Nowa usługa Uber w Warszawie. Jak działa UberX Share
22 lutego w Warszawie platforma Uber wystartowała z usługą UberX Share, która łączy pasażerów jadących w tym samym kierunku. Nowa opcja pomaga zmniejszyć emisję spalin i korki w mieście. UberX Share to rozwiązanie, które sprawi również, że przejazdy będą bardziej przystępne cenowo - koszt przejazdu może być nawet o 30% niższy w porównaniu do przejazdu UberX.
Wiosną zeszłego roku, podczas konferencji Go Get Zero w Londynie, Uber zobowiązał się do osiągnięcia pełnej zeroemisyjności do 2040 roku. Aby tego dokonać, platforma wprowadziła szereg rozwiązań i funkcji, takich jak wykorzystanie sztucznej inteligencji do wyboru ekologicznych tras czy użycie aplikacji wspierających optymalne ładowanie samochodów.
Teraz firma zdecydowała się na kolejny ruch, jakim jest możliwość łączenia przejazdów pasażerów zmierzających w tę samą stronę. Warszawa to jedno z czterech europejskich miast, w których wystartowała usługa. Od 2023 roku UberX Share jest dostępny w Zurychu i Paryżu.
Z korzyścią dla pasażerów, kierowców, miast i środowiska
UberX Share sprawia, że w tym samym czasie jednym samochodem może podróżować większa liczba pasażerów. Pozwala to każdemu z nich zaoszczędzić pieniądze. Niezależnie od tego czy użytkownik w trakcie swojej podróży zostanie dopasowany do innego pasażera, czy nie, już za sam wybór opcji UberX Share otrzymuje niższą cenę. W przypadku dopasowania, opłata może być nawet do 30% niższa porównaniu do przejazdu UberX na tej samej trasie. Co istotne, usługa umożliwia bardziej ekologiczne przemieszczanie się, nie wydłużając jednocześnie znacząco czasu podróży.
UberX Share przynosi korzyści także kierowcom. Gdy kierowca zaakceptuje przejazd w ramach nowej usługi UberX Share, aplikacja wyszuka sposoby aby mógł zabrać większą liczbę pasażerów, co oznacza większe możliwości zarobkowe. Tak, jak w przypadku pozostałych produktów dostępnych w aplikacji, mogą oni otrzymywać napiwki po zakończonym przejeździe.
- Jako największa platforma mobilności na świecie, jesteśmy zobowiązani do dostarczania zrównoważonych rozwiązań w zakresie transportu. Nowa usługa UberX Share zapewni bardziej przystępne cenowo i zrównoważone przejazdy dla pasażerów oraz przyniesie korzyści miastom. Szczególnie cieszy fakt, że Warszawa to jedna z pierwszych aglomeracji, w jakich usługa ta została wprowadzona - powiedział Marcin Moczyróg, General Manager Uber CEE.
Warszawa liderem innowacji dla platformy Uber
Stolica Polski to jedno z sześciu miast w Europie, w których platforma zdecydowała się wprowadzić usługę UberX Share. To nie pierwszy raz kiedy Warszawa została wybrana jako priorytetowy rynek, do wdrażania nowych rozwiązań. To właśnie tutaj w zeszłym roku firma zainicjowała Uber by Women, czyli usługę łączącą pasażerki z kierowczyniami.
Także w Warszawie uruchomiono produkt Uber Airport – wygodne przejazdy z Lotniska Chopina, dzięki czemu pasażerowie mogą wsiąść do wolnego samochodu w strefie przylotów i rozpocząć podróż znacznie szybciej, podając kierowcy kod PIN z aplikacji, zamiast czekać na przyjazd konkretnego kierowcy. Stołeczne lotnisko jest trzecim na świecie i pierwszym w Europie, w którym udostępniono taką możliwość, po Melbourne i Dubaju.
Jak skorzystać z UberX Share?
Żeby skorzystać z możliwości łączonego przejazdu, należy uruchomić aplikację Uber, wprowadzić adres miejsca docelowego, a następnie przewinąć listę dostępnych opcji w dół, gdzie znajduje się opcja “UberX Share”.
Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo wszystkim pasażerom, produkt UberX Share można zamówić wyłącznie gdy jest się jedynym pasażerem zamawiającym przejazd. Osobom chcącym zamówić przejazd dla dwóch lub większej liczby osób rekomendowane są inne produkty np. UberX, Uber Comfort, Uber Green czy Uber XL.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.