Transcash.eu przestaje świadczyć usługi windykacyjne

Hanna Gehrke - Gut
GutPR Hanna Gehrke - Gut
ul. Ludwika Rydygiera 14/14
50-249 Wrocław
gutpr|gutpr.pl| |gutpr|gutpr.pl
512078181
gutpr.pl
Transcash.eu, czołowy dostawca usług finansowych dla branży transportowej w Polsce, rezygnuje ze świadczenia usług windykacyjnych, by skupić się w pełni na ofercie finansowania podmiotów z branży TSL. Działania związane z odzyskiwaniem należności przejmuje nowo powołana spółka Pactus.eu, której trzon stanowią specjaliści z zakresu windykacji wywodzący się z Transcash.eu.
Od 17.06.2024 roku obsługą spraw windykacyjnych dotąd prowadzonych przez spółkę Transcash.eu zajmie się Pactus.eu. Spółka przejmie proces odzyskiwania należności na drodze polubownej. Natomiast windykacja sądowa pozostanie przy Transcash, prowadzona przez zespół TC Kancelarii Prawnej.
- Powstanie spółki Pactus.eu sformalizowało i przypieczętowało zmianę, do której w Transcash.eu przygotowywaliśmy się od kilkunastu miesięcy. Chcemy w pełni skoncentrować się na świadczeniu usług faktoringowych i utrwalaniu pozycji lidera na rynku TSL, który znajduje się w trudnym momencie i potrzebuje rzetelnego i elastycznego finansowania. Wydzielenie usług windykacyjnych zapewni nam przestrzeń do rozwoju usług tworzonych z myślą o branży spedycyjnej, a także do poszerzenia działalności na rynkach zagranicznych – mówi CEO Transcash.eu Magdalena Baranowska.
Portfolio usług Transcash obecnie obejmuje mikrofaktoring (finansowanie pojedynczych faktur), faktoring globalny, pożyczkę oraz dedykowane spedycjom finansowanie skonta. Grupę Transcash tworzą spółki Transcash.eu S.A., Transcash Kancelaria Prawna Baranowski Sp. k., Transcash Software Sp. z o.o. oraz Transcash.eu SRL z siedzibą w Rumunii.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.