Polonus wprowadza „Plan pomocowy dla Partnerów Dworca Zachodniego"
Wsparcie będzie dotyczyło obniżenia opłat dla blisko 200 polskich przewoźników z tytułu korzystania
z infrastruktury dworcowej na czas trwania zagrożenia.
Polscy przewoźnicy autobusowy znajdują się w bardzo trudnej sytuacji spowodowanej epidemią koronawirusa, w wyniku czego konieczne było wprowadzenie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. W związku z zagrożeniem praktycznie cały ruch międzymiastowy i międzynarodowy przestał funkcjonować, większość połączeń zostało zawieszonych, a autokary uziemione. Doceniając wieloletnią współpracę partnerską, wsłuchując się w prośby i sugestie dotyczące pomocy polskim przedsiębiorcom będącymw potrzebie, Zarząd Spółki Polonus we współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych postanowił wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.
- Branża transportowa jest jedną z tych, które najdotkliwiej odczuwają skutki epidemii. Nie wolno nam przejść obojętnie obok zagrożeń, jakie mogą być jej udziałem również po zakończeniu kryzysu. W interesie wszystkich obywateli należy zachować ciągłość działania polskiego transportu. I to robimy – powiedział wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Sasin.
- Wychodzimy do przewoźników z pomocną ręką. Otrzymaliśmy wiele próśb o obniżenie opłat i w tej trudnej dla wszystkich sytuacji, doceniając wieloletnią współpracę partnerską postanowiliśmy wprowadzić plan pomocowy – powiedział prezes zarządu Polonus, Maciej Acedański.
W tym celu został przygotowany „Pakiet pomocowy dla przewoźników autokarowych korzystających z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia”. Wsparcie dotyczy obniżenia kosztów z tytułu korzystania z infrastruktury dworcowej. Zmianie ulega sposób rozliczania opłat za korzystanie z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia na czas trwania zagrożenia:
- Od dnia 15.03.2020 r. opłaty za korzystanie z infrastruktury dworca będą rozliczane za realnie wykonane kursy.
- Nie będą naliczane opłaty manipulacyjne za odwołane i niezrealizowane kursy.
Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia to najważniejszy punkt na komunikacyjnej mapie Warszawy oraz jeden z najpopularniejszych węzłów przesiadkowych w Polsce. W 2019 roku
z Dworca skorzystała rekordowa liczba 3 300 000 osób. Pasażerowie mieli w ofercie aż 135 000 odjazdów zrealizowanych przez blisko 200 przewoźników. Pomimo rosnącej popularności Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest on miejscem wyjątkowo bezpiecznym. Już po raz kolejny nie odnotowano żadnego poważnego incydentu, który stanowiłby zagrożenie dla zdrowia osób korzystających z obiektu.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.