Komunikaty PR

Uber Lost & Found 2022. Jakie rzeczy zostawiamy, korzystając z aplikacji Uber?

2022-06-13  |  11:00

Klucze, portfele oraz słuchawki to najczęstsze zguby pozostawione po zakończeniu przejazdu, ale nie jedyne. Okazuje się, że na tylnym siedzeniu zostawiamy też bardziej osobliwe przedmioty, takie jak młotek do schabowych, garnek czy czteropak. Uber publikuje raport Lost&Found Index 2022, czyli informacje o tym co i kiedy gubimy podczas przejazdów.

Każdemu z pewnością zdarzyło zostawić się coś w aucie, u znajomego lub na imprezie. Takie rzeczy jak klucze czy portfele mają skłonności do tego by niespodziewanie i bezszelestnie wyślizgiwać się z kieszeni w najmniej oczekiwanym momencie. Użytkownikom Uber zdarza się jednak gubić nie tylko przedmioty codziennego użytku, ale także takie, o których wydawałoby się, że nie da się zapomnieć. Jak bowiem wytłumaczyć pozostawienie na siedzeniu kosy do żywopłotu czy — na szczęście tylko pluszowego — rudego kotka? W ramach corocznego raportu Lost & Found Index, eksperci Uber prześwietlili nasze tendencje do gubienia.

Co pozostawiają Polacy?

Wśród przedmiotów, które najczęściej pozostawiamy po podróży, standardowo znajdują się telefony, klucze, portfele oraz plecaki i torebki. W okresie zimowym często są to też czapki, szaliki oraz rękawiczki. Niemniej, wśród niecodziennych artykułów możemy znaleźć:

·        Zabawkowy samochodzik

·        Czerwone koło od zabawkowego samochodzika

·        Zestaw kieliszków do szampana

·        Obrączkę

·        Ręcznie robiony młotek do schabowych

·        Aparat słuchowy

·        Torba zakupowa z jagnięciną

·        Garnek

·        Szampan

·        Kontroler do konsoli

·        Torba prezentowa ze szklankami do whiskey i maszynkami do golenia

Wśród niecodziennych zgłoszeń zdarzyło się również jedno dotyczące zgubionego… męża, który najwyraźniej zapomniał wysiąść. 

Co ciekawe, zdarza się również, że pasażerowie przypadkowo zabierają przedmioty należące do kierowców. Wśród zgłoszeń znalazły się prośby o kontakt do kierującego, aby zwrócić mu omyłkowo zabrane artykuły czyszczące do samochodu lub siatkę z lunchem.

Wśród najbardziej zapominalskich miast są:

1.   Warszawa

2.   Poznań

3.   Wrocław

4.   Trójmiasto

5.   Kraków

6.   Śląsk

7.   Łódź 

8.   Lublin

9.   Szczecin

Najwięcej zapytań o zagubione rzeczy zdarza się w weekendy, w godzinach między 8:00 a 11:00 rano. Rekordowym dniem pod kątem liczby zgłoszeń w zeszłym roku był 18 grudnia. 

Zguby na świecie

Globalnie, najczęściej pozostawiamy po przejeździe kluczyki do aut takich marek jak Toyota, Honda, BMW lub Jeep. Wśród marek odzieżowych prym wiodą Nike, Louis Vuitton i Gucci, a wśród elektroniki, urządzenia Samsung oraz Apple.

Okazuje się, że istnieje także związek między dniem tygodnia a zastawionymi przedmiotami:

·        W poniedziałek najczęściej gubimy ładowarki oraz okulary

·        We wtorki, są tą artykuły dziecięce, takie jak smoczki, mleko oraz wózki

·        Środy są dniem gubienia paszportów oraz książek

·        W czwartki szczególnie warto pilnować swoich komputerów oraz zakupów

·        Piątek jest dniem kiedy pozostawiamy gotówkę oraz saszetki na biodra zwane potocznie “nerkami”

·        W sobotę najczęściej staramy się odzyskać dowody osobiste, klucze oraz odzież

·        Z kolei w niedzielę zgłaszamy się po telefony, biżuterię, oraz portfele.

Zgubione, znalezione

Pozostawienie przedmiotów po zakończonym przejeździe może być stresujące. Na szczęście najprostszym sposobem na ich odzyskanie jest kontakt z kierowcą pojazdu. W przypadku zgubienia telefonu, z aplikacji można skorzystać za pośrednictwem komputera: 

1.   Wejdź w zakładkę “Twoje przejazdy” i wybierz przejazd, po którym zostawiłeś w aucie swoją własność;

2.   Wybierz opcję “Zgubiony przedmiot”;

3.   Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;

4.   Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;

5.   Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;

6.   Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeśli ten go wcześniej znalazł;

Zarówno podczas próby kontaktu z kierowcą, jak i w przypadku zostawienia swojego numer, połączenia będą anonimizowane - ani kierowca ani pasażer nie zobaczą swoich prawdziwych numerów telefonu.

Ponadto Uber przygotował prostą instrukcję, jak odzyskać zagubiony przedmiot, którą można obejrzeć tutaj.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny Biuro prasowe
2024-07-23 | 15:00

Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie oparty na aktywach własnych, powołała Nikolaya Pargova na stanowisko dyrektora operacyjnego (COO) z dniem 2 września 2024 r. Zmiana
Transport Koszty transportu morskiego rosną!
2024-07-23 | 08:00

Koszty transportu morskiego rosną!

Napięcia geopolityczne sprawiają, że stawki frachtowe kontenerowców powracają do szczytów obserwowanych ostatnio w połowie 2022 roku. Oprócz zakłóceń na Morzu
Transport DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
2024-07-22 | 08:00

DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och

Aesculap Chifa, spółka z grupy B. Braun, jest jednym z kluczowych partnerów polskiego sektora ochrony zdrowia. DSV – Global Transport and Logistics od 6 lat odpowiada za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.