Komunikaty PR

Komunikacja autobusowa jedzie po nowe technologie

2024-04-17  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Walka z wykluczeniem komunikacyjnym obejmuje liczne wyzwania, od unowocześniania floty autobusowej, przez wprowadzanie nowych połączeń, aż po sprostanie wymogom emisyjności. Istotnym elementem poprawy jakości przewozów zbiorowych jest także wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych, na przykład zintegrowanych systemów sprzedaży biletów. Takie innowacje przynoszą korzyści zarówno dla pasażerów, jak i dla przewoźników.

W ostatnich latach autobusy PKS znacząco przyspieszyły na drodze do rozwoju. Standardem jest na przykład możliwość zakupu biletu online. Wciąż jest jednak liczna grupa pasażerów korzystająca z zakupu biletu w autobusie, np. z powodu pośpiechu czy przyzwyczajenia. Na rynku pojawiają się z kolei nowe urządzenia umożliwiające szybszą sprzedaż biletów przez kierowców – przykładem takiego rozwiązania jest Billeterka Novitus zintegrowana z terminalem płatniczym PolCard from Fiserv. Kierowca – za pomocą kilku kliknięć na ekranie dotykowym – wybiera odpowiedni przystanek, trasę i sprzedaje bilet, a pasażer płaci bezgotówkowo.

Innowacyjna sprzedaż biletów

Postęp w dziedzinie płatności bezgotówkowych i narzędzia takie jak Billeterka Novitus zmieniają podróże PKS-ami. Pasażerowie nie muszą już pamiętać o posiadaniu odliczonej kwoty w gotówce do zapłaty za bilet, bo z łatwością mogą płacić kartą. Ponadto system w Billeterce Novitus skonstruowany jest tak, aby eliminować ryzyko pomyłek przy wpisywaniu kwoty do zapłaty, ponieważ automatycznie wyświetla się ona na terminalu.

Zakup biletu u kierowcy to też większa elastyczność – pasażer może zmienić plany w ostatniej chwili. Nie musi w tym celu zakładać konta i logować się do systemu (co może być niewygodne np. w przypadku korzystania z telefonu, czy braku  dostępu do komputera). Wielu pasażerów docenia też osobisty kontakt z kierowcą – przy zakupie biletu w autobusie mają możliwość zadania pytania i uzyskania natychmiastowej informacji o podróży.

Wprowadzanie nowoczesnych kas to też pozytywna zmiana dla kierowców, którzy przede wszystkim mogą sprzedawać bilety łatwiej i szybciej. Intuicyjny panel Billeterki Novitus sprawia, że potrzeba zaledwie kilku kliknięć na dotykowym ekranie, by zakończyć cały proces sprzedaży biletu – także okresowego. Do tego łatwo dostępne płatności bezgotówkowe na zintegrowanym terminalu PolCard from Fiserv eliminują problemy związane z brakiem drobnych do wydania reszty pasażerowi.

 Razem z Novitus opracowaliśmy rozwiązanie przyspieszające proces obsługi pasażera w PKS-ach. Zależało nam na stworzeniu takiego narzędzia, które usprawni zarządzanie procesem sprzedaży biletów oraz ułatwi podróżowanie pasażerom , szczególnie tym, którzy z różnych przyczyn nie korzystają z transportu indywidualnego – mówi Sławomir Mroczek, menadżer ds. strategii i rozwoju w Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

Wszystko w jednym urządzeniu - zyskują przewoźnicy

Billeterka Novitus to więcej niż tylko kasa biletowa. Urządzenie pozwala tworzyć linie, kursy i cennik, a także zarządzać zamówieniami i sprzedażą biletów miesięcznych i jednorazowych. W intuicyjny sposób można wykonać dowolne zestawienia ze sprzedaży biletów ulgowych i normalnych dla Urzędów Marszałkowskich, odbierać i wysyłać w 100 proc. zdalnie dane do bileterek zamontowanych w autobusach, a nawet drukować rozkłady jazdy – mówi Dawid Kudełka, menadżer produktu z firmy Novitus.

To połączenie kasy fiskalnej i zaawansowanego komputera z oprogramowaniem dla przewoźników. Urządzenie jest zintegrowanie z terminalem płatniczym od Fiserv Polska S.A., właściciela marki PolCard from Fiserv.

– PolCard from Fiserv będzie współpracować z PKS-em jako Członek Wspierający Stowarzyszenia Polski PKS. Zależy nam na tym, aby nowoczesne technologie i najnowsze trendy w płatnościach bezgotówkowych były dostępne dla wszystkich, również dla pasażerów PKS-ów, które dla wielu osób, na przykład mieszkańców mniejszych miast i miejscowości, nadal są bardzo istotnym środkiem transportu – podsumowuje Sławomir Mroczek z Fiserv Polska S.A.  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo
Transport Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
2024-04-27 | 22:46

Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia

W 2023 r. w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.