Polski zespół ID Logistics zwycięzcą konkursu „The Factory 2023"
ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, rozwija programy, które wspierają zaangażowanie i kreatywność zespołów. Należy do nich międzynarodowy konkurs „The Factory 2023” na najbardziej innowacyjny projekt z obszaru zarządzania operacjami magazynowymi. Jego zwycięzcą został polski zespół ID Logistics, nagrodzony za „Live Warehouse”. Zdaniem kilkuset menedżerów to właśnie ten projekt okazał się najlepszy wśród rozwiązań, zgłoszonych do konkursu przez ponad 20 zespołów ID Logistics z całego świata.
Celem konkursu „The Factory 2023” jest promowanie wśród pracowników Grupy ID Logistics i ich partnerów biznesowych innowacyjnego podejścia do pracy zespołowej, zgodnie z wartością firmy: „Przedsiębiorczość”. Zadaniem zespołów, w oparciu o metodologię Collective Intelligence (inteligencja zbiorowa), było opracowanie od podstaw koncepcji i wdrożenie MVP (Minimum Viable Product), ukierunkowanego na podniesienie jakości, bezpieczeństwa i produktywności operacji magazynowych. Kluczowe znaczenie miała też uniwersalność i możliwość zastosowania w różnych centrach dystrybucji, zarządzanych przez ID Logistics.
Projekty, zgłoszone do konkursu „The Factory”, zostały przygotowane przez interdyscyplinarne zespoły złożone z managerów i pracowników różnych specjalizacji, działów oraz magazynów, a ich realizację, zgodnie z przyjętą metodologią, wspierał Innovation Leader z danego kraju. Zgłoszenia były oceniane na poziomie lokalnym i globalnym. O wyborze zwycięzcy „The Factory” zadecydowało kilkuset menadżerów ID Logistics za pośrednictwem dedykowanej platformy internetowej. Co ciekawe, liczyły się nie tylko ich głosy, ale też liczba tzw. "ID Coins", które zadecydowali się zainwestować w każdy z projektów. Przed podjęciem decyzji szczególną uwagę zwracali na innowacyjność, wpływ na procesy oraz korzyści dla przyspieszenia i optymalizacji obsługi magazynowej.
Polski zespół na podium
I miejsce w konkursie „The Factory 2023” za projekt „Live Warehouse” zdobył zespół ID Logistics Polska. Kolejne miejsca na podium zajęły zespoły z Beneluxu za „Smart Energy Storage System” (z wykorzystaniem paneli fotowoltaicznych) oraz Argentyny za „Dynamic Warehouse Map” (w oparciu o AI).
„Zwycięstwo w konkursie „The Factory 2023”, przy tak wysokim poziomie innowacyjności projektów z innych krajów, jest z pewnością ogromnym sukcesem i szczególnym wyróżnieniem dla całego zespołu „Live Warehouse”. Nad opracowaniem koncepcji w fazach kreatywnych i wdrożeniem MVP zgodnie z określoną metodologią pracowało 13 profesjonalistów z różnych działów i lokalizacji, przez blisko trzy kwartały. Wykorzystując odpowiednie zestawy narzędzi w fazach: Problematization, Ideation i Nurturing oraz cotygodniowe Sprinty (Scrum), wraz z wybranymi partnerami zespół „Live Warehouse” opracował rozwiązanie, które z jednej strony ułatwia i przyspiesza podejmowanie kluczowych decyzji, z drugiej pozwala reagować na pojawiające się problemy w czasie rzeczywistym, redukując czynności bez wartości dodanej (NVA) dla klienta” – mówi Adrian Fulczyk, R&D Engineer, ID Logistics Polska.
Jak działa Live Warehouse?
Rozwiązanie „Live Warehouse" opiera się na aplikacji do monitorowania sytuacji w magazynie, zintegrowanej z systemem WMS. Aplikacja na bieżąco wyświetla wskaźniki wydajności dotyczące procesu kompletacji zamówień, wskazuje lokalizację oraz efektywność pracowników kompletujących zamówienia. Specjalny moduł na skanerze pracownika umożliwia mu zgłaszanie problemów pojawiających się w procesie (lokalizacja, kod błędu, wiadomość głosowa lub tekstowa, zdjęcie) w miejscu i czasie, w którym wystąpiły, pozwalając na kontynuację efektywnej pracy. Zgłoszony problem trafia do lidera w czasie rzeczywistym, który natychmiast podejmuje odpowiednie działania i zarządza bazą zgłoszeń.
Aplikacja ma prosty i przyjazny w użyciu interfejs, co ułatwia komunikację z pracownikami różnych narodowości. Umożliwia wizualizację efektywności pracy w czasie rzeczywistym oraz ilości przygotowanego towaru. Rozwiązanie ułatwia więc zarządzanie zespołem. Kolejne korzyści wiążą się z optymalizacją motogodzin pracy wózków widłowych, poprawą ergonomii i bezpieczeństwa pracy, a także wzrostem produktywności.
„Live Warehouse” w wersji MVP został już wdrożony w magazynie ID Logistics w Rawie Mazowieckiej i jest przygotowywany do wdrożenia w kolejnych centrach dystrybucji.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.