Komunikaty PR

Innowacyjna flota wózków Li-Ion w Raben Wrocław

2024-01-23  |  11:05
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
More&More Marketing

ul. Obrońców Poczty Gdańskiej 5/13
52-204 Wrocław
wojciech|getmorepr.pl| |wojciech|getmorepr.pl
+48571246669
www.moreandmore.pl

W związku z rozbudową wrocławskiego oddziału Raben firma zdecydowała się na przejście na zasilanie wózków widłowych w technologii litowo-jonowej oraz pozyskanie pojazdów w formule wynajmu długoterminowego z kompleksową obsługą serwisową.

Raben Logistics Polska oferuje usługi z zakresu dystrybucji krajowej i międzynarodowej oraz logistyki kontraktowej w tym magazynowania i szeroko pojętych usług dodanych. Dzięki ponad 3 tys. innowacyjnych środków transportu, kilkudziesięciu rozlokowanym w strategicznych punktach kraju nowoczesnym centrom logistycznym o łącznej powierzchni około 560 tys. mkw. oraz 3,8 tys. pracowników przedsiębiorstwo jest w stanie zapewniać swoim klientom sprawną obsługę ładunków. Firma stawia na ciągły rozwój i inwestuje w nowoczesne technologie. Jednym z obiektów, który został w ostatnim czasie rozbudowany i wyposażony w nowe rozwiązania transportu wewnętrznego, jest oddział Raben Logistics Polska we Wrocławiu.

 

Opis obiektu, w którym dokonano wdrożenia

W 2022 roku wrocławski oddział firmy Raben rozbudował sieć swoich połączeń międzynarodowych, zapewniając szybkie dostawy ładunków z Wrocławia i okolic do Austrii, Czech, na Litwę i Węgry. Przepustowość magazynu cross-dockowego o powierzchni 8 tys. mkw. przekracza 50 tys. przesyłek miesięcznie. Jest to równoznaczne z rozładunkiem i załadunkiem około 3 tys. samochodów ciężarowych. – Położenie geograficzne Wrocławia naturalnie sprzyja uruchamianiu połączeń w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Bezpośrednie, codzienne wyjazdy z Wrocławia pozwalają nam na tworzenie indywidualnych rozwiązań logistycznych i skrócenie czasu dostaw, co buduje przewagę konkurencyjną naszych klientów jak również optymalizuje ich koszty. Jest to szczególnie istotne w perspektywie aktualnych trendów w gospodarce – komentuje Jakub Choma, dyrektor dystrybucji międzynarodowej regionu. By umożliwić sprawną obsługę nowych połączeń, zdecydowano się na wzmocnienie floty intralogistycznej oddziału.

 

Rozwiązanie

W związku z rozbudową wrocławskiego oddziału firma Raben zdecydowała się przejść na nowy model pozyskiwania wózków widłowych oraz ich zasilania. – Myśląc o rozwoju Raben Wrocław podjęliśmy decyzję o skorzystaniu z usługi wynajmu długoterminowego z obsługą Full Service oraz zastosowaniu akumulatorów w technologii litowo-jonowej. W procesie doboru dostawcy na znaczeniu zyskała kompleksowa obsługa kontraktu, opieka mobilnych techników i łatwość kontaktu z doradcą techniczno-handlowym. Najciekawszą z tej perspektywy ofertę przedstawiła firma STILL – relacjonuje Maciej Kaiser, Menedżer Operacyjny Raben Logistics Polska. Sprzęt STILL jest używany w kilkunastu oddziałach Raben w całej Polsce. Największą popularnością cieszą się czołowe wózki elektryczne serii RX 20. W zależności od specyfiki wykonywanych zadań, w magazynach Rabena zastosowanie znajdują także:

  • wózki do kompletacji poziomej,
  • wózki typu reach truck,
  • wózki unoszące.

 

Firma korzysta także ze szkoleń Akademii Bezpieczeństwa STILL, podnosząc kwalifikacje operatorów, a w efekcie – poziom bezpieczeństwa. W oddziale Raben we Wrocławiu zastosowanie znajdują wózki czołowe RX 20 oraz wózki unoszące z platformą dla operatora serii EXH-S. Pojazdy są zasilane nowoczesnymi bateriami w technologii litowo-jonowej, a nasza współpraca opiera się na modelu wynajmu długoterminowego Full Service – relacjonuje Wiesław Matela, Senior Manager ds. Klientów Strategicznych STILL Polska.

 

Efekt wdrożenia

Pozyskanie solidnych i wydajnych wózków widłowych wraz ze zwiększającymi elastyczność ich eksploatacji akumulatorami Li-Ion oraz pakietem usług serwisowych pozwoliło zaspokoić zapotrzebowanie na zwiększoną przepustowość magazynu i zwolnić część zasobów Raben na inne cele. – Od lat cenimy niezawodność produktów firmy STILL. Jesteśmy zadowoleni także z przejścia na technologię litowo-jonową i wynajem długoterminowy w formule Full Service. Zarówno bezobsługowe akumulatory z możliwością szybkiego ładowania jak i delegowanie obsługi floty na dostawcę pozwalają nam poświęcić więcej czasu na kreowanie wartości dodanej dla naszych klientów – mówi Maciej Kaiser. – STILL sprawdził się w procesie tej zmiany jako dostawca niezawodnych wózków i technologii Li-Ion, doradca i firma kompleksowo obsługująca codzienne funkcjonowanie floty. Z całą pewnością będziemy kontynuować współpracę w przyszłości – podsumowuje Menedżer Operacyjny Raben Logistics Polska. Na podstawie doświadczeń Raben można stwierdzić, że szkolenia w ramach Akademii Bezpieczeństwa STILL, zastosowanie wózków widłowych w technologii litowo-jonowej oraz korzystanie z usług serwisowych STILL to skuteczne sposoby na poprawę bezpieczeństwa pracy i wydajności floty oraz maksymalizację produktywności.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: More&More Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori Biuro prasowe
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe
Transport CHEP i Cabka otrzymują Red Dot Award za duży pojemnik składany CHEP ZirConic
2024-07-01 | 11:30

CHEP i Cabka otrzymują Red Dot Award za duży pojemnik składany CHEP ZirConic

CHEP, światowy lider w dziedzinie palet i pojemników wielokrotnego użytku oraz Cabka, lider w dziedzinie zrównoważonych opakowań transportowych, zdobyły nagrodę Red Dot Award w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.