O ponad pół tony CO2 mniej. Udane testy e-ciężarówki Volvo w DHL Parcel

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
DHL Parcel przetestował w 100% elektryczną ciężarówkę marki Volvo. Wrażenie robi imponujący zasięg pojazdu, szybkie ładowanie oraz możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania. DHL oferując europejski transport towarów, dąży do realizacji założeń strategii GoGreen, w której jednym z filarów jest elektryfikacja floty, w tym również samochodów dostawczych. Testy elektrycznej ciężarówki Volvo to krok w stronę redukcji emisji CO2.
Zrównoważony transport europejski
Z raportu „Transport drogowy w Polsce 2023” wynika, że co trzecia firma z sektora transportu drogowego planuje rozwijanie floty pojazdów napędzanych biodieslem, a niemal co piąta floty pojazdów elektrycznych. Kluczowe jest, aby branża logistyczna obrała zielony kurs na rzecz ochrony klimatu. Dlatego DHL, jako globalny lider dystrybucji towarów, dążąc do realizacji założeń strategii GoGreen, poszukuje alternatywnych możliwości transportu, bezpiecznych dla otaczającego środowiska. Jedną z nich są właśnie elektryczne samochody dostawcze. Na początku czerwca na zlecenie DHL Parcel i DHL Freight w Łodzi przetestowano najnowszą, elektryczną ciężarówkę marki Volvo.
- Ciężarówka Volvo zasilana elektrycznie okazała się wydajnym, ale także ekologicznym rozwiązaniem. Jako globalna Grupa DHL chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów – zarówno indywidualnych jak i biznesowych – dotyczące ekologicznego i zrównoważonego transportu. Dlatego dążymy do osiągnięcia naszego długoterminowego celu, jakim jest zerowa emisja dwutlenku węgla. To ważny element, który pomoże zmniejszyć wytwarzanie CO2 na europejskich i światowych drogach. Będzie to możliwe dzięki innowacyjnym technologiom i sprawdzonym partnerom, takim jak Volvo – komentuje Arkadiusz Stasiak – Dyrektor ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.
W dalszym etapie DHL planuje zainwestowanie w elektryczne ciągniki siodłowe.
- Testy, które zrealizowaliśmy w Dziale Transportów Krajowych, pozytywnie nas zaskoczyły. Planujmy w bieżącym roku testy kolejnych modeli ciężarowych ciągników z napędem elektrycznym. Celem jest implementacja najnowszych, dostępnych na rynku technologii i rozwiązań, dla eliminowania emisji CO2 – dodaje Artur Krasowski – Dyrektor Operacyjny DHL Freight Polska.
Wydajność i ekologia
Przejechana przez testowany pojazd odległość pozwoliła ograniczyć emisję CO2 o 523 kg. Właśnie tyle dwutlenku węgla wytwarzałaby tradycyjna ciężarówka, napędzana silnikiem spalinowym. Ciągnik siodłowy Volvo posiada również imponujący zasięg, który wynosi około 300 km. To ważna cecha dla firm z branży logistycznej, które potrzebują pewności, że ich pojazdy będą mogły pokonywać dłuższe trasy bez konieczności częstego ładowania. Podczas siedmiodniowego testu pojazd ładowany był jedynie dwa razy, a każde z ładowań od poziomu 30% do pełna zajęło średnio tylko 2 godziny. Pojazd zebrał pozytywne opinie kierowców, dla których jest intuicyjny, wygodny i nowoczesny oraz pozwala na swobodne manewrowanie.
Samochód ciężarowy Volvo FM Electric posiada dwunastobiegową skrzynię biegów I-Shift połączoną z dwoma lub trzema silnikami elektrycznymi i klasycznym mostem napędowym. Dzięki zachowaniu skrzyni biegów I-Shift pojazdy HD są wyposażone w tempomat topograficzny I-See. Pojazd posiada system utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania stabilności przy poślizgu i przy wystrzale opony. Redukuje on o około 85% siłę wymaganą do manewrowania kołem kierownicy. Samochód wyposażony został również w systemy wspomagające kierowcę, m.in. system wykrywania niechronionych użytkowników dróg, monitorujący zachowanie kierowcy w czasie jazdy czy odchylenie od pasa ruchu. Dodatkowo posiada również tempomat adaptacyjny z układem ostrzegającym o niebezpieczeństwie kolizji i funkcją hamowania awaryjnego.
- Dzięki testom ze sprawdzonymi partnerami, takimi jak DHL Parcel Polska, udowadniamy, że elektryczne samochody ciężarowe znajdują zastosowanie w transporcie już dziś. Gwarantowane zasięgi ciągnika oraz możliwości ładowania pozwalają na sprawne i bezemisyjne dostawy. Testowane przez DHL Parcel Volvo FM posiada również radary boczne, których strefa skanowania - strefa bezpieczna, to 30 m w tył i 7 m w przód, co podnosi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Dodatkowo samochód posiada kamerę narożną w podstawie lusterka oraz kamerę tylną cofania - komentuje Marek Gawroński, E-Mobility & Sustainability Director, Volvo Trucks Polska.
W ramach testów transport liniowy DHL każdego dnia dostarczał towar do wybranych klientów. Wśród nich była m.in. firma H&M – jeden z kluczowych graczy rynku e-commerce, dla których zielone dostawy są ważnym elementem działań biznesowych.
Nie tylko samochody
Elektryczna flota DHL to nie tylko samochody, ale też jednoślady. DHL Parcel prowadzi testy elektrycznego roweru kurierskiego cargo. Rower pozwala kurierowi przemieszczać się z dużą łatwością i jest bardzo elastycznym środkiem transportu: nie stoi w korkach i może być wielokrotnie przeładowywany. Ponadto nie emituje nie tylko CO2, ale także hałasu, dzięki czemu jest bardzo przyjaznym środkiem transportu w przestrzeni miejskiej.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.