Rewolucja w dojazdach do pracy. Rowery wodorowe nowym benefitem pracowniczym?
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Codzienne dojazdy do pracy kojarzą Ci się z korkami, stresem i stratą czasu? A co, gdyby Twój szef mógł to zmienić, inwestując w nowoczesne i ekologiczne rozwiązanie? Rowery napędzane wodorem to już nie wizja przyszłości, ale realna możliwość, która właśnie pojawia się na polskim rynku i może poprawić komfort pracowników.
Szybsze i wygodniejsze dojazdy
Korki, walka o miejsce parkingowe i zatłoczone środki komunikacji miejskiej to rzeczywistość, którą wielu pracowników zna aż za dobrze. Piesze wędrówki do pracy czy korzystanie z klasycznych jednośladów z kolei mogą być męczące i zajmować zbyt dużo czasu. Rowery wodorowe, z zasięgiem do 60 km i wspomaganym napędem, skracają czas podróży oraz poprawiają komfort poruszania się w miejscach, gdzie infrastruktura drogowa jest przeciążona. Takie pojazdy stają się realną alternatywą dla samochodów, a dla pracodawców szansą, by zadbać o swój zespół.
Ekologia bez kompromisów
W dobie wzrastającej świadomości ekologicznej coraz więcej firm stawia na zrównoważony rozwój. Rowery napędzane wodorem to odpowiedź na wyzwania związane z ochroną środowiska – nie emitują szkodliwych spalin, co czyni je bardziej przyjaznymi dla klimatu. W porównaniu z tradycyjnymi środkami transportu są nie tylko bardziej ekologiczne, ale też zajmują mniej miejsca na drogach, co może pomóc w redukcji miejskich korków. Inwestując w takie rozwiązania, firma może wykazać, że dba o przyszłość planety i zdrowie pracowników.
- Dla środowiska najważniejsze jest to, że nie rowery wodorowe nie posiadają baterii litowej, którą trzeba później zutylizować, a jedynym efektem ubocznym produkcji wodoru jest woda. Dla użytkowników zalet jest jeszcze więcej: prosta i szybka wymiana butli, wysoka wydajność niezależnie od warunków pogodowych oraz długi czas eksploatacji. Żywotność klasycznych rowerów elektrycznych szacuje się na 2-3 lata, a rowerów wodorowych nawet do 10 lat - komenutuje Michał Seidel, prezes spółki Groclin, producenta rowerów elektrycznych opartych na unikalnej szwajcarskiej technologii wodorowej
Nowoczesny benefit, który ma znaczenie
Współczesne firmy coraz częściej szukają sposobów, by wyróżnić się na rynku pracy i poprawić codzienne funkcjonowanie swoich pracowników. Terminowe wypłaty wynagrodzeń i przyjazna atmosfera to dzisiaj za mało, by przyciągnąć prawdziwe talenty. Wodorowe rowery to sposób na wprowadzenie nowoczesnego rozwiązania, które jednocześnie wpisuje się w trendy zrównoważonego rozwoju. To więcej niż tylko dodatek – to technologia, która zmienia codzienność, ułatwia życie i pozwala na szybkie, niezawodne dojazdy, niezależnie od warunków.
Jak to działa?
Rowery wodorowe działają dzięki ogniwom paliwowym, które przekształcają wodór i tlen z powietrza w energię elektryczną, napędzającą silnik roweru. Zbiornik z wodorem pełni rolę paliwa, a jedynym produktem ubocznym reakcji jest woda, co czyni te pojazdy całkowicie bezemisyjnymi. System sterowania kontroluje przepływ energii, zapewniając płynne i efektywne napędzanie kół.
Wymiana butelki wodorowej zajmuje kilka sekund, co jest dużą przewagą nad wielogodzinnym ładowaniem rowerów elektrycznych. Dzięki swojej konstrukcji rowery te są wygodne w użytkowaniu zarówno w miastach, jak i na dłuższych trasach, zapewniając ekologiczne i szybkie przemieszczanie się.
- Proces wytwarzania wodoru do naszego innowacyjnego napędu odbywa się przy bardzo niskim koszcie i, co ważne, nie wymaga standardowych ładowarek wodorowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanego generatora wodoru, efektywnie wykorzystujemy jedynie energię i wodę jako surowce, co sprawia, że nasz produkt jest wyjątkowo wygodny w użytkowaniu - dodaje Michał Seidel.
O Groclin
Groclin to polska spółka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w dziedzinie mobilności, w tym w produkcji rowerów napędzanych wodorem. Firma współpracuje ze szwajcarskimi dostawcami unikalnej technologii wodorowej, stawiając na ekologiczne i przyszłościowe rozwiązania transportowe. Groclin, z sukcesami wprowadzający nowe technologie na rynek, rozwija swoją działalność zarówno w Polsce, jak i w Europie.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.