Komunikaty PR

Sezon zimowy w pełni – jak Polacy przygotowują samochód na zimę?

2023-12-07  |  13:30

Za trzy tygodnie Święta, a wraz z nimi wzmożony ruch na drogach. Aby uniknąć nieoczekiwanych problemów w trasie, warto już teraz przygotować swój samochód na trudniejsze warunki. To nie tylko wymiana opon, płynu do spryskiwaczy, czy wykonanie przeglądu pojazdu. Warto zwrócić również uwagę na paliwo, które wybieramy w tym okresie. Co ciekawe, 60% Polaków wie o istnieniu paliw zimowych, a do tego większość z nich zwraca uwagę na to, że stosowanie ich wpływa korzystnie na pracę silnika w zimowych warunkach. Klienci Circle K mogą tankować zimowe paliwa miles®, milesPLUS® na wszystkich stacjach sieci.

Polacy lubią być dobrze przygotowani na każdą sytuację, co pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Circle K[1]. Ponad 70% ankietowanych wskazało, że szykując się na sezon zimowy, w tym ujemne temperatury, intensywne opady śniegu czy oblodzoną jezdnię, przede wszystkim decyduje się na wymianę opon. Co więcej, niemal połowa respondentów pamięta o zakupie specjalnego płynu do spryskiwaczy, który nie zamarznie, gdy termometry wskażą wartość poniżej zera. Blisko 20% Polaków decyduje się także na kontrolę i wymianę pozostałych płynów samochodowych czy wykonanie przeglądu całego pojazdu. Jednak zaledwie 8% badanych zwraca uwagę na paliwo, które tankuje w okresie zimowym, co jest kluczowe dla właściwej ochrony silnika w wymagających warunkach. Co ważne, 60 % respondentów wskazało, że zna ofertę paliw zimowych, a 30% z nich potrafi wskazać różnicę między paliwami letnimi a zimowymi.

- Okres przedświąteczny to szczególny czas, w którym warto zadbać również o bezpieczeństwo na drodze. W tym celu powinniśmy zwrócić uwagę na stan techniczny naszego auta, a także jakość paliwa, które stosuje się w okresie jesienno-zimowym. Istnieje grupa zmotoryzowanych, którzy zdają sobie sprawę z tego, że stosowanie odpowiedniego paliwa zimowego korzystnie wpływa na pracę silnika, ale ci kierowcy nadal należą do mniejszości. Tylko 1 na 4 ankietowanych wie, jakie są różnice między letnimi a zimowymi paliwami, a jest to m.in. inny skład, który przekłada się na większą odporność na niskie temperatury oraz lepszą ochronę silnika – zwraca uwagę Aleksander Wasiura, dyrektor kategorii paliw w Circle K.

Zimowy olej napędowy charakteryzuje się obniżoną Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra, która wynosi -20°C. Warto zauważyć, że olej napędowy milesPLUS® obecnie oferowany przez Circle K zapewnia ochronę nawet do -30°C, a jego właściwości są dostosowywane do panujących warunków. Na wszystkich stacjach sieci w Polsce są również dostępne zimowe odmiany benzyn oraz autogaz, które pozwolą uchronić klientów przed przykrą niespodzianką o poranku. Skład paliw miles®, milesPLUS® został wzbogacony o dodatki uszlachetniające, które czyszczą i chronią silnik, wspomagając jego prawidłową pracę oraz zmniejszając awaryjność. Wygoda klientów jest dla Circle K kluczowa, dlatego sieć oferuje klientom komfortową i bezpieczną formę płatności za pomocą aplikacji mobilnej. Może ona zostać dokonana bezpośrednio przy dystrybutorze. To istotne udogodnienie dla kierowców w okresie zimowym, gdy niskie temperatury i niesprzyjające warunki pogodowe nie zachęcają do opuszczania pojazdów.

 


[1] Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research w listopadzie 2023 r. w formie wywiadów online na zlecenie Circle K na reprezentatywnej próbie pełnoletnich Polek i Polaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.