TIER Mobility i Dott łączą siły, aby stać się europejskim liderem współdzielonej
TIER Mobility ogłasza wstępne porozumienie o połączeniu swoich sił z firmą Dott, tym samym zapowiadając stworzenie największego operatora mikromobilności w Europie. Zarówno TIER, jak i Dott będą kontynuować działalność pod własnymi markami, zapewniając mieszkańcom miast i użytkownikom z całej Europy bezpieczną, niezawodną i zrównoważoną usługę współdzielonej mobilności.
Transakcja będzie realizowana po spełnieniu szeregu warunków i zostanie sfinalizowana nie wcześniej niż w ciągu dwóch miesięcy od daty niniejszego ogłoszenia.
Z łącznymi przychodami w wysokości 250 mln euro i obsługą ponad 125 mln podróży rocznie w ponad 20 krajach, TIER wraz z Dott mają szansę osiągnąć wysoką rentowność i wesprzeć wprowadzanie bardziej zrównoważonych form transport miejskiego. Działalność operatorów obejmie kluczowe miasta na całym świecie, takie jak Berlin, Bruksela, Dubaj, Helsinki, Londyn, Madryt, Paryż, Rzym, a także Warszawa.
Głównym celem połączonych firm będzie zapewnienie wydajnych i ekologicznych usług mikromobilności, płynnie zintegrowanych z sieciami transportu publicznego i mających minimalny wpływ na środowisko w każdym mieście, w którym są one obecne. Nowy podmiot zintegruje wiodącą na rynku wiedzę specjalistyczną z obu modeli operacyjnych i zaawansowaną technologię wykorzystywaną w każdej z usług.
„Połączenie sił z Dott stanowi kolejny krok w rozwoju branży mikromobilności, a także umocnienie naszej pozycji jako jej europejskiego lidera. Łączy nas nie tylko wspólna wizja miast z bardziej zrównoważonymi opcjami transportu i mniejszą liczbą samochodów, ale również zobowiązanie się do wspierania użytkowników i władz miast w osiągnięciu tego celu. W ślad za zwiększeniem dostępności i połączeniem doświadczeń naszych firm z niecierpliwością czekam na rekordową liczbę przejazdów w 2024 roku” - komentuje Lawrence Leuschner, współzałożyciel i dyrektor generalny TIER.
Fuzja nie tylko podkreśli zaangażowanie TIER Mobility w dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań, ale także czynny udział firmy we wdrażanie praktyk przyjaznych dla środowiska. Wspólny podmiot będzie oferować usługi o niskim poziomie emisji, umożliwiające zminimalizowanie śladu węglowego w przestrzeni miejskiej.
„Z dużym optymizmem patrzymy na przyszłość współdzielonej mikromobilności. Coraz więcej miast stawia sobie za cel zmniejszenie zależności od samochodów i zachęcenie swoich mieszkańców do podejmowania odpowiedzialnych wyborów transportowych. Dzięki połączeniu Dott z TIER, jesteśmy dobrze przygotowani do wejścia w kolejną fazę wzrostu i przyspieszenia naszej drogi ku osiągnięciu rentowności. Jako europejski lider mikromobilności, dbamy o to, aby nasze rozwiązania zapewniały najlepsze doświadczenia dla użytkowników, a także odpowiadały na potrzeby miast, w których działamy” – mówi Henri Moissinac, współzałożyciel i dyrektor generalny Dott.
Zawarta transakcja jest wspierana przez obecnych udziałowców TIER i Dott, zarządzanych przez Mubadala Capital i Sofina, w tym Estari, M&G, Prosus Ventures, Novator i White Star Capital, którzy zainwestowali 60 milionów euro w celu wdrożenia długoterminowej wizji firmy.
Firma z siedzibą w Berlinie będzie korzystać z doświadczenia założycieli i kierownictwa TIER i Dott w składzie: Lawrence Leuschner jako prezes, Henri Moissinac jako dyrektor generalny, Maxim Romain jako dyrektor operacyjny i Alex Gayer jako dyrektor finansowy.
Użytkownicy nadal będą korzystać z pojazdów TIER i Dott poprzez ich dedykowane aplikacje. Możliwe jest ich połączenie w przyszłości.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.