Komunikaty PR

ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy PepsiCo w Warszawie

2024-03-08  |  09:00
Biuro prasowe

ID Logistics, lider na rynku logistyki kontraktowej, rozpoczął w Warszawie realizację pierwszych bezemisyjnych dostaw dla PepsiCo Polska. Elektryczne samochody dostawcze dostarczają już towary do punktów sprzedaży zlokalizowanych w ścisłym centrum miasta. Jednocześnie jest to ważny i pierwszy krok Działu Transportu ID Logistics w kierunku budowania niskoemisyjnej floty transportowej w Polsce. 

ID Logistics realizuje regularne dostawy last-mile dla PepsiCo z wykorzystaniem 18 samochodów dostawczych. Bazując na dotychczasowych doświadczeniach, działaniach proekologicznych i wobec nadchodzących zmian w Warszawie (SCT, Nowe Centrum Warszawy), PepsiCo i ID Logistics podjęły decyzję o  rozbudowie floty last-mile o samochody dostawcze Renault Trucks Master E- Tech Electric, wybranych pod kątem optymalizacji i efektywności dostaw w dystrybucji miejskiej. Są one przeznaczone do przewozu ładunków paletowych i mniejszych przesyłek do restauracji, klubów, sklepów, sklepików szkolnych, fitness klubów oraz galerii handlowych zlokalizowanych w ścisłym centrum Warszawy, od lipca 2024 r. objętym Strefą Czystego Transportu (SCT). Każdy z samochodów elektrycznych  wykonuje dziennie minimum dwa kursy, realizując każdego dnia kilkadziesiąt dostaw towarów z centrum cross-dockingu PepsiCo na warszawskiej Białołęce. 8-paletowe samochody wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 160 km na jednym ładowaniu. Do ich ładowania wykorzystywane są mobilne ładowarki DC o mocy 22 kW, co nie tylko przyspiesza, ale też ułatwia ID Logistics planowanie i optymalizację tras.

„Od 2021 roku wdrażamy naszą strategię pep+ (PepsiCo Positive), której celem jest transformacja firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary naszej działalności. Ze względu na częstotliwość dostaw w branży FMCG logistyka jest szczególną częścią strategii” – mówi Paweł Poniedzielnik, Dyrektor ds. Logistyki, PepsiCo Polska – „Do 2040 roku chcemy być bezemisyjni a modernizacja floty, dzięki której nasze produkty trafiają do konsumentów, to kwestia kluczowa”.

KORZYŚCI POTWIERDZONE TESTAMI

Przygotowując się do rozpoczęcia dostaw i wyboru samochodów elektrycznych Dział Transportu ID Logistics przeprowadził testy, uwzględniając nie tylko poziom redukcji emisji CO2, ale też m.in. koszty codziennej eksploatacji. Tu korzyści wiążą się z możliwością zapewnienia szybkich dostaw do punktów sprzedaży znajdujących się w centrum miasta (buspasy) i zwolnieniem samochodów z zielonymi tablicami z opłat za postój w SPPN (Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego).  

Nasi kierowcy przeszli także specjalistyczne szkolenia, prowadzone przez Renault Trucks, w zakresie eksploatacji oraz optymalnej jazdy pojazdami elektrycznymi. Szkolenia obejmowały m.in. zagadnienia związane z rekuperacją energii oraz zrozumieniem wpływu, jaki ma dynamika jazdy na efektywność realizacji dostaw w warunkach miejskich” - wyjaśnia Adam Olejnik, Electromobility Project Manager, ID Logistics Polska.

BEZEMISYJNOŚĆ WPISANA W ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Co warto podkreślić, PepsiCo i ID Logistics kładą duży nacisk na działania proekologiczne i zapobieganie zmianom klimatycznym. Dla ID Logistics rozbudowa floty transportowej o pojazdy elektryczne jest kolejnym elementem wdrażania globalnej strategii CSR, opartej na trzech filarach: pracowniczym, środowiskowym i społecznym. Pokazuje jak ważną rolę odgrywa zaangażowanie firmy w działania na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw przy zachowaniu najwyższych standardów usług logistycznych.  

Włączenie samochodów elektrycznych do floty ID Logistics z pewnością pozwoli nam na zdobycie nowego doświadczenia i know-how w zarządzaniu zielonymi łańcuchami dostaw. Chcemy aktywnie wspierać naszych klientów w realizacji ich proekologicznych celów, oferując nowe, zrównoważone rozwiązania, także w zakresie bezemisyjnego transportu" – podkreśla Piotr Mroczka, Dyrektor Transportu, ID Logistics Polska.

MAGAZYNOWANIE I TRANSPORT 

Współpraca między ID Logistics i PepsiCo rozpoczęła się w 2018 roku. Od czterech lat operator zarządza  operacjami w największym w polskiej sieci dystrybucyjnej PepsiCo magazynie centralnym w Mszczonowie. Obsługiwane są tu artykuły (produkty suche, napoje gazowane i soki, słone przekąski) dostarczane z fabryk w Grodzisku Mazowieckim, Tomaszowie Mazowieckim i Michrowie k/Grójca. Dział Transportu ID Logistics odpowiada także za dystrybucję i organizację dostaw do punktów sprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo
Transport Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
2024-04-27 | 22:46

Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia

W 2023 r. w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.