Komunikaty PR

Z Polski dalej w świat. Gdzie najczęściej wysyłamy paczki?

2024-02-19  |  09:05
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

W szczycie sezonu spółki GLS Group dostarczają blisko 5 mln paczek dziennie w całej Europie, USA i Kanadzie. GLS Poland, jedna z największych firm na polskim rynku logistycznym, w tegorocznym peaku świątecznym odnotowała nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w eksporcie. Dokąd trafiają paczki wysłane z Polski?

Centralna Polska, Pomorze, Podkarpacie, Dolny Śląsk, Wielkopolska, ale i nie tylko. Polacy chętnie wysyłają także swoje paczki za granicę. Według danych GLS Poland, 16,6 proc. przesyłek trafia do odbiorców z całej Europy. Przodują tu przede wszystkim Niemcy, Czechy, Włochy i Francja.

Potencjał naszej Grupy, która działa w ponad 40 krajach, to właśnie silna międzynarodowa sieć, z której korzystają nasi klienci. To zaleta przede wszystkim dla polskiego biznesu, który chcąc promować swoje produkty i technologię, może wysyłać szybko, bezpiecznie i wygodnie paczki po całej Europie – mówi Paweł Grabicki, manager international customer service GLS Poland. Dodaje, że Grupa GLS posiada nie tylko najbardziej rozbudowaną sieć drogową w Europie, ale także aktywnie rozwija sieć Parcel Shopów oraz automatów paczkowych, by umożliwić klientom jeszcze wygodniejsze nadania i odbiory.

Gdzie trafiają paczki GLS?

Najwięcej paczek z Polski trafia do odbiorców GLS w Niemczech – to aż 38,1 proc. wszystkich paczek eksportowych. Na drugim miejscu jest Francja – 13,7 proc., na trzecim Włochy – 7,6 proc., a czwartą pozycję zajmują Czechy – 5,5 proc.

Naszym atutem jest znajomość lokalnych rynków, co pozwala nam być jeszcze bliżej klientów, a tym samym wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Taka kompilacja lokalności z globalną siecią jest atutem dla wielu biznesów, które chcą operować na europejskich rynkach – przyznaje Paweł Grabicki.

O rozwiniętej sieci GLS świadczą liczby – w Niemczech GLS posiada blisko 70 filii, w Czechach – 8, we Włoszech – ponad 150, a we Francji – 96. Pozwala to na szybszą logistykę i efektywniejsze dostarczanie paczek z Polski do końcowego odbiorcy. Cała Grupa ma do dyspozycji prawie 36 tys. samochodów dostawczych, z czego 6,5 tys. jeździ po Niemczech (w szczycie sezonu ich liczba wzrasta nawet do 7,5 tys.), 1 tys. rozwozi paczki w Czechach, ponad 8 tys. we Włoszech, a ponad 2,8 tys. we Francji.

W Niemczech i we Włoszech preferowany jest odbiór od kuriera w miejscu pracy lub zamieszkania – tak doręczanych jest tam prawie 90 proc. paczek GLS. W Czechach blisko połowa przesyłek GLS trafia do punktów PUDO.

Ta ostatnia forma nadań i odbiorów w całej Europie dynamicznie się rozwija – obecnie na całym kontynencie GLS posiada ponad 50 tys. punktów Parcel Shop i 6,6 tys. automatów paczkowych. Czesi, którzy najbardziej stawiają na ten sposób dostaw, mają do dyspozycji ponad 3 tys. takich punktów, z czego blisko 1700 to automaty paczkowe, a ponad 1400 stanowią Parcel Shopy.
W Niemczech zdecydowanie przeważają te ostatnie – jest ich ponad 7,5 tysiąca. We Włoszech, gdzie 11 proc. klientów korzysta z odbiorów w Parcel Shopach, jest ich 6,6 tys. Najwięcej takich punktów ma GLS France, który dzięki współpracy z lokalnymi partnerami, oferuje klientom odbiór i nadania paczek w 10 tys. punktów Parcel Shop na terenie kraju.

Dajemy naszym klientom wybór, bo jak widać w zależności od rynku, klienci preferują albo dostawy door-to-door lub out-of-home. Podążamy za ich zwyczajami, rozwijając naszą ofertę tam, gdzie jest to od nas oczekiwane – podkreśla Paweł Grabicki.

„Zielona” przyszłość

Klientom GLS zależy nie tylko na szybkich, wygodnych i elastycznych dostawach. Chcą także, by były one przyjazne dla środowiska. Przykładowo we Francji aż 73 proc. ankietowanych* jest zainteresowanych ekologicznym transportem przesyłek. Jak to oczekiwanie realizuje GLS? Przede wszystkim podążając za swoją ambicją, która zakłada całkowitą zeroemisyjność Grupy do 2045 roku. W Paryżu już co 4. samochód dostawczy to „elektryk”. W rejonie Tuluzy aż 71 proc. wszystkich pojazdów stanowią elektryki, a w okolicach Lille – 58 proc. Niedawno francuski oddział GLS wykupił też przedsiębiorstwo Tousfacteurs posiadające 100 rowerów cargo. Rowery kurierskie zdobywają coraz większą popularność również w Niemczech – szczególnie w centrach dużych miast. GLS Germany poszukuje ciągle alternatywnych i niskoemisyjnych środków transportu przesyłek, dlatego od początku 2023 roku zdecydowano, że paczki pomiędzy Hanowerem a Norymbergą przewożone będą pociągiem.

W szczycie sezonu spółki GLS Group dostarczają blisko 5 mln paczek dziennie w całej Europie, USA i Kanadzie. GLS Poland, jedna z największych firm na polskim rynku logistycznym, w tegorocznym peaku świątecznym odnotowała nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w eksporcie. Dokąd trafiają paczki wysłane z Polski?

Centralna Polska, Pomorze, Podkarpacie, Dolny Śląsk, Wielkopolska, ale i nie tylko. Polacy chętnie wysyłają także swoje paczki za granicę. Według danych GLS Poland, 16,6 proc. przesyłek trafia do odbiorców z całej Europy. Przodują tu przede wszystkim Niemcy, Czechy, Włochy i Francja.

Potencjał naszej Grupy, która działa w ponad 40 krajach, to właśnie silna międzynarodowa sieć, z której korzystają nasi klienci. To zaleta przede wszystkim dla polskiego biznesu, który chcąc promować swoje produkty i technologię, może wysyłać szybko, bezpiecznie i wygodnie paczki po całej Europie – mówi Paweł Grabicki, manager international customer service GLS Poland. Dodaje, że Grupa GLS posiada nie tylko najbardziej rozbudowaną sieć drogową w Europie, ale także aktywnie rozwija sieć Parcel Shopów oraz automatów paczkowych, by umożliwić klientom jeszcze wygodniejsze nadania i odbiory.

Gdzie trafiają paczki GLS?

Najwięcej paczek z Polski trafia do odbiorców GLS w Niemczech – to aż 38,1 proc. wszystkich paczek eksportowych. Na drugim miejscu jest Francja – 13,7 proc., na trzecim Włochy – 7,6 proc., a czwartą pozycję zajmują Czechy – 5,5 proc.

Naszym atutem jest znajomość lokalnych rynków, co pozwala nam być jeszcze bliżej klientów, a tym samym wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Taka kompilacja lokalności z globalną siecią jest atutem dla wielu biznesów, które chcą operować na europejskich rynkach – przyznaje Paweł Grabicki.

O rozwiniętej sieci GLS świadczą liczby – w Niemczech GLS posiada blisko 70 filii, w Czechach – 8, we Włoszech – ponad 150, a we Francji – 96. Pozwala to na szybszą logistykę i efektywniejsze dostarczanie paczek z Polski do końcowego odbiorcy. Cała Grupa ma do dyspozycji prawie 36 tys. samochodów dostawczych, z czego 6,5 tys. jeździ po Niemczech (w szczycie sezonu ich liczba wzrasta nawet do 7,5 tys.), 1 tys. rozwozi paczki w Czechach, ponad 8 tys. we Włoszech, a ponad 2,8 tys. we Francji.

W Niemczech i we Włoszech preferowany jest odbiór od kuriera w miejscu pracy lub zamieszkania – tak doręczanych jest tam prawie 90 proc. paczek GLS. W Czechach blisko połowa przesyłek GLS trafia do punktów PUDO.

Ta ostatnia forma nadań i odbiorów w całej Europie dynamicznie się rozwija – obecnie na całym kontynencie GLS posiada ponad 50 tys. punktów Parcel Shop i 6,6 tys. automatów paczkowych. Czesi, którzy najbardziej stawiają na ten sposób dostaw, mają do dyspozycji ponad 3 tys. takich punktów, z czego blisko 1700 to automaty paczkowe, a ponad 1400 stanowią Parcel Shopy.
W Niemczech zdecydowanie przeważają te ostatnie – jest ich ponad 7,5 tysiąca. We Włoszech, gdzie 11 proc. klientów korzysta z odbiorów w Parcel Shopach, jest ich 6,6 tys. Najwięcej takich punktów ma GLS France, który dzięki współpracy z lokalnymi partnerami, oferuje klientom odbiór i nadania paczek w 10 tys. punktów Parcel Shop na terenie kraju.

Dajemy naszym klientom wybór, bo jak widać w zależności od rynku, klienci preferują albo dostawy door-to-door lub out-of-home. Podążamy za ich zwyczajami, rozwijając naszą ofertę tam, gdzie jest to od nas oczekiwane – podkreśla Paweł Grabicki.

„Zielona” przyszłość

Klientom GLS zależy nie tylko na szybkich, wygodnych i elastycznych dostawach. Chcą także, by były one przyjazne dla środowiska. Przykładowo we Francji aż 73 proc. ankietowanych* jest zainteresowanych ekologicznym transportem przesyłek. Jak to oczekiwanie realizuje GLS? Przede wszystkim podążając za swoją ambicją, która zakłada całkowitą zeroemisyjność Grupy do 2045 roku. W Paryżu już co 4. samochód dostawczy to „elektryk”. W rejonie Tuluzy aż 71 proc. wszystkich pojazdów stanowią elektryki, a w okolicach Lille – 58 proc. Niedawno francuski oddział GLS wykupił też przedsiębiorstwo Tousfacteurs posiadające 100 rowerów cargo. Rowery kurierskie zdobywają coraz większą popularność również w Niemczech – szczególnie w centrach dużych miast. GLS Germany poszukuje ciągle alternatywnych i niskoemisyjnych środków transportu przesyłek, dlatego od początku 2023 roku zdecydowano, że paczki pomiędzy Hanowerem a Norymbergą przewożone będą pociągiem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och Biuro prasowe
2024-07-22 | 08:00

DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och

Aesculap Chifa, spółka z grupy B. Braun, jest jednym z kluczowych partnerów polskiego sektora ochrony zdrowia. DSV – Global Transport and Logistics od 6 lat odpowiada za
Transport CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!
2024-07-17 | 15:00

CEVA Logistics Mistrzem ESG w Logistyce 2024!

CEVA Logistics otrzymała tytuł Mistrza ESG w Logistyce 2024 w kategorii: ład korporacyjny (Governance), przyznawany przez Forum Kobiet w Logistyce. Nagroda podkreśla osiągnięcia i
Transport Nowość na rynku kurierskim w Polsce
2024-07-17 | 11:40

Nowość na rynku kurierskim w Polsce

GLS Poland i ORLEN rozpoczynają współpracę i tworzą pierwszą w Polsce sieć współdzieloną. To oznacza, że już wkrótce przesyłki krajowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.