Koleje Dolnośląskie przywracają kolejne połączenia
Kolejne pociągi powrócą do kolejowych rozkładów jazdy na Dolnym Śląsku od poniedziałku, 11 maja 2020 r. Na trasy zostanie przywróconych 31 pociągów Kolei Dolnośląskich, które będą kursować głównie w dni robocze.
Decyzja o reaktywowaniu kolejnej puli połączeń to element szerszego planu przywracania pełnego, kolejowego rozkładu jazdy w regionie. Spółka pracuje nad nim w porozumieniu z odpowiadającym za organizację ruchu w regionie samorządem województwa.
- Od momentu wprowadzenia pierwszych ograniczeń pracujemy nad planem reaktywowania połączeń. Wiemy jak ważną rolę pełni kolej na Dolnym Śląsku, a w ostatnich dniach dostrzegamy stale rosnące zainteresowania naszymi połączeniami, co przekłada się na stopniowo coraz większą frekwencję pasażerów – powiedział Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – Reagujemy elastycznie, indywidualnie analizując każde połączenie. Dzięki temu możemy zapewnić liczbę pociągów odpowiednią do oczekiwań pasażerów oraz wykonać kolejny krok ku przywróceniu pełnego rozkładu. – zakończył.
Plan przywracania połączeń
Uruchomienie dodatkowych pociągów od 11 maja br. to drugi etap odmrażania rozkładu jazdy przez Koleje Dolnośląskie. Poprzednia zmiana, która weszła w życie 1 maja br. przywróciła kursowanie 18 połączeń, głównie w weekendowych rozkładach jazdy. Nowa korekta obejmie w sumie 31 połączeń, kursujących codziennie oraz w dni robocze.
Zwiększy się liczba kursów pomiędzy głównymi miastami regionu a Wrocławiem. Na trasy wyjadą pociągi łączące stolicę województwa z Wałbrzychem, Świebodzicami, Kłodzkiem, Szklarską Porębą, Bolesławcem, Lubinem, Legnicą, Jelczem Laskowicami, Trzebnicą, Bielawą i Lubaniem Śląskim. Będą to pociągi kursujące codziennie oraz w dni robocze.
Dodatkowo do rozkładu jazdy powrócą połączenia regionalne na trasach z Legnicy (odjazd 4:44) do Lubina (przyjazd 4:58), z Lubina (odjazd 18:35), do Legnicy (przyjazd 18:59), z Żar (odjazd 7:46) do Legnicy (przyjazd 9:05) oraz z Legnicy (odjazd 9:46) do Żar (11:05).
W pozostałych przypadkach nadal obowiązują zmiany rozkładu jazdy wprowadzone przez spółkę 20 marca oraz 19 kwietnia 2020 r. Pełna lista zmian oraz aktualny rozkład jazdy są dostępne na stronie internetowej przewoźnika.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.