Menagerowie w roli kurierów. Nietypowa akcja GLS w ramach jubileuszu firmy
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Na rowerze cargo. W elektrycznym vanie. Ramię w ramię. Z okazji 25-lecia firmy senior management GLS towarzyszył kurierom i razem z nimi rozwoził przez jeden dzień przesyłki.
Możliwość poznania w praktyce pracy kurierów, bezpośredni kontakt z klientem i samodzielne sprawdzenie, jak wdrażane rozwiązania działają w praktyce. Tak właśnie wyglądał „jeden dzień z życia kuriera”, podczas którego senior managerowie GLS rozwozili paczki do odbiorców. – Takie akcje ukazują kadrze zarządzającej inną perspektywę. To możliwość spojrzenia na pracę kurierów zarówno z ich strony, jak i naszych klientów – podkreśla Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland, który przez jeden dzień rozwoził paczki po warszawskiej Ochocie rowerem cargo. Podkreśla, że dla niego bardzo ważna była możliwość spojrzenia na praktyczne aspekty doręczeń, a także funkcjonowanie w praktyce rozwiązań, które GLS wprowadza, by zwiększyć wygodę i komfort klientów.
– Prenotyfikacja przesyłki przy pomocy SMS była jedną z tych rzeczy, które mogłem samodzielnie przetestować. To fantastyczne, że cały czas w ciągu dnia kurier i klient mają kontakt ze sobą. Wprowadzając to rozwiązanie, zależało nam właśnie na takim efekcie – zauważa Tomek Zwiercan.
Management rusza w trasę
Warszawa, Poznań, okolice Bielska-Białej – to właśnie w tych regionach managerowie GLS towarzyszyli kurierom w dostarczaniu przesyłek. Byli z nimi od samego rana – gdy paczki z magazynów trafiały do busa, a potem, gdy były rozwożone do odbiorców w konkretnym rejonie. Co zauważyli?
– Jeździłem w terenie, który jest mi dość dobrze znany, a już od pierwszych minut zaskoczyła mnie kolejność adresów wybieranych przez kuriera Kurta. Szybko jednak uspokoił mnie, że wszystko jest pod kontrolą. Doskonale wiedział, że pod danym adresem będziemy mogli doręczyć paczkę dopiero po 11.00, a pod innym pan Paweł jest na urlopie i paczkę zostawimy dwie ulice dalej u jego mamy – mówi Miłosz Skubis, dyrektor Regionu Wschód w GLS Poland.
Jak dodaje, miał okazję zobaczyć, jak na jakość pracy kuriera wpływa pozytywne nastawienie do ludzi. Kluczem jest tutaj pogoda ducha, uśmiech, dobra komunikacja i poszukiwanie rozwiązań satysfakcjonujących obie strony.
Podobnie uważa Michał Sobczyński, dyrektor Regionu Zachód w GLS Poland, który z kurierem Marcinem dostarczył 160 paczek w ciągu jednego dnia na terenie Poznania. – Mógłbym się uczyć tego fachu od Marcina, który jest jednym z najbardziej doświadczonych kurierów w naszym regionie – mówi Michał Sobczyński. Podkreśla również, że o sukcesie doręczeń świadczy przede wszystkim nastawienie kuriera, a także jego doskonałe relacje z klientami.
Przez cały dzień paczki w okolicach Bielska-Białej dostarczał także Sławomir Chomicz, dyrektor Regionu Południe w GLS Poland. Wspólnie z kurierem Adamem przemieszczali się e-vanem.
– To nie tylko ekologiczne rozwiązanie, ale pojazd bardzo komfortowy, co podkreślają kurierzy. Bardzo łatwo się go uruchamia, a bateria starcza na przejechanie 300-kilometrowej trasy – zauważa Sławomir Chomicz. Jego zdaniem kluczem do sukcesu dostaw ostatniej mili jest efektywność: – Adam miał doskonale poukładany teren, znał odbiorców i wiedział, kiedy i komu ma dostarczyć konkretną paczkę. To zasługa jego doświadczenia i wieloletniej praktyki.
„Jeden dzień z życia kuriera” był pierwszą taką akcją, ale jak zapewnia dyrektor zarządzający GLS, nie ostatnią. Zdaniem managementu firmy to doskonała okazja, by w realnym działaniu zobaczyć, jak sprawdzają się firmowe procesy i rozwiązania oferowane klientom.
Usługi kurierskie GLS Poland są oceniane przez klientów na wysokim poziomie, a wskaźnik NPS od kilku lat utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Klienci doceniają również terminowości (100 proc.) i kompletności dostaw (96,1 proc.) – dane z badania Operatora Logistycznego Roku 2022.
Małgorzata Markowska, GLS Poland
E-mail: malgorzata.markowska@gls-poland.com
Telefon: +48 695 354 791
Adriana Kondratowicz, PR Expert
E-mail: akondratowicz@prexpert.com.pl
Telefon: + 48 502 332 358
O Grupie GLS
Grupa GLS jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, z rozwiniętą aktywną obecnością w prawie wszystkich krajach kontynentu. W ramach sieci spółek zależnych, działa również w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Każdego dnia pozwala to GLS sprawnie dostarczać klientom i społecznościom miliony paczek i związanych z nimi historii. Swoją siecią GLS zarządza proaktywnie – rynki, na których działa, łączy w sposób elastyczny i zwinny, reagując na ich szybkie zmiany i dynamikę. Firma jest dumna z tego, że zapewnia swoim klientom wysokiej jakości usługi w ponad 40 krajach. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, 37 tys. pojazdów odpowiadających za ostatni etap dostawy i 4,5 tys. samochodów liniowych. Gwarantuje to doskonałą elastyczność i zwiększony zasięg działania. W latach 2021/22 Grupa GLS wygenerowała rekordowe przychody w wysokości 5 miliardów euro, dostarczając 870 milionów paczek na wszystkich obsługiwanych rynkach. Więcej informacji na stronie gls-group.com.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.