Remigiusz Sawicki nowym Dyrektorem Działu Operacji Transportowych
Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, stawia na dynamiczny rozwój polskiego oddziału i największej w swojej sieci logistycznej bazy transportowej w Sadach k/Poznania. Teraz zadanie to powierzono Remigiuszowi Sawickiemu, który z początkiem roku objął stanowisko Dyrektora Działu Operacji Transportowych w Polsce.
Remigiusz Sawicki to doświadczony menedżer i lider. Przed objęciem stanowiska w Girtece, związany był z branżą motoryzacyjną i elektroniczną. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał pełniąc funkcje menedżerskie zarówno w działach produkcji jak i rozwoju usług.
„Jestem zafascynowany nowoczesnymi technologiami, takimi jak robotyka i sztuczna inteligencja, które na bieżąco śledzę, analizując doniesienia branżowe i uczę się, jak wykorzystywać je w codziennym życiu, zawodowo i prywatnie. Cieszę się, że dołączam do tak nowoczesnej firmy, która opiera swój rozwój na cyfryzacji i wykorzystaniu tych możliwości” – mówi Remigiusz Sawicki.
Motywacją rozwój i skala biznesu
Remigiusz Sawicki podjął decyzję o objęciu stanowiska Dyrektora Działu Operacji Transportowych w Polsce, kierując się skalą operacji firmy, jej zobowiązaniem do ciągłego doskonalenia oraz wyraźnie określoną strategią rozwoju. To otwiera nowy etap w jego karierze zawodowej w branży transportowej i logistycznej.
„Zaangażowanie Girteki w innowacje, efektywność i satysfakcję klienta doskonale współgrają z wartościami, którymi kieruję się w mojej pracy. Dzielenie się doświadczeniem i wspieranie zespołu w organizacji, która kształtuje przyszłość logistyki, stanowi dla mnie pasjonujące wyzwanie” – podkreśla Remigiusz Sawicki.
Doskonałość operacyjna, innowacje i praca zespołowa
Głównymi celami, jakie stawia sobie Remigiusz Sawicki, jest zarządzanie ukierunkowane na osiągnięcie doskonałości operacyjnej oraz promowanie innowacji, zarówno na poziomie lokalnym jak i globalnym. Priorytetem będzie optymalizacja procesów, poszukiwanie nowych możliwości rozwoju biznesu oraz zwiększenie satysfakcji klientów, także poprzez inicjatywy lokalne. W swoim podejściu do zarządzania zespołem Remigiusz Sawicki będzie opierać się na promowaniu kultury współpracy i inkluzji.
„Różne punkty widzenia prowadzą do innowacyjnych rozwiązań, dlatego będę zachęcać nasz zespół do otwartej komunikacji i dzielenia się pomysłami. Kluczowe jest dla mnie budowanie silnych relacji w zespole, a celem jest wspieranie kultury organizacyjnej, w której każdy czuje się swobodnie, wyraża swoje opinie i wykorzystuje mocne strony” – zapowiada Remigiusz Sawicki.
Baza transportowa w Sadach na drodze rozwoju
Baza transportowa Girteki w podpoznańskich Sadach została uruchomiona w 2022 r. Jest największą i najnowocześniejszą bazą w sieci logistycznej Girteki a jednocześnie jednym z największych tego typu obiektów w Europie. Odpowiada za obsługę klientów na rynkach zachodnioeuropejskich i serwis techniczny dla floty aut ciężarowych Girteki. W obiekcie, o powierzchni operacyjnej 22,43 tys. mkw., znajduje się nowoczesna baza serwisowa, rozbudowane zaplecze dla kierowców, a także część administracyjna. Działa tu też Akademia Kierowców, jedno z głównych centrów szkoleniowych dla kierowców Girteki. Obecnie w Sadach pracuje blisko 6 tys. kierowców i 400 mechaników, jednocześnie może tu być obsługiwanych do 4 tys. samochodów ciężarowych. Baza transportowa pełni kluczową rolę w międzynarodowej ekspansji firmy.
Girteka jest obecna w naszym kraju od 2019 roku. Oprócz podpoznańskiej bazy transportowej, w Rawie Mazowieckiej działa polski oddział Class Trucks, firmy należącej do Grupy. Z kolei z Poznania realizowane są dostawy intermodalne na trasie Luksemburg-Francja-Polska.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.