TIER Mobility i Dott łączą siły, aby stać się europejskim liderem współdzielonej
TIER Mobility ogłasza wstępne porozumienie o połączeniu swoich sił z firmą Dott, tym samym zapowiadając stworzenie największego operatora mikromobilności w Europie. Zarówno TIER, jak i Dott będą kontynuować działalność pod własnymi markami, zapewniając mieszkańcom miast i użytkownikom z całej Europy bezpieczną, niezawodną i zrównoważoną usługę współdzielonej mobilności.
Transakcja będzie realizowana po spełnieniu szeregu warunków i zostanie sfinalizowana nie wcześniej niż w ciągu dwóch miesięcy od daty niniejszego ogłoszenia.
Z łącznymi przychodami w wysokości 250 mln euro i obsługą ponad 125 mln podróży rocznie w ponad 20 krajach, TIER wraz z Dott mają szansę osiągnąć wysoką rentowność i wesprzeć wprowadzanie bardziej zrównoważonych form transport miejskiego. Działalność operatorów obejmie kluczowe miasta na całym świecie, takie jak Berlin, Bruksela, Dubaj, Helsinki, Londyn, Madryt, Paryż, Rzym, a także Warszawa.
Głównym celem połączonych firm będzie zapewnienie wydajnych i ekologicznych usług mikromobilności, płynnie zintegrowanych z sieciami transportu publicznego i mających minimalny wpływ na środowisko w każdym mieście, w którym są one obecne. Nowy podmiot zintegruje wiodącą na rynku wiedzę specjalistyczną z obu modeli operacyjnych i zaawansowaną technologię wykorzystywaną w każdej z usług.
„Połączenie sił z Dott stanowi kolejny krok w rozwoju branży mikromobilności, a także umocnienie naszej pozycji jako jej europejskiego lidera. Łączy nas nie tylko wspólna wizja miast z bardziej zrównoważonymi opcjami transportu i mniejszą liczbą samochodów, ale również zobowiązanie się do wspierania użytkowników i władz miast w osiągnięciu tego celu. W ślad za zwiększeniem dostępności i połączeniem doświadczeń naszych firm z niecierpliwością czekam na rekordową liczbę przejazdów w 2024 roku” - komentuje Lawrence Leuschner, współzałożyciel i dyrektor generalny TIER.
Fuzja nie tylko podkreśli zaangażowanie TIER Mobility w dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań, ale także czynny udział firmy we wdrażanie praktyk przyjaznych dla środowiska. Wspólny podmiot będzie oferować usługi o niskim poziomie emisji, umożliwiające zminimalizowanie śladu węglowego w przestrzeni miejskiej.
„Z dużym optymizmem patrzymy na przyszłość współdzielonej mikromobilności. Coraz więcej miast stawia sobie za cel zmniejszenie zależności od samochodów i zachęcenie swoich mieszkańców do podejmowania odpowiedzialnych wyborów transportowych. Dzięki połączeniu Dott z TIER, jesteśmy dobrze przygotowani do wejścia w kolejną fazę wzrostu i przyspieszenia naszej drogi ku osiągnięciu rentowności. Jako europejski lider mikromobilności, dbamy o to, aby nasze rozwiązania zapewniały najlepsze doświadczenia dla użytkowników, a także odpowiadały na potrzeby miast, w których działamy” – mówi Henri Moissinac, współzałożyciel i dyrektor generalny Dott.
Zawarta transakcja jest wspierana przez obecnych udziałowców TIER i Dott, zarządzanych przez Mubadala Capital i Sofina, w tym Estari, M&G, Prosus Ventures, Novator i White Star Capital, którzy zainwestowali 60 milionów euro w celu wdrożenia długoterminowej wizji firmy.
Firma z siedzibą w Berlinie będzie korzystać z doświadczenia założycieli i kierownictwa TIER i Dott w składzie: Lawrence Leuschner jako prezes, Henri Moissinac jako dyrektor generalny, Maxim Romain jako dyrektor operacyjny i Alex Gayer jako dyrektor finansowy.
Użytkownicy nadal będą korzystać z pojazdów TIER i Dott poprzez ich dedykowane aplikacje. Możliwe jest ich połączenie w przyszłości.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.