PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech milionów litrów oleju napędowego HVO100. Stanowi to znaczący krok na drodze do uzyskania czystszych i bardziej przyjaznych dla środowiska metod doręczania przesyłek, zapewniając redukcję emisji dwutlenku węgla aż o 12 kiloton rocznie. Odpowiada to około 5000 samochodów napędzanych benzyną przez okres dwunastu miesięcy.* Inicjatywa ta pomaga PostNL i Spring wnieść znaczący wkład w redukcję emisji dwutlenku węgla w branży transportowej.
PostNL i jej międzynarodowa spółka zależna już teraz traktują priorytetowo chodzenie pieszo, jazdę na rowerze i korzystanie z pojazdów elektrycznych w celu dostarczenia listów i przesyłek w Holandii. Ponadto firmy te wykorzystują odnawialne paliwo HVO100 w transporcie na dużą skalę, gdzie nie stosuje się jeszcze samochodów elektrycznych. HVO100 znacznie zmniejsza emisję szkodliwych substancji, takich jak dwutlenek węgla (CO2), tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe, emitując do 90% mniej CO2 niż zwykły olej napędowy.
Unikalny i znaczący krok naprzód
W przypadku międzynarodowego długodystansowego transportu drogowego zrównoważony rozwój staje się jeszcze większym wyzwaniem. Zasięg i infrastruktura dla elektrycznych ciężarówek są wciąż słabo rozwinięte, a dostępność HVO100 poza Holandią jest bardzo ograniczona. Istnieje jednak rozwiązanie: HVO100 można zintegrować z istniejącą europejską siecią diesla. PostNL i Spring, we współpracy z partnerami, znalazły sposób na wykorzystanie HVO100 w międzynarodowym transporcie drogowym w Europie. Oznacza to wyjątkowy i znaczący postęp w sektorze logistycznym.
HVO100 w europejskim transporcie
Tijs Reumerman, dyrektor zarządzający ds. rozwiązań transgranicznych, PostNL: "Szukaliśmy innowacyjnego rozwiązania do wykorzystania HVO100 i znaleźliśmy je poprzez ustanowienie nowego standardu, mając nadzieję, że będzie to inicjatywa, która zainspiruje innych. W przyszłości będziemy kupować tyle biopaliw, ile potrzebujemy do pokrycia całego naszego międzynarodowego transportu drogowego w Europie, a od dziś będą one dodawane do europejskiej sieci diesla. Rozwiązanie to redukuje emisję spalin w takim samym stopniu, jak gdyby nasze ciężarówki mogły jeździć bezpośrednio na HVO100. To ważny krok, z którego jestem niezmiernie dumny. Ściśle współpracując z naszymi klientami, partnerami ostatniej mili i całym sektorem logistycznym, chcemy pomóc uczynić cały europejski transport drogowy bardziej zrównoważonym – a ta inicjatywa pozwala nam dawać właściwy przykład. Wszyscy nasi klienci bezpośrednio korzystają ze zmniejszonej emisji dwutlenku węgla, bez ponoszenia dodatkowych kosztów".
Zerowy wpływ na środowisko już dekadę wcześniej
Jako lider rynku z rozległą siecią w całej Europie, PostNL ma świadomość odpowiedzialności za przyczynianie się do zrównoważonego rozwoju społeczeństwa. Firma codziennie pracuje nad poprawą swojego wpływu w całym łańcuchu dostaw, między innymi poprzez przejście na bezemisyjną logistykę i współpracę z rynkiem w zakresie rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym. PostNL udoskonaliła swoją strategię klimatyczną i przedstawiła bardziej ambitne cele w zakresie emisji dwutlenku węgla w ramach inicjatywy Science Based Targets (SBTi). Celem przedsiębiorstwa jest osiągnięcie praktycznie zerowego negatywnego wpływu na klimat i środowisko do 2040 r., czyli o dekadę wcześniej, niż zakładają porozumienia klimatyczne. Dzięki rozszerzeniu zrównoważonego wykorzystania paliwa, firma podjęła kolejny znaczący krok na drodze do realizacji tego planu.
* Źródło: holenderskie statystyki drogowe z 2022 r. z cbs.nl pomnożone przez wskaźniki emisji z CE Delft.
Więcej o inicjatywie: https://www.youtube.com/watch?v=IrcUb5yZjQw

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.