TIER Mobility i Dott łączą siły, aby stać się europejskim liderem współdzielonej
TIER Mobility ogłasza wstępne porozumienie o połączeniu swoich sił z firmą Dott, tym samym zapowiadając stworzenie największego operatora mikromobilności w Europie. Zarówno TIER, jak i Dott będą kontynuować działalność pod własnymi markami, zapewniając mieszkańcom miast i użytkownikom z całej Europy bezpieczną, niezawodną i zrównoważoną usługę współdzielonej mobilności.
Transakcja będzie realizowana po spełnieniu szeregu warunków i zostanie sfinalizowana nie wcześniej niż w ciągu dwóch miesięcy od daty niniejszego ogłoszenia.
Z łącznymi przychodami w wysokości 250 mln euro i obsługą ponad 125 mln podróży rocznie w ponad 20 krajach, TIER wraz z Dott mają szansę osiągnąć wysoką rentowność i wesprzeć wprowadzanie bardziej zrównoważonych form transport miejskiego. Działalność operatorów obejmie kluczowe miasta na całym świecie, takie jak Berlin, Bruksela, Dubaj, Helsinki, Londyn, Madryt, Paryż, Rzym, a także Warszawa.
Głównym celem połączonych firm będzie zapewnienie wydajnych i ekologicznych usług mikromobilności, płynnie zintegrowanych z sieciami transportu publicznego i mających minimalny wpływ na środowisko w każdym mieście, w którym są one obecne. Nowy podmiot zintegruje wiodącą na rynku wiedzę specjalistyczną z obu modeli operacyjnych i zaawansowaną technologię wykorzystywaną w każdej z usług.
„Połączenie sił z Dott stanowi kolejny krok w rozwoju branży mikromobilności, a także umocnienie naszej pozycji jako jej europejskiego lidera. Łączy nas nie tylko wspólna wizja miast z bardziej zrównoważonymi opcjami transportu i mniejszą liczbą samochodów, ale również zobowiązanie się do wspierania użytkowników i władz miast w osiągnięciu tego celu. W ślad za zwiększeniem dostępności i połączeniem doświadczeń naszych firm z niecierpliwością czekam na rekordową liczbę przejazdów w 2024 roku” - komentuje Lawrence Leuschner, współzałożyciel i dyrektor generalny TIER.
Fuzja nie tylko podkreśli zaangażowanie TIER Mobility w dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań, ale także czynny udział firmy we wdrażanie praktyk przyjaznych dla środowiska. Wspólny podmiot będzie oferować usługi o niskim poziomie emisji, umożliwiające zminimalizowanie śladu węglowego w przestrzeni miejskiej.
„Z dużym optymizmem patrzymy na przyszłość współdzielonej mikromobilności. Coraz więcej miast stawia sobie za cel zmniejszenie zależności od samochodów i zachęcenie swoich mieszkańców do podejmowania odpowiedzialnych wyborów transportowych. Dzięki połączeniu Dott z TIER, jesteśmy dobrze przygotowani do wejścia w kolejną fazę wzrostu i przyspieszenia naszej drogi ku osiągnięciu rentowności. Jako europejski lider mikromobilności, dbamy o to, aby nasze rozwiązania zapewniały najlepsze doświadczenia dla użytkowników, a także odpowiadały na potrzeby miast, w których działamy” – mówi Henri Moissinac, współzałożyciel i dyrektor generalny Dott.
Zawarta transakcja jest wspierana przez obecnych udziałowców TIER i Dott, zarządzanych przez Mubadala Capital i Sofina, w tym Estari, M&G, Prosus Ventures, Novator i White Star Capital, którzy zainwestowali 60 milionów euro w celu wdrożenia długoterminowej wizji firmy.
Firma z siedzibą w Berlinie będzie korzystać z doświadczenia założycieli i kierownictwa TIER i Dott w składzie: Lawrence Leuschner jako prezes, Henri Moissinac jako dyrektor generalny, Maxim Romain jako dyrektor operacyjny i Alex Gayer jako dyrektor finansowy.
Użytkownicy nadal będą korzystać z pojazdów TIER i Dott poprzez ich dedykowane aplikacje. Możliwe jest ich połączenie w przyszłości.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.