ID Logistics dla Galerii Lafayette i branży fashion
Do grona klientów ID Logistics, międzynarodowego lidera na rynku logistyki kontraktowej, dołączyły Galerie Lafayette. W ramach współpracy ID Logistics przejął zarządzanie operacjami logistycznymi w magazynie Saint-Quentin-Fallavier (Francja). Operator, ceniony za doświadczenie w obsłudze e-commerce i branży modowej prêt-à-porter, przeprowadził modernizację obiektu, zapewniając ciągłość operacji i najwyższy poziom obsługi. Także w Polsce ID Logistics rozwija usługi logistyki kontraktowej dla branży fashion i e-commerce, rozszerzone o organizację dostaw do galerii handlowych.
Pierwszy operator logistyczny w Saint-Quentin-Fallavier
Rozpoczęcie współpracy z ID Logistics wiąże się z podjęciem przez Galerie Lafayette decyzji o outsourcingu procesów logistycznych. Zadanie to powierzono ID Logistics, który przejął zarządzanie operacjami magazynowymi w Saint-Quentin-Fallavier na okres 6 lat. Magazyn ma powierzchnię 30 tys. m², a zainstalowanie kilku antresoli zwiększyło ją do 45 tys. m². Operator odpowiada za odbiór, przygotowanie i wysyłkę różnych produktów dostępnych w Galeriach Lafayette, w tym m.in. odzieży, obuwia i akcesoriów.
O wyborze zadecydowało podejście do zarządzania HR i nowych technologii
Tym, co przekonało Galerie Lafayette do wyboru ID Logistics, było kompleksowe podejście operatora do zarządzania zasobami ludzkimi oraz przedstawiony program modernizacji magazynu.
ID Logistics przygotował kompleksowy program szkoleń dla blisko 130 pracowników, który pozwolił im zapoznać się z nowymi procesami i innowacjami optymalizującymi przygotowanie oraz wysyłkę zamówień e-commerce. ID Logistics zadbał też o ustandaryzowanie zasad zarządzania i zwiększenie zaangażowania pracowników w dążeniu do ciągłego doskonalenia, m.in. przez zdigitalizowane sesje Short Interval Animation (AIC).
W ramach modernizacji magazynu ID Logistics przygotował rozwiązania typu "put-to-light" i system wskaźników świetlnych, co zwiększa niezawodność kompletacji zamówień. W ciągu najbliższych kilku miesięcy, aby zoptymalizować przepływy magazynowe, ID Logistics wdroży też ujednolicony system zarządzania magazynem (WMS). Będzie on dedykowany operacjom związanym z obsługą zamówień e-commerce oraz dystrybucją towarów do sklepów, zarówno we Francji, jak i za granicą.
Ważne doświadczenie ID Logistics w obsłudze branży fashion i e-commerce
Już na etapie przejmowania operacji, ID Logistics, uznawany za eksperta w obsłudze e-commerce i fashion, mógł polegać na doświadczeniu zespołów Saint-Quentin-Fallavier i ich wiedzy w zakresie m.in. zarządzania globalnymi przepływami w imporcie i eksporcie, wymogów celnych, efektywnym zarządzaniem dużą ilością referencji i sezonowością sprzedaży. Dzięki połączeniu potencjału obu zespołów, ID Logistics zapewni ciągłość obsługi, gwarantując gotowość operacyjną, wysoką jakość usług a w przyszłości optymalizację przepływów.
Eric Hémar, prezes zarządu Grupy ID Logistics, powiedział: „Cieszymy się, że możemy powitać w naszej firmie pracowników Galerii Lafayette, z dużym doświadczeniem w obsłudze branży fashion i dóbr luksusowych. Zaufanie, jakim obdarzył nas nowy klient, wzmacnia naszą strategię rozwoju ukierunkowaną na obsługę branż o wysokiej wartości dodanej i dużych wymaganiach środowiskowych".
Dla łańcucha dostaw branży fashion i retail w Polsce
W Polsce dla ID Logistics obsługa firm z branży fashion jest jednym z priorytetowych kierunków rozwoju, z ukierunkowaniem na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań dla logistyki ale również dla dystrybucji towarów i zarządzania łańcuchami dostaw.
Polski zespół zarządza obecnie siecią dystrybucji z 15 centrami dystrybucyjnymi, zlokalizowanymi w największych, polskich miastach, dla obsługi firm z branży fashion, retail oraz FMCG. Sieć dystrybucji ID Logistics specjalizuje się w organizacji trudnych dostaw do sieci i galerii handlowych, oferuje dostawy, odbiory i transfery towarów w ściśle określonych oknach czasowych. W sieci obsługiwane są różne grupy asortymentowe, w tym artykuły luksusowe, odzież na wisząco oraz w kartonach, obuwie, akcesoria, kosmetyki, a także cała paleta artykułów FMCG. Wszystkie oddziały dystrybucyjne są zlokalizowane w obiektach klasy A, współpracują lokalnie ze stałą bazą przewoźników, gwarantując wysoką jakość usług transportowych.
Sieć pracuje w oparciu o profesjonalny system TMS zasilany informacjami z terminali, w które wyposażeni są wszyscy kierowcy, eliminując tym samym papierowy obieg dokumentów dostaw. Pozwala to również na pełny track&trace przesyłki online, w tym śledzenie terminowości dostawy.
Sieć dystrybucji ID Logistics organizuje dostawy w oknach wczesno-porannych oraz nocnych, nie wymagających angażowania personelu sklepu oraz gwarantujących terminową dostawę przed otwarciem obiektu dla indywidualnych klientów.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.