Komunikaty PR

Kompletacja coraz bardziej zautomatyzowana

2020-08-28  |  13:10
Biuro prasowe
Kontakt
Wojciech Podsiadły
Get More Services

ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl

I bez epidemii e-commerce było jednym z najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki. Koronawirus stał się dodatkowym bodźcem do wzrostu w tym obszarze i upowszechnienia technologii kompletacji umożlwiających błyskawiczne przygotowanie towaru dla klienta.

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej (IGE) i Gemius nt. e-commerce w Polsce, odsetek internautów robiących zakupy online wzrósł w ujęciu rok do roku z 62 do 73 proc. Uwzględniając zwiększenie liczby osób mających dostęp do sieci, oznacza to, że na przestrzeni 12 miesięcy do grona e-konsumentów dołączyło ponad 3,5 mln osób. Jest ich już w naszym kraju więcej niż tych, którzy nigdy jeszcze nie zamówili nic przez Internet. Według szacunków firmy konsultingowej Morgan Stanley, udział e-commerce w handlu sięgnie w tym roku w Stanach Zjednoczonych poziomu 23 proc. – o 5 pp. więcej niż rok wcześniej. Rzeczywistość o 2 lata prześcignęła więc prognozy sprzed pandemii. Tak dynamiczne tempo wzrostu tego kanału sprzedaży nie pozostaje obojętnym dla logistyki. By pozostać konkurencyjnymi, e-sklepy muszą wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, tj.: skrócić czas oczekiwania na dostawę oraz obniżyć jej koszt (według respondentów raportu IGE i Gemius to najważniejsze problemy e-commerce). Presja na tempo kompletacji i optymalizację procesów wymusza więc stosowanie coraz bardziej wydajnych, coraz częściej i w coraz większym stopniu zautomatyzowanych rozwiązań. Nic więc dziwnego, że czołowi dostawcy prezentują innowacyjne produkty do kompletacji, a najwięksi gracze chętnie po nie sięgają.

Roboty w Walmarcie

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie usługą Click&Collect Walmart pilotażowo rozbudował market w Salem w stanie New Hampshire o dodatkowy magazyn przeznaczony do sprawnej realizacji tego typu zamówień. Zastosowano w nim zautomatyzowany system gęstego składowania goods-to-picker. Kompletację realizują w nim roboty zdolne płynnie przechodzić między funkcją przemieszczania się w poziomie i w pionie. Zgodnie ze wskazaniami komputera, pobierają one towary z dowolnego miejsca wielokondygnacyjnego regału (wzwyż docierają po torach w formie wież) i transportują je do człowieka-pickera, który czeka na stanowisku kompletacji. System wyręcza pracowników w większości zadań, pozostawiając im uzupełnienie koszyków żywnością świeżą, kontrolę poprawności pakowania oraz obsługę klienta. Jak zapewnia senior manager ds. automatyzacji kompletacji i operacji cyfrowych w Walmart U.S., rozwiązanie to będzie miało zasadniczy wpływ na łańcuchy dostaw Walmartu.

Autonomiczny partner kompletacji 2.0 STILL

Kolejny krok w obszarze inteligentnej kompletacji zrobiła też firma STILL, wprowadzając na rynek rozwiązanie łączące zalety wyróżnionego nagrodą IFOY „autonomicznego partnera kompletacji” iGo neo CX 20 oraz popularnej w ostatnich latach serii wózków kompletacyjnych z kierownicą: OPX. Nowe urządzenie pozwala na płynne przełączanie się pomiędzy trybem ręcznym a automatycznym. Potrafi samoczynnie poruszać się za operatorem, dostosowując się do jego rytmu pracy i całkowicie zwalniając go z konieczności sterowania pojazdem na krótkich trasach. Dzięki wyeliminowaniu potrzeby naprzemiennego opuszczania i zajmowania stanowiska w wózku proces kompletacji można przyspieszyć nawet o 25%, co przekłada się na większą wydajność i wymierne oszczędności. W porównaniu z modelem iGo neo CX 20 usprawniono ręczne kierowanie pojazdem. – Innowacyjność OPX iGo neo względem pierwszego autonomicznego partnera kompletacji STILL objawia się przy pokonywaniu większych odległości, gdy operator samodzielnie steruje wózkiem – mówi Dominik Jasiok, Advanced Applications Manager STILL Polska. – System STILL Easy Drive w formie ergonomicznej kierownicy zapewnia precyzyjne manewrowanie pojazdem i daje szybki dostęp do wszystkich funkcji. Pięciokołowe podwozie oraz sprawdzony system Curve Speed Control, automatycznie redukujący prędkość na zakrętach, gwarantują wysoką stabilność i dobrą przyczepność – dodaje.

Centrum dystrybucji IKEA rozbudowuje sekcję e-commerce

Coraz śmielej z dobrodziejstw automatyzacji na rzecz obsługi zamówień internetowych korzysta IKEA. Od 2001 w Jarostach funkcjonuje centrum dystrybucji z automatycznymi magazynami wysokiego składowania SILO (jeden o wysokości 22 m i pojemności 52,5 tys. m sześć., a drugi o wysokości 34 m i pojemności 90 tys. m sześc.). To jedno z największych centrów dystrybucyjnych firmy. Odpowiada za dostawę mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz do sklepów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W związku z umożliwieniem w 2017 r. klientom IKEA zakupów przez Internet, w 2018 r. w obiekcie wydzielono Centrum Dystrybucji do Klienta o powierzchni 22,5 tys. m sześć. 5 sierpnia 2020 r. poinformowano o oddaniu kolejnego modułu obiektu. Na dodatkowych 12,5 tys. mkw. powstała połączona z automatycznym magazynem wysokiego składowania SILO infrastruktura, która pozwala obsłużyć przeładunek skonsolidowanych dostaw i dostarczać poprzez most i system przenośnikowy towary do 60 ramp samochodów ciężarowych. Zgodnie z założeniami, realizacja inwestycji pozwoli zwiększyć przepustowość cross-dockingu w Jarostach aż dwukrotnie – z 0,9 mln m sześc. do poziomu 1,8 mln m sześc. towaru rocznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Get More Services
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.