Magazyn DSV – Global Transport and Logistics k. Szczecina jako pierwszy w Polsce
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
DSV – Global Transport and Logistics uruchomiło pierwszy w Polsce multikliencki magazyn wyposażony w system AutoStore®️. Obiekt zlokalizowany w Łozienicy k. Szczecina powstał z myślą o potrzebach branży eCommerce. Dzięki inwestycji operatora wzmocniona została pozycja woj. zachodniopomorskiego jako HUBu logistycznego dla rynków Europy Północnej.
Polska kluczem do przyszłości eCommerce w Europie
Według danych Statista, do 2028 roku sprzedaż w kanałach eCommerce na rynkach państw nordyckich osiągnie wartość 56,9 mld USD, a Niemiec – do 132 mld USD. Pozytywne perspektywy sektora wynikają z trwałej zmiany preferencji konsumentów po pandemii, jak i wdrażania nowych technologii podnoszących jakość doświadczeń z zakupów online.
Polska stała się w ostatnich latach ważnym partnerem dla europejskiego sektora eCommerce. To właśnie po polskiej stronie realizowane są operacje logistyczne wspierające rynki skandynawskie czy niemiecki pod kątem logistyki. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca zyska jeszcze na znaczeniu, co przełoży się na stabilny wzrost wolumenów w kolejnych latach. - mówi Zbigniew Kempski, Członek Zarządu DSV Solutions – Już dziś odpowiadamy na potrzeby biznesu, oddając do jego dyspozycji jedno z najnowocześniejszych rozwiązań magazynowych w Polsce. Wierzę, że udostępnienie systemu AutoStore®️ szerokiej grupie odbiorców, będzie w przyszłości postrzegane jako kamień milowy na drodze polskiego sektora TSL. Drodze w kierunku zrównoważonego rozwoju opartego o usługi cechujące się wysoką wartością dodaną.
Fundamentem handlu internetowego jest dobrze przygotowana baza logistyczna, która umożliwia realizację oczekiwań konsumentów. Odpowiednia kalibracja łańcuchów dostaw jest kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego w krajach skandynawskich. Przewidywalność i płynność dostaw to krytyczny element, na który zwracają uwagę tak konsumenci, jak i firmy. Nowe technologie pomagają w spełnieniu tych wymagań i jednocześnie stanowią element przewagi konkurencyjnej.
Technologia AutoStore®️ w służbie eCommerce
Serce systemu stanowi flota robotów, która wyręcza człowieka w żmudnym procesie związanym z przygotowaniem zamówienia do wysyłki, jakim jest kompletacja zawartości paczki. Roboty, które poruszają się po specjalnie przygotowanym stelażu zajmują się podjęciem i transportem towarów w obrębie magazynu, wstępnie kompletując zamówienie złożone przez klientów w Internecie. Ułatwiają pracę dostarczając produkty prosto do pracowników pakujących finalną paczkę, która następnie wydawana jest kurierowi.
Automatyzacja procesów magazynowych przynosi szereg korzyści. Po pierwsze, pracownicy zyskują czas i mogą poświęcić go na realizację innych, bardziej złożonych czynności. Po drugie, robotyzacja jest korzystna dla środowiska. System AutoStore®️ potrzebuje znacznie mniejszej powierzchni, a co za tym idzie nawet o 60 proc. mniej energii elektrycznej dla obsługi tej samej ilości wolumenów co klasyczny magazyn. W Łozienicy operator jest przygotowany do świadczenia kompleksowych usług magazynowych z wykorzystaniem systemu AutoStore®️ dla klientów z takich branż jak fashion, healthcare, home decor, small consumer products, FMCG i luxury goods.
DSV – Global Transport and Logistics wzmacnia woj. Zachodniopomorskie
Województwo zachodniopomorskie w przeciągu ostatnich 8 lat stało się kluczowym ogniwem w łańcuchach dostaw firm z takich krajów jak Niemcy, Dania, Szwecja, Norwegia czy Finlandia. Szczególną rolę pod tym względem odgrywa aglomeracja szczecińska, która stanowi obecnie bramę na świat zarówno dla lokalnych, jak i europejskich przedsiębiorców.
DSV – Global Transport and Logistics rozwija się w Szczecinie od wielu lat. Firma zatrudnia tu obecnie kilkuset pracowników, którzy realizują usługi z zakresu logistyki kontraktowej oraz spedycji morskiej, lotniczej i drogowej.
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.