Komunikaty PR

Polonus wprowadza „Plan pomocowy dla Partnerów Dworca Zachodniego"

2020-03-30  |  14:14
Biuro prasowe

Wsparcie będzie dotyczyło obniżenia opłat dla blisko 200 polskich przewoźników z tytułu korzystania
z infrastruktury dworcowej na czas trwania zagrożenia.

Polscy przewoźnicy autobusowy znajdują się w bardzo trudnej sytuacji spowodowanej epidemią koronawirusa, w wyniku czego konieczne było wprowadzenie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. W związku z zagrożeniem praktycznie cały ruch międzymiastowy i międzynarodowy przestał funkcjonować, większość połączeń zostało zawieszonych, a autokary uziemione. Doceniając wieloletnią współpracę partnerską, wsłuchując się w prośby i sugestie dotyczące pomocy polskim przedsiębiorcom będącymw potrzebie, Zarząd Spółki Polonus we współpracy z Ministerstwem Aktywów Państwowych postanowił wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom.

- Branża transportowa jest jedną z tych, które najdotkliwiej odczuwają skutki epidemii. Nie wolno nam przejść obojętnie obok zagrożeń, jakie mogą być jej udziałem również po zakończeniu kryzysu. W interesie wszystkich obywateli należy zachować ciągłość działania polskiego transportu. I to robimy – powiedział wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Sasin.

- Wychodzimy do przewoźników z pomocną ręką. Otrzymaliśmy wiele próśb o obniżenie opłat i w tej trudnej dla wszystkich sytuacji, doceniając wieloletnią współpracę partnerską postanowiliśmy wprowadzić plan pomocowy – powiedział prezes zarządu Polonus, Maciej Acedański.

W tym celu został przygotowany „Pakiet pomocowy dla przewoźników autokarowych korzystających z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia”. Wsparcie dotyczy obniżenia kosztów z tytułu korzystania z infrastruktury dworcowej. Zmianie ulega sposób rozliczania opłat za korzystanie z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia na czas trwania zagrożenia:

  • Od dnia 15.03.2020 r. opłaty za korzystanie z infrastruktury dworca będą rozliczane za realnie wykonane kursy.
  • Nie będą naliczane opłaty manipulacyjne za odwołane i niezrealizowane kursy.

 

Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia to najważniejszy punkt na komunikacyjnej mapie Warszawy oraz jeden z najpopularniejszych węzłów przesiadkowych w Polsce. W 2019 roku
z Dworca skorzystała rekordowa liczba 3 300 000 osób. Pasażerowie mieli w ofercie aż 135 000 odjazdów zrealizowanych przez blisko 200 przewoźników. Pomimo rosnącej popularności Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest on miejscem wyjątkowo bezpiecznym. Już po raz kolejny nie odnotowano żadnego poważnego incydentu, który stanowiłby zagrożenie dla zdrowia osób korzystających z obiektu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion Biuro prasowe
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech
Transport Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport
2024-04-22 | 14:00

Gruba Logistics z Gdyni: Wspierając Dzień Ziemi poprzez Ekologiczny Transport

Dzień Ziemi, obchodzony corocznie 22 kwietnia, jest czasem refleksji nad naszym wpływem na środowisko naturalne oraz okazją do podjęcia działań na rzecz jego ochrony. W tym kontekście,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.