Magazyn DSV – Global Transport and Logistics k. Szczecina jako pierwszy w Polsce
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
DSV – Global Transport and Logistics uruchomiło pierwszy w Polsce multikliencki magazyn wyposażony w system AutoStore®️. Obiekt zlokalizowany w Łozienicy k. Szczecina powstał z myślą o potrzebach branży eCommerce. Dzięki inwestycji operatora wzmocniona została pozycja woj. zachodniopomorskiego jako HUBu logistycznego dla rynków Europy Północnej.
Polska kluczem do przyszłości eCommerce w Europie
Według danych Statista, do 2028 roku sprzedaż w kanałach eCommerce na rynkach państw nordyckich osiągnie wartość 56,9 mld USD, a Niemiec – do 132 mld USD. Pozytywne perspektywy sektora wynikają z trwałej zmiany preferencji konsumentów po pandemii, jak i wdrażania nowych technologii podnoszących jakość doświadczeń z zakupów online.
Polska stała się w ostatnich latach ważnym partnerem dla europejskiego sektora eCommerce. To właśnie po polskiej stronie realizowane są operacje logistyczne wspierające rynki skandynawskie czy niemiecki pod kątem logistyki. Jesteśmy przekonani, że ta współpraca zyska jeszcze na znaczeniu, co przełoży się na stabilny wzrost wolumenów w kolejnych latach. - mówi Zbigniew Kempski, Członek Zarządu DSV Solutions – Już dziś odpowiadamy na potrzeby biznesu, oddając do jego dyspozycji jedno z najnowocześniejszych rozwiązań magazynowych w Polsce. Wierzę, że udostępnienie systemu AutoStore®️ szerokiej grupie odbiorców, będzie w przyszłości postrzegane jako kamień milowy na drodze polskiego sektora TSL. Drodze w kierunku zrównoważonego rozwoju opartego o usługi cechujące się wysoką wartością dodaną.
Fundamentem handlu internetowego jest dobrze przygotowana baza logistyczna, która umożliwia realizację oczekiwań konsumentów. Odpowiednia kalibracja łańcuchów dostaw jest kluczem do odniesienia sukcesu biznesowego w krajach skandynawskich. Przewidywalność i płynność dostaw to krytyczny element, na który zwracają uwagę tak konsumenci, jak i firmy. Nowe technologie pomagają w spełnieniu tych wymagań i jednocześnie stanowią element przewagi konkurencyjnej.
Technologia AutoStore®️ w służbie eCommerce
Serce systemu stanowi flota robotów, która wyręcza człowieka w żmudnym procesie związanym z przygotowaniem zamówienia do wysyłki, jakim jest kompletacja zawartości paczki. Roboty, które poruszają się po specjalnie przygotowanym stelażu zajmują się podjęciem i transportem towarów w obrębie magazynu, wstępnie kompletując zamówienie złożone przez klientów w Internecie. Ułatwiają pracę dostarczając produkty prosto do pracowników pakujących finalną paczkę, która następnie wydawana jest kurierowi.
Automatyzacja procesów magazynowych przynosi szereg korzyści. Po pierwsze, pracownicy zyskują czas i mogą poświęcić go na realizację innych, bardziej złożonych czynności. Po drugie, robotyzacja jest korzystna dla środowiska. System AutoStore®️ potrzebuje znacznie mniejszej powierzchni, a co za tym idzie nawet o 60 proc. mniej energii elektrycznej dla obsługi tej samej ilości wolumenów co klasyczny magazyn. W Łozienicy operator jest przygotowany do świadczenia kompleksowych usług magazynowych z wykorzystaniem systemu AutoStore®️ dla klientów z takich branż jak fashion, healthcare, home decor, small consumer products, FMCG i luxury goods.
DSV – Global Transport and Logistics wzmacnia woj. Zachodniopomorskie
Województwo zachodniopomorskie w przeciągu ostatnich 8 lat stało się kluczowym ogniwem w łańcuchach dostaw firm z takich krajów jak Niemcy, Dania, Szwecja, Norwegia czy Finlandia. Szczególną rolę pod tym względem odgrywa aglomeracja szczecińska, która stanowi obecnie bramę na świat zarówno dla lokalnych, jak i europejskich przedsiębiorców.
DSV – Global Transport and Logistics rozwija się w Szczecinie od wielu lat. Firma zatrudnia tu obecnie kilkuset pracowników, którzy realizują usługi z zakresu logistyki kontraktowej oraz spedycji morskiej, lotniczej i drogowej.
![DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1942833306,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
![CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_755001265,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!
![Nowość na rynku kurierskim w Polsce](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_947327534,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowość na rynku kurierskim w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/headway-5qgiuubxkwm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
![](https://www.newseria.pl/files/11111/izdebski-awaria-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wiatraki-nowelizacja-2-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.