Komunikaty PR

Innowacyjna flota wózków Li-Ion w Raben Wrocław

2024-01-23  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

W związku z rozbudową wrocławskiego oddziału Raben firma zdecydowała się na przejście na zasilanie wózków widłowych w technologii litowo-jonowej oraz pozyskanie pojazdów w formule wynajmu długoterminowego z kompleksową obsługą serwisową.

Raben Logistics Polska oferuje usługi z zakresu dystrybucji krajowej i międzynarodowej oraz logistyki kontraktowej w tym magazynowania i szeroko pojętych usług dodanych. Dzięki ponad 3 tys. innowacyjnych środków transportu, kilkudziesięciu rozlokowanym w strategicznych punktach kraju nowoczesnym centrom logistycznym o łącznej powierzchni około 560 tys. mkw. oraz 3,8 tys. pracowników przedsiębiorstwo jest w stanie zapewniać swoim klientom sprawną obsługę ładunków. Firma stawia na ciągły rozwój i inwestuje w nowoczesne technologie. Jednym z obiektów, który został w ostatnim czasie rozbudowany i wyposażony w nowe rozwiązania transportu wewnętrznego, jest oddział Raben Logistics Polska we Wrocławiu.

 

Opis obiektu, w którym dokonano wdrożenia

W 2022 roku wrocławski oddział firmy Raben rozbudował sieć swoich połączeń międzynarodowych, zapewniając szybkie dostawy ładunków z Wrocławia i okolic do Austrii, Czech, na Litwę i Węgry. Przepustowość magazynu cross-dockowego o powierzchni 8 tys. mkw. przekracza 50 tys. przesyłek miesięcznie. Jest to równoznaczne z rozładunkiem i załadunkiem około 3 tys. samochodów ciężarowych. – Położenie geograficzne Wrocławia naturalnie sprzyja uruchamianiu połączeń w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Bezpośrednie, codzienne wyjazdy z Wrocławia pozwalają nam na tworzenie indywidualnych rozwiązań logistycznych i skrócenie czasu dostaw, co buduje przewagę konkurencyjną naszych klientów jak również optymalizuje ich koszty. Jest to szczególnie istotne w perspektywie aktualnych trendów w gospodarce – komentuje Jakub Choma, dyrektor dystrybucji międzynarodowej regionu. By umożliwić sprawną obsługę nowych połączeń, zdecydowano się na wzmocnienie floty intralogistycznej oddziału.

 

Rozwiązanie

W związku z rozbudową wrocławskiego oddziału firma Raben zdecydowała się przejść na nowy model pozyskiwania wózków widłowych oraz ich zasilania. – Myśląc o rozwoju Raben Wrocław podjęliśmy decyzję o skorzystaniu z usługi wynajmu długoterminowego z obsługą Full Service oraz zastosowaniu akumulatorów w technologii litowo-jonowej. W procesie doboru dostawcy na znaczeniu zyskała kompleksowa obsługa kontraktu, opieka mobilnych techników i łatwość kontaktu z doradcą techniczno-handlowym. Najciekawszą z tej perspektywy ofertę przedstawiła firma STILL – relacjonuje Maciej Kaiser, Menedżer Operacyjny Raben Logistics Polska. Sprzęt STILL jest używany w kilkunastu oddziałach Raben w całej Polsce. Największą popularnością cieszą się czołowe wózki elektryczne serii RX 20. W zależności od specyfiki wykonywanych zadań, w magazynach Rabena zastosowanie znajdują także:

  • wózki do kompletacji poziomej,
  • wózki typu reach truck,
  • wózki unoszące.

 

Firma korzysta także ze szkoleń Akademii Bezpieczeństwa STILL, podnosząc kwalifikacje operatorów, a w efekcie – poziom bezpieczeństwa. W oddziale Raben we Wrocławiu zastosowanie znajdują wózki czołowe RX 20 oraz wózki unoszące z platformą dla operatora serii EXH-S. Pojazdy są zasilane nowoczesnymi bateriami w technologii litowo-jonowej, a nasza współpraca opiera się na modelu wynajmu długoterminowego Full Service – relacjonuje Wiesław Matela, Senior Manager ds. Klientów Strategicznych STILL Polska.

 

Efekt wdrożenia

Pozyskanie solidnych i wydajnych wózków widłowych wraz ze zwiększającymi elastyczność ich eksploatacji akumulatorami Li-Ion oraz pakietem usług serwisowych pozwoliło zaspokoić zapotrzebowanie na zwiększoną przepustowość magazynu i zwolnić część zasobów Raben na inne cele. – Od lat cenimy niezawodność produktów firmy STILL. Jesteśmy zadowoleni także z przejścia na technologię litowo-jonową i wynajem długoterminowy w formule Full Service. Zarówno bezobsługowe akumulatory z możliwością szybkiego ładowania jak i delegowanie obsługi floty na dostawcę pozwalają nam poświęcić więcej czasu na kreowanie wartości dodanej dla naszych klientów – mówi Maciej Kaiser. – STILL sprawdził się w procesie tej zmiany jako dostawca niezawodnych wózków i technologii Li-Ion, doradca i firma kompleksowo obsługująca codzienne funkcjonowanie floty. Z całą pewnością będziemy kontynuować współpracę w przyszłości – podsumowuje Menedżer Operacyjny Raben Logistics Polska. Na podstawie doświadczeń Raben można stwierdzić, że szkolenia w ramach Akademii Bezpieczeństwa STILL, zastosowanie wózków widłowych w technologii litowo-jonowej oraz korzystanie z usług serwisowych STILL to skuteczne sposoby na poprawę bezpieczeństwa pracy i wydajności floty oraz maksymalizację produktywności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.