresie m.in. zarządzania globalnymi przepływami w imporcie i eksporcie, wymogów celnych, efektywnym zarządzaniem dużą ilością referencji i sezonowością sprzedaży. Dzięki połączeniu potencjału obu zespołów, ID Logistics zapewni ciągłość obsługi, gwarantując gotowość operacyjną, wysoką jakość usług a w przyszłości optymalizację przepływów.
Eric Hémar, prezes zarządu Grupy ID Logistics, powiedział: „Cieszymy się, że możemy powitać w naszej firmie pracowników Galerii Lafayette, z dużym doświadczeniem w obsłudze branży fashion i dóbr luksusowych. Zaufanie, jakim obdarzył nas nowy klient, wzmacnia naszą strategię rozwoju ukierunkowaną na obsługę branż o wysokiej wartości dodanej i dużych wymaganiach środowiskowych".
Dla łańcucha dostaw branży fashion i retail w Polsce
W Polsce dla ID Logistics obsługa firm z branży fashion jest jednym z priorytetowych kierunków rozwoju, z ukierunkowaniem na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań dla logistyki ale również dla dystrybucji towarów i zarządzania łańcuchami dostaw.
Polski zespół zarządza obecnie siecią dystrybucji z 15 centrami dystrybucyjnymi, zlokalizowanymi w największych, polskich miastach, dla obsługi firm z branży fashion, retail oraz FMCG. Sieć dystrybucji ID Logistics specjalizuje się w organizacji trudnych dostaw do sieci i galerii handlowych, oferuje dostawy, odbiory i transfery towarów w ściśle określonych oknach czasowych. W sieci obsługiwane są różne grupy asortymentowe, w tym artykuły luksusowe, odzież na wisząco oraz w kartonach, obuwie, akcesoria, kosmetyki, a także cała paleta artykułów FMCG. Wszystkie oddziały dystrybucyjne są zlokalizowane w obiektach klasy A, współpracują lokalnie ze stałą bazą przewoźników, gwarantując wysoką jakość usług transportowych.
Sieć pracuje w oparciu o profesjonalny system TMS zasilany informacjami z terminali, w które wyposażeni są wszyscy kierowcy, eliminując tym samym papierowy obieg dokumentów dostaw. Pozwala to również na pełny track&trace przesyłki online, w tym śledzenie terminowości dostawy.
Sieć dystrybucji ID Logistics organizuje dostawy w oknach wczesno-porannych oraz nocnych, nie wymagających angażowania personelu sklepu oraz gwarantujących terminową dostawę przed otwarciem obiektu dla indywidualnych klientów.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.