Rower wodorowy – ekologiczna odpowiedź na wyzwania współczesnych miast
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Korki, długie dojazdy i rosnące zanieczyszczenie powietrza to codzienne problemy mieszkańców miast. Wiele osób szuka alternatyw, które pozwolą im szybciej i ekologiczniej przemieszczać się po zatłoczonych ulicach. Tradycyjny rower bywa jednak zniechęcający dla tych, którzy muszą pokonać większe odległości lub nie są w najlepszej formie fizycznej. Tutaj na scenę wkracza rower wodorowy - innowacyjne rozwiązanie, które może być odpowiedzią na bolączki współczesnych miast.
Prawdziwie ekologiczny napęd
W licznych debatach na temat alternatywnych środków transportu coraz częściej poruszany jest temat rowerów elektrycznych. Pojazdy te mają swoich zwolenników ze względu na łatwość jazdy i ograniczenie emisji spalin w porównaniu z samochodami. Nie da się jednak ukryć, że nie jest to tak ekologiczne rozwiązanie, jak mogłoby się wydawać - produkcja i utylizacja baterii litowych generuje kolejne wyzwania środowiskowe, które wciąż czekają na rozwiązanie. Rower wodorowy eliminuje ten problem – nie korzysta z baterii litowych, co sprawia, że jest neutralny klimatycznie przez cały okres użytkowania.
Ekologia w trudnych warunkach
Przemieszczanie się w sposób ekologiczny jest znacznie łatwiejsze w ciepłe, słoneczne dni. W okresie wiosennym i letnim rowery cieszą się sporą popularnością, która często spada wraz z nadejściem chłodniejszych dni. Tradycyjne rowery elektryczne również mają swoje ograniczenia – w niskich i wysokich temperaturach ich wydajność znacząco maleje. W przypadku rowerów napędzanych wodorem warunki pogodowe nie są aż tak istotne. Zachowują one pełną sprawność w szerokim zakresie temperatur, od -10°C do +50°C. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy wierzą, że nie ma złej pogody - są tylko złe ubrania!
Bateria do zadań specjalnych
Bateria litowa wymaga kilkugodzinnego ładowania, co może być problematyczne, gdy chcemy szybko ruszyć w drogę. W rowerach wodorowych energia pochodzi z wymiennych butelek z wodorem, które można zamienić w kilkanaście sekund. Dzięki temu nawet podczas produkcji wodoru (proces trwa kilka godzin), mamy dostęp do innych butelek i nie musimy rezygnować z jazdy.
- Żyjemy w ciągłym pośpiechu, a z dostępnych udogodnień lubimy korzystać już, teraz. Kiedy chcemy jeździć na rowerze z napędem, kilkugodzinne ładowanie baterii elektrycznej może być problematyczne. Proces wytwarzania wodoru także trwa kilka godzin, ale dzięki wymiennym butelkom nie musimy w tym czasie rezygnować z jazdy. Z kolei wymiana butelki trwa zaledwie kilka sekund - komentuje Michał Seidel, prezes spółki Groclin, producenta rowerów elektrycznych opartych na unikalnej szwajcarskiej technologii wodorowej.
Łatwość eksploatacji, neutralność klimatyczna i wygoda użytkowania – wszystkie te cechy sprawiają, że rowery wodorowe są doskonałą odpowiedzią na wyzwania współczesnych miast. Już wkrótce mogą stać się powszechnie spotykanym rozwiązaniem na naszych ulicach.
O Groclin
Groclin to polska spółka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w dziedzinie mobilności, w tym w produkcji rowerów napędzanych wodorem. Firma współpracuje ze szwajcarskimi dostawcami unikalnej technologii wodorowej, stawiając na ekologiczne i przyszłościowe rozwiązania transportowe. Groclin, z sukcesami wprowadzający nowe technologie na rynek, rozwija swoją działalność zarówno w Polsce, jak i w Europie.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.