TIER Mobility i Dott łączą siły, aby stać się europejskim liderem współdzielonej
TIER Mobility ogłasza wstępne porozumienie o połączeniu swoich sił z firmą Dott, tym samym zapowiadając stworzenie największego operatora mikromobilności w Europie. Zarówno TIER, jak i Dott będą kontynuować działalność pod własnymi markami, zapewniając mieszkańcom miast i użytkownikom z całej Europy bezpieczną, niezawodną i zrównoważoną usługę współdzielonej mobilności.
Transakcja będzie realizowana po spełnieniu szeregu warunków i zostanie sfinalizowana nie wcześniej niż w ciągu dwóch miesięcy od daty niniejszego ogłoszenia.
Z łącznymi przychodami w wysokości 250 mln euro i obsługą ponad 125 mln podróży rocznie w ponad 20 krajach, TIER wraz z Dott mają szansę osiągnąć wysoką rentowność i wesprzeć wprowadzanie bardziej zrównoważonych form transport miejskiego. Działalność operatorów obejmie kluczowe miasta na całym świecie, takie jak Berlin, Bruksela, Dubaj, Helsinki, Londyn, Madryt, Paryż, Rzym, a także Warszawa.
Głównym celem połączonych firm będzie zapewnienie wydajnych i ekologicznych usług mikromobilności, płynnie zintegrowanych z sieciami transportu publicznego i mających minimalny wpływ na środowisko w każdym mieście, w którym są one obecne. Nowy podmiot zintegruje wiodącą na rynku wiedzę specjalistyczną z obu modeli operacyjnych i zaawansowaną technologię wykorzystywaną w każdej z usług.
„Połączenie sił z Dott stanowi kolejny krok w rozwoju branży mikromobilności, a także umocnienie naszej pozycji jako jej europejskiego lidera. Łączy nas nie tylko wspólna wizja miast z bardziej zrównoważonymi opcjami transportu i mniejszą liczbą samochodów, ale również zobowiązanie się do wspierania użytkowników i władz miast w osiągnięciu tego celu. W ślad za zwiększeniem dostępności i połączeniem doświadczeń naszych firm z niecierpliwością czekam na rekordową liczbę przejazdów w 2024 roku” - komentuje Lawrence Leuschner, współzałożyciel i dyrektor generalny TIER.
Fuzja nie tylko podkreśli zaangażowanie TIER Mobility w dostarczanie wysokiej jakości rozwiązań, ale także czynny udział firmy we wdrażanie praktyk przyjaznych dla środowiska. Wspólny podmiot będzie oferować usługi o niskim poziomie emisji, umożliwiające zminimalizowanie śladu węglowego w przestrzeni miejskiej.
„Z dużym optymizmem patrzymy na przyszłość współdzielonej mikromobilności. Coraz więcej miast stawia sobie za cel zmniejszenie zależności od samochodów i zachęcenie swoich mieszkańców do podejmowania odpowiedzialnych wyborów transportowych. Dzięki połączeniu Dott z TIER, jesteśmy dobrze przygotowani do wejścia w kolejną fazę wzrostu i przyspieszenia naszej drogi ku osiągnięciu rentowności. Jako europejski lider mikromobilności, dbamy o to, aby nasze rozwiązania zapewniały najlepsze doświadczenia dla użytkowników, a także odpowiadały na potrzeby miast, w których działamy” – mówi Henri Moissinac, współzałożyciel i dyrektor generalny Dott.
Zawarta transakcja jest wspierana przez obecnych udziałowców TIER i Dott, zarządzanych przez Mubadala Capital i Sofina, w tym Estari, M&G, Prosus Ventures, Novator i White Star Capital, którzy zainwestowali 60 milionów euro w celu wdrożenia długoterminowej wizji firmy.
Firma z siedzibą w Berlinie będzie korzystać z doświadczenia założycieli i kierownictwa TIER i Dott w składzie: Lawrence Leuschner jako prezes, Henri Moissinac jako dyrektor generalny, Maxim Romain jako dyrektor operacyjny i Alex Gayer jako dyrektor finansowy.
Użytkownicy nadal będą korzystać z pojazdów TIER i Dott poprzez ich dedykowane aplikacje. Możliwe jest ich połączenie w przyszłości.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.