Polski zespół ID Logistics zwycięzcą konkursu „The Factory 2023"
ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, rozwija programy, które wspierają zaangażowanie i kreatywność zespołów. Należy do nich międzynarodowy konkurs „The Factory 2023” na najbardziej innowacyjny projekt z obszaru zarządzania operacjami magazynowymi. Jego zwycięzcą został polski zespół ID Logistics, nagrodzony za „Live Warehouse”. Zdaniem kilkuset menedżerów to właśnie ten projekt okazał się najlepszy wśród rozwiązań, zgłoszonych do konkursu przez ponad 20 zespołów ID Logistics z całego świata.
Celem konkursu „The Factory 2023” jest promowanie wśród pracowników Grupy ID Logistics i ich partnerów biznesowych innowacyjnego podejścia do pracy zespołowej, zgodnie z wartością firmy: „Przedsiębiorczość”. Zadaniem zespołów, w oparciu o metodologię Collective Intelligence (inteligencja zbiorowa), było opracowanie od podstaw koncepcji i wdrożenie MVP (Minimum Viable Product), ukierunkowanego na podniesienie jakości, bezpieczeństwa i produktywności operacji magazynowych. Kluczowe znaczenie miała też uniwersalność i możliwość zastosowania w różnych centrach dystrybucji, zarządzanych przez ID Logistics.
Projekty, zgłoszone do konkursu „The Factory”, zostały przygotowane przez interdyscyplinarne zespoły złożone z managerów i pracowników różnych specjalizacji, działów oraz magazynów, a ich realizację, zgodnie z przyjętą metodologią, wspierał Innovation Leader z danego kraju. Zgłoszenia były oceniane na poziomie lokalnym i globalnym. O wyborze zwycięzcy „The Factory” zadecydowało kilkuset menadżerów ID Logistics za pośrednictwem dedykowanej platformy internetowej. Co ciekawe, liczyły się nie tylko ich głosy, ale też liczba tzw. "ID Coins", które zadecydowali się zainwestować w każdy z projektów. Przed podjęciem decyzji szczególną uwagę zwracali na innowacyjność, wpływ na procesy oraz korzyści dla przyspieszenia i optymalizacji obsługi magazynowej.
Polski zespół na podium
I miejsce w konkursie „The Factory 2023” za projekt „Live Warehouse” zdobył zespół ID Logistics Polska. Kolejne miejsca na podium zajęły zespoły z Beneluxu za „Smart Energy Storage System” (z wykorzystaniem paneli fotowoltaicznych) oraz Argentyny za „Dynamic Warehouse Map” (w oparciu o AI).
„Zwycięstwo w konkursie „The Factory 2023”, przy tak wysokim poziomie innowacyjności projektów z innych krajów, jest z pewnością ogromnym sukcesem i szczególnym wyróżnieniem dla całego zespołu „Live Warehouse”. Nad opracowaniem koncepcji w fazach kreatywnych i wdrożeniem MVP zgodnie z określoną metodologią pracowało 13 profesjonalistów z różnych działów i lokalizacji, przez blisko trzy kwartały. Wykorzystując odpowiednie zestawy narzędzi w fazach: Problematization, Ideation i Nurturing oraz cotygodniowe Sprinty (Scrum), wraz z wybranymi partnerami zespół „Live Warehouse” opracował rozwiązanie, które z jednej strony ułatwia i przyspiesza podejmowanie kluczowych decyzji, z drugiej pozwala reagować na pojawiające się problemy w czasie rzeczywistym, redukując czynności bez wartości dodanej (NVA) dla klienta” – mówi Adrian Fulczyk, R&D Engineer, ID Logistics Polska.
Jak działa Live Warehouse?
Rozwiązanie „Live Warehouse" opiera się na aplikacji do monitorowania sytuacji w magazynie, zintegrowanej z systemem WMS. Aplikacja na bieżąco wyświetla wskaźniki wydajności dotyczące procesu kompletacji zamówień, wskazuje lokalizację oraz efektywność pracowników kompletujących zamówienia. Specjalny moduł na skanerze pracownika umożliwia mu zgłaszanie problemów pojawiających się w procesie (lokalizacja, kod błędu, wiadomość głosowa lub tekstowa, zdjęcie) w miejscu i czasie, w którym wystąpiły, pozwalając na kontynuację efektywnej pracy. Zgłoszony problem trafia do lidera w czasie rzeczywistym, który natychmiast podejmuje odpowiednie działania i zarządza bazą zgłoszeń.
Aplikacja ma prosty i przyjazny w użyciu interfejs, co ułatwia komunikację z pracownikami różnych narodowości. Umożliwia wizualizację efektywności pracy w czasie rzeczywistym oraz ilości przygotowanego towaru. Rozwiązanie ułatwia więc zarządzanie zespołem. Kolejne korzyści wiążą się z optymalizacją motogodzin pracy wózków widłowych, poprawą ergonomii i bezpieczeństwa pracy, a także wzrostem produktywności.
„Live Warehouse” w wersji MVP został już wdrożony w magazynie ID Logistics w Rawie Mazowieckiej i jest przygotowywany do wdrożenia w kolejnych centrach dystrybucji.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.