Komunikaty PR

ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy PepsiCo w Warszawie

2024-03-08  |  09:00
Biuro prasowe

ID Logistics, lider na rynku logistyki kontraktowej, rozpoczął w Warszawie realizację pierwszych bezemisyjnych dostaw dla PepsiCo Polska. Elektryczne samochody dostawcze dostarczają już towary do punktów sprzedaży zlokalizowanych w ścisłym centrum miasta. Jednocześnie jest to ważny i pierwszy krok Działu Transportu ID Logistics w kierunku budowania niskoemisyjnej floty transportowej w Polsce. 

ID Logistics realizuje regularne dostawy last-mile dla PepsiCo z wykorzystaniem 18 samochodów dostawczych. Bazując na dotychczasowych doświadczeniach, działaniach proekologicznych i wobec nadchodzących zmian w Warszawie (SCT, Nowe Centrum Warszawy), PepsiCo i ID Logistics podjęły decyzję o  rozbudowie floty last-mile o samochody dostawcze Renault Trucks Master E- Tech Electric, wybranych pod kątem optymalizacji i efektywności dostaw w dystrybucji miejskiej. Są one przeznaczone do przewozu ładunków paletowych i mniejszych przesyłek do restauracji, klubów, sklepów, sklepików szkolnych, fitness klubów oraz galerii handlowych zlokalizowanych w ścisłym centrum Warszawy, od lipca 2024 r. objętym Strefą Czystego Transportu (SCT). Każdy z samochodów elektrycznych  wykonuje dziennie minimum dwa kursy, realizując każdego dnia kilkadziesiąt dostaw towarów z centrum cross-dockingu PepsiCo na warszawskiej Białołęce. 8-paletowe samochody wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 160 km na jednym ładowaniu. Do ich ładowania wykorzystywane są mobilne ładowarki DC o mocy 22 kW, co nie tylko przyspiesza, ale też ułatwia ID Logistics planowanie i optymalizację tras.

„Od 2021 roku wdrażamy naszą strategię pep+ (PepsiCo Positive), której celem jest transformacja firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary naszej działalności. Ze względu na częstotliwość dostaw w branży FMCG logistyka jest szczególną częścią strategii” – mówi Paweł Poniedzielnik, Dyrektor ds. Logistyki, PepsiCo Polska – „Do 2040 roku chcemy być bezemisyjni a modernizacja floty, dzięki której nasze produkty trafiają do konsumentów, to kwestia kluczowa”.

KORZYŚCI POTWIERDZONE TESTAMI

Przygotowując się do rozpoczęcia dostaw i wyboru samochodów elektrycznych Dział Transportu ID Logistics przeprowadził testy, uwzględniając nie tylko poziom redukcji emisji CO2, ale też m.in. koszty codziennej eksploatacji. Tu korzyści wiążą się z możliwością zapewnienia szybkich dostaw do punktów sprzedaży znajdujących się w centrum miasta (buspasy) i zwolnieniem samochodów z zielonymi tablicami z opłat za postój w SPPN (Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego).  

Nasi kierowcy przeszli także specjalistyczne szkolenia, prowadzone przez Renault Trucks, w zakresie eksploatacji oraz optymalnej jazdy pojazdami elektrycznymi. Szkolenia obejmowały m.in. zagadnienia związane z rekuperacją energii oraz zrozumieniem wpływu, jaki ma dynamika jazdy na efektywność realizacji dostaw w warunkach miejskich” - wyjaśnia Adam Olejnik, Electromobility Project Manager, ID Logistics Polska.

BEZEMISYJNOŚĆ WPISANA W ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Co warto podkreślić, PepsiCo i ID Logistics kładą duży nacisk na działania proekologiczne i zapobieganie zmianom klimatycznym. Dla ID Logistics rozbudowa floty transportowej o pojazdy elektryczne jest kolejnym elementem wdrażania globalnej strategii CSR, opartej na trzech filarach: pracowniczym, środowiskowym i społecznym. Pokazuje jak ważną rolę odgrywa zaangażowanie firmy w działania na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw przy zachowaniu najwyższych standardów usług logistycznych.  

Włączenie samochodów elektrycznych do floty ID Logistics z pewnością pozwoli nam na zdobycie nowego doświadczenia i know-how w zarządzaniu zielonymi łańcuchami dostaw. Chcemy aktywnie wspierać naszych klientów w realizacji ich proekologicznych celów, oferując nowe, zrównoważone rozwiązania, także w zakresie bezemisyjnego transportu" – podkreśla Piotr Mroczka, Dyrektor Transportu, ID Logistics Polska.

MAGAZYNOWANIE I TRANSPORT 

Współpraca między ID Logistics i PepsiCo rozpoczęła się w 2018 roku. Od czterech lat operator zarządza  operacjami w największym w polskiej sieci dystrybucyjnej PepsiCo magazynie centralnym w Mszczonowie. Obsługiwane są tu artykuły (produkty suche, napoje gazowane i soki, słone przekąski) dostarczane z fabryk w Grodzisku Mazowieckim, Tomaszowie Mazowieckim i Michrowie k/Grójca. Dział Transportu ID Logistics odpowiada także za dystrybucję i organizację dostaw do punktów sprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.