Z Polski dalej w świat. Gdzie najczęściej wysyłamy paczki?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
W szczycie sezonu spółki GLS Group dostarczają blisko 5 mln paczek dziennie w całej Europie, USA i Kanadzie. GLS Poland, jedna z największych firm na polskim rynku logistycznym, w tegorocznym peaku świątecznym odnotowała nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w eksporcie. Dokąd trafiają paczki wysłane z Polski?
Centralna Polska, Pomorze, Podkarpacie, Dolny Śląsk, Wielkopolska, ale i nie tylko. Polacy chętnie wysyłają także swoje paczki za granicę. Według danych GLS Poland, 16,6 proc. przesyłek trafia do odbiorców z całej Europy. Przodują tu przede wszystkim Niemcy, Czechy, Włochy i Francja.
– Potencjał naszej Grupy, która działa w ponad 40 krajach, to właśnie silna międzynarodowa sieć, z której korzystają nasi klienci. To zaleta przede wszystkim dla polskiego biznesu, który chcąc promować swoje produkty i technologię, może wysyłać szybko, bezpiecznie i wygodnie paczki po całej Europie – mówi Paweł Grabicki, manager international customer service GLS Poland. Dodaje, że Grupa GLS posiada nie tylko najbardziej rozbudowaną sieć drogową w Europie, ale także aktywnie rozwija sieć Parcel Shopów oraz automatów paczkowych, by umożliwić klientom jeszcze wygodniejsze nadania i odbiory.
Gdzie trafiają paczki GLS?
Najwięcej paczek z Polski trafia do odbiorców GLS w Niemczech – to aż 38,1 proc. wszystkich paczek eksportowych. Na drugim miejscu jest Francja – 13,7 proc., na trzecim Włochy – 7,6 proc., a czwartą pozycję zajmują Czechy – 5,5 proc.
– Naszym atutem jest znajomość lokalnych rynków, co pozwala nam być jeszcze bliżej klientów, a tym samym wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Taka kompilacja lokalności z globalną siecią jest atutem dla wielu biznesów, które chcą operować na europejskich rynkach – przyznaje Paweł Grabicki.
O rozwiniętej sieci GLS świadczą liczby – w Niemczech GLS posiada blisko 70 filii, w Czechach – 8, we Włoszech – ponad 150, a we Francji – 96. Pozwala to na szybszą logistykę i efektywniejsze dostarczanie paczek z Polski do końcowego odbiorcy. Cała Grupa ma do dyspozycji prawie 36 tys. samochodów dostawczych, z czego 6,5 tys. jeździ po Niemczech (w szczycie sezonu ich liczba wzrasta nawet do 7,5 tys.), 1 tys. rozwozi paczki w Czechach, ponad 8 tys. we Włoszech, a ponad 2,8 tys. we Francji.
W Niemczech i we Włoszech preferowany jest odbiór od kuriera w miejscu pracy lub zamieszkania – tak doręczanych jest tam prawie 90 proc. paczek GLS. W Czechach blisko połowa przesyłek GLS trafia do punktów PUDO.
Ta ostatnia forma nadań i odbiorów w całej Europie dynamicznie się rozwija – obecnie na całym kontynencie GLS posiada ponad 50 tys. punktów Parcel Shop i 6,6 tys. automatów paczkowych. Czesi, którzy najbardziej stawiają na ten sposób dostaw, mają do dyspozycji ponad 3 tys. takich punktów, z czego blisko 1700 to automaty paczkowe, a ponad 1400 stanowią Parcel Shopy.
W Niemczech zdecydowanie przeważają te ostatnie – jest ich ponad 7,5 tysiąca. We Włoszech, gdzie 11 proc. klientów korzysta z odbiorów w Parcel Shopach, jest ich 6,6 tys. Najwięcej takich punktów ma GLS France, który dzięki współpracy z lokalnymi partnerami, oferuje klientom odbiór i nadania paczek w 10 tys. punktów Parcel Shop na terenie kraju.
– Dajemy naszym klientom wybór, bo jak widać w zależności od rynku, klienci preferują albo dostawy door-to-door lub out-of-home. Podążamy za ich zwyczajami, rozwijając naszą ofertę tam, gdzie jest to od nas oczekiwane – podkreśla Paweł Grabicki.
„Zielona” przyszłość
Klientom GLS zależy nie tylko na szybkich, wygodnych i elastycznych dostawach. Chcą także, by były one przyjazne dla środowiska. Przykładowo we Francji aż 73 proc. ankietowanych* jest zainteresowanych ekologicznym transportem przesyłek. Jak to oczekiwanie realizuje GLS? Przede wszystkim podążając za swoją ambicją, która zakłada całkowitą zeroemisyjność Grupy do 2045 roku. W Paryżu już co 4. samochód dostawczy to „elektryk”. W rejonie Tuluzy aż 71 proc. wszystkich pojazdów stanowią elektryki, a w okolicach Lille – 58 proc. Niedawno francuski oddział GLS wykupił też przedsiębiorstwo Tousfacteurs posiadające 100 rowerów cargo. Rowery kurierskie zdobywają coraz większą popularność również w Niemczech – szczególnie w centrach dużych miast. GLS Germany poszukuje ciągle alternatywnych i niskoemisyjnych środków transportu przesyłek, dlatego od początku 2023 roku zdecydowano, że paczki pomiędzy Hanowerem a Norymbergą przewożone będą pociągiem.
W szczycie sezonu spółki GLS Group dostarczają blisko 5 mln paczek dziennie w całej Europie, USA i Kanadzie. GLS Poland, jedna z największych firm na polskim rynku logistycznym, w tegorocznym peaku świątecznym odnotowała nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w eksporcie. Dokąd trafiają paczki wysłane z Polski?
Centralna Polska, Pomorze, Podkarpacie, Dolny Śląsk, Wielkopolska, ale i nie tylko. Polacy chętnie wysyłają także swoje paczki za granicę. Według danych GLS Poland, 16,6 proc. przesyłek trafia do odbiorców z całej Europy. Przodują tu przede wszystkim Niemcy, Czechy, Włochy i Francja.
– Potencjał naszej Grupy, która działa w ponad 40 krajach, to właśnie silna międzynarodowa sieć, z której korzystają nasi klienci. To zaleta przede wszystkim dla polskiego biznesu, który chcąc promować swoje produkty i technologię, może wysyłać szybko, bezpiecznie i wygodnie paczki po całej Europie – mówi Paweł Grabicki, manager international customer service GLS Poland. Dodaje, że Grupa GLS posiada nie tylko najbardziej rozbudowaną sieć drogową w Europie, ale także aktywnie rozwija sieć Parcel Shopów oraz automatów paczkowych, by umożliwić klientom jeszcze wygodniejsze nadania i odbiory.
Gdzie trafiają paczki GLS?
Najwięcej paczek z Polski trafia do odbiorców GLS w Niemczech – to aż 38,1 proc. wszystkich paczek eksportowych. Na drugim miejscu jest Francja – 13,7 proc., na trzecim Włochy – 7,6 proc., a czwartą pozycję zajmują Czechy – 5,5 proc.
– Naszym atutem jest znajomość lokalnych rynków, co pozwala nam być jeszcze bliżej klientów, a tym samym wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Taka kompilacja lokalności z globalną siecią jest atutem dla wielu biznesów, które chcą operować na europejskich rynkach – przyznaje Paweł Grabicki.
O rozwiniętej sieci GLS świadczą liczby – w Niemczech GLS posiada blisko 70 filii, w Czechach – 8, we Włoszech – ponad 150, a we Francji – 96. Pozwala to na szybszą logistykę i efektywniejsze dostarczanie paczek z Polski do końcowego odbiorcy. Cała Grupa ma do dyspozycji prawie 36 tys. samochodów dostawczych, z czego 6,5 tys. jeździ po Niemczech (w szczycie sezonu ich liczba wzrasta nawet do 7,5 tys.), 1 tys. rozwozi paczki w Czechach, ponad 8 tys. we Włoszech, a ponad 2,8 tys. we Francji.
W Niemczech i we Włoszech preferowany jest odbiór od kuriera w miejscu pracy lub zamieszkania – tak doręczanych jest tam prawie 90 proc. paczek GLS. W Czechach blisko połowa przesyłek GLS trafia do punktów PUDO.
Ta ostatnia forma nadań i odbiorów w całej Europie dynamicznie się rozwija – obecnie na całym kontynencie GLS posiada ponad 50 tys. punktów Parcel Shop i 6,6 tys. automatów paczkowych. Czesi, którzy najbardziej stawiają na ten sposób dostaw, mają do dyspozycji ponad 3 tys. takich punktów, z czego blisko 1700 to automaty paczkowe, a ponad 1400 stanowią Parcel Shopy.
W Niemczech zdecydowanie przeważają te ostatnie – jest ich ponad 7,5 tysiąca. We Włoszech, gdzie 11 proc. klientów korzysta z odbiorów w Parcel Shopach, jest ich 6,6 tys. Najwięcej takich punktów ma GLS France, który dzięki współpracy z lokalnymi partnerami, oferuje klientom odbiór i nadania paczek w 10 tys. punktów Parcel Shop na terenie kraju.
– Dajemy naszym klientom wybór, bo jak widać w zależności od rynku, klienci preferują albo dostawy door-to-door lub out-of-home. Podążamy za ich zwyczajami, rozwijając naszą ofertę tam, gdzie jest to od nas oczekiwane – podkreśla Paweł Grabicki.
„Zielona” przyszłość
Klientom GLS zależy nie tylko na szybkich, wygodnych i elastycznych dostawach. Chcą także, by były one przyjazne dla środowiska. Przykładowo we Francji aż 73 proc. ankietowanych* jest zainteresowanych ekologicznym transportem przesyłek. Jak to oczekiwanie realizuje GLS? Przede wszystkim podążając za swoją ambicją, która zakłada całkowitą zeroemisyjność Grupy do 2045 roku. W Paryżu już co 4. samochód dostawczy to „elektryk”. W rejonie Tuluzy aż 71 proc. wszystkich pojazdów stanowią elektryki, a w okolicach Lille – 58 proc. Niedawno francuski oddział GLS wykupił też przedsiębiorstwo Tousfacteurs posiadające 100 rowerów cargo. Rowery kurierskie zdobywają coraz większą popularność również w Niemczech – szczególnie w centrach dużych miast. GLS Germany poszukuje ciągle alternatywnych i niskoemisyjnych środków transportu przesyłek, dlatego od początku 2023 roku zdecydowano, że paczki pomiędzy Hanowerem a Norymbergą przewożone będą pociągiem.
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Postępowania sądowe w Polsce trwają coraz dłużej. Wydłuża się zwłaszcza czas w sprawach gospodarczych
Czas trwania postępowań sądowych, zamiast maleć, w ostatnich latach wzrósł. W przypadku spraw gospodarczych przewlekłość procesów może oznaczać paraliż działalności firmy, a w konsekwencji nawet jej upadłość. Zdaniem prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej receptą na ten stan rzeczy powinna być informatyzacja systemu sądowego, zwiększenie jego finansowania oraz ograniczenia zakresu przypadających do rozstrzygnięcia spraw, w których orzeczenia nie wymagają kompetencji sądów. Niepotrzebna jest też procedura gospodarcza.
Transport
Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
Lotnisko Chopina, które właśnie obchodziło 90. urodziny, może w tym roku obsłużyć nawet 20 mln pasażerów. To o 10 proc. więcej niż rok temu. Aby sprostać rosnącemu ruchowi turystycznemu w kolejnych latach, potrzebne jest jednak zwiększenie przepustowości. Planowana rozbudowa do 2028 roku pozwoli obsługiwać rocznie nawet 30 mln pasażerów. Łącznie z możliwościami lotnisk w Modlinie i Radomiu ma to być ok. 10 mln pasażerów więcej.
Ochrona środowiska
Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.