Komunikaty PR

Uber Lost & Found 2022. Jakie rzeczy zostawiamy, korzystając z aplikacji Uber?

2022-06-13  |  11:00

Klucze, portfele oraz słuchawki to najczęstsze zguby pozostawione po zakończeniu przejazdu, ale nie jedyne. Okazuje się, że na tylnym siedzeniu zostawiamy też bardziej osobliwe przedmioty, takie jak młotek do schabowych, garnek czy czteropak. Uber publikuje raport Lost&Found Index 2022, czyli informacje o tym co i kiedy gubimy podczas przejazdów.

Każdemu z pewnością zdarzyło zostawić się coś w aucie, u znajomego lub na imprezie. Takie rzeczy jak klucze czy portfele mają skłonności do tego by niespodziewanie i bezszelestnie wyślizgiwać się z kieszeni w najmniej oczekiwanym momencie. Użytkownikom Uber zdarza się jednak gubić nie tylko przedmioty codziennego użytku, ale także takie, o których wydawałoby się, że nie da się zapomnieć. Jak bowiem wytłumaczyć pozostawienie na siedzeniu kosy do żywopłotu czy — na szczęście tylko pluszowego — rudego kotka? W ramach corocznego raportu Lost & Found Index, eksperci Uber prześwietlili nasze tendencje do gubienia.

Co pozostawiają Polacy?

Wśród przedmiotów, które najczęściej pozostawiamy po podróży, standardowo znajdują się telefony, klucze, portfele oraz plecaki i torebki. W okresie zimowym często są to też czapki, szaliki oraz rękawiczki. Niemniej, wśród niecodziennych artykułów możemy znaleźć:

·        Zabawkowy samochodzik

·        Czerwone koło od zabawkowego samochodzika

·        Zestaw kieliszków do szampana

·        Obrączkę

·        Ręcznie robiony młotek do schabowych

·        Aparat słuchowy

·        Torba zakupowa z jagnięciną

·        Garnek

·        Szampan

·        Kontroler do konsoli

·        Torba prezentowa ze szklankami do whiskey i maszynkami do golenia

Wśród niecodziennych zgłoszeń zdarzyło się również jedno dotyczące zgubionego… męża, który najwyraźniej zapomniał wysiąść. 

Co ciekawe, zdarza się również, że pasażerowie przypadkowo zabierają przedmioty należące do kierowców. Wśród zgłoszeń znalazły się prośby o kontakt do kierującego, aby zwrócić mu omyłkowo zabrane artykuły czyszczące do samochodu lub siatkę z lunchem.

Wśród najbardziej zapominalskich miast są:

1.   Warszawa

2.   Poznań

3.   Wrocław

4.   Trójmiasto

5.   Kraków

6.   Śląsk

7.   Łódź 

8.   Lublin

9.   Szczecin

Najwięcej zapytań o zagubione rzeczy zdarza się w weekendy, w godzinach między 8:00 a 11:00 rano. Rekordowym dniem pod kątem liczby zgłoszeń w zeszłym roku był 18 grudnia. 

Zguby na świecie

Globalnie, najczęściej pozostawiamy po przejeździe kluczyki do aut takich marek jak Toyota, Honda, BMW lub Jeep. Wśród marek odzieżowych prym wiodą Nike, Louis Vuitton i Gucci, a wśród elektroniki, urządzenia Samsung oraz Apple.

Okazuje się, że istnieje także związek między dniem tygodnia a zastawionymi przedmiotami:

·        W poniedziałek najczęściej gubimy ładowarki oraz okulary

·        We wtorki, są tą artykuły dziecięce, takie jak smoczki, mleko oraz wózki

·        Środy są dniem gubienia paszportów oraz książek

·        W czwartki szczególnie warto pilnować swoich komputerów oraz zakupów

·        Piątek jest dniem kiedy pozostawiamy gotówkę oraz saszetki na biodra zwane potocznie “nerkami”

·        W sobotę najczęściej staramy się odzyskać dowody osobiste, klucze oraz odzież

·        Z kolei w niedzielę zgłaszamy się po telefony, biżuterię, oraz portfele.

Zgubione, znalezione

Pozostawienie przedmiotów po zakończonym przejeździe może być stresujące. Na szczęście najprostszym sposobem na ich odzyskanie jest kontakt z kierowcą pojazdu. W przypadku zgubienia telefonu, z aplikacji można skorzystać za pośrednictwem komputera: 

1.   Wejdź w zakładkę “Twoje przejazdy” i wybierz przejazd, po którym zostawiłeś w aucie swoją własność;

2.   Wybierz opcję “Zgubiony przedmiot”;

3.   Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;

4.   Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;

5.   Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;

6.   Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeśli ten go wcześniej znalazł;

Zarówno podczas próby kontaktu z kierowcą, jak i w przypadku zostawienia swojego numer, połączenia będą anonimizowane - ani kierowca ani pasażer nie zobaczą swoich prawdziwych numerów telefonu.

Ponadto Uber przygotował prostą instrukcję, jak odzyskać zagubiony przedmiot, którą można obejrzeć tutaj.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.