Uber Lost & Found 2022. Jakie rzeczy zostawiamy, korzystając z aplikacji Uber?
Klucze, portfele oraz słuchawki to najczęstsze zguby pozostawione po zakończeniu przejazdu, ale nie jedyne. Okazuje się, że na tylnym siedzeniu zostawiamy też bardziej osobliwe przedmioty, takie jak młotek do schabowych, garnek czy czteropak. Uber publikuje raport Lost&Found Index 2022, czyli informacje o tym co i kiedy gubimy podczas przejazdów.
Każdemu z pewnością zdarzyło zostawić się coś w aucie, u znajomego lub na imprezie. Takie rzeczy jak klucze czy portfele mają skłonności do tego by niespodziewanie i bezszelestnie wyślizgiwać się z kieszeni w najmniej oczekiwanym momencie. Użytkownikom Uber zdarza się jednak gubić nie tylko przedmioty codziennego użytku, ale także takie, o których wydawałoby się, że nie da się zapomnieć. Jak bowiem wytłumaczyć pozostawienie na siedzeniu kosy do żywopłotu czy — na szczęście tylko pluszowego — rudego kotka? W ramach corocznego raportu Lost & Found Index, eksperci Uber prześwietlili nasze tendencje do gubienia.
Co pozostawiają Polacy?
Wśród przedmiotów, które najczęściej pozostawiamy po podróży, standardowo znajdują się telefony, klucze, portfele oraz plecaki i torebki. W okresie zimowym często są to też czapki, szaliki oraz rękawiczki. Niemniej, wśród niecodziennych artykułów możemy znaleźć:
· Zabawkowy samochodzik
· Czerwone koło od zabawkowego samochodzika
· Zestaw kieliszków do szampana
· Obrączkę
· Ręcznie robiony młotek do schabowych
· Aparat słuchowy
· Torba zakupowa z jagnięciną
· Garnek
· Szampan
· Kontroler do konsoli
· Torba prezentowa ze szklankami do whiskey i maszynkami do golenia
Wśród niecodziennych zgłoszeń zdarzyło się również jedno dotyczące zgubionego… męża, który najwyraźniej zapomniał wysiąść.
Co ciekawe, zdarza się również, że pasażerowie przypadkowo zabierają przedmioty należące do kierowców. Wśród zgłoszeń znalazły się prośby o kontakt do kierującego, aby zwrócić mu omyłkowo zabrane artykuły czyszczące do samochodu lub siatkę z lunchem.
Wśród najbardziej zapominalskich miast są:
1. Warszawa
2. Poznań
3. Wrocław
4. Trójmiasto
5. Kraków
6. Śląsk
7. Łódź
8. Lublin
9. Szczecin
Najwięcej zapytań o zagubione rzeczy zdarza się w weekendy, w godzinach między 8:00 a 11:00 rano. Rekordowym dniem pod kątem liczby zgłoszeń w zeszłym roku był 18 grudnia.
Zguby na świecie
Globalnie, najczęściej pozostawiamy po przejeździe kluczyki do aut takich marek jak Toyota, Honda, BMW lub Jeep. Wśród marek odzieżowych prym wiodą Nike, Louis Vuitton i Gucci, a wśród elektroniki, urządzenia Samsung oraz Apple.
Okazuje się, że istnieje także związek między dniem tygodnia a zastawionymi przedmiotami:
· W poniedziałek najczęściej gubimy ładowarki oraz okulary
· We wtorki, są tą artykuły dziecięce, takie jak smoczki, mleko oraz wózki
· Środy są dniem gubienia paszportów oraz książek
· W czwartki szczególnie warto pilnować swoich komputerów oraz zakupów
· Piątek jest dniem kiedy pozostawiamy gotówkę oraz saszetki na biodra zwane potocznie “nerkami”
· W sobotę najczęściej staramy się odzyskać dowody osobiste, klucze oraz odzież
· Z kolei w niedzielę zgłaszamy się po telefony, biżuterię, oraz portfele.
Zgubione, znalezione
Pozostawienie przedmiotów po zakończonym przejeździe może być stresujące. Na szczęście najprostszym sposobem na ich odzyskanie jest kontakt z kierowcą pojazdu. W przypadku zgubienia telefonu, z aplikacji można skorzystać za pośrednictwem komputera:
1. Wejdź w zakładkę “Twoje przejazdy” i wybierz przejazd, po którym zostawiłeś w aucie swoją własność;
2. Wybierz opcję “Zgubiony przedmiot”;
3. Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;
4. Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;
5. Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;
6. Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeśli ten go wcześniej znalazł;
Zarówno podczas próby kontaktu z kierowcą, jak i w przypadku zostawienia swojego numer, połączenia będą anonimizowane - ani kierowca ani pasażer nie zobaczą swoich prawdziwych numerów telefonu.
Ponadto Uber przygotował prostą instrukcję, jak odzyskać zagubiony przedmiot, którą można obejrzeć tutaj.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.