Rozszyfrować dekarbonizację: nowy podcast Girteki
Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, angażując się w działania na rzecz zrównoważonych rozwiązań w transporcie, rozpoczyna kolejny etap kampanii edukacyjnej - realizację serii podcastów. Ich celem jest przybliżenie możliwości, korzyści i metod dekarbonizacji łańcuchów dostaw, w tym technologii i rozwiązań takich jak pojazdy elektryczne (BEV), transport intermodalny czy HVO100.
Seria podcastów, prowadzonych przez Aliyę Khutovą, Marketing Communication Specialist, Girteka, opierać się będzie na wywiadach z ekspertami z różnych branż, organizacji pozarządowych, instytucji rządowych, i nie tylko. Dyskusje mają pokazać złożoność problemów związanych ze zrównoważonym transportem, a także zachęcić do szerszego zrozumienia i rozmów na ten temat. Celem jest też stworzenie platformy, która ma służyć wymianie doświadczeń, pomysłów i wiedzy między firmami, dostawcami rozwiązań, przewoźnikami i wszystkimi zainteresowanymi stronami, które nie tylko szukają sposobów na bardziej zrównoważony rozwój, ale też wskazówek i dodatkowych informacji.
„Nasz podcast ma demistyfikować zrównoważony rozwój w transporcie, rozkładając jego złożoność na angażujące i przystępne rozmowy” mówi Aliya Khutova. „Zapraszamy naszych słuchaczy do wspólnego zgłębiania tych tematów i zachęcamy do angażowania się w dialog o przyszłości naszej branży. Ważne jest to, abyśmy zrozumieli złożoność zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie znaleźli wspólną płaszczyznę do jego wdrażania.”
Serię podcastów Girteki rozpoczyna odcinek z udziałem Viktoriji Terekė, Head of Sustainability w firmie Girteka, w którym tematem dyskusji są wyzwania i ramy prawne kształtujące dzisiejsze rozwiązania w zakresie zrównoważonego transportu. Wszystkie odcinki dostępne będą na kanałach społecznościowych Girteki, w tym YouTube Girteka i biuletynie LinkedIn.
W kolejnych odcinkach, podczas dyskusji z liderami i ekspertami branży, z m.in. CargoBeamer, Volvo Trucks, TTLA i Girteki, poruszone będą konkretne aspekty zrównoważonego rozwoju, w tym możliwości i korzyści wynikające z użytkowania pojazdów BEV czy wyzwania związane z infrastrukturą i raportowaniem emisji. Podcasty mają podkreślić znaczenie innowacyjnych strategii i osiągnięć, które przesuwają granice tego, co jest możliwe w zrównoważonym transporcie.
Girteka zachęca do aktywnego uczestnictwa w dyskusjach i dzielenia się poglądami na temat dekarbonizacji, a także subskrypcji kanałów, tak aby regularnie śledzić najnowsze odcinki podcastów.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.