Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”
Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Celem wyróżnienia jest promowanie różnorodności oraz zaangażowania kobiet w rozwój branży logistycznej, a przede wszystkim uhonorowanie ich sukcesów i działalności. Jego autorką jest Beata Trochymiak, twórczyni i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce.
12. edycja Forum Kobiet w Logistyce odbyło się pod hasłem „Improvisus - czyli witajcie w nieprzewidywalnym, niespotykanym i nagłym świecie”, w dniach 03-04 czerwca 2024 r. w Warszawie. Po raz pierwszy jako konferencja międzynarodowa.
– W trakcie tegorocznego Forum poruszyliśmy wiele tematów w odniesieniu do praktyki i naszego życia. Wszystko to, co odzwierciedla obecny stan świata, w którym żyjemy. Dyskutowaliśmy o współczesnym zarządzaniu, sztucznej inteligencji i transformacji, sprzedaży i komunikacji a także o roli przywództwa kobiet w świecie logistyki. Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” pokazuje jak ogromny potencjał wnoszą liderki w rozkwit szeroko rozumianej logistyki, zarówno tej po stronie dostawców 3PL jak i odbiorców usług logistycznych – mówi Beata Trochymiak, twórczyni wyróżnienia „Kobieta roku w Logistyce” oraz Forum Kobiet w Logistyce.
Kobieta w Logistyce 2024
Wyróżnienia i statuetki „Kobiety w Logistyce 2024” wręczono w pierwszym dniu Forum w trakcie uroczystej gali.
Tytuł Kobieta w Logistyce 2024 otrzymały:
Magdalena Ostrowska, Customer Service Manager w L’Oreal Warsaw Plant - Kobieta w Logistyce 2024 (w kat. odbiorca usług logistycznych)
Emilia Górska-Mytyk, dyrektorka zarządzająca w Kuehne+Nagel – Kobieta w Logistyce 2024 (w kat. dostawca usług logistycznych)
Magdalena Ostrowska
Z branżą logistyczną związana jest od ponad 20 lat. Swoją przygodę rozpoczęła w 2004 r. pracując w dużej międzynarodowej firmie logistycznej, gdzie zajmowała się organizacją transportu. W podwarszawskiej fabryce L’Oréal pracuje od 2006 r., gdzie zarządza Działem Obsługi Klienta. Odpowiada za organizacje dostaw kosmetyków do 29 Centrali Dystrybucyjnych na świecie, analizę i optymalizacje kosztów transportu oraz współpracę z magazynami zewnętrznymi. Bierze udział w wielu projektach, lubi wyzwania i pracę zespołową.
Emilia Górska-Mytyk
Związana z branżą logistyczną od ponad 20 lat, od początku swojej kariery pracuje w międzynarodowym środowisku, zaczynając ją na stanowisku spedytorki w dziale importu lotniczego. Po dwóch latach pracy awansowała na International Forwarding Manager, a dalej na stanowiska zarządcze, które pełniła kolejno w kilku spółkach logistycznych. W 2016 r. dołączyła do Kuehne + Nagel jako Head of Business Development Management. Rok później awansowała na stanowisko dyrektorki sprzedaży i marketingu. Od lutego 2024 r. pełni funkcję dyrektorki zarządzającej i prezeski zarządu Kuehne + Nagel.
O wyróżnieniu „Kobieta roku w Logistyce”
Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce" przyznawane jest od 2011 r. a jego autorką jest Beata Trochymiak, twórczyni i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce. Oceny zgłoszeń kandydatek dokonuje kapituła, w skład której wchodzą: prof. Ernest Czermański (Uniwersytet Gdański), dr Ireneusz Fechner (Wyższa Szkoła Logistyki) oraz prof. Danuta Kisperska-Moroń (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach). Zgłoszenia dokonywane są poprzez ankietę udostępnianą na stronie www.kobietywlogistyce.pl. Ocenie podlegają odpowiedzi z 3 obszarów: przebieg kariery zawodowej, osiągnięte sukcesy zawodowe / społeczne, działalność na rzecz wsparcia rozwoju zawodowego kobiet. Wybór laureatek dokonywany jest na podstawie sumy ocen wystawianych niezależnie przez każdego z członków Kapituły za każdy z ww. obszarów ankiety.
Opis do zdjęcia – od lewej: Magdalena Ostrowska, Beata Trochymiak, Sylwia Michael, która odebrała statuetkę w im. Emilii Górskiej-Mytyk)

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.