Rewolucja w dojazdach do pracy. Rowery wodorowe nowym benefitem pracowniczym?
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Codzienne dojazdy do pracy kojarzą Ci się z korkami, stresem i stratą czasu? A co, gdyby Twój szef mógł to zmienić, inwestując w nowoczesne i ekologiczne rozwiązanie? Rowery napędzane wodorem to już nie wizja przyszłości, ale realna możliwość, która właśnie pojawia się na polskim rynku i może poprawić komfort pracowników.
Szybsze i wygodniejsze dojazdy
Korki, walka o miejsce parkingowe i zatłoczone środki komunikacji miejskiej to rzeczywistość, którą wielu pracowników zna aż za dobrze. Piesze wędrówki do pracy czy korzystanie z klasycznych jednośladów z kolei mogą być męczące i zajmować zbyt dużo czasu. Rowery wodorowe, z zasięgiem do 60 km i wspomaganym napędem, skracają czas podróży oraz poprawiają komfort poruszania się w miejscach, gdzie infrastruktura drogowa jest przeciążona. Takie pojazdy stają się realną alternatywą dla samochodów, a dla pracodawców szansą, by zadbać o swój zespół.
Ekologia bez kompromisów
W dobie wzrastającej świadomości ekologicznej coraz więcej firm stawia na zrównoważony rozwój. Rowery napędzane wodorem to odpowiedź na wyzwania związane z ochroną środowiska – nie emitują szkodliwych spalin, co czyni je bardziej przyjaznymi dla klimatu. W porównaniu z tradycyjnymi środkami transportu są nie tylko bardziej ekologiczne, ale też zajmują mniej miejsca na drogach, co może pomóc w redukcji miejskich korków. Inwestując w takie rozwiązania, firma może wykazać, że dba o przyszłość planety i zdrowie pracowników.
- Dla środowiska najważniejsze jest to, że nie rowery wodorowe nie posiadają baterii litowej, którą trzeba później zutylizować, a jedynym efektem ubocznym produkcji wodoru jest woda. Dla użytkowników zalet jest jeszcze więcej: prosta i szybka wymiana butli, wysoka wydajność niezależnie od warunków pogodowych oraz długi czas eksploatacji. Żywotność klasycznych rowerów elektrycznych szacuje się na 2-3 lata, a rowerów wodorowych nawet do 10 lat - komenutuje Michał Seidel, prezes spółki Groclin, producenta rowerów elektrycznych opartych na unikalnej szwajcarskiej technologii wodorowej
Nowoczesny benefit, który ma znaczenie
Współczesne firmy coraz częściej szukają sposobów, by wyróżnić się na rynku pracy i poprawić codzienne funkcjonowanie swoich pracowników. Terminowe wypłaty wynagrodzeń i przyjazna atmosfera to dzisiaj za mało, by przyciągnąć prawdziwe talenty. Wodorowe rowery to sposób na wprowadzenie nowoczesnego rozwiązania, które jednocześnie wpisuje się w trendy zrównoważonego rozwoju. To więcej niż tylko dodatek – to technologia, która zmienia codzienność, ułatwia życie i pozwala na szybkie, niezawodne dojazdy, niezależnie od warunków.
Jak to działa?
Rowery wodorowe działają dzięki ogniwom paliwowym, które przekształcają wodór i tlen z powietrza w energię elektryczną, napędzającą silnik roweru. Zbiornik z wodorem pełni rolę paliwa, a jedynym produktem ubocznym reakcji jest woda, co czyni te pojazdy całkowicie bezemisyjnymi. System sterowania kontroluje przepływ energii, zapewniając płynne i efektywne napędzanie kół.
Wymiana butelki wodorowej zajmuje kilka sekund, co jest dużą przewagą nad wielogodzinnym ładowaniem rowerów elektrycznych. Dzięki swojej konstrukcji rowery te są wygodne w użytkowaniu zarówno w miastach, jak i na dłuższych trasach, zapewniając ekologiczne i szybkie przemieszczanie się.
- Proces wytwarzania wodoru do naszego innowacyjnego napędu odbywa się przy bardzo niskim koszcie i, co ważne, nie wymaga standardowych ładowarek wodorowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego generatora wodoru, efektywnie wykorzystujemy jedynie energię i wodę jako surowce, co sprawia, że nasz produkt jest wyjątkowo wygodny w użytkowaniu - dodaje Michał Seidel.
O Groclin
Groclin to polska spółka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w dziedzinie mobilności, w tym w produkcji rowerów napędzanych wodorem. Firma współpracuje ze szwajcarskimi dostawcami unikalnej technologii wodorowej, stawiając na ekologiczne i przyszłościowe rozwiązania transportowe. Groclin, z sukcesami wprowadzający nowe technologie na rynek, rozwija swoją działalność zarówno w Polsce, jak i w Europie.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.