Remigiusz Sawicki nowym Dyrektorem Działu Operacji Transportowych
Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, stawia na dynamiczny rozwój polskiego oddziału i największej w swojej sieci logistycznej bazy transportowej w Sadach k/Poznania. Teraz zadanie to powierzono Remigiuszowi Sawickiemu, który z początkiem roku objął stanowisko Dyrektora Działu Operacji Transportowych w Polsce.
Remigiusz Sawicki to doświadczony menedżer i lider. Przed objęciem stanowiska w Girtece, związany był z branżą motoryzacyjną i elektroniczną. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał pełniąc funkcje menedżerskie zarówno w działach produkcji jak i rozwoju usług.
„Jestem zafascynowany nowoczesnymi technologiami, takimi jak robotyka i sztuczna inteligencja, które na bieżąco śledzę, analizując doniesienia branżowe i uczę się, jak wykorzystywać je w codziennym życiu, zawodowo i prywatnie. Cieszę się, że dołączam do tak nowoczesnej firmy, która opiera swój rozwój na cyfryzacji i wykorzystaniu tych możliwości” – mówi Remigiusz Sawicki.
Motywacją rozwój i skala biznesu
Remigiusz Sawicki podjął decyzję o objęciu stanowiska Dyrektora Działu Operacji Transportowych w Polsce, kierując się skalą operacji firmy, jej zobowiązaniem do ciągłego doskonalenia oraz wyraźnie określoną strategią rozwoju. To otwiera nowy etap w jego karierze zawodowej w branży transportowej i logistycznej.
„Zaangażowanie Girteki w innowacje, efektywność i satysfakcję klienta doskonale współgrają z wartościami, którymi kieruję się w mojej pracy. Dzielenie się doświadczeniem i wspieranie zespołu w organizacji, która kształtuje przyszłość logistyki, stanowi dla mnie pasjonujące wyzwanie” – podkreśla Remigiusz Sawicki.
Doskonałość operacyjna, innowacje i praca zespołowa
Głównymi celami, jakie stawia sobie Remigiusz Sawicki, jest zarządzanie ukierunkowane na osiągnięcie doskonałości operacyjnej oraz promowanie innowacji, zarówno na poziomie lokalnym jak i globalnym. Priorytetem będzie optymalizacja procesów, poszukiwanie nowych możliwości rozwoju biznesu oraz zwiększenie satysfakcji klientów, także poprzez inicjatywy lokalne. W swoim podejściu do zarządzania zespołem Remigiusz Sawicki będzie opierać się na promowaniu kultury współpracy i inkluzji.
„Różne punkty widzenia prowadzą do innowacyjnych rozwiązań, dlatego będę zachęcać nasz zespół do otwartej komunikacji i dzielenia się pomysłami. Kluczowe jest dla mnie budowanie silnych relacji w zespole, a celem jest wspieranie kultury organizacyjnej, w której każdy czuje się swobodnie, wyraża swoje opinie i wykorzystuje mocne strony” – zapowiada Remigiusz Sawicki.
Baza transportowa w Sadach na drodze rozwoju
Baza transportowa Girteki w podpoznańskich Sadach została uruchomiona w 2022 r. Jest największą i najnowocześniejszą bazą w sieci logistycznej Girteki a jednocześnie jednym z największych tego typu obiektów w Europie. Odpowiada za obsługę klientów na rynkach zachodnioeuropejskich i serwis techniczny dla floty aut ciężarowych Girteki. W obiekcie, o powierzchni operacyjnej 22,43 tys. mkw., znajduje się nowoczesna baza serwisowa, rozbudowane zaplecze dla kierowców, a także część administracyjna. Działa tu też Akademia Kierowców, jedno z głównych centrów szkoleniowych dla kierowców Girteki. Obecnie w Sadach pracuje blisko 6 tys. kierowców i 400 mechaników, jednocześnie może tu być obsługiwanych do 4 tys. samochodów ciężarowych. Baza transportowa pełni kluczową rolę w międzynarodowej ekspansji firmy.
Girteka jest obecna w naszym kraju od 2019 roku. Oprócz podpoznańskiej bazy transportowej, w Rawie Mazowieckiej działa polski oddział Class Trucks, firmy należącej do Grupy. Z kolei z Poznania realizowane są dostawy intermodalne na trasie Luksemburg-Francja-Polska.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.