O Hallera! MPK Wrocław remontuje dwa rozjazdy na Powstańców Śląskich
Bartosz Naskręski
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu
Bolesława Prusa 75-79
50-316 Wrocław
rzecznik|mpk.wroc.pl| |rzecznik|mpk.wroc.pl
+48 71 325 08 07
mpk.wroc.pl
Kolejna duża inwestycja torowa już trwa. MPK rozpoczęło remont dwóch rozjazdów tramwajowych na skrzyżowaniu alei Hallera i ulicy Powstańców Śląskich. Po zakończeniu prac zyskają nie tylko pasażerowie, ale także kierowcy i rowerzyści.
Przewoźnik wymieni dwa rozjazdy na skrzyżowaniu Hallera z Powstańców Śląskich – jeden od strony Arkad, drugi od strony Krzyków. Pojawią się też nowe szyny na łukach łączących te rozjazdy.
– Nowe rozjazdy będą odwodnione, a zwrotnice ogrzewane i sterowane elektrycznie – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder – Dzięki tej inwestycji, przejazd przez torowisko będzie bezpieczniejszy i bardziej komfortowy.
Inwestycja połączy interesy pasażerów MPK oraz innych uczestników ruchu.
– W ramach prac wymienimy także nawierzchnię wokół torów, po których jeżdżą samochody i rowery. Teraz będzie ona solidna i równa, tak więc nikt nie powinien martwić się o utratę koła – dodaje Balawejder.
Skrzyżowanie alei Hallera z ulicą Powstańców Śląskich jest bardzo ważnym węzłem komunikacyjnym. Aby nie sparaliżować tam ruchu, MPK zamontowało w weekend rozjazdy tymczasowe, po których wagony przemieszczają się pomimo prowadzonych prac. Tramwaje jeżdżą omijając remontowane odcinki. Ruch jest więc prowadzony wahadłowo, choć pasażerowie nie unikną objazdów.
Prace planowo mają zakończyć się do końca sierpnia tego roku. Wymiana rozjazdów i łuków na skrzyżowaniu wyniesie 2 200 488,63 zł brutto.
KURSOWANIE KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 24.05.2021r.
Z uwagi na ograniczoną przepustowość przejazdu na odcinku pojedynczego toru w obrębie skrzyżowania ulicy Powstańców Śląskich i alei Hallera podczas prowadzonych prac torowych, tramwaje linii 2 będą skierowane w obu kierunkach od ulicy Powstańców Śląskich przez aleję Hallera i ulicę Grabiszyńską do pętli "Grabiszyńska (Cmentarz)", a tramwaje linii 6 nadal będą kursowały w skróconej relacji tylko do przystanku "Arkady (Capitol)".
BILETY JEDNORAZOWE I OKRESOWE od 24.05.2021r.
Pasażerowie, którzy skasowali bilet jednorazowy w tramwaju linii 2 lub 6 będą mogli kontynuować podróż tramwajem linii 7, 17 na odcinku Arkady (Capitol) - Krzyki oraz tramwajami linii 20 i 70 na odcinku Arkady (Capitol) - Hallera. Powyższa zasada również będzie obowiązywała w kierunku powrotnym. Skasowany bilet będzie zachowywał ważność nie dłużej niż przez 90 minut.
Celem przypomnienia, pasażerowie posiadający bilet na daną linię okresową mogą podróżować:
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.
DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rząd chce negocjować z Komisją Europejską wydłużenie terminu KPO. Czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku
W związku z prawie trzyletnim opóźnieniem w implementacji Krajowego Planu Odbudowy koalicyjny rząd przeprowadził na początku br. jego rewizję. Nowa wersja jest już w ok. 80 proc. uzgodniona z Komisją Europejską, a cały ten proces może się zakończyć w wakacje – poinformowała w tym tygodniu ministra funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz. Jednocześnie rząd planuje rozpocząć z KE negocjacje dotyczące przedłużenia terminu zakończenia KPO, ponieważ czas na wydatkowanie większości środków upływa w 2026 roku.
Problemy społeczne
Blisko co piąta firma zamierza ograniczać zatrudnienie. W dużej mierze to wynik niepewności gospodarczej i rosnących kosztów pracowniczych
Z danych GUS wynika, że pod koniec marca 159 firm w Polsce ogłosiło plany zwolnień grupowych łącznie 17 tys. pracowników. Badania koniunktury wskazują, że wśród przedsiębiorców przeważają nastroje pozytywne, jednak zdecydowanie więcej z nich planuje ograniczenie zatrudnienia niż jego wzrost. – Nie jest to jeszcze zapowiedź armagedonu, ale warto się zastanowić, z czego to wynika. W dużej mierze to efekt rosnących kosztów prowadzenia biznesu i spowolnienia gospodarczego – ocenia dr hab. Jacek Męcina, prof. UW i doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.
Regionalne - Śląskie
Od kopalni węgla do kopalni pomysłów. Katowice i metropolia chcą być liderami innowacji
Jeszcze dwie dekady temu Katowice i inne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii kojarzyły się głównie z przemysłem wydobywczym węgla kamiennego i licznymi problemami związanymi z transformacją gospodarczą, które bardzo mocno dotykały kopalnie i cały przemysł ciężki. Od tego czasu wiele się zmieniło. Największe miasto aglomeracji górnośląskiej stawia na innowacyjne trendy w gospodarce, m.in. branżę gamingową, i kreuje się na miejsce spotkań. Dobrym przykładem może być Europejski Kongres Gospodarczy, który odbył się w Katowicach już po raz 16.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.