ID Logistics zrealizował pierwsze zeroemisyjne dostawy PepsiCo w Warszawie
ID Logistics, lider na rynku logistyki kontraktowej, rozpoczął w Warszawie realizację pierwszych bezemisyjnych dostaw dla PepsiCo Polska. Elektryczne samochody dostawcze dostarczają już towary do punktów sprzedaży zlokalizowanych w ścisłym centrum miasta. Jednocześnie jest to ważny i pierwszy krok Działu Transportu ID Logistics w kierunku budowania niskoemisyjnej floty transportowej w Polsce.
ID Logistics realizuje regularne dostawy last-mile dla PepsiCo z wykorzystaniem 18 samochodów dostawczych. Bazując na dotychczasowych doświadczeniach, działaniach proekologicznych i wobec nadchodzących zmian w Warszawie (SCT, Nowe Centrum Warszawy), PepsiCo i ID Logistics podjęły decyzję o rozbudowie floty last-mile o samochody dostawcze Renault Trucks Master E- Tech Electric, wybranych pod kątem optymalizacji i efektywności dostaw w dystrybucji miejskiej. Są one przeznaczone do przewozu ładunków paletowych i mniejszych przesyłek do restauracji, klubów, sklepów, sklepików szkolnych, fitness klubów oraz galerii handlowych zlokalizowanych w ścisłym centrum Warszawy, od lipca 2024 r. objętym Strefą Czystego Transportu (SCT). Każdy z samochodów elektrycznych wykonuje dziennie minimum dwa kursy, realizując każdego dnia kilkadziesiąt dostaw towarów z centrum cross-dockingu PepsiCo na warszawskiej Białołęce. 8-paletowe samochody wyposażone są w akumulatory nowej generacji o pojemności 52 kWh, co pozwala na przejechanie nawet 160 km na jednym ładowaniu. Do ich ładowania wykorzystywane są mobilne ładowarki DC o mocy 22 kW, co nie tylko przyspiesza, ale też ułatwia ID Logistics planowanie i optymalizację tras.
„Od 2021 roku wdrażamy naszą strategię pep+ (PepsiCo Positive), której celem jest transformacja firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary naszej działalności. Ze względu na częstotliwość dostaw w branży FMCG logistyka jest szczególną częścią strategii” – mówi Paweł Poniedzielnik, Dyrektor ds. Logistyki, PepsiCo Polska – „Do 2040 roku chcemy być bezemisyjni a modernizacja floty, dzięki której nasze produkty trafiają do konsumentów, to kwestia kluczowa”.
KORZYŚCI POTWIERDZONE TESTAMI
Przygotowując się do rozpoczęcia dostaw i wyboru samochodów elektrycznych Dział Transportu ID Logistics przeprowadził testy, uwzględniając nie tylko poziom redukcji emisji CO2, ale też m.in. koszty codziennej eksploatacji. Tu korzyści wiążą się z możliwością zapewnienia szybkich dostaw do punktów sprzedaży znajdujących się w centrum miasta (buspasy) i zwolnieniem samochodów z zielonymi tablicami z opłat za postój w SPPN (Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego).
„Nasi kierowcy przeszli także specjalistyczne szkolenia, prowadzone przez Renault Trucks, w zakresie eksploatacji oraz optymalnej jazdy pojazdami elektrycznymi. Szkolenia obejmowały m.in. zagadnienia związane z rekuperacją energii oraz zrozumieniem wpływu, jaki ma dynamika jazdy na efektywność realizacji dostaw w warunkach miejskich” - wyjaśnia Adam Olejnik, Electromobility Project Manager, ID Logistics Polska.
BEZEMISYJNOŚĆ WPISANA W ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
Co warto podkreślić, PepsiCo i ID Logistics kładą duży nacisk na działania proekologiczne i zapobieganie zmianom klimatycznym. Dla ID Logistics rozbudowa floty transportowej o pojazdy elektryczne jest kolejnym elementem wdrażania globalnej strategii CSR, opartej na trzech filarach: pracowniczym, środowiskowym i społecznym. Pokazuje jak ważną rolę odgrywa zaangażowanie firmy w działania na rzecz zrównoważonych łańcuchów dostaw przy zachowaniu najwyższych standardów usług logistycznych.
„Włączenie samochodów elektrycznych do floty ID Logistics z pewnością pozwoli nam na zdobycie nowego doświadczenia i know-how w zarządzaniu zielonymi łańcuchami dostaw. Chcemy aktywnie wspierać naszych klientów w realizacji ich proekologicznych celów, oferując nowe, zrównoważone rozwiązania, także w zakresie bezemisyjnego transportu" – podkreśla Piotr Mroczka, Dyrektor Transportu, ID Logistics Polska.
MAGAZYNOWANIE I TRANSPORT
Współpraca między ID Logistics i PepsiCo rozpoczęła się w 2018 roku. Od czterech lat operator zarządza operacjami w największym w polskiej sieci dystrybucyjnej PepsiCo magazynie centralnym w Mszczonowie. Obsługiwane są tu artykuły (produkty suche, napoje gazowane i soki, słone przekąski) dostarczane z fabryk w Grodzisku Mazowieckim, Tomaszowie Mazowieckim i Michrowie k/Grójca. Dział Transportu ID Logistics odpowiada także za dystrybucję i organizację dostaw do punktów sprzedaży.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.