Targor-Truck stawia na zeroemisyjną flotę pojazdów - LNG i bioLNG
Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, odpowiadając na politykę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, poszerza flotę własną z napędem na LNG. Firma posiada obecnie 300 pojazdów ciężarowych z czego 135 z napędem LNG i BioLNG. Wkrótce liczba tych aut zwiększy się do 150. Targor zamówił właśnie kolejne samochody napędzane tego rodzaju paliwem.
Targor-Truck to polski przewoźnik drogowy, działający nieprzerwanie od prawie 50 lat. Firma w swojej historii przeszła przez kilka okresów transformacji. Teraz, odpowiadając na politykę zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw i politykę Unii Europejskiej w zakresie dekarbonizacji, dąży do zapewnienia zeroemisyjnego transportu drogowego towarów w swoich usługach. Firma już od kilku lat sukcesywnie rozwija flotę pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. Stale inwestuje nie tylko w auta o napędzie LNG / BioLNG ale też w cyfryzację transportu drogowego. Targor jest gotowy do wdrożenia elektronicznego listu przewozowego e-CMR i stale rozwija swoje cyfrowe systemy do zarządzania transportem.
Na drodze do zeroemisyjności
Targor-Truck to lider w zdekarbonizowanych transportach drogowych towarów w Polsce. Firma jest jednym z największych przewoźników w kraju z tak dużą flotą własną pojazdów napędzanych LNG / BioLNG. Już niedługo, w ciągu najbliższych kilku miesięcy, flota Targoru napędzana LNG zwiększy się do 150 samochodów ciężarowych. Targor-Truck zamówił właśnie ciągniki siodłowe marki IVECO z napędem gazowym.
- Świadomie podjęliśmy decyzję o przejściu na LNG / BioLNG i takim właśnie kierunku rozwoju. Sukcesywnie od kilku lat wymieniamy flotę aut własnych na nisko- i zeroemisyjne pojazdy. Dzięki temu mamy jeden z największych wskaźników dynamicznie rosnącego udziału paliw ekologicznych w zużyciu przez pojazdy pośród wszystkich firm transportowych w Polsce. To odpowiedź na wymagania rynku i naszych klientów, do grona których należą duże i średnie przedsiębiorstwa, również zobligowane do dekarbonizacji swoich procesów produkcyjnych i logistycznych – mówi Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.
100% redukcja emisji CO2
Targor-Truck potwierdza swoje dążenia do dekarbonizacji audytami Ecovadis oraz Supplier Assurance, wdrażając mechanizmy kontroli weryfikacji zgodności w swoim łańcuchu dostaw (przy wykorzystaniu najnowszego SAQ 5.0 dla przemysłu motoryzacyjnego). Wyniki tych audytów są udostępniane klientom firmy. Targor posiada też certyfikaty od dostawców paliw LNG / BioLNG, potwierdzające 100% redukcję emisji CO2 we flocie napędzanej paliwem LNG i BioLNG.
- Nie boimy się poddawać audytom, bo dzięki nim możemy udowodnić naszym klientom ekologiczność naszej floty i faktyczną redukcję emisji CO2 w naszych pojazdach. To ważne, zwłaszcza w kontekście restrykcyjnych wymogów unijnych w zakresie dążenia do całkowicie zrównoważonego transportu towarów – podkreśla Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.
Targor-Truck wykonuje usługi transportu drogowego towarów nie tylko na terenie Polski, ale też innych krajów Europy (Włochy, Hiszpania, Francja, Belgia, Holandia, Niemcy, Słowenia, Austria, Węgry, Czechy, Słowacja, Szwajcaria). Sieć dystrybucyjna paliw alternatywnych stale się powiększa, dzięki czemu coraz łatwiej jest planować trasy i tankowanie LNG i BioLNG na długich dystansach. Do krajów z dostępnością stacji BioLNG dołączyły niedawno Polska oraz Czechy i Słowacja.
Targor-Truck zapowiada dalsze inwestycje w ekologiczne zestawy ciężarowe, w których wykorzystuje też niskoemisyjne naczepy Berger.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.