Koleje Dolnośląskie grały dla WOŚP!
Ponad 5 tysięcy złotych zebrały Koleje Dolnośląskie podczas aukcji, które wspierały 28. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Największe zainteresowanie wzbudził przejazd w kabinie maszynisty, który wylicytowano za 2 650 zł!
Zwycięzcy wszystkich aukcji będą mogli zrealizować swoje nagrody do końca 2020 r. Ostateczne kwoty najpopularniejszych licytacji, czyli przejazdu w kabinie maszynisty i szkolenia na symulatorze kolejowym, zmieniały się do samego końca.
Teraz zwycięzcy będą mogli spełnić swoje marzenia i zasiąść obok maszynisty na trasie z Legnicy do Wrocławia oraz wcielić się w rolę kierującego pociągiem podczas szkolenia na najnowocześniejszym w Polsce symulatorze kolejowym w Ośrodku Szkolenia Kadr Kolei Dolnośląskich.
Wsparcie dla WOŚP w regionie
Oprócz tego Koleje Dolnośląskie wsparły wiele lokalnych sztabów na Dolnym Śląsku m.in. w Legnicy, Jeleniej Górze, Lubaniu, Chełmsku Śląskim, Marciszowie i Dzierżoniowie. Na aukcjach organizowanych w tych miejscowościach wylicytować można było zestawy gadżetów Kolei Dolnośląskich, w tym limitowanych koszulek, toreb i książek.
Specjalną licytację przygotował dzierżoniowski sztab WOŚP, gdzie wylicytować można było podróż nowo otwartą linią z Bielawy do Wrocławia. Uczestnicy będą mieli okazję asystować konduktorowi oraz poznać tajniki pracy w Biurze Obsługi Klienta Kolei Dolnośląskich na wrocławskim dworcu.
Dodatkowo w dniu 28. finału WOŚP wszyscy wolontariusze mogli za darmo podróżować pociągami Kolei Dolnośląskich, zachęcając pasażerów do aktywnego wsparcia zbiórki.
Tegoroczna zbiórka Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, przebiegająca pod hasłem „Wiatr w żagle”, ma na celu zebranie pieniędzy na pomoc w polepszeniu standardów diagnostycznych i leczniczych w dziecięcej medycynie zabiegowej.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.