Uber wprowadza nową funkcję bezpieczeństwa opartą o kamery samochodowe
Uber wprowadził na rynek nową funkcjonalność, która ma podnieść standardy bezpieczeństwa zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Integracja kamery samochodowej z aplikacją to pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. Dzięki niemu, w przypadku wystąpienia spornych kwestii w zakresie bezpieczeństwa podczas podróży, kierowcy mogą szybko i bezpiecznie udostępniać nagrania dedykowanemu zespołowi wsparcia Uber.
Pasażerowie otrzymają powiadomienie o kamerze zainstalowanej w samochodzie z wyprzedzeniem, dzięki czemu mogą decydować o bezpłatnym anulowaniu podróży, jeśli nie chcą być nagrywani.
- Naszym obowiązkiem w Uber jest zapewnienie tak bezpiecznego przejazdu, jak to tylko możliwe. Jesteśmy dumni, że jako lider w branży pokazujemy, że technologia może być wykorzystywana do podnoszenia standardów bezpieczeństwa wszystkim korzystającym z naszej aplikacji - powiedział Marcin Moczyróg, General Manager Uber CEE.
- Bardzo się cieszę z nowej funkcji w aplikacji Uber, dzięki której mogę łatwo przesyłać nagrania do dedykowanego zespołu wsparcia, mając pewność, że moje dane będą chronione i prawidłowo przetwarzane. Uber stale idzie naprzód i rozwija się. Jestem pewien, że wielu kierowców miało sytuacje, w których musieli udowodnić, że pasażer nie zawsze ma rację. Od teraz jest to łatwiejsze - dodał Artem, kierowca współpracujący z aplikacją.
Dane będą przetwarzane zgodnie z restrykcyjną polityką prywatności Uber oraz przepisami RODO. Kierowca, jako właściciel kamery samochodowej, będzie administratorem danych, a Uber otrzyma dostęp do nagrań tylko wtedy, gdy kierowca zdecyduje się je udostępnić po ewentualnym incydencie.
W Polsce coraz więcej kierowców decyduje się na montaż kamer samochodowych. Nowa funkcja działa w ramach prawnych, umożliwiających udostępnianie danych zgodnie z zasadami ochrony prywatności, przy jednoczesnym poinformowaniu pasażera o obecności kamery samochodowej, ograniczeniu dostępu do danych, a także zapewnieniu przestrzegania wszystkich zasad przechowywania danych.
Bezpieczeństwo leży w DNA firmy Uber. Dlatego od początku działalności wprowadziła ona szereg funkcji oraz procedur chroniących zarówno pasażerów, jak i kierowców. W ciągu ostatniego roku firma uruchomiła m.in. Uber by Women, czyli usługę, która umożliwia zamawianie przejazdów realizowanych wyłącznie przez kierowczynie, a także we współpracy z firmą Safety Logic, uruchomiła program szkoleniowy dla kierowców, mający na celu zwiększenie wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.