Komunikaty PR

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

2024-07-01  |  15:00
Biuro prasowe

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe czy rozwiązania intermodalne. Tu kluczową rolę odgrywają zarówno umiejętności i wiedza kierowców jak i instruktorów, którzy odpowiadają za ich przygotowanie. Trenerzy Akademii Kierowców Girteki wzięli udział w szkoleniu i testach funkcjonalności nowego elektrycznego samochodu ciężarowego Volvo. Mogli ocenić nie tylko specyfikę jazdy BEV, ale też wskazać najważniejsze aspekty, które trzeba uwzględnić w szkoleniach dla kierowców, którzy do tej pory jeździli samochodami z silnikiem diesla. Teraz dzielą się wnioskami i spostrzeżeniami.

Cisza i komfort to nie wszystko

„Elektryczny samochód ciężarowy zrobił na nas duże wrażenie. Nie czujesz, że prowadzisz, prawie nic nie słychać" - mówi Singaras Čepaitis, Drivers Training Team Lead, Girteka.

To właśnie cisza wewnątrz i na zewnątrz samochodu jest jednym z najczęściej podkreślanych aspektów odróżniających ciężarówki z napędem elektrycznym od tych z silnikiem spalinowym. Jak zauważają trenerzy, pojazdy elektryczne zapewniają znacznie lepsze warunki pracy kierowców, z mniejszym hałasem, który mógłby im przeszkadzać lub irytować podczas realizacji dostaw ładunków.

„Prowadzenie jest bardzo łatwe, gdyż nie ma większych różnic. Obsługa BEV jest bardzo podobna do samochodu ciężarowego z silnikiem Diesla, co pozwoli kierowcy szybciej przyzwyczaić się do sposobu prowadzenia takiego pojazdu" – uzupełnia Singaras Čepaitis.

Zaletą BEV jest płynniejsze przyspieszanie, niezależnie od pozycji pedału gazu i możliwość generowania energii elektrycznej za pomocą hamulca głównego. Dzięki osiągnięciu maksymalnego momentu obrotowego od początku biegu, kierowcy mogą szybciej zmieniać biegi na wyższe. Łatwiejsze jest też korzystanie z hamulca silnikowego. Z kolei, jak zauważają trenerzy, wciąż największym wyzwaniem dla kierowców elektrycznych samochodów ciężarowych pozostaje infrastruktura punktów ładowania. Nawet znając natężenie ruchu i prawdopodobieństwo wystąpienia korków, kierowcom może być trudno precyzyjnie obliczyć zasięg i przewidzieć, jak daleko mogą jechać.  

Zasady ekonomicznej jazdy

Niezależnie od rodzaju stosowanego paliwa, zasady ekonomicznej jazdy pozostają takie same. W szkoleniach z jazdy BEV należy jednak uwzględnić metody gromadzenia energii a tu, co podkreślają trenerzy Girteki, bardziej efektywnym sposobem będzie stosowane techniki toczenia (swobodne poruszanie się pojazdu bez przyspieszania i hamowania). Dlaczego? Kierowcy często nadmiernie korzystają z głównego hamulca w celu zgromadzenia większej ilości energii, a to skraca czas, w którym samochód mógłby się swobodnie toczyć bez zużycia energii. Istotne jest również zwrócenie uwagi na monitorowanie poziomu naładowania baterii w zależności od różnych temperatur otoczenia.

Ważna współpraca z producentami samochodów

Utrzymanie wysokiego poziomu umiejętności kierowców i tym samym efektywności usług logistycznych wymaga nie tylko dobrego przygotowania trenerów, ale też ich współpracy z producentami samochodów.

„Rozumiemy, że aby osiągnąć doskonałość, najpierw musimy wyposażyć naszych trenerów w niezbędną wiedzę i umiejętności. Dzięki ścisłej współpracy z producentami takimi jak Volvo, zapewniamy trenerom dostęp do najnowszych informacji i praktyczne doświadczenie z pojazdami BEV" wyjaśnia Andrius Žukauskas,  Head of E-Mobility, Girteka.

Takie podejście pozwala trenerom Girteki przekazywać wiedzę 12 000 kierowców i zapewnić przygotowanie ich do obsługi zaawansowanych technologicznie samochodów. W przypadku pojazdów BEV, szkolenia ukierunkowane są na sposoby zarządzania energią, optymalizację zasięgu i techniki ekonomicznej jazdy, co jest kluczowe dla ich efektywnego wykorzystania.

W kierunku zrównoważonych rozwiązań

Wdrożenie pojazdów BEV jest znaczącym krokiem w kierunku zrównoważonej logistyki, ale jednocześnie wymaga odpowiedniego przygotowania do ich wdrożenia. Dla zintegrowania elektrycznych samochodów ciężarowych z operacjami konieczne jest zrozumienie ich możliwości i sposobów użytkowania.  A to zapewniają nie tylko zaawansowane programy szkoleniowe, ale też praktyczne doświadczenie.

„Tego typu sesje szkoleniowe są niezbędne, ponieważ rozszerzamy naszą flotę BEV, przy zapewnieniu utrzymania wysokich standardów usług. Ta inicjatywa podkreśla nasze zaangażowanie zarówno w odpowiedzialność wobec środowiska, jak i doskonałość zawodową"  - komentuje Andrius Žukauskas, dodając, że „przekazywanie naszym trenerom aktualnej wiedzy gwarantuje, że jesteśmy dobrze przygotowani do sprostania zmieniającym się potrzebom klientów i zapewnieniu najwyższej jakości obsługi".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ochrona środowiska

Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji

Jedną z pierwszych decyzji drugiej kadencji Donalda Trumpa było wycofanie się Stanów Zjednoczonych z porozumienia paryskiego. Oficjalnie nastąpi to 27 stycznia 2026 roku. Eksperci oceniają, że decyzja ta może pozostać w sferze negatywnej narracji politycznej, ponieważ względy ekonomiczne będą jednak wskazywać na wprowadzanie zielonych rozwiązań, a Trump i jego otoczenie to przede wszystkim biznesmeni. Negatywne stanowisko USA wobec walki z kryzysem klimatycznym może się jednak przełożyć na globalną debatę publiczną.

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.