TIER Mobility i Dott łączą siły, aby stać się europejskim liderem współdzielonej
TIER Mobility ogłasza wstępne porozumienie o połączeniu swoich sił z firmą Dott, tym samym zapowiadając stworzenie największego operatora mikromobilności w Europie. Zarówno TIER, jak i Dott będą kontynuować działalność pod własnymi markami, zapewniając mieszkańcom miast i użytkownikom z całej Europy bezpieczną, niezawodną i zrównoważoną usługę współdzielonej mobilności.
Transakcja będzie realizowana po spełnieniu szeregu warunków i zostanie sfinalizowana nie wcześniej niż w ciągu dwóch miesięcy od daty niniejszego ogłoszenia.
Z łącznymi przychodami w wysokości 250 mln euro i obsługą ponad 125 mln podróży rocznie w ponad 20 krajach, TIER wraz z Dott mają szansę osiągnąć wysoką rentowność i wesprzeć wprowadzanie bardziej zrównoważonych form transport miejskiego. Działalność operatorów obejmie kluczowe miasta na całym świecie, takie jak Berlin, Bruksela, Dubaj, Helsinki, Londyn, Madryt, Paryż, Rzym, a także Warszawa.
Głównym celem połączonych firm będzie zapewnienie wydajnych i ekologicznych usług mikromobilności, płynnie zintegrowanych z sieciami transportu publicznego i mających minimalny wpływ na środowisko w każdym mieście, w którym są one obecne. Nowy podmiot zintegruje wiodącą na rynku wiedzę specjalistyczną z obu modeli operacyjnych i zaawansowaną technologię wykorzystywaną w każdej z usług.
„Połączenie sił z Dott stanowi kolejny krok w rozwoju branży mikromobilności, a także umocnienie naszej pozycji jako jej europejskiego lidera. Łączy nas nie tylko wspólna wizja miast z bardziej zrównoważonymi opcjami transportu i mniejszą liczbą samochodów, ale również zobowiązanie się do wspierania użytkowników i władz miast w osiągnięciu tego celu. W ślad za zwiększeniem dostępności i połączeniem doświadczeń naszych firm z niecierpliwością czekam na rekordową liczbę przejazdów w 2024 roku” - komentuje Lawrence Leuschner, współzałożyciel i dyrektor generalny TIER.
Fuzja nie tylko podkreśli zaangażowanie TIER Mobility w dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań, ale także czynny udział firmy we wdrażanie praktyk przyjaznych dla środowiska. Wspólny podmiot będzie oferować usługi o niskim poziomie emisji, umożliwiające zminimalizowanie śladu węglowego w przestrzeni miejskiej.
„Z dużym optymizmem patrzymy na przyszłość współdzielonej mikromobilności. Coraz więcej miast stawia sobie za cel zmniejszenie zależności od samochodów i zachęcenie swoich mieszkańców do podejmowania odpowiedzialnych wyborów transportowych. Dzięki połączeniu Dott z TIER, jesteśmy dobrze przygotowani do wejścia w kolejną fazę wzrostu i przyspieszenia naszej drogi ku osiągnięciu rentowności. Jako europejski lider mikromobilności, dbamy o to, aby nasze rozwiązania zapewniały najlepsze doświadczenia dla użytkowników, a także odpowiadały na potrzeby miast, w których działamy” – mówi Henri Moissinac, współzałożyciel i dyrektor generalny Dott.
Zawarta transakcja jest wspierana przez obecnych udziałowców TIER i Dott, zarządzanych przez Mubadala Capital i Sofina, w tym Estari, M&G, Prosus Ventures, Novator i White Star Capital, którzy zainwestowali 60 milionów euro w celu wdrożenia długoterminowej wizji firmy.
Firma z siedzibą w Berlinie będzie korzystać z doświadczenia założycieli i kierownictwa TIER i Dott w składzie: Lawrence Leuschner jako prezes, Henri Moissinac jako dyrektor generalny, Maxim Romain jako dyrektor operacyjny i Alex Gayer jako dyrektor finansowy.
Użytkownicy nadal będą korzystać z pojazdów TIER i Dott poprzez ich dedykowane aplikacje. Możliwe jest ich połączenie w przyszłości.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.