Rewolucja w dojazdach do pracy. Rowery wodorowe nowym benefitem pracowniczym?
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Codzienne dojazdy do pracy kojarzą Ci się z korkami, stresem i stratą czasu? A co, gdyby Twój szef mógł to zmienić, inwestując w nowoczesne i ekologiczne rozwiązanie? Rowery napędzane wodorem to już nie wizja przyszłości, ale realna możliwość, która właśnie pojawia się na polskim rynku i może poprawić komfort pracowników.
Szybsze i wygodniejsze dojazdy
Korki, walka o miejsce parkingowe i zatłoczone środki komunikacji miejskiej to rzeczywistość, którą wielu pracowników zna aż za dobrze. Piesze wędrówki do pracy czy korzystanie z klasycznych jednośladów z kolei mogą być męczące i zajmować zbyt dużo czasu. Rowery wodorowe, z zasięgiem do 60 km i wspomaganym napędem, skracają czas podróży oraz poprawiają komfort poruszania się w miejscach, gdzie infrastruktura drogowa jest przeciążona. Takie pojazdy stają się realną alternatywą dla samochodów, a dla pracodawców szansą, by zadbać o swój zespół.
Ekologia bez kompromisów
W dobie wzrastającej świadomości ekologicznej coraz więcej firm stawia na zrównoważony rozwój. Rowery napędzane wodorem to odpowiedź na wyzwania związane z ochroną środowiska – nie emitują szkodliwych spalin, co czyni je bardziej przyjaznymi dla klimatu. W porównaniu z tradycyjnymi środkami transportu są nie tylko bardziej ekologiczne, ale też zajmują mniej miejsca na drogach, co może pomóc w redukcji miejskich korków. Inwestując w takie rozwiązania, firma może wykazać, że dba o przyszłość planety i zdrowie pracowników.
- Dla środowiska najważniejsze jest to, że nie rowery wodorowe nie posiadają baterii litowej, którą trzeba później zutylizować, a jedynym efektem ubocznym produkcji wodoru jest woda. Dla użytkowników zalet jest jeszcze więcej: prosta i szybka wymiana butli, wysoka wydajność niezależnie od warunków pogodowych oraz długi czas eksploatacji. Żywotność klasycznych rowerów elektrycznych szacuje się na 2-3 lata, a rowerów wodorowych nawet do 10 lat - komenutuje Michał Seidel, prezes spółki Groclin, producenta rowerów elektrycznych opartych na unikalnej szwajcarskiej technologii wodorowej
Nowoczesny benefit, który ma znaczenie
Współczesne firmy coraz częściej szukają sposobów, by wyróżnić się na rynku pracy i poprawić codzienne funkcjonowanie swoich pracowników. Terminowe wypłaty wynagrodzeń i przyjazna atmosfera to dzisiaj za mało, by przyciągnąć prawdziwe talenty. Wodorowe rowery to sposób na wprowadzenie nowoczesnego rozwiązania, które jednocześnie wpisuje się w trendy zrównoważonego rozwoju. To więcej niż tylko dodatek – to technologia, która zmienia codzienność, ułatwia życie i pozwala na szybkie, niezawodne dojazdy, niezależnie od warunków.
Jak to działa?
Rowery wodorowe działają dzięki ogniwom paliwowym, które przekształcają wodór i tlen z powietrza w energię elektryczną, napędzającą silnik roweru. Zbiornik z wodorem pełni rolę paliwa, a jedynym produktem ubocznym reakcji jest woda, co czyni te pojazdy całkowicie bezemisyjnymi. System sterowania kontroluje przepływ energii, zapewniając płynne i efektywne napędzanie kół.
Wymiana butelki wodorowej zajmuje kilka sekund, co jest dużą przewagą nad wielogodzinnym ładowaniem rowerów elektrycznych. Dzięki swojej konstrukcji rowery te są wygodne w użytkowaniu zarówno w miastach, jak i na dłuższych trasach, zapewniając ekologiczne i szybkie przemieszczanie się.
- Proces wytwarzania wodoru do naszego innowacyjnego napędu odbywa się przy bardzo niskim koszcie i, co ważne, nie wymaga standardowych ładowarek wodorowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego generatora wodoru, efektywnie wykorzystujemy jedynie energię i wodę jako surowce, co sprawia, że nasz produkt jest wyjątkowo wygodny w użytkowaniu - dodaje Michał Seidel.
O Groclin
Groclin to polska spółka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w dziedzinie mobilności, w tym w produkcji rowerów napędzanych wodorem. Firma współpracuje ze szwajcarskimi dostawcami unikalnej technologii wodorowej, stawiając na ekologiczne i przyszłościowe rozwiązania transportowe. Groclin, z sukcesami wprowadzający nowe technologie na rynek, rozwija swoją działalność zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.