Komunikaty PR

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

2024-04-24  |  13:12
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech milionów litrów oleju napędowego HVO100. Stanowi to znaczący krok na drodze do uzyskania czystszych i bardziej przyjaznych dla środowiska metod doręczania przesyłek, zapewniając redukcję emisji dwutlenku węgla aż o 12 kiloton rocznie. Odpowiada to około 5000 samochodów napędzanych benzyną przez okres dwunastu miesięcy.* Inicjatywa ta pomaga PostNL i Spring wnieść znaczący wkład w redukcję emisji dwutlenku węgla w branży transportowej.

PostNL i jej międzynarodowa spółka zależna już teraz traktują priorytetowo chodzenie pieszo, jazdę na rowerze i korzystanie z pojazdów elektrycznych w celu dostarczenia listów i przesyłek w Holandii. Ponadto firmy te wykorzystują odnawialne paliwo HVO100 w transporcie na dużą skalę, gdzie nie stosuje się jeszcze samochodów elektrycznych. HVO100 znacznie zmniejsza emisję szkodliwych substancji, takich jak dwutlenek węgla (CO2), tlenki azotu (NOx) i cząstki stałe, emitując do 90% mniej CO2 niż zwykły olej napędowy.

Unikalny i znaczący krok naprzód

W przypadku międzynarodowego długodystansowego transportu drogowego zrównoważony rozwój staje się jeszcze większym wyzwaniem. Zasięg i infrastruktura dla elektrycznych ciężarówek są wciąż słabo rozwinięte, a dostępność HVO100 poza Holandią jest bardzo ograniczona. Istnieje jednak rozwiązanie: HVO100 można zintegrować z istniejącą europejską siecią diesla. PostNL i Spring, we współpracy z partnerami, znalazły sposób na wykorzystanie HVO100 w międzynarodowym transporcie drogowym w Europie. Oznacza to wyjątkowy i znaczący postęp w sektorze logistycznym.

HVO100 w europejskim transporcie

Tijs Reumerman, dyrektor zarządzający ds. rozwiązań transgranicznych, PostNL: "Szukaliśmy innowacyjnego rozwiązania do wykorzystania HVO100 i znaleźliśmy je poprzez ustanowienie nowego standardu, mając nadzieję, że będzie to inicjatywa, która zainspiruje innych. W przyszłości będziemy kupować tyle biopaliw, ile potrzebujemy do pokrycia całego naszego międzynarodowego transportu drogowego w Europie, a od dziś będą one dodawane do europejskiej sieci diesla. Rozwiązanie to redukuje emisję spalin w takim samym stopniu, jak gdyby nasze ciężarówki mogły jeździć bezpośrednio na HVO100. To ważny krok, z którego jestem niezmiernie dumny. Ściśle współpracując z naszymi klientami, partnerami ostatniej mili i całym sektorem logistycznym, chcemy pomóc uczynić cały europejski transport drogowy bardziej zrównoważonym – a ta inicjatywa pozwala nam dawać właściwy przykład. Wszyscy nasi klienci bezpośrednio korzystają ze zmniejszonej emisji dwutlenku węgla, bez ponoszenia dodatkowych kosztów".

Zerowy wpływ na środowisko już dekadę wcześniej

Jako lider rynku z rozległą siecią w całej Europie, PostNL ma świadomość odpowiedzialności za przyczynianie się do zrównoważonego rozwoju społeczeństwa. Firma codziennie pracuje nad poprawą swojego wpływu w całym łańcuchu dostaw, między innymi poprzez przejście na bezemisyjną logistykę i współpracę z rynkiem w zakresie rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym. PostNL udoskonaliła swoją strategię klimatyczną i przedstawiła bardziej ambitne cele w zakresie emisji dwutlenku węgla w ramach inicjatywy Science Based Targets (SBTi). Celem przedsiębiorstwa jest osiągnięcie praktycznie zerowego negatywnego wpływu na klimat i środowisko do 2040 r., czyli o dekadę wcześniej, niż zakładają porozumienia klimatyczne. Dzięki rozszerzeniu zrównoważonego wykorzystania paliwa, firma podjęła kolejny znaczący krok na drodze do realizacji tego planu.

* Źródło: holenderskie statystyki drogowe z 2022 r. z cbs.nl pomnożone przez wskaźniki emisji z CE Delft.

Więcej o inicjatywie: https://www.youtube.com/watch?v=IrcUb5yZjQw

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori Biuro prasowe
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe
Transport CHEP i Cabka otrzymują Red Dot Award za duży pojemnik składany CHEP ZirConic
2024-07-01 | 11:30

CHEP i Cabka otrzymują Red Dot Award za duży pojemnik składany CHEP ZirConic

CHEP, światowy lider w dziedzinie palet i pojemników wielokrotnego użytku oraz Cabka, lider w dziedzinie zrównoważonych opakowań transportowych, zdobyły nagrodę Red Dot Award w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.