O ponad pół tony CO2 mniej. Udane testy e-ciężarówki Volvo w DHL Parcel
Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
DHL Parcel przetestował w 100% elektryczną ciężarówkę marki Volvo. Wrażenie robi imponujący zasięg pojazdu, szybkie ładowanie oraz możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania. DHL oferując europejski transport towarów, dąży do realizacji założeń strategii GoGreen, w której jednym z filarów jest elektryfikacja floty, w tym również samochodów dostawczych. Testy elektrycznej ciężarówki Volvo to krok w stronę redukcji emisji CO2.
Zrównoważony transport europejski
Z raportu „Transport drogowy w Polsce 2023” wynika, że co trzecia firma z sektora transportu drogowego planuje rozwijanie floty pojazdów napędzanych biodieslem, a niemal co piąta floty pojazdów elektrycznych. Kluczowe jest, aby branża logistyczna obrała zielony kurs na rzecz ochrony klimatu. Dlatego DHL, jako globalny lider dystrybucji towarów, dążąc do realizacji założeń strategii GoGreen, poszukuje alternatywnych możliwości transportu, bezpiecznych dla otaczającego środowiska. Jedną z nich są właśnie elektryczne samochody dostawcze. Na początku czerwca na zlecenie DHL Parcel i DHL Freight w Łodzi przetestowano najnowszą, elektryczną ciężarówkę marki Volvo.
- Ciężarówka Volvo zasilana elektrycznie okazała się wydajnym, ale także ekologicznym rozwiązaniem. Jako globalna Grupa DHL chcemy odpowiadać na rosnące oczekiwania naszych klientów – zarówno indywidualnych jak i biznesowych – dotyczące ekologicznego i zrównoważonego transportu. Dlatego dążymy do osiągnięcia naszego długoterminowego celu, jakim jest zerowa emisja dwutlenku węgla. To ważny element, który pomoże zmniejszyć wytwarzanie CO2 na europejskich i światowych drogach. Będzie to możliwe dzięki innowacyjnym technologiom i sprawdzonym partnerom, takim jak Volvo – komentuje Arkadiusz Stasiak – Dyrektor ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.
W dalszym etapie DHL planuje zainwestowanie w elektryczne ciągniki siodłowe.
- Testy, które zrealizowaliśmy w Dziale Transportów Krajowych, pozytywnie nas zaskoczyły. Planujmy w bieżącym roku testy kolejnych modeli ciężarowych ciągników z napędem elektrycznym. Celem jest implementacja najnowszych, dostępnych na rynku technologii i rozwiązań, dla eliminowania emisji CO2 – dodaje Artur Krasowski – Dyrektor Operacyjny DHL Freight Polska.
Wydajność i ekologia
Przejechana przez testowany pojazd odległość pozwoliła ograniczyć emisję CO2 o 523 kg. Właśnie tyle dwutlenku węgla wytwarzałaby tradycyjna ciężarówka, napędzana silnikiem spalinowym. Ciągnik siodłowy Volvo posiada również imponujący zasięg, który wynosi około 300 km. To ważna cecha dla firm z branży logistycznej, które potrzebują pewności, że ich pojazdy będą mogły pokonywać dłuższe trasy bez konieczności częstego ładowania. Podczas siedmiodniowego testu pojazd ładowany był jedynie dwa razy, a każde z ładowań od poziomu 30% do pełna zajęło średnio tylko 2 godziny. Pojazd zebrał pozytywne opinie kierowców, dla których jest intuicyjny, wygodny i nowoczesny oraz pozwala na swobodne manewrowanie.
Samochód ciężarowy Volvo FM Electric posiada dwunastobiegową skrzynię biegów I-Shift połączoną z dwoma lub trzema silnikami elektrycznymi i klasycznym mostem napędowym. Dzięki zachowaniu skrzyni biegów I-Shift pojazdy HD są wyposażone w tempomat topograficzny I-See. Pojazd posiada system utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania stabilności przy poślizgu i przy wystrzale opony. Redukuje on o około 85% siłę wymaganą do manewrowania kołem kierownicy. Samochód wyposażony został również w systemy wspomagające kierowcę, m.in. system wykrywania niechronionych użytkowników dróg, monitorujący zachowanie kierowcy w czasie jazdy czy odchylenie od pasa ruchu. Dodatkowo posiada również tempomat adaptacyjny z układem ostrzegającym o niebezpieczeństwie kolizji i funkcją hamowania awaryjnego.
- Dzięki testom ze sprawdzonymi partnerami, takimi jak DHL Parcel Polska, udowadniamy, że elektryczne samochody ciężarowe znajdują zastosowanie w transporcie już dziś. Gwarantowane zasięgi ciągnika oraz możliwości ładowania pozwalają na sprawne i bezemisyjne dostawy. Testowane przez DHL Parcel Volvo FM posiada również radary boczne, których strefa skanowania - strefa bezpieczna, to 30 m w tył i 7 m w przód, co podnosi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Dodatkowo samochód posiada kamerę narożną w podstawie lusterka oraz kamerę tylną cofania - komentuje Marek Gawroński, E-Mobility & Sustainability Director, Volvo Trucks Polska.
W ramach testów transport liniowy DHL każdego dnia dostarczał towar do wybranych klientów. Wśród nich była m.in. firma H&M – jeden z kluczowych graczy rynku e-commerce, dla których zielone dostawy są ważnym elementem działań biznesowych.
Nie tylko samochody
Elektryczna flota DHL to nie tylko samochody, ale też jednoślady. DHL Parcel prowadzi testy elektrycznego roweru kurierskiego cargo. Rower pozwala kurierowi przemieszczać się z dużą łatwością i jest bardzo elastycznym środkiem transportu: nie stoi w korkach i może być wielokrotnie przeładowywany. Ponadto nie emituje nie tylko CO2, ale także hałasu, dzięki czemu jest bardzo przyjaznym środkiem transportu w przestrzeni miejskiej.
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.