Nowość na rynku kurierskim w Polsce
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
GLS Poland i ORLEN rozpoczynają współpracę i tworzą pierwszą w Polsce sieć współdzieloną. To oznacza, że już wkrótce przesyłki krajowe i międzynarodowe GLS będzie można odebrać i nadawać w automatach paczkowych ORLEN. Biorąc pod uwagę liczbę udostępnianych maszyn, będzie to największa współdzielona sieć automatów paczkowych w Europie.
Współpraca General Logistics Systems (GLS) i ORLEN rozpoczyna nowy etap w usługach kurierskich w Polsce. Obie firmy zdecydowały bowiem o współdzieleniu jednej sieci automatów paczkowych, a tym samym stworzeniu nowego modelu w Polsce.
– To kamień milowy w rozwoju GLS w Polsce i kolejny etap budowy naszej sieci dostaw poza domem. Przeanalizowaliśmy różne opcje i najefektywniejszym rozwiązaniem okazała się właśnie współpraca z firmą ORLEN – mówi Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS w Polsce.
GLS Poland jest pierwszą firmą, z którą ORLEN nawiązał taką współpracę. Umowa pozwala na elastyczne dostosowanie zakresu do potrzeb i oczekiwań obu stron. – To realizacja wcześniejszej zapowiadanych planów rozwoju sieci automatów ORLEN Paczka oraz odpowiedź na zapotrzebowanie podmiotów na rynku kurierskim. Dzięki współdzieleniu automatów będziemy efektywniej je wykorzystywać i tym samym redukować oddziaływanie na środowisko – mówi Maciej Chłodziński, kierownik Działu Sieci Automatów Paczkowych w ORLEN.
Dla GLS oznacza to możliwość korzystania z ponad 6 tysięcy automatów ORLEN Paczka w całej Polsce. Uwzględniając dotychczasowe punkty GLS prowadzone pod szyldem Szybkiej Paczki w lokalnych sklepach, marketach i na stacjach paliw, firma będzie miała możliwość dostaw do ponad 11 000 punktów w całej Polsce. Tak rozbudowana sieć zapewni klientom elastyczność czasową i lokalizacyjną przy odbiorze przesyłek i to zarówno krajowych, jak i zagranicznych.
Nowa współpraca istotnie wzmacnia także pozycję Grupy GLS w Europie – GLS posiada tu 70 tys. Parcel Shopów i 15 tys. automatów paczkowych, włączając punkty partnerskie. Po dołączeniu ORLEN Paczki ta ostatnia liczba zwiększy się znacząco.
Paczki GLS będzie można odbierać w automatach paczkowych ORLEN jeszcze przed szczytem sezonu paczkowego, w październiku. Kolejnym krokiem ma być także możliwość ich nadawania.
– GLS jest znany z wysokiej jakości usług i to pozostaje naszym celem. Wysokiego poziomu obsługi klienci mogą się spodziewać niezależnie od tego, czy wybiorą dostawę do domu, czy do jednego z wielu punktów GLS lub maszyn paczkowych – mówi Tomek Zwiercan.
Jak podkreślają obie firmy, ważny jest także aspekt ekologii i zrównoważonego rozwoju.
Tomek Zwiercan: – Myślimy o środowisku i przyszłych pokoleniach. Korzystając z istniejących maszyn paczkowych nie zwiększamy emisji CO2 i nie ingerujemy w miejski krajobraz.
Maciej Chłodziński: – Nasze działania wpisują się w realizowaną przez ORLEN Strategię Zrównoważonego Rozwoju i pozwalają m.in. na efektywne zagospodarowanie przestrzeni miejskiej na punkty odbioru przesyłek.
Aktualnie firmy ORLEN i GLS są na etapie integracji systemów, zmian technologicznych i operacyjnych. Po ich zakończeniu przedstawią szczegóły działania nowego rozwiązania i sposobu korzystania z niego przez klientów biznesowych i indywidualnych.
GLS Poland należy do Grupy GLS, która jest jednym z największych niezależnych dostawców usług kurierskich w Europie, w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS składa się z ponad 120 centrów dystrybucyjnych, ponad 1,6 tys. filii, ponad 36,6 tys. pojazdów kurierskich i 6,5 tys. samochodów liniowych. W latach 2023/24 Grupa dostarczyła 905 milionów paczek. W Polsce firma działa od ponad 25 lat, ma ponad 50 filii i współpracuje z nią ponad 2000 kurierów.
ORLEN jest właścicielem sieci automatów paczkowych ORLEN Paczka. Sieć liczy już 6000 maszyn i znajduje się w zasięgu ponad 40% klientów w Polsce w odległości nie przekraczającej 7 minut spacerem. Automaty paczkowe ORLEN Paczki w raporcie Gemius „Ecommerce w Polsce 2023” są jednymi z najlepiej ocenianych maszyn pod względem jakości obsługi. Przesyłki można odbierać wygodnie za pomocą kodów odbioru, kodu QR lub poprzez zdalne otwieranie skrytki.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.