Z Polski dalej w świat. Gdzie najczęściej wysyłamy paczki?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
W szczycie sezonu spółki GLS Group dostarczają blisko 5 mln paczek dziennie w całej Europie, USA i Kanadzie. GLS Poland, jedna z największych firm na polskim rynku logistycznym, w tegorocznym peaku świątecznym odnotowała nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w eksporcie. Dokąd trafiają paczki wysłane z Polski?
Centralna Polska, Pomorze, Podkarpacie, Dolny Śląsk, Wielkopolska, ale i nie tylko. Polacy chętnie wysyłają także swoje paczki za granicę. Według danych GLS Poland, 16,6 proc. przesyłek trafia do odbiorców z całej Europy. Przodują tu przede wszystkim Niemcy, Czechy, Włochy i Francja.
– Potencjał naszej Grupy, która działa w ponad 40 krajach, to właśnie silna międzynarodowa sieć, z której korzystają nasi klienci. To zaleta przede wszystkim dla polskiego biznesu, który chcąc promować swoje produkty i technologię, może wysyłać szybko, bezpiecznie i wygodnie paczki po całej Europie – mówi Paweł Grabicki, manager international customer service GLS Poland. Dodaje, że Grupa GLS posiada nie tylko najbardziej rozbudowaną sieć drogową w Europie, ale także aktywnie rozwija sieć Parcel Shopów oraz automatów paczkowych, by umożliwić klientom jeszcze wygodniejsze nadania i odbiory.
Gdzie trafiają paczki GLS?
Najwięcej paczek z Polski trafia do odbiorców GLS w Niemczech – to aż 38,1 proc. wszystkich paczek eksportowych. Na drugim miejscu jest Francja – 13,7 proc., na trzecim Włochy – 7,6 proc., a czwartą pozycję zajmują Czechy – 5,5 proc.
– Naszym atutem jest znajomość lokalnych rynków, co pozwala nam być jeszcze bliżej klientów, a tym samym wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Taka kompilacja lokalności z globalną siecią jest atutem dla wielu biznesów, które chcą operować na europejskich rynkach – przyznaje Paweł Grabicki.
O rozwiniętej sieci GLS świadczą liczby – w Niemczech GLS posiada blisko 70 filii, w Czechach – 8, we Włoszech – ponad 150, a we Francji – 96. Pozwala to na szybszą logistykę i efektywniejsze dostarczanie paczek z Polski do końcowego odbiorcy. Cała Grupa ma do dyspozycji prawie 36 tys. samochodów dostawczych, z czego 6,5 tys. jeździ po Niemczech (w szczycie sezonu ich liczba wzrasta nawet do 7,5 tys.), 1 tys. rozwozi paczki w Czechach, ponad 8 tys. we Włoszech, a ponad 2,8 tys. we Francji.
W Niemczech i we Włoszech preferowany jest odbiór od kuriera w miejscu pracy lub zamieszkania – tak doręczanych jest tam prawie 90 proc. paczek GLS. W Czechach blisko połowa przesyłek GLS trafia do punktów PUDO.
Ta ostatnia forma nadań i odbiorów w całej Europie dynamicznie się rozwija – obecnie na całym kontynencie GLS posiada ponad 50 tys. punktów Parcel Shop i 6,6 tys. automatów paczkowych. Czesi, którzy najbardziej stawiają na ten sposób dostaw, mają do dyspozycji ponad 3 tys. takich punktów, z czego blisko 1700 to automaty paczkowe, a ponad 1400 stanowią Parcel Shopy.
W Niemczech zdecydowanie przeważają te ostatnie – jest ich ponad 7,5 tysiąca. We Włoszech, gdzie 11 proc. klientów korzysta z odbiorów w Parcel Shopach, jest ich 6,6 tys. Najwięcej takich punktów ma GLS France, który dzięki współpracy z lokalnymi partnerami, oferuje klientom odbiór i nadania paczek w 10 tys. punktów Parcel Shop na terenie kraju.
– Dajemy naszym klientom wybór, bo jak widać w zależności od rynku, klienci preferują albo dostawy door-to-door lub out-of-home. Podążamy za ich zwyczajami, rozwijając naszą ofertę tam, gdzie jest to od nas oczekiwane – podkreśla Paweł Grabicki.
„Zielona” przyszłość
Klientom GLS zależy nie tylko na szybkich, wygodnych i elastycznych dostawach. Chcą także, by były one przyjazne dla środowiska. Przykładowo we Francji aż 73 proc. ankietowanych* jest zainteresowanych ekologicznym transportem przesyłek. Jak to oczekiwanie realizuje GLS? Przede wszystkim podążając za swoją ambicją, która zakłada całkowitą zeroemisyjność Grupy do 2045 roku. W Paryżu już co 4. samochód dostawczy to „elektryk”. W rejonie Tuluzy aż 71 proc. wszystkich pojazdów stanowią elektryki, a w okolicach Lille – 58 proc. Niedawno francuski oddział GLS wykupił też przedsiębiorstwo Tousfacteurs posiadające 100 rowerów cargo. Rowery kurierskie zdobywają coraz większą popularność również w Niemczech – szczególnie w centrach dużych miast. GLS Germany poszukuje ciągle alternatywnych i niskoemisyjnych środków transportu przesyłek, dlatego od początku 2023 roku zdecydowano, że paczki pomiędzy Hanowerem a Norymbergą przewożone będą pociągiem.
W szczycie sezonu spółki GLS Group dostarczają blisko 5 mln paczek dziennie w całej Europie, USA i Kanadzie. GLS Poland, jedna z największych firm na polskim rynku logistycznym, w tegorocznym peaku świątecznym odnotowała nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty w eksporcie. Dokąd trafiają paczki wysłane z Polski?
Centralna Polska, Pomorze, Podkarpacie, Dolny Śląsk, Wielkopolska, ale i nie tylko. Polacy chętnie wysyłają także swoje paczki za granicę. Według danych GLS Poland, 16,6 proc. przesyłek trafia do odbiorców z całej Europy. Przodują tu przede wszystkim Niemcy, Czechy, Włochy i Francja.
– Potencjał naszej Grupy, która działa w ponad 40 krajach, to właśnie silna międzynarodowa sieć, z której korzystają nasi klienci. To zaleta przede wszystkim dla polskiego biznesu, który chcąc promować swoje produkty i technologię, może wysyłać szybko, bezpiecznie i wygodnie paczki po całej Europie – mówi Paweł Grabicki, manager international customer service GLS Poland. Dodaje, że Grupa GLS posiada nie tylko najbardziej rozbudowaną sieć drogową w Europie, ale także aktywnie rozwija sieć Parcel Shopów oraz automatów paczkowych, by umożliwić klientom jeszcze wygodniejsze nadania i odbiory.
Gdzie trafiają paczki GLS?
Najwięcej paczek z Polski trafia do odbiorców GLS w Niemczech – to aż 38,1 proc. wszystkich paczek eksportowych. Na drugim miejscu jest Francja – 13,7 proc., na trzecim Włochy – 7,6 proc., a czwartą pozycję zajmują Czechy – 5,5 proc.
– Naszym atutem jest znajomość lokalnych rynków, co pozwala nam być jeszcze bliżej klientów, a tym samym wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Taka kompilacja lokalności z globalną siecią jest atutem dla wielu biznesów, które chcą operować na europejskich rynkach – przyznaje Paweł Grabicki.
O rozwiniętej sieci GLS świadczą liczby – w Niemczech GLS posiada blisko 70 filii, w Czechach – 8, we Włoszech – ponad 150, a we Francji – 96. Pozwala to na szybszą logistykę i efektywniejsze dostarczanie paczek z Polski do końcowego odbiorcy. Cała Grupa ma do dyspozycji prawie 36 tys. samochodów dostawczych, z czego 6,5 tys. jeździ po Niemczech (w szczycie sezonu ich liczba wzrasta nawet do 7,5 tys.), 1 tys. rozwozi paczki w Czechach, ponad 8 tys. we Włoszech, a ponad 2,8 tys. we Francji.
W Niemczech i we Włoszech preferowany jest odbiór od kuriera w miejscu pracy lub zamieszkania – tak doręczanych jest tam prawie 90 proc. paczek GLS. W Czechach blisko połowa przesyłek GLS trafia do punktów PUDO.
Ta ostatnia forma nadań i odbiorów w całej Europie dynamicznie się rozwija – obecnie na całym kontynencie GLS posiada ponad 50 tys. punktów Parcel Shop i 6,6 tys. automatów paczkowych. Czesi, którzy najbardziej stawiają na ten sposób dostaw, mają do dyspozycji ponad 3 tys. takich punktów, z czego blisko 1700 to automaty paczkowe, a ponad 1400 stanowią Parcel Shopy.
W Niemczech zdecydowanie przeważają te ostatnie – jest ich ponad 7,5 tysiąca. We Włoszech, gdzie 11 proc. klientów korzysta z odbiorów w Parcel Shopach, jest ich 6,6 tys. Najwięcej takich punktów ma GLS France, który dzięki współpracy z lokalnymi partnerami, oferuje klientom odbiór i nadania paczek w 10 tys. punktów Parcel Shop na terenie kraju.
– Dajemy naszym klientom wybór, bo jak widać w zależności od rynku, klienci preferują albo dostawy door-to-door lub out-of-home. Podążamy za ich zwyczajami, rozwijając naszą ofertę tam, gdzie jest to od nas oczekiwane – podkreśla Paweł Grabicki.
„Zielona” przyszłość
Klientom GLS zależy nie tylko na szybkich, wygodnych i elastycznych dostawach. Chcą także, by były one przyjazne dla środowiska. Przykładowo we Francji aż 73 proc. ankietowanych* jest zainteresowanych ekologicznym transportem przesyłek. Jak to oczekiwanie realizuje GLS? Przede wszystkim podążając za swoją ambicją, która zakłada całkowitą zeroemisyjność Grupy do 2045 roku. W Paryżu już co 4. samochód dostawczy to „elektryk”. W rejonie Tuluzy aż 71 proc. wszystkich pojazdów stanowią elektryki, a w okolicach Lille – 58 proc. Niedawno francuski oddział GLS wykupił też przedsiębiorstwo Tousfacteurs posiadające 100 rowerów cargo. Rowery kurierskie zdobywają coraz większą popularność również w Niemczech – szczególnie w centrach dużych miast. GLS Germany poszukuje ciągle alternatywnych i niskoemisyjnych środków transportu przesyłek, dlatego od początku 2023 roku zdecydowano, że paczki pomiędzy Hanowerem a Norymbergą przewożone będą pociągiem.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.