Komunikaty PR

Polonus wprowadza „Plan pomocowy dla Partnerów Dworca Zachodniego"

2020-03-30  |  14:14
Biuro prasowe

Wsparcie będzie dotyczyło obniżenia opłat dla blisko 200 polskich przewoźników z tytułu korzystania
z infrastruktury dworcowej na czas trwania zagrożenia.

Polscy przewoźnicy autobusowy znajdują się w bardzo trudnej sytuacji spowodowanej epidemią koronawirusa, w wyniku czego konieczne było wprowadzenie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. W związku z zagrożeniem praktycznie cały ruch międzymiastowy i międzynarodowy przestał funkcjonować, większość połączeń zostało zawieszonych, a autokary uziemione. Doceniając wieloletnią współpracę partnerską, wsłuchując się w prośby i sugestie dotyczące pomocy polskim przedsiębiorcom będącymw potrzebie, Zarząd Spółki Polonus we współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych postanowił wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.

- Branża transportowa jest jedną z tych, które najdotkliwiej odczuwają skutki epidemii. Nie wolno nam przejść obojętnie obok zagrożeń, jakie mogą być jej udziałem również po zakończeniu kryzysu. W interesie wszystkich obywateli należy zachować ciągłość działania polskiego transportu. I to robimy – powiedział wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Sasin.

- Wychodzimy do przewoźników z pomocną ręką. Otrzymaliśmy wiele próśb o obniżenie opłat i w tej trudnej dla wszystkich sytuacji, doceniając wieloletnią współpracę partnerską postanowiliśmy wprowadzić plan pomocowy – powiedział prezes zarządu Polonus, Maciej Acedański.

W tym celu został przygotowany „Pakiet pomocowy dla przewoźników autokarowych korzystających z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia”. Wsparcie dotyczy obniżenia kosztów z tytułu korzystania z infrastruktury dworcowej. Zmianie ulega sposób rozliczania opłat za korzystanie z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia na czas trwania zagrożenia:

  • Od dnia 15.03.2020 r. opłaty za korzystanie z infrastruktury dworca będą rozliczane za realnie wykonane kursy.
  • Nie będą naliczane opłaty manipulacyjne za odwołane i niezrealizowane kursy.

 

Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia to najważniejszy punkt na komunikacyjnej mapie Warszawy oraz jeden z najpopularniejszych węzłów przesiadkowych w Polsce. W 2019 roku
z Dworca skorzystała rekordowa liczba 3 300 000 osób. Pasażerowie mieli w ofercie aż 135 000 odjazdów zrealizowanych przez blisko 200 przewoźników. Pomimo rosnącej popularności Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest on miejscem wyjątkowo bezpiecznym. Już po raz kolejny nie odnotowano żadnego poważnego incydentu, który stanowiłby zagrożenie dla zdrowia osób korzystających z obiektu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.