Trójmiejscy harcerze znaleźli nowe serce dla Warszawskiej Nike

Trójmiejscy harcerze znaleźli nowe serce dla Warszawskiej Nike
Fundacja Harcerstwa Centrum Wychowania Morskiego ZHP pozyskała sprawny silnik dla jednej z trzech jednostek, której jest armatorem. Dzięki warszawskiej Kancelarii Restrukturyzacje i Upadłości jednostka zostanie wyposażona w nowy motor i będzie mogła brać udział w programie wychowania morskiego młodzieży.
Warszawska Nike jest jachtem z dużej rodziny jednostek, zbudowana w stoczni imienia Josepha Conrada. Obecnie jest to jeden z czterech jachtów tego typu w Polsce. Pomimo chlubnej historii boryka się z problemami technicznymi, związanymi z silnikiem. Wiek jednostki napędowej sprawił, że stała się niezdolna do dalszej eksploatacji. Do tej pory na jachcie przeprowadzane były rejsy szkoleniowe. Umożliwiał uczestnictwo w programie Centrum Wychowania Morskiego ZHP i zdobywanie sprawności i stopni w ramach Programu Wychowania Wodnego ZHP.
Wychowanie wodne jest ruchem mającym na celu kształtowanie charakteru młodzieży poprzez kontakt z naturą i podejmowanie wyzwań oraz pracy. Pozwala podnieść zarówno umiejętności liderskie, jak i zdolność do współpracy. Do tego niezbędne jest jednak utrzymanie w stanie operacyjnym floty jachtów, których armatorem jest nasza Fundacja. Niestety, jeden z nich, „Warszawska Nike”, został wyłączony z użytku a koszty remontu wyeksploatowanego silnika przerosły cenę zakupu nowej jednostki napędowej. Na szczęście udało się nam pozyskać partnera Fundacji, który kupił sprawny motor dla „Warszawskiej Nike” - mówi Weronika Nadzikiewicz, Dyrektor Zarządzająca Fundacji Harcerstwa CWM ZHP.
Jednostka z floty Fundacji Harcerstwa Centrum Wychowania Morskiego ZHP zostanie wyposażona w silnik Volvo Penta AQAD 40 diesel - turbo, zakupiony za 14 000 zł od osoby prywatnej. Koszt zakupu pokryto w całości ze środków Kancelarii Restrukturyzacje i Upadłości.
Mając na co dzień styczność z upadłościami i restrukturyzacjami doskonale wiemy, jakie wyzwania postawiła przed różnymi podmiotami prawnymi pandemia koronawirusa. Wiele z nich boryka się z problemami finansowymi i jest to dla nich szczególnie trudny czas. Dlatego też nie mogliśmy przejść obojętnie obok kłopotów, jakie dotknęły jednostkę z floty Fundacji Harcerstwa CWM ZHP. Jako pasjonaci żeglarstwa, reprezentując kancelarię działającą w stolicy, czuliśmy się wręcz zobligowani do pomocy przy remoncie jachtu o takiej nazwie
- przekonuje Sebastian Mikulewicz, Członek Rady Nadzorczej z Kancelarii Restrukturyzacje i Upadłości.
Centrum Wychowania Morskiego ZHP jest Fundacją powołaną przez Związek Harcerstwa Polskiego służącą wychowaniu morskiemu młodzieży, jej aktywizacji marynistycznej, a także kształceniu harcerskich kadr wodnych. CWM ZHP wpisany jest do rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa Pomorskiego pod numerem 672. CWM ZHP jest częścią Grupy ZHP.
Kancelaria Restrukturyzacje i Upadłości KRU zapewnia obsługę z obszaru prawa, księgowości, a także finansów i zarządzania. Specjalizuje się w skomplikowanych sprawach restrukturyzacyjnych czy upadłościowych. Prowadzi sprawy dla dużych i małych firm oraz osób prywatnych, które chcą wydostać się z finansowych tarapatów i zacząć swą przygodę z biznesem od nowa.
ul. Słomińskiego 15 lok. 8, 00-195 Warszawa

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.